Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 01:50   #141
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Turkije is het enige Islamitische land met een vooruitzicht op een moderne maatschappij. Zolang de Imam's e.d. zich met het kerkelijke bezig blijven houden en geen politieke invloed willen gaan uitoefenen om een Sharia ingevoerd te krijgen. Dan is het einde verhaal voor Turkije. We krijgen te maken met een stelselmatige ontkerkelijking van de politiek. In Nederland heb je CDA en CU, SGP die via huinkerkelijke invloeden politiek willen bedrijven.
Zoiets most niet maggen en meer en meer wil de gemiddelde Nederlander deze politiek niet. In een paar Europese landen heeft de kerk, lees de Romeinse kerk, veel invloed. Zoals bv Ierlande die een flinke stap terug deed naar de Middeleeuwen van weleer. Nog even en ze beginnen met heksenverbranding.
Het zit er allemaal nog diep en dik in en voorlopig zijn we (nog) niet verlost van het religieuze zottisme.
Geloven doe je thuis of in de kerk, maar niet op het werk!
Oud 28 januari 2010, 10:36   #142
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeringenieur Bekijk bericht
Van mensen zoals u maken ze in Turkije heel graag lekkere kebab
Wat de intelligentie van de gemiddelde Turk weer eens bewijst.

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:44   #143
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Wat de intelligentie van de gemiddelde Turk weer eens bewijst.

De meeste Turken die ik ken zijn een stuk intelligenter en realistischer dan sommige Turkse clowns hier op dit forum.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:46   #144
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De meeste Turken die ik ken zijn een stuk intelligenter en realistischer dan sommige Turkse clowns hier op dit forum.
Daarom sprak ik ook over "de gemiddelde Turk"

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 11:59   #145
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Daarom sprak ik ook over "de gemiddelde Turk"

Dat lijkt me dan ook nogal zeer veralgemenend. Ik zou op basis van de enkele Turken op dit forum niet de hele Turkse bevolking willen gaan beoordelen.
Oud 28 januari 2010, 13:09   #146
cheverrant
Partijlid

Standaard turkije in de EU

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeringenieur Bekijk bericht
Je kletst maar wat Conscience. Weer een typische Belg die Turkije niks gunt. Turkije is apenland België niet hoor. Turkije produceert veel meer dan België. "Geen enkele Turkse onderneming slaagt erin ook maar enige internationale reputatie te verwerven, buiten Centraal-Azie." Daarom staat Turkije op de 17de plaats van de grootste wereldeconomieën? Eens kijken wat Wikipedia zegt:

The World Bank classifies Turkey as an upper-middle income country in terms of the country's per capita GDP in 2007.[15] According to a survey by Forbes magazine, Istanbul, Turkey's financial capital, had a total of 35 billionaires as of March 2008 (up from 25 in 2007), ranking 4th in the world behind Moscow (74 billionaires), New York City (71 billionaires) and London (36 billionaires), while ranking above Hong Kong (30 billionaires), Los Angeles (24 billionaires), Mumbai (20 billionaires), San Francisco (19 billionaires), Dallas (15 billionaires) and Tokyo (15 billionaires).[16]

