![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#4501 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou eerder iets zijn van "the biggest gun".
![]() |
![]() |
#4502 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4503 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het klimaat is maar geneuzel in de marge. Het is niet alsof mensen een bos zijn dat niet kan verplaatsen met een hoge snelheid.
![]() |
![]() |
#4504 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 januari 2010 om 01:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4505 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als U niet kan/wil aanpassen, wilt U dan even uw eigen massagraf graven, anders moet ik andere trukken gebruiken, een epidemie heeft geen regeltjes over wie getroffen word. Citaat:
Ik ben niet de gek die veel geeft voor het theoretische gegeven van mens veroorzaakte negatieve climate change. Ik ben een pragmaticus zonder nageslacht. Alhoewel ik mijn neefjes en nichtjes een goeie kans wil geven om zulke veranderingen te overleven. Helaas moeten ze zelf moeite doen, en dat is nog niet gebeurd. (Te jong, te dom of gewoon te lui)
![]() |
![]() |
#4506 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet mijn mening alleen. Tenandere, het zal geld kosten om van fossiele brandstoffen af te stappen. Alleen zou ik graag zien dat met dat geld voor een keer iets zinnigs mee gebeurt.
![]() |
#4507 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4508 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 januari 2010 om 03:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4509 | |
Minister-President
|
![]() Al bent u met honderd meningen: een mening verandert geen enkele natuurwet. Uw mening is dan ook zo irrelevant als de mijne.
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 januari 2010 om 03:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4510 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, ik heb die kruisboog, en de materialen om meer bouten ervoor te maken. En kan dit een generatie lang doen met mijn kennis en de grondstoffen die de gevallen beschaving bied aan mensen met de kennis en vakmansschap.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2010 om 03:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4511 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4512 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hier een voorbeeld van wat ik professioneel al gedaan heb. Gravity en Tough As Nails gebruikten wapensystemen grotendeels gemaakt door me, deze wapensystemen zijn na 8 jaar nog steeds in gebruik. En op dit moment is Hydra in herbouwing om ook stukken van mij te gebruiken.
![]() |
![]() |
#4513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, je hebt waarschijnlijk gelijk dat het onnozel is om het trachten "beter te weten" dan een aantal experten die zich gedurende jaren op het vraagstuk hebben toegelegd. Ik zou ook zo een aantal experten kunnen verzamelen om mij nu eens te bepalen of het de zondag binnen 3 weken zonnig gaat zijn of niet. Normaal gezien is dat heel moeilijk te voorzien, maar met genoeg statistische studies, weersvoorspellingsprogramma's en zo gaan ze misschien uitkomen op een of andere "meer plausibele" voorspelling. Het zou dom zijn om het trachten beter te weten. Maar tegelijkertijd is die voorspelling niet veel waard. Het is het "beste" wat we kunnen doen, maar tegelijkertijd weten we het eigenlijk niet. Je hebt gelijk dat, als we echt moeten kiezen, we beter voort gaan op die uiterst fragiele kennis, dan op ons buikgevoel. Als ik nu een keuze moet maken zodat mijn leven afhangt van of mijn keuze voor het weer op zondag binnen 3 weken juist is, dan kan ik niet beter doen dan op het werk van die experten voort gaan, goed wetende dat ik een grote gok neem. Alleen, als het resultaat is dat het bijna "kifkif" is (1-2% nu, of 20% "dan") dan komen er veel andere kriteria bij kijken waar onze Stern geen rekening mee heeft gehouden, bewust of ten onrechte. De bewuste zaak waar Stern geen rekening heeft mee gehouden is de niet-equivalentie van mensen en het inherente "recht op egoisme": het verkiezen van ikke 1% nu, eerder dan "zij" 20% later. Dat zit in zijn sociale rentetarief. Hij heeft in zijn sociaal rentetarief enkel een soort van "schatting" ingevoerd van de kans dat we allemaal dood vallen (trouwens, HOE bepaal je zoiets ? Welke is de kans op een totale wereldoorlog in de 21ste eeuw, en hoe kan een economist, geleerd als hij is, nu zoiets voorzien ??) Maar iets anders waar hij geen rekening heeft mee gehouden, en dat is de maatschappelijke kost aan extra regelgeving en alles wat daar bij komt, en het risico op een wereldregering en zo dat hierdoor riskeert van groter te worden (en misschien net aanleiding zou geven tot conflicten). Maw, Stern komt tot het redelijk fragiele resultaat dat geen mitigatie een heel klein beetje meer gaat kosten dan mitigatie, gebaseerd op een hele hoop veronderstellingen die, hoewel, laten we aannemen, de "best mogelijke expert opinies op dit ogenblik" zijn, toch wel heel fragiel zijn, maw, de kosten/baten balans is bijna kifkif. Wat dus wil zeggen dat het zo goed als een kwestie van opinie is of we iets moeten doen of niet, en hoeveel, want de inzet is niet groot, en de voorspellingen fragiel en afhankelijk van bepaalde ethische keuzen. Trouwens, het grappige is dat hij projecties maakt over 100 jaar, en op 4 jaar tijd, reeds zijn "kost" met een factor 100% moet aanpassen ! (van 1% naar 2% "mitigatie kost").
![]() |
![]() |
#4514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van de oplossingen voor klimaatverandering worden wij alleen beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je neemt aan. When you assume, you make an Ass of U and Me. Vooralsnog zie ik meer positieve gevolgen dan negatieve van de opwarming. Als over zeg pakweg twintig jaar blijkt dat toch de negatieve gevolgen zullen overheersen, is er nog tijd genoeg om het beleid te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uh, op mijn buikgevoel is dan 80% van de mensheid "ultraconservatief" zulle.
![]() |
#4519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps, ik ben een detail vergeten. Velen willen wel onze levensstandaard, maar niet onze "verplichtingen". Je blijft gelijk hebben Patrickve.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2010 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4520 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |