![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5481 |
Banneling
|
![]() Als u het zegt, is dat een hele geruststelling.
Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5482 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5483 |
Banneling
|
![]() Ja ja dat zal wel. Het vervelende voor u is echter dat Conscience meldt dat er ook een Vlaamse pastoor bij betrokken was.
Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5484 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vertelt altijd hetzelfde. Ik moet evenwel toegeven dat U het steeds weer in een nieuw jasje weet te steken. Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 januari 2010 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien uw betoog waren het er destijds maar een handvol. Wat natuurlijk impliceert dat het in België goed toeven is, goed leven is, anders waren er geen Belgicisten meer over..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Den 4 ober 1830. ... "gisteren avond (hebben) omtrent 40 ?* 50 werklieden ... in den nacht verscheidene malen geroepen: Vivat de Potter. Vivat de Belgen! Dat omtrent middernacht deze luiden zich hebben begeven tot het oud kerkhof binnen de stad, alwaar gemeente keyen zich bevinden, en aldaar er van mede genomen hebben ... en dat zij alsdan zijn gegaan naar J.B. Gouweloos, fabrikant in de Patersstraat, en met deze keyen op zijne deur hebben geworpen ... en daar ik mij op dat moment aan het stadhuis met den commissaris van politie bij de nachtwakers bevond, heb ik mij met dezelve derwaarts begeven ... hun zeggende: ik ben uwen burgemeester, gijl. moet u naar huis begeve, ... hetwelk alsdan om ongeveer een uur heeft plaats gehad, en verders is het voor het overige van den nacht alles stil gebleven. Ten gevolge van dit voorval heb ik heden ... besloten van alle nachten eene burgerlijke wacht van 25 mannen op te roepen" Wanneer gaat u nu eens eindelijk inzien dat men u wat voorliegt? Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5489 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5491 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De latere weinig stichtelijke taferelen aan het graf van Dibbets, staan eigenlijk symbool voor de haat tegen de Hollanders. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoofdactiviteit hier op dit forum is zitten wroeten en zoeken naar alles wat in het verleden is gebeurd en dat je ook maar enigszins kunt gebruiken tegen Nederland en tegen dat deel van Vlaanderen dat Nederland niet ongunstig gezind is. Je misbruikt het verleden om je huidige hekel aan Nederland te kunnen botvieren. Je doet dat met zulk een fanatisme dat het écht niet meer mooi is. Vandaar dat je jezelf voortdurend in een allesbehalve "neutraal" voetlicht brengt. Dat maakt evenwel volstrekt geen indruk meer. En weet je hoe dat komt? Omdat mensen zoals Niessen, Shadowke, Renesse, Robert T en anderen die ik hier nu vergeet (waarvoor ik ze ongewild onrecht aandoe, met mijn excuses) weliswaar ook geïnteresseerd zijn in het verleden, maar er geen haatdragende kijk op hebben zoals jij. Wat ons vooral interesseert is de toekomst van Vlaanderen en Nederland. En wij vinden dat die toekomst best aangepakt wordt in een zakelijk-rationele, verstandige maar toch hartelijke samenwerking. Wij vertrouwen erop dat die samenwerking zal leiden tot een steeds meer naar elkaar toegroeien. De toekomst is aan de Nederlands-Vlaamse Confederatie.
![]() |
![]() |
#5495 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5496 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen bedankt voor het compliment. Veelzijdigheid voor de goede zaak is belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5497 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem nu weer die Belgische opstand. U, of uw geestesgenoten, oreren met klem en permanent dat het een lokale opstand was in Brussel, door enkele Fransgezinde oproerkraaiers. En dat die opstand zich of bijna louter voordeed in het Franstalige gebieden. En wat lezen we nu?? Wel, we lezen in een ambtelijk (!) verslag van de burgemeester van Turnhout uit die tijd aan de Gouverneur, dat arbeiders in Turnhout scheeuwen: "Vivat de Belgen!" , dat de sfeer grimmig was, dat de arbeiders stenen hadden meegenomen en het huis begonnen te bekogelen van een fabrikant (waarschijnlijk een Orangist maar dat weten we niet echt), en dat de burgemeester dan moet tussenkomen om de gemoederen te bedaren. Dat staat er zwart op wit op een officieel document uit die tijd. En het gebeuren speelt zich af in de Antwerpse Kempen, dus in het diepe binnenland (zeker in die tijd!!) van Vlaanderen, namelijk Turnhout. D?*t zijn de feiten. Gelukkig maar dat we dit document hebben, anders zou u weer een van de eersten zijn om de feiten met klem van tafel te vegen als 'Belgicistische fantasie', of iets dergelijks. Maar zeg me: waarom eigenlijk proberen u en/of uw geestesgenoten, steeds weer, de Belgische geschiedenis stelselmatig te vervalsen? U spint daar absoluut geen garen mee. Integendeel, door zulke houding verspeelt u telkens weer uw geloofwaardigheid. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5499 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar zoals brave reactionair Belgicist zal je dit natuurlijk ontkennen en zeggen dat het de 'Hollanders waren want dat is het enige dat je kent: alles op de 'Hollanders' steken. Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 januari 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat proberen wij u duidelijk te maken en niets anders. |
|
![]() |
![]() |