En lees dit eens: http://acturca.wordpress.com/2008/01...ional-markets/
Als je dan zo trots bent op Turkije, wat doe je dan nog hier in Belgie ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:01   #147
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Als je dan zo trots bent op Turkije, wat doe je dan nog hier in Belgie ?
Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar een Turk niet fier en trots mag zijn op vooruitgangen en enz... want dan worden we verwezen naar Turkije en moeten we daar onze trots maar tonen.Maar een duitser een amerikaan en nederlander een spanjaard een griek een pool een bulgaar een roemeen een engelsman een fransman een oostenrijker een rus een canadees een grieks-cyprioot een servier een mexicaan een braziliaan en noem maar verder... mag wel fier zijn. op al hun fabrieken wegen belastingsinstellingen hun bmw's hun fords hun mercedessen en noem maar verder.dan word die zelfde kritiek niet geuit.Met wat voor een strijd zijn diegene verwikkeld die iets tegen turkije of turken hebben.Misschien slechte ervaring tijdens hun jeugd?
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:08   #148
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar een Turk niet fier en trots mag zijn op vooruitgangen en enz... want dan worden we verwezen naar Turkije en moeten we daar onze trots maar tonen.Maar een duitser een amerikaan en nederlander een spanjaard een griek een pool een bulgaar een roemeen een engelsman een fransman een oostenrijker een rus een canadees een grieks-cyprioot een servier een mexicaan een braziliaan en noem maar verder... mag wel fier zijn. op al hun fabrieken wegen belastingsinstellingen hun bmw's hun fords hun mercedessen en noem maar verder.dan word die zelfde kritiek niet geuit.Met wat voor een strijd zijn diegene verwikkeld die iets tegen turkije of turken hebben.Misschien slechte ervaring tijdens hun jeugd?
Turkije ging vooruit onder Atatürk. Het afstappen van het Arabisch schrift, zich richten op het Westen en de scheiding tussen Kerk en staat; d�*t was vooruitgang in Turkije. Nu draait men dat terug en gaat men achteruit.

Dit is ONS land.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 28 januari 2010 om 14:08.
Oud 28 januari 2010, 14:08   #149
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Ik zie geen reden waarom Turken niet trots mogen zijn op de verwezenlijkingen van en in Turkije. Er zijn wel twee problemen:

1. Sommige Turken (niet allemaal) vervallen soms in een vrij extreem hyper-nationalisme waarbij Turkije ongeveer het alpha en omega van het universum wordt
2. Voor vele Belgen is het een beetje ergerlijk dat veel Turken die hier het staatsburgerschap opeisen toch absolute voorrang blijven geven aan hun loyauteit tov Turkije.
Oud 28 januari 2010, 14:09   #150
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden waarom Turken niet trots mogen zijn op de verwezenlijkingen van en in Turkije. Er zijn wel twee problemen:

1. Sommige Turken (niet allemaal) vervallen soms in een vrij extreem hyper-nationalisme waarbij Turkije ongeveer het alpha en omega van het universum wordt
2. Voor vele Belgen is het een beetje ergerlijk dat veel Turken die hier het staatsburgerschap opeisen toch absolute voorrang blijven geven aan hun loyauteit tov Turkije.
En dat de Turkse premier in Vlaanderen, in Duitsland...de Turken komt vertellen dat ze vooral niet mogen integreren.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 14:10   #151
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En dat de Turkse premier in Vlaanderen, in Duitsland...de Turken komt vertellen dat ze vooral niet mogen integreren.

Dat is een beetje ongenuanceerd.
Oud 28 januari 2010, 14:11   #152
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Turkije ging vooruit onder Atatürk. Het afstappen van het Arabisch schrift, zich richten op het Westen en de scheiding tussen Kerk en staat; d�*t was vooruitgang in Turkije. Nu draait men dat terug en gaat men achteruit.
Attaturk was een groot modernisator maar ook een groot anti-democraat. Het wordt tijd dat Turkije komaf maakt met de Attaturk-ideologie. Alleen zo kan men vooruitgang boeken.
Oud 28 januari 2010, 14:17   #153
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:

1.Extreem nationalisme is verkeerd tot daar oké.maar de meeste mensen maken van de MHP(grijzewolven) een nazi parije wat niet het geval is.kun je meer vergelijken met de nva.beetje nationalist zonder extreem te zijn kan geen kwaad.

2.Waarom moet je je er zo aan ergeren.Dit is het recht wat we hebben gekregen met akkoorden van de belgische en turkse regering.niet iets waarwij iets aan kunnen doen.ik erger me ook een beetje aan sommige die 1jaar in de mijn hebben gewerkt en toch mijn pensioen hebben op jonge leeftijd.Trouwens mogen we toch op vakantie gaan naar turkije als je dat bij absolte voorrang bedoelt.laat het me zo zeggen.verdien ik 25000duizend euro per jaar.dan gaat er maar 3000 van dat geld naar turkije en dat gewoon puur voor vakantie.dus de rest blijft ook hier in belgie .waar blijft dan de absolute voorrang?
Oud 28 januari 2010, 14:23   #154
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
1.Extreem nationalisme is verkeerd tot daar oké.maar de meeste mensen maken van de MHP(grijzewolven) een nazi parije wat niet het geval is.kun je meer vergelijken met de nva.beetje nationalist zonder extreem te zijn kan geen kwaad.

