![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanzelfsprekend is het goed system. Ik was inderdaad te haastig in de conclusie dat "houd" zonder t moest geschreven worden. Gewoon omdat ik niet vlug genoeg had gemerkt dat, in dit zinsverband, "niemand" het onderwerp was en "je" het lijdend voorwerp. Het was Vlijmscherp die er mijn aandacht op vestigde. Fout is fout. Voorstanders van een Nederlands-Vlaamse toenadering zijn niet te beroerd om zoiets te erkennen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 24 januari 2010 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 januari 2010 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4983 |
Banneling
|
![]() Een ander groot verschil met België is de deeltijdse arbeid van vrouwen.
Nederland deeltijdland Hoge arbeidsparticipatie, maar lage arbeidsduur "Uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) blijkt dat vooral vrouwen in Nederland in deeltijd (68%) werken. De arbeidsdeelname van vrouwen is vanaf de jaren tachtig sterk gestegen en is nu, vergeleken met andere westerse landen, hoog te noemen. In Nederland heeft 68% van de vrouwen een baan van ten minste 1 uur per week. Alleen in de Scandinavische landen en Zwitserland ligt dat percentage hoger. Vrouwen in Nederland werken echter veel vaker in deeltijd dan vrouwen in andere landen. In Nederland werkt 75% van de werkende vrouwen minder dan 35 uur per week, wat bijna twee keer zoveel is als het gemiddelde in de eu-15. De gemiddelde arbeidsduur van de werkenden in Nederland neemt bovendien nauwelijks toe. Wat betreft hun voorkeuren wijken Nederlandse vrouwen af van vrouwen in andere landen. In Nederland geeft slechts een kwart van de werkende vrouwen de voorkeur aan een voltijdbaan, in andere landen geldt dat voor meer dan de helft. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees maar eerst het boek, en houd daarbij ook voor ogen in welke tijd het boek is geschreven (in volle taalstrijd tussen de zogenaamde Antwerpse School en de particularisten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4986 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook perfect verklaarbaar. De "Belgische" arbeidsethos is, zoals alles in dit koekoeksland, het zoveelste compromis tussen de visie van de Franstaligen en die van de Vlamingen. De (nog steeds ultra Belgicistische) vakbonden hebben zich altijd vijandig opgesteld tegenover deeltijds werk, dat ze misprijzend als "minderwaardig" bestempelen. Ze zien nog liever hun mensen aan de werkloosheid dan met een deeltijdse job.
![]() |
#4988 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bericht #4878 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4989 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerder een 'pathos'antwoord. Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2010 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4990 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4991 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4992 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4993 |
Banneling
|
![]() Off topic
Hollanders straffer dan Belgen? Een Belg zegt tegen zijn Hollandse vriend: "Ik ken een trucje om gratis te gaan eten." "Fantastisch zeg", zegt de Hollander, "hoe doe je dat?" "Ik ga naar een restaurant, zet mij neer en ik bestel een voorgerecht, een hoofdschotel en een dessertje, dan neem ik mijn tijd met een koffie en een cognac. Vervolgens wacht ik tot sluitingstijd. Als bijna alle stoelen op de tafels staan, komt natuurlijk de ober vragen of ik wil afrekenen. Dan zeg ik hem 'Maar ik heb al afgerekend met uw collega die reeds vertrokken is.' En klaar is Kees." "Geweldig, gaan we dat dan morgen eens uitproberen?" vraagt de Hollandse vriend. Zoals afgesproken gaan ze de andere dag naar het restaurant en alles verloopt zoals verwacht. Tegen het sluitingsuur komt de ober en vraagt of ze willen afrekenen. De Belg antwoordt: "Excuseer, maar wij hebben al betaald aan uw collega die reeds vertrokken is." Waar de Hollander aan toevoegt: "En we wachten nog altijd op ons wisselgeld!" Volkswijsheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4994 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4995 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4996 |
Banneling
|
![]() De cruciale en essentiële vraag evenwel is hier: welke waarde heeft uw ervaring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4997 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met de inzameling voor Haiti hebben we voor de zoveelste keer kunnen zien dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4998 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4999 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je niet best beginnen met de waarde van jouw eigen ervaring (en oordelen) in vraag te stellen?