![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De stelling is op zich duidelijk genoeg geformuleerd. Vanuit het gezichtspunt van de die-hard neoliberaaltjes weliswaar.
het gaat natuurlijk niet om profiteren, maar om een recht, steunende op een algemene verzekering waar je zelf bijdragen voor betaald hebt. Bovendien kan er onder de armmoedegrens geen sprake zijn van profiteren, alleen van langzaam creperen. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2010 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hogere uitkeringen in het begin die steeds lager worden. Dat lijkt me de eigenlijk de logica zelve. Dat is de enige manier om langdurige werkloosheid tegen te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben nog altijd werkloos, maar heb afgelopen week de kans gekregen om drie dagen lang 3 uur per dag te gaan werken.
Jep. Ik verlies een hele dag dop voor die 3 uurtjes, en als ik het goed heb begrepen ook de 6de dag dop wegens die 3 dagen gewerkt. En toch ben ik gaan werken. (Mag het trouwens volgende week gaan herhalen, gelukkig wel wat meer uurtjes... maar ikke blij. Mijn levensgezel verklaart mij voor zot. Maar ikke toch blij.)
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik snap dit niet goed. Ik heb nooit langer dan een 3-tal dagen geen werk gehad. Gewoon niet te kieskeurig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() simpele, blinde zielen.
profiteurs zijn mensen met een inkomen boven de 3 000 €. met en uitkering kun je enkel overleven, niet leven, laat staan profiteren (van wat eigenlijk?).
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
zolang de cafe's volzitten met doppers elke dag is de dop veel te hoog, dopgeld zou geval per geval moeten worden bekeken, een luiaard die nog bij zijn moeke woont zou niets mogen krijgen bv
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
groot gelijk hebt u. Sociale cohesie, ouderenzorg, familiale waarden dat weerhoudt ons alleen van het consumeren en dat is het enige dat belangrijk is. Die slimmerikken die een ganse dag 'niks' doen (begrijpen als ; ze consumeren niet voldoende voor onze multinationale vraatmachines) moeten beschimpt worden als luierikken natuurlijk; stel je voor dat de volledige samenleving zou inzien dat arbeid eigenlijk het onderhouden van de echte leeghangers is; die rijke profiteurs zouden zelf moeten gaan werken. Dat kan toch niet! Dus vooral blijven dubbelplooien, niet nadenken en consumeren! U bent op de goede weg.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jaar is ruimschoots voldoende. Wie wil werken, vindt ook werk. Die heeft daar zelfs geen jaar voor nodig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uitkeringen zouden gerust 50% verhoogd mogen worden, en uiteraard niet verminderen met de tijd.
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() of beter, briefjes van uitgaven binnenbrengen
nee die bak bier betalen we niet voor u en dat pak sigretten ook niet dat brood en beleg wel, huishuur ook, bus ticketje om te gaan solliciteren , geen enkel probleem
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
veel bedrijven wensen dat ze over eigen vervoer beschikken. Waarom geen auto's voor werkzoekenden?
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() omdat veel bedrijven een firmawagen geven, bijna de helft van alle auto's in belgie zijn firmawagens
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar: aan alle mensen die nooit gedopt hebben en zit af te geven op het 'profetariaat van de werklozen': als het uw beurt is om werkloos te worden, gaan jullie toch jullie uitkering weigeren? Ah ja.
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar nu is het natuurlijk anders, ook ik zit in schuldslavernij met de aankoop van een huis, mijn madam verdient genoeg om alles te kunnen dragen , maar kzou het niet leuk vinden, dus ga ik gaan werken
Neturei Karta Rabbis–”It is our tradition to believe in the Holocaust”– Laatst gewijzigd door funzo : 29 januari 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() de helft? dat is veel. Kan je dat aantonen?
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Mens kan toch altijd een extraatje gebruiken zeker? achja, das goe voor de kas e ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ook wel dat je de werklozenvergoeding moet bekijken over je hele loopbaan.
Stel dat je de eerste drie maanden ruim vergoed zou worden, telkens je werkloos valt. Wat zou iemand dan beletten om geregeld eens een paar maanden verlof te pakken, vb. om te helpen als ze je huis aan het bouwen zijn, vb. om eens ekstra lang op vakansie te gaan, vb. om de kinderen te helpen met hun bouw ... ? Om in het vivant-verhaal inspirasie op te doen: het basisinkomen mag uitgekeerd worden door de staat, maar al wat je zelf daarop aanvullend wenst, moet je zelf voor zorgen. De staat kan dit wel "aansporen en aanmoedigen". Zelfs vergelijkbaar met ziekenkas en zorgverzekering een minimale verplichting opleggen. Voorbeeld een rekening, vergelijkbaar met pensioensparen, waar je zelf stortingen op doet, met belastingsvoordeel. Deze gelden kan je enkel terug aanspreken in geval van werkloosheid, ofwel helemaal op 't einde van je loopbaan, toevoegen aan het pensioensparen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot 'als' echt 'dan' wordt.
![]() |