Het nationalisme van sommige Turken (en ik zou de grijze wolven daar zeker toe rekenen) is wel degelijk extreem en bijwijlen ook extreem gewelddadig. Dat is niet te vergelijken met N-VA.
Oud 28 januari 2010, 14:25   #155
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
2.Waarom moet je je er zo aan ergeren.Dit is het recht wat we hebben gekregen met akkoorden van de belgische en turkse regering.niet iets waarwij iets aan kunnen doen.ik erger me ook een beetje aan sommige die 1jaar in de mijn hebben gewerkt en toch mijn pensioen hebben op jonge leeftijd.Trouwens mogen we toch op vakantie gaan naar turkije als je dat bij absolte voorrang bedoelt.laat het me zo zeggen.verdien ik 25000duizend euro per jaar.dan gaat er maar 3000 van dat geld naar turkije en dat gewoon puur voor vakantie.dus de rest blijft ook hier in belgie .waar blijft dan de absolute voorrang?
Iedereen mag op vakantie gaan waar hij wil. Maar iemand die Belg wenst te worden en hier alle rechten van een Belg wil genieten moet dan ook in de eerste plaats Belg zijn. Het feit dat bv. politiek verkozenen toch nog in Turkije legerdienst gaan vervullen is er voor mij over.
Oud 28 januari 2010, 14:44   #156
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Attaturk was een groot modernisator maar ook een groot anti-democraat. Het wordt tijd dat Turkije komaf maakt met de Attaturk-ideologie. Alleen zo kan men vooruitgang boeken.
Denk je ?denk je dat nu echt als de ataturk ideologie verdwijnt turkije beter zal worden.aub.kijk jozef je lijkt mee een slimme gast maar hou op met dit soort rommel.

1.Ataturk zei het westen"effe duidelijk zijn.hij bedoelt er mee goede relaties hebben handel hebben"
2.Ataturk heeft er voor gezorgd dat er vrouwen mochten stemmen"wanneer was dat in belgie?"
3.Ataturk Heeft al de sektes de personen die mensen uitbuiten door het geloof opgeruimd."dat zien jullie toch meestal positief.
4.Ataturk zei dat de landbouwers mensen zijn die veel respect verdienen

Nu kijken effe beknot kijken wat de huidige regering en premier erdogan doet.

1.eerlijk gezegd kan ik erdogan niet en hun ideologie niet volgen hij zegt europa maar staat achter iran en bekritiseert israil continu...
2.ipv de vrouwen echt rechten te geven heeft hij er voorgezorgd dat vrouwen nu gewoon voor de imam mogen trouwen "de probleem is hier echter dat veel mannen dan niet willen trouwen voor de wet maar een trouw doen voor de imam die niet wettelijk is en zo de vrouw ook geen rechten heeft bij de echtscheiding wat dan gewoon afhangt van de wil van de man"
3.ipv Turkije te moderniseren en meer aandacht te geven aan kwalitatief onderwijs zijn bijna alle extreme sektes in turkije wettelijk
4.landbouwer zegt aan erdogan -door u landbouwpolitiek is alles een warboel geworden we hebben honger we kunnen niets meer doen mijn moeder weent-

erdogan antwoord terug -pak u moeder en hoepel op-

Turkije en zijn Ataturk ideologie is op zich bedoeld om moderner te worden en respect te verdienen.zo iets kun je toch niet komaf maken.
Oud 28 januari 2010, 14:48   #157
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Iedereen mag op vakantie gaan waar hij wil. Maar iemand die Belg wenst te worden en hier alle rechten van een Belg wil genieten moet dan ook in de eerste plaats Belg zijn. Het feit dat bv. politiek verkozenen toch nog in Turkije legerdienst gaan vervullen is er voor mij over.

