![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#4521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vooral het negeren van de kantelpunten van het klimaat waarna het allemaal veel erger wordt. Laatst gewijzigd door grievous : 24 januari 2010 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik niet onakkoord mee. Maar wat heeft dat te maken met de voorspelde Global Climate Disaster?
![]() |
#4523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kan mij het gevolg schelen zolang mijn electriciteits, comfort en andere facturen lager worden. Al smelt de aarde binnen 100 jaar door menselijke acties. 140 zal ik niet worden.
Ik heb expres gekozen om geen nazaten te hebben, omdat ik er van uit ga dat de meeste mensen of te dom, of te hypocriet zijn om effectief iets te willen doen waar ze zelf comfort voor moeten inleveren.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2010 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verwerpelijke egoïstische houding die ook veelbetekenend is.Verklaart alles. Politiek moet wel rekening houden met de komende generaties. Blijf dus gewoon maar weg uit politieke discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het over kosten BOVENOP alle zinnige maatregelen die ofwel al een goed idee zijn onafhankelijk van klimaatsverandering, ofwel die "neutraal" zijn, omdat het over keuzen gaat (kolen of kernenergie bvb). Het gaat over dingen die extra kosten en die geen ander nut hebben dan een klimaatsverandering tegen te gaan. Enfin, zo had ik het begrepen.
![]() |
![]() |
#4528 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6999975.ece Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie andere draad...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 januari 2010 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4530 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je nuchter kijkt naar de hele klimaatdiscussie dan kun je alleen maar -zoals ik- tot de conclusie komen dat wat wij "klimaatwetenschap" noemen helaas momenteel nog steeds "klimaatgissing" is. We weten gewoon niet genoeg over ons wereldklimaat om er betrouwbare voorspellingen rond te doen !!! We weten zelfs nog niet eens zeker welke invloeden de cycli van de zon hebben op ons klimaat... (Mars is ook aan het opwarmen, sinds wanneer hebben ze snelwegen en koeien op Mars ?) Ik blijf erbij dat ons klimaat veel te complex is om met de huidige kennis en technologie die wij hebben in een computermodel te kunnen proppen. De computermodellen die wij momenteel hebben voldoen niet, en je merkt dan ook dat zij die volhouden dat de aarde opwarmt door menselijk toedoen hun projecties regelmatig moeten aanpassen. Omdat er weer een nieuwe factor werd ontdekt. Omdat er plotseling afwijkende metingen opduiken. Omdat iemand gedurfd heeft te twijfelen aan het Evangelie. De ware wetenschapper twijfelt en rekent opnieuw en opnieuw en opnieuw; hij staat open voor afwijkende theorieën en zal zijn eigen theorie er aan blijven toetsen. Het is gemakkelijk om op uw lauweren te rusten, het vergt moed om terug vanaf het begin te beginnen. En de discussie gaat voort en voort: Kunnen we deze opwarming voorkomen ? Wat gaat het ons kosten ? Ik weet niet of we het kunnen voorkomen, het klimaat is nogal log en -zoals ik al eerder schreef- complex. Wat er ook gebeuren zal, het zal ons altijd geld blijven kosten. Het enige wat wij -de mens- kunnen is doorgaan met onderzoeken, uitvinden, aanpassen... kortom... evolueren. Hebben onze voorouders het klimaat van Europa beïnvloed door de massale ontbossing en ontmoerassing in de Middeleeuwen ? Is Griekenland zo droog geworden omdat de Oude Grieken hun heuvels massaal ontbost hebben in de Oudheid ? Zijn de Maja-beschavingen ten onder gegaan omdat zij te intensief landbouw bedreven rond hun steden of omdat het klimaat zowiezo veranderde ? Hoe zit het met de massale ontbossingen -wat zeg ik, ontoerwoudingen- in Zuid-Amerika en Azië ? Zijn de CO2-waarden niet ooit hoger geweest dan nu ? En waarom ? En hoe is dat veranderd ?
![]() |
![]() |
#4531 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat me wel kan schelen is dat wetenschap misbruikt wordt voor politieke doeleinden.
![]() |
![]() |
#4532 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4533 |
Europees Commissaris
|
![]() en die andere 20% denkt alleen maar dat ze progressief is.
![]() |
#4534 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar hoe bereiken we dat?
![]() |
#4535 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4536 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat wordt wel beweerd voor evidente politieke redenen.
![]() |
![]() |
#4537 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gut ja, als ze het kunnen gebruiken om geld uit "onze" zakken te kloppen, zijn onze "leiders" er als de kippen bij om de volgende generaties op te rakelen. Citaat:
![]() |
![]() |
#4538 | ||||||
Banneling
|
![]() ik dacht dat jij geen diploma exacte wetenschappen had ?
als ik er een handboek klimaatfysica bijneem en je ondervraag over het eerste hoofdstuk, haal je dan 50 % ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
voorbeelden Citaat:
Citaat:
man man man |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4539 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je nuchter kijk naar een post die de zijn bevat "Als je nuchter kijkt..." dan kun je alleen maar -zoals ik- tot de conclusie komen dat dergelijke post een drogredenering is.
![]() |
#4540 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij haalt een drogredenering aan door er zelf een te gebruiken, namelijk door de uitspraak "als je nuchter kijkt" gelijk te stellen aan nietszeggendheid. Je gebruikt een cliché omdat je gewoon geen andere argumenten hebt.
![]() |