Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2010, 16:56   #41
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Leonard is niet de schuldige he! Er is geen enkele godsdienst ter wereld die homosexualtiteit aanvaardt!
Maar Leonard vertegenwoordigd wel een godsdienst!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 16:57   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ja Fieseler, soms is Anna List goed. Deze keer was het zelfs subliem, ik kom niet meer bij van het lachen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 16:57   #43
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En wat als je nu niks wil steunen? Dan betaal je die belasting gewoon niet?
Als men ziet wat met het belastingsgeld gebeurt en wie of wat er zich aan verrijkt, juist dan zou men beter niets meer betalen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 16:57   #44
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En jij bent duidelijk honderd jaar te laat geboren.
Stigmatisering!
Oud 25 januari 2010, 16:58   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
Mijns inziens is Léonard intelligent genoeg om homofilie geen ziekte te noemen in het openbaar. Ook al zou hij die mening toegedaan zijn. Dit lijkt mij meer kwade wil vanuit de media - die hem van in den beginne al afschreven.

Zo las ik in de Morgen een dikke, vette kop waarin hij werd beschuldigd en zag ik de nuancering pas in de kleine lettertjes. Ik was er bijna ingetrapt.
Waarom doet hij het dan ?? Indien de media dan toch zo fout is en hij toch zo intelligent, waarom gebruikt hij die media dan om zijn stigmatiserende boodschappen de wereld in te sturen ??? Voor mijn part denkt hij wat hij wilt, maar dat soort uitspraken duiden eerder op kwade wil dan op grote intelligentie. Hopelijk doet de holebi-gemeenschap hem een proces aan wegens laster en eerroof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 16:59   #46
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zeggen de Wereldjongerendagen u iets? Weet u dat deze dagen honderden-duizenden jongeren aantrekken? Nochtans werd Paus Benedictus ook afgeschilderd als een oer-conservatief.

De Kerk gaat niet leeglopen dankzij rechtlijnige standpunten. Wel integendeel![/QUOTE]
2

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 25 januari 2010 om 16:59.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 17:01   #47
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij homosexualiteit in één adem noemt samen met anorexia nervosa (een ziekte !!), schoffeert en stigmatiseert hij de hele holebi-gemeenschap. En die gemeenschap stelt plusminus 10% vd bevolking voor.
Bron?
Oud 25 januari 2010, 17:03   #48
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja Fieseler, soms is Anna List goed. Deze keer was het zelfs subliem, ik kom niet meer bij van het lachen.
Wat hebben we hem toch al die maanden gemist...
Oud 25 januari 2010, 17:03   #49
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doet hij het dan ?? Indien de media dan toch zo fout is en hij toch zo intelligent, waarom gebruikt hij die media dan om zijn stigmatiserende boodschappen de wereld in te sturen ??? Voor mijn part denkt hij wat hij wilt, maar dat soort uitspraken duiden eerder op kwade wil dan op grote intelligentie. Hopelijk doet de holebi-gemeenschap hem een proces aan wegens laster en eerroof.
D�*t zou nog eens iets zijn! Stel dat eens voor aan uw holebi-vrienden. Laten we het tot op de spits drijven. Dat wordt lachen.

Maar desalniettemin heb ik nog nergens iets stigmatiserend kunnen lezen of vaststellen, evenmin dat hij homofilie als een ziekte omschrijft. Probeer nog eens misschien.
Oud 25 januari 2010, 17:05   #50
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft het geen ziekte genoemd, dat is mijn hele punt juist. Bovendien wil ik even opmerken dat zowel vriend als vijand hem intelligent noemt en dat ik dan eerder geneigd ben het te geloven. Het is niet omdat uitspraken uit hun context gerukt worden, dat die nieuwe context de juiste is.

En waarom is het precies stigmatiserend? Ik geloof dat quasi iedereen homoseksualiteit afwijkend vindt (ieder formuleert het op zijn eigen manier), dat betekent niet dat het homohaters zijn.

Een proces wegens laster en eerroof? Ik beklaag die holebi die wakker ligt van zijn uitspraken.
Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 17:07   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
D�*t zou nog eens iets zijn! Stel dat eens voor aan uw holebi-vrienden. Laten we het tot op de spits drijven. Dat wordt lachen.

Maar desalniettemin heb ik nog nergens iets stigmatiserend kunnen lezen of vaststellen, evenmin dat hij homofilie als een ziekte omschrijft. Probeer nog eens misschien.
I'm not surprised, jij lijkt me dan ook zeer apatisch, als jezelf geen betrokken partij bent.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 25 januari 2010 om 17:08.
Oud 25 januari 2010, 17:08   #52
Fieseler

Standaard

Citaat:
Hopelijk doet de holebi-gemeenschap hem een proces aan wegens laster en eerroof.
Yep...liefst nog bij een internationaal tribunaal.
Begin bij de EVRM..en zo gaan we door tot Den Haag....

Ik kijk daar echt naar uit.
Neen...Ik wil daar zelfs financieel in sponsoren...echt waar...

