Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2010, 20:47   #1781
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als die twee soorten op verschillende eilanden gaan wonen en daar nooit meer af komen, na verloop van tijd wel ja.
Ha goed, kunnen we een experiment opzetten! Alle vegetariers samen op één eiland en zien hoe ze evolueren. Maar in feite is dat al zo met de veganisten uit India, die zijn sexueel zo goed als volledig geïsoleerd van de rest van de mensheid. Goed in het oog houden tot ze geen mens meer zijn maar een andere ondersoort Homo
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 20:52   #1782
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Een beetje lachwekkend om daar communisme bij te sleuren, gezien deze zaken niets met elkaar te maken hebben.
Als je zegt dat de staat moet bepalen wat de universiteit moet of mag doen, omdat de staat voor het geld zorgt, dan noem ik dat kommunisme. Mag ik?

Citaat:
Mij goed, dan kunnen we evengoed direct de overheidssteun aan godsdienstige instellingen elimineren.
Voor mij mag men alle overheidssteun aan verenigingen stopzetten. Die steun is toch niets meer dan het afkopen van trouw en onderdanigheid. Zolang de belastingen er door omlaag gaan ben ik absoluut voorstander. Ik zal MIJN geld wel besteden aan initiatieven die IK goedkeur. En dat ze ook maar meteen alle subsidies stopzetten aan ongeboren-kinderslachthuizen en eugenetica onderzoeksinstituten.
Oud 30 januari 2010, 20:58   #1783
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ha goed, kunnen we een experiment opzetten! Alle vegetariers samen op één eiland en zien hoe ze evolueren. Maar in feite is dat al zo met de veganisten uit India, die zijn sexueel zo goed als volledig geïsoleerd van de rest van de mensheid. Goed in het oog houden tot ze geen mens meer zijn maar een andere ondersoort Homo
Een paar duizend Britten was genoeg om het hele subcontinent te veroveren.

Laatst gewijzigd door rikbe : 30 januari 2010 om 20:58.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 23:54   #1784
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-kinderslachthuizen en eugenetica onderzoeksinstituten.

want stel u eens voor zeg, mensen die genezen zouden kunnen worden door stamcelonderzoek
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 23:55   #1785
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, van een professor filosofie van de VUB
wie?
Oud 30 januari 2010, 23:59   #1786
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, Steno zag een haaietand en stelde vast dat die haaietand er volledig exact hetzelfde uitzag als vele miljoenen jaren oude fossiele resten. Wat dus vooral één ding illustreert: haaien zijn vele miljoenen jaren lang totaal onveranderd gebleven, evolutie heeft dus niet plaatsgevonden. Ondanks al die enorme geologische catastrofes die nodig waren om de rotslagen te creeren en de fossielen in de gestolde lava te bewaren.
Citaat:
Contrary to popular belief they have not remained unchanged for 300 million years.
At your service
Oud 31 januari 2010, 14:11   #1787
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
http://www.pathlights.com/ce_encyclo...ia/12fos11.htm[/indent]
M.a.w. Fossiel is primitief en zoveel-en-zoveel jaar oud want die ligt in een oude rotslaag (strata)
Rotslagen zijn zoveel en zoveel jaar oud want daarin bevinden zich primitieve fossielen

Wat is evolutietheorie toch fantastisch
Bertie heeft nog maar eens van de gelegenheid gebruikt gemaakt om zijn onwetendheid te etaleren.
14C wordt niet gebruikt om fossielen of gesteentes te dateren. Ach ja, ik ben uiteraard maar een atheïst. Maar laat ons dan een bron "boven elke verdenking" gebruiken:
Answers in Genesis:
Citaat:
Note that, contrary to a popular misconception, carbon dating is not used to date rocks at millions of years old.
http://www.answersingenesis.org/arti...rove-the-bible

Eigenlijk is het dubbel triestig. Staat er eindelijk eens een wetenschappelijk correct feit op de AiG-site, heeft Bertie net dat gemist.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 14:13   #1788
driewerf

Standaard

Citaat:
Toch gek dat ze de bek van die vinken als voorbeeld nemen voor evolutie tot verschillende soorten. Wat blijkt: in de eerste plaats is er een redelijk grote overlapping in de grootte van de bekjes van zogezegd verschillende soorten, en blijkt dat die vinken in werkelijkheid ook nog rustig aan interbreeding kunnen doen. En dus in feite niet eens echt andere soorten zijn. Gewoon rassen van vinken die een ander dieet hebben gevonden. Zoals er ook vleesetende en vegetarische mensen zijn. Gaan we die in de toekomst ook verschillende soorten noemen?
"De snavel van de vink" is slechts de titel van het boek. 20 jaar lang hebben onderzoekers vinken gevangen, en allerhande factoren gemeten, zoals de snavel lengte, maar ook hun gewicht etc. verder het aantal paringen en nakomelingen geteld etc. Het gaat over veel meer dan snavels.
Oud 31 januari 2010, 14:15   #1789
driewerf

Standaard

Citaat:
Als de isolatie volledig is, en het experiment lang genoeg duurt, ja.
Hoe denk je anders dat de verschillende huidskleuren ontstaan zijn?
Oud 31 januari 2010, 15:05   #1790
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geesten leven niet in wolken, dat is alleen zo in de boekskes van Suske en Wiske. Maar ik neem aan dat dat laatste het niveau van literatuur is waartoe gij u beperkt.
Ik ben nochtans niet degene die zijn levensvisie baseert op een boek van dergelijk niveau.
Oud 31 januari 2010, 15:32   #1791
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Als je zegt dat de staat moet bepalen wat de universiteit moet of mag doen, omdat de staat voor het geld zorgt, dan noem ik dat kommunisme. Mag ik?
Natuurlijk. Laten wij vooral de ware definitie van het communisme achterwege. Je bent dan ook nooit sterk geweest in het begrijpen van bepaalde begrippen. Getuigt niet bepaald van kennis van zaken, naar goede gewoonte.