Maar daar kunnen we turken van belgie toch niets aan doen.dat is een verworven recht.dan moet je maar bij leterme gaan klagen. zodra de een wetsverandering komt zullen we daar dan ook iets aandoen.ofwel worden we belg ofwel turk zo simpel.maar turken zelf kun je toch niet kwalijk nemen.
Oud 28 januari 2010, 14:51   #158
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het nationalisme van sommige Turken (en ik zou de grijze wolven daar zeker toe rekenen) is wel degelijk extreem en bijwijlen ook extreem gewelddadig. Dat is niet te vergelijken met N-VA.
Ik weet niet hoe je op dat idee komt maar bewijs me het dan. Mhp is gelijk aan nva / niet aan vlaamsbelang .ze zijn nationalist maar heb nog nooit gezien dat ze een koerd of een andere vreemdeling in turkije hebben opgehangen of het land hebben uitgestuurd toen zij aan de macht waren.het waren zelfs die grijze wolven dieer voor hebben gezorgd dat terorist apo niet werd opgehangen.dus hier klopt dan iets niet
Oud 28 januari 2010, 14:53   #159
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Denk je ?denk je dat nu echt als de ataturk ideologie verdwijnt turkije beter zal worden.aub.kijk jozef je lijkt mee een slimme gast maar hou op met dit soort rommel.

1.Ataturk zei het westen"effe duidelijk zijn.hij bedoelt er mee goede relaties hebben handel hebben"
2.Ataturk heeft er voor gezorgd dat er vrouwen mochten stemmen"wanneer was dat in belgie?"
3.Ataturk Heeft al de sektes de personen die mensen uitbuiten door het geloof opgeruimd."dat zien jullie toch meestal positief.
4.Ataturk zei dat de landbouwers mensen zijn die veel respect verdienen

Nu kijken effe beknot kijken wat de huidige regering en premier erdogan doet.

1.eerlijk gezegd kan ik erdogan niet en hun ideologie niet volgen hij zegt europa maar staat achter iran en bekritiseert israil continu...
2.ipv de vrouwen echt rechten te geven heeft hij er voorgezorgd dat vrouwen nu gewoon voor de imam mogen trouwen "de probleem is hier echter dat veel mannen dan niet willen trouwen voor de wet maar een trouw doen voor de imam die niet wettelijk is en zo de vrouw ook geen rechten heeft bij de echtscheiding wat dan gewoon afhangt van de wil van de man"
3.ipv Turkije te moderniseren en meer aandacht te geven aan kwalitatief onderwijs zijn bijna alle extreme sektes in turkije wettelijk
4.landbouwer zegt aan erdogan -door u landbouwpolitiek is alles een warboel geworden we hebben honger we kunnen niets meer doen mijn moeder weent-

erdogan antwoord terug -pak u moeder en hoepel op-

Turkije en zijn Ataturk ideologie is op zich bedoeld om moderner te worden en respect te verdienen.zo iets kun je toch niet komaf maken.
Attaturk zorgde ervoor dat vrouwen mochten stemmen, maar NIET kiezen: éénpartijstaat, geen vrijheid van politieke actie, geen vrijheid van vereniging, opsluiten van politieke tegenstanders, ...
Attaturk zorgde ervoor dat het leger niet onder controle stond van de burgerregering maar de burgerregering onder controle van het leger.
Attaturk voltooide de etnische zuivering van Klein-Azië en luidde een politiek in van genadeloze verdrukking van elke vorm van culturele diversiteit.

Als Turkije zich toekomstgericht wil ontwikkelen moet het radicaal breken met dit anti-democratisch, militaristisch en minderheden onderdrukkend gedachtengoed.
Oud 28 januari 2010, 14:54   #160
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar daar kunnen we turken van belgie toch niets aan doen.dat is een verworven recht.dan moet je maar bij leterme gaan klagen. zodra de een wetsverandering komt zullen we daar dan ook iets aandoen.ofwel worden we belg ofwel turk zo simpel.maar turken zelf kun je toch niet kwalijk nemen.
Men kan zijn Turks staatsburgerschap opzeggen. Maar dat kan de Belgische staat niet in de plaats van de betrokkenen doen, dat moeten ze zelf doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be