Dit is dus een typische win win situatie:
Bij veroordeling doe ik een fles champagne open en ga elke imam die ik tegenkom interviewen.
Bij vrijspraak ga ik elke holebi vragen wat hij van het EVRM én de europese rechtsspraak vind.

http://www.google.be/url?q=http://ww...oaGQPHZkS121dw
Oud 25 januari 2010, 17:09   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
Hij heeft het geen ziekte genoemd, dat is mijn hele punt juist. Bovendien wil ik even opmerken dat zowel vriend als vijand hem intelligent noemt en dat ik dan eerder geneigd ben het te geloven. Het is niet omdat uitspraken uit hun context gerukt worden, dat die nieuwe context de juiste is.

En waarom is het precies stigmatiserend? Ik geloof dat quasi iedereen homoseksualiteit afwijkend vindt (ieder formuleert het op zijn eigen manier), dat betekent niet dat het homohaters zijn.

Een proces wegens laster en eerroof? Ik beklaag die holebi die wakker ligt van zijn uitspraken.
Daar gaat het niet over. Wel over het feit dat zo'n hoge pief vd rkk niet moet denken dat hij zich alles kan permiteren.

Citaat:
Oud 25 januari 2010, 17:11   #54
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
NIKS belgische oplossing !

Gewoon een democratische oplossing, namelijk iedere belastingbetaler op zijn belastingsbrief laten aanduiden naar welke levensbeschouwelijke strekking hij het deel van zijn belasting toekennen wil.... simpel én rechtvaardig én zonder discussie over dotaties ! en dan mag monseigneur Léonard verkondigen wat hij wil en tegen wie hij het wil !
Bizarre suggestie, de scheiding van kerk en staat is er niet voor niets en zou juist veel consequenter moeten worden doorgevoerd. De overheid zou zich helemaal verre moeten houden van religie, ook van steun aan moskeeën en synagogen, staatsteun voor religieuze tv- en radiozenders, scholen met de bijbel/koran/torah enz. Op religieuze leest geschoeide politieke partijen zouden zo snel mogelijk moeten verdwijnen. Hou je geloof achter de voordeur, en betaal er zelf maar voor. Het is toch veel effectiever als kerk-moskee-synagoge gangers zelf direct doneren aan hun tempel?
Oud 25 januari 2010, 17:11   #55
Fieseler

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over. Wel over het feit dat zo'n hoge pief vd rkk niet moet denken dat hij zich alles kan permiteren.
Waar wacht je op?
Oud 25 januari 2010, 17:11   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Bizarre suggestie, de scheiding van kerk en staat is er niet voor niets en zou juist veel consequenter moeten worden doorgevoerd. De overheid zou zich helemaal verre moeten houden van religie, ook van steun aan moskeeën en synagogen, staatsteun voor religieuze tv- en radiozenders, scholen met de bijbel/koran/torah enz. Op religieuze leest geschoeide politieke partijen zouden zo snel mogelijk moeten verdwijnen. Hou je geloof achter de voordeur, en betaal er zelf maar voor. Het is toch veel effectiever als kerk-moskee-synagoge gangers zelf direct doneren aan hun tempel?
²

Citaat:
Oud 25 januari 2010, 17:37   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht

het is toch zeer vreemd dat niet iedereen dit normaal vindt?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 17:45   #58
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij homosexualiteit in één adem noemt samen met anorexia nervosa (een ziekte !!), schoffeert en stigmatiseert hij de hele holebi-gemeenschap. En die gemeenschap stelt plusminus 10% vd bevolking voor.
Al is het maar 0,01%, dan nog.
Oud 25 januari 2010, 18:27   #59
Fieseler

Standaard

We zullen misschien een tijdje moeten wachten tot het schuim op de lippen van onze linkse vrienden een beetje is opgedroogd, tot hun pupillen terug een normale diameter hebben aangenomen en tot hun bloeddruk wat is genormaliseerd om dit debat ten gronde te voeren.

Laat ons eens wat afstand nemen en eerst eens gaan kijken naar wat Msr L eigenlijk heeft gezegd.

"Ik zeg niet dat de situaties hetzelfde zijn, maar laat mij een vergelijking maken: neem nu anorexia. Anorexia is niet te rijmen met eetlust, maar ik zal niet zeggen dat wie aan anorexia lijdt, abnormaal is."

1/ hij zegt dat de situaties NIET dezelfde zijn
2/ hij zegt dat hij de homofielen als normaal wil beschouwen
3/ hij zegt dat de handelingen van de homo's (HOMOSEX dus) NIET TE RIJMEN zijn met HETEROSEX

Zoals ik de conservatieve kerk een beetje ken is 2/ zowat het meest progressieve wat een bisschop/kardinaal ooit in België heeft verkondigt.
Ik kan mij voorstellen dat ze dat in Rome niet graag zullen horen.

Misschien komt L er mee weg omdat zijn uitspraken verhuld zullen zijn in het obligate geruis van de onvermijdelijke "weg met ons" activisten.
Oud 25 januari 2010, 18:29   #60
Albrecht
Banneling

Standaard

Waarom viseert iedereen de nieuwe aartsbisschop? Zijn visies zijn gelijk aan die van de Kerk, ookal proberen sommige "liberalere" priesters anders te beweren.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be