Citaat:
Voor mij mag men alle overheidssteun aan verenigingen stopzetten. Die steun is toch niets meer dan het afkopen van trouw en onderdanigheid. Zolang de belastingen er door omlaag gaan ben ik absoluut voorstander. Ik zal MIJN geld wel besteden aan initiatieven die IK goedkeur. En dat ze ook maar meteen alle subsidies stopzetten aan ongeboren-kinderslachthuizen en eugenetica onderzoeksinstituten.
Oud 31 januari 2010, 15:34   #1792
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als de isolatie volledig is, en het experiment lang genoeg duurt, ja.
Hoe denk je anders dat de verschillende huidskleuren ontstaan zijn?
Fonne's verklaring: God knipte met zijn vingers. Al de rest is bullshit.
Oud 31 januari 2010, 15:50   #1793
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Laten wij vooral de ware definitie van het communisme achterwege. Je bent dan ook nooit sterk geweest in het begrijpen van bepaalde begrippen. Getuigt niet bepaald van kennis van zaken, naar goede gewoonte.
Straks komt ge hier nog af met de "bevrijding van het proletariaat" en de "herverdeling van de eigendom" en dat soort ongein. Maar dat zijn de populistische slogans! Populisme dat elk authoritair regime nodig heeft om een minimum aan steun van de bevolking te verwerven, steun die ze in de beginfaze nodig heeft om aan de macht te komen. Maar het echte programma van het kommunisme is de volledige onderwerping van de mens aan de almachtige staat, geleid door een beperkte elite. Totalitaristisch authoritaire regimes. En laat ons wel wezen, geen enkel kommunistische dictatuur heeft ooit ook maar iets van de populistische slogans gerealiseerd, niet Stalin, niet Mao, niet Mugabe, niet Pol Pot, niet Chavez.
Nu begrijp ik ook wel dat atheïsten zich tot een dergelijke ideologie sterk aangetrokken voelen, in de waanveronderstelling dat zij dan tot die almachtige "elite" zullen behoren die gaat bepalen wat anderen moeten voelen en denken op zogezegd "wetenschappelijk" gronden. Zeg maar dat ze zich al de opvolgers denken van hun grote voorbeeld, Trofim Lysenko.

Laatst gewijzigd door fonne : 31 januari 2010 om 15:51.
Oud 31 januari 2010, 15:54   #1794
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht

want stel u eens voor zeg, mensen die genezen zouden kunnen worden door stamcelonderzoek
Voor stamcel-onderzoek heb je helemaal geen dode babies nodig.

Gek toch dat dezelfde mensen die geen enkel probleem hebben met het massaal afslachten van menselijke embryos, massaal meelopen in betogingen tegen het gebruik van proefdieren door farmaceutische bedrijven. Van een perverse omkering van ethische waarden gesproken.
Oud 31 januari 2010, 15:55   #1795
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Straks komt ge hier nog af met de "bevrijding van het proletariaat" en de "herverdeling van de eigendom" en dat soort ongein. Maar dat zijn de populistische slogans! Populisme dat elk authoritair regime nodig heeft om een minimum aan steun van de bevolking te verwerven, steun die ze in de beginfaze nodig heeft om aan de macht te komen. Maar het echte programma van het kommunisme is de volledige onderwerping van de mens aan de almachtige staat, geleid door een beperkte elite. Totalitaristisch authoritaire regimes. En laat ons wel wezen, geen enkel kommunistische dictatuur heeft ooit ook maar iets van de populistische slogans gerealiseerd, niet Stalin, niet Mao, niet Mugabe, niet Pol Pot, niet Chavez.
Nu begrijp ik ook wel dat atheïsten zich tot een dergelijke ideologie sterk aangetrokken voelen, in de waanveronderstelling dat zij dan tot die almachtige "elite" zullen behoren die gaat bepalen wat anderen moeten voelen en denken op zogezegd "wetenschappelijk" gronden. Zeg maar dat ze zich al de opvolgers denken van hun grote voorbeeld, Trofim Lysenko.
En zeg mij dan eens hoe het kapitalisme daarvan verschilt?

Ik vermoed trouwens dat, gezien je Chavez onderverdeelt bij dictators zoals Pol Pot, je evenveel begrip hebt van internationale politiek als van natuurlijke selectie. Bitter weinig.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 31 januari 2010 om 15:57.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 15:59   #1796
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Een paar duizend Britten was genoeg om het hele subcontinent te veroveren.

Ik had het over ondersoort, niet over ondermens. Maar blijkbaar ben jij zo van dat soort ideeën doordrongen dat je niet eens meer kan lezen wat er staat.
Oud 31 januari 2010, 16:05   #1797
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Ik had het over ondersoort, niet over ondermens. Maar blijkbaar ben jij zo van dat soort ideeën doordrongen dat je niet eens meer kan lezen wat er staat.
De pot verwijt de ketel.
Oud 31 januari 2010, 16:08   #1798
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zeg mij dan eens hoe het kapitalisme daarvan verschilt?
Dat de leidinggevende elite ervan zich