![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En grote bedrijven betaalden mij misschien veel te weinig maar alvast vééééél meer dan Roma”s. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ergens ter wereld men zo kortzichtig tegen de allochtone bevolking aankijkt als in België. Er is geen westerse grootstad in de wereld waar er geen ghetto vorming bestaat, vooral in de buitenwijken en toch beseft de Vlaming niet dat dit een overal voorkomend fenomeen is. Hij zal blijven zoeken waarom het "erger" is bij hem. Ik denk ook dat vele Vlamingen er gewoon genot uit halen wanneer ze een allochtoon pijnigen met woorden/daden/... Of hem ridiculiseren met grappen waar al tientallen jaren stof op ligt. Tot vandaag hoor je een Vlaming zich krom lachen omdat hij denkt de "RamMadam" te hebben ontdekt... Of de IsLamMoSlim joke is steeds erg in bij de minder begaafde rechtseling. Nog steeds denkt men dat iedere marokkaan/turk/allochtoon moslim is, terwijl men niet de link kan leggen naar hoe "katholiek" de autochtone belg nog is en in hoeverre men dit nog enkel als cultuur meedraagt...zoiets kan volgens de Vlaming niet bij een allochtoon..neen, hij is extremist zelf. En zo kan ik doorgaan...het is om moedeloos van te worden hoe het gesteld is met onze Vlaamse bevolking..jammer, erg jammer. 1 ding is zeker..vele extreem rechtsen vechten tegen de bierkaai en ik vond het geweldig hoe Morel zei = "Allochtonen welke naar België komen om een betere toekomst te bieden voor zichzelf en hun kinderen, moeten wij met open armen ontvangen". Ze heeft het begrepen, ik hoop de rest van de het VB ook! En de rest moet leren integreren in de nieuwe wereld welke aan het ontstaan is...of het is kopje onder gaan in de eigen frustraties. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 22 januari 2010 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Keiharde debater ben jij. Zoveel argumenten, feiten en visie. Zo'n redeneertalent. Opmerkelijk!
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt U nu werkelijk dat er een 'mentaliteitsprobleem' is bij Vlamingen, denkt U echt dat in de rest van Europa de autochtone bevolking zo 'verguld' is met haar 'verrijkend ghetto straat- & reltuig'? Kijkt U eens even over de grens, wat ziet U daar, precies dezelfde 'problemen' die niet benoemd mogen worden, politici die aangeklaagd worden, minarettenverbod (omdat de Zwitsers zo 'verrukt' zijn over die verrijkende multikul), Denen die geen cartoons mogen plaatsen in hun kranten, daarna de Noren die dezelfde cartoons plaatsten, 'belediging', 'gekwetst', overal in heel Europa precies dezelfde problemen met precies dezelfde ideologie-aanhangers - toeval? Van mentaliteitsprobleem gesproken! Wat betreft Morel's woorden, is de wens niet de vader van de gedachte, heeft Morel niet bedoeld dat iedereen welkom is en met open armen wordt ontvangen die wil werken, zich aanpassen aan onze waarden en normen, wie niet bang is om de handen uit de mouwen te steken, meewerken aan onze maatschappij e.d....of iedereen die naar Blg. komt om aan de uitkering te hangen, hun waarden, normen en cultuur door onze strot douwen etc...?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We weten maar al te goed dat het hier nog niet zo erg is als in veel andere landen en ik vind dat wij daar alles moeten aan doen om dat te voorkomen... Citaat:
![]() RamMadam en Islamoslim, nooit eerder gehoord en wel erg flauw, kweet zelfs niet of ik die laatste zelfs snap... is lam moslim? ![]() Tuurlijk zijn niet alle moslims extremisten, maar ik heb er toch nog maar bitter weinig tegengekomen die hun durven afkeren van hun extreme broeders...en dat zou wel eens mogen toch? Het zou een welkom contrast zijn en eens iets anders...ipv van de gebruikelijke rellen waarbij ze de halve stad afbreken... Citaat:
Immigranten die moeten vluchten uit hun land en die hier willen integreren zijn voor mij ook welkom. Op voorwaarde dat ze Nederlands of Frans of Duits leren (naargelang waar ze wonen) en zich aanpassen aan ons westerse normen en willen werken voor hun boterham. De rest mag in hun thuisland blijven, dat ze daar gaan werken en een toekomst voor hun land en hun kinderen opbouwen...we hebben hier al werklozen en problemen genoeg. Maar nu ben ik volgens jou ook extreem-rechts zeker... Sowieso gaat dit topic over Roma's, een groep mensen die zich hier niet wil vestigen en werken... Niet over winkeldiefstal, niet over bankovervallers en al zeker niet over moslims... ![]() Laatst gewijzigd door NoTuma : 22 januari 2010 om 02:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() gevoelige snaar geraakt precies.. duidelijk raak dus...
@ alle reacties..lees men post nog een paar keer opnieuw en zoek eens waar ik ontken dat er problemen zijn of dat de problemen in het buitenland minder erg zijn...het gaat enkel en alleen over de mentaliteit van vele rechtse Vlamingen en hoe kortzichtig ze tewerk gaan... Citaat:
soit = http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert37.htm PS : het ging over het feit dat turken/marokkanen/... desondanks de Islam in hun cultuur zit ingebakken, daarom helemaal geen moslim hoeven te zijn. Net zoals we allemaal katholiek zijn wanneer een familielid sterft en we de kerk ingaan... Laatst gewijzigd door viaSanctus : 22 januari 2010 om 03:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
..... Of vooruitziend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit 40 jaar geleden inzien was vooruitziend. Ikzelf ben 100% voor behoud van cultuur van elk land in de wereld. Jammer genoeg zijn we in het westen al bijna 80 jaar bezig met de volledige arabische/aziatische/afrikaanse wereld hun cultuur te hervormen. We hebben hun wereld verdeeld en overheersd. Culturen zoals de Amerikaanse laten we met veel plezier toe. Amerikaanse fastfood, kledij, films, muziek, drank, speelgoed, ...te veel om op te noemen. We klagen over het feit dat 1 Gentse gek wat terroristje speelt (duidelijk opgezet spel trouwens) en dat ze via het internet worden "opgeleid". Maar tegelijkertijd knallen we de mensen met duizenden neer in al onze films, schieten we ze de ledematen van het lijf in games en kijken we op naar namen als Rambo. Hoe vele moordenaars hebben de moed niet verzameld door al het geweld die ze binnenkregen via de media.
We houden een minuut stilte voor de 3000 slachtoffers van de WTC, maar nooit werd een minuut gehouden voor de 1 miljoen 200 duizend doden in Irak.. Er worden miljoenen vrouwen verhandeld in het westen, kinderen worden aan/verkocht als waren het broodjes. Elke dag worden in Amerika meer dan 6000 vrouwen verkracht en toch zijn we "stukken beter en superieurder". Wiskunde, Astronomie, Geneeskunde, Geografie, Architectuur, ....we hebben zo ongelooflijk veel te danken aan de Arabische wereld welke in 1400 jaar de vrijheid heeft gegeven aan Christenen en Joden. Pas onlangs worden door een bende gekken eeuwenoude beelden opgeblazen, maar geen enkel verstandig mens die zich afvraagt = waarom werden die dingen niet vernield tijdens de 1400 jaar lange heerschappij van de moslims over die wereld? En waarom? Niemand die heeft willen luisteren na de koude Oorlog dat de helft van Afghanistan bestond uit kinderen jonger dan 14 jaar. We lieten ze vechten en sterven met hopen, maar we waren te lui om hen van onderwijs te voorzien en enige vormgeving nadat hun wereld was kapotgeschoten. En nu veroordelen we hen voor die onwetendheid. Zo kan ik doorgaan tot je er in slaap bij valt. Waar zitten we toch met ons hoofd? In onze eigen kont of zo???? soit en nu maar terug naar het oude verhaal = allochtonen zijn slecht..niet allemaal maar vele...we hebben al problemen genoeg... Laatst gewijzigd door viaSanctus : 22 januari 2010 om 03:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij opvalt in je link is dat het allemaal over terrorisme gaat, ik vind dit redelijk vanzelfsprekend dat er veel moslims zijn die dit afkeuren... Terrorisme is nu net het enige probleem dat we (nog) niet hebben met onze moslims... De westerse maatschappij heeft weinig respect voor geloof, we aanvaarden en respecteren dat mensen geloven maar passen ons daar niet aan aan...en willen ons daar niet aan aanpassen...en daar wringt het schoentje. Ik en veel anderen aanvaarden geen hallal vlees, ik vind het schandalig dat mensen die een cartoon over Mohammed tekenen met de dood bedreigt worden en dat praktisch de gehele Moslimgemeenschap door die cartoons verontwaardigd was,.... We hebben een lange weg moeten afleggen om onze vrijheden te verwerven en voor veel zaken (bijv met dierenleed) hebben we nog een lange weg voor de boeg...en ik ben niet bereid om terug een stap achteruit te nemen om wat aanstellerij.. Ik verwacht dat Moslims die hier willen wonen een stap vooruit zetten en hun geloof niet zo serieus opnemen en onze waarden/vrijheid van meningsuiting aannemen. Ik weet dat sommigen dit doen maar er zijn er ook velen die dit niet doen...ik ken Turken die hier in België geboren zijn en die met moeite Nederlands kunnen en dat vind ik onaanvaardbaar... Ik ben allesbehalve een racist, ik heb geen problemen met eender welke huidskleur maar ik heb wel een probleem met barbaarse slacht-methoden, het inperken van de vrijheden van een vrouw, het afkeuren van onze levensstijl en het te strikt naleven van een geloof, vooral als ze verwachten dat andere mensen dit ook doen... En ik heb geen gevoelige snaren ![]() Ik ben tegen de oorlog in Irak of Afghanistan, het is hun land en die mensen hebben niets te maken met het WTC of met Saddam Houssein of Bin Laden, zelfs niet met hun olie... ik ben volledig akkoord met het behouden van culturen in hun thuisland, de westerse wereld heeft idd al veel kapot gemaakt bijv praktisch geheel Afrika... Maar niemand hier heeft daar enige zeggenschap in gehad en valt dus ook niets te verwijten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Papa Rachid vertelt aan zijn kinderen en kleinkinderen over de goede
oude tijd van vroeger. "Toen ging ik met een biljetje van 20 oude Belgische franken naar de buurtwinkel en kwam terug met een brood, een doosje eieren, 3kg aardappelen, twee salami's, een pakje boter, een pak suiker, een liter melk, 100 gram kaas, een doos thee en een pakje sigaretten. Tegenwoordig is dat niet meer mogelijk met al die bewakingscamera's".
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Elke Belg heeft dezelfde rechten en plichten enz: juist! Maar het is om achterover te vallen als je ziet wat hier zoal voor Belg moet doorgaan! Dringend stoppen met die komedie voor het te laat is en de maatschappij er aan ten onder gaat! 3. Ze trekken vooral veel rond omdat ze meestal maar een bepaalde tijd op een bepaalde plaats mogen blijven! En hoe zou dat komen denk je??? En ja, als het er krioelt van dieven en foefelaars, waar de rest van hun gemeenschap van op de hoogte is en ervan leeft, is het meer dan handig dat ze op tijd verhuizen! Of je krijgt situaties zoals in Italië onlangs waar men groepen vreemdelingen "die waarschijnlijk ook niets hadden mispeuterd" door de lokale bevolking ziet aangevallen worden, beschoten worden enz enz De kruik gaat te water tot ze barst, beter voordien ophoepelen! 4. En ja, het laten groeien en bestaan van bepaalde onaanvaardbare toestanden (hoeveel % zijn echt op zoek naar werk, EN maken kans om werk te vinden in de huidige tijd...) zijn de schuld van een deel van de politiekers, maar daar hebben we het ook genoeg over zeker? PS-volkje, linkse multiculgedoe met bijhorende politiekers en advocaten, enz enz Dat maakt het onbeschaamde profitariaat en het onaanvaardbare gedrag van zovele niet goed, dacht ik! 5. Natuurlijk zijn er louche mensen en goede mensen onder hen! En dan? Dat weet toch iedereen, niemand ontkent dat! Dit kan toch niet betekenen dat men er liefst moet over zwijgen, of iedere persoon bij naam noemen en vragen of we dat mogen! Hoe doe jij dat om "iedereen" individueel te bespreken en uit elkaar te houden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ken ik enkele zelfstandigen die hééél goed boeren! Een boekhouder hebben die hun belastingbrief invult tot op het randje van het onmogelijke (verdienen juist genoeg om in leven te blijven, zogezegd). Voor de rest is de sleutel tot het succes een absoluut gebrek aan scrupules om uit alles en iedereen zoveel mogelijk munt te slaan! Op het randje stelen en bedriegen... Een factuur opmaken zoals de feiten zijn, is een zeldzaamheid. En geld hebben ze, en geen beetje... En de fiscus, die weet van niets. Ze hebben één kans op ...? om ooit eens een serieuze doorlichting te krijgen, en ze weten het! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ongeveer 30 jaar in een kleine garage gewerkt en kan daar een boek over schrijven. |
|
![]() |
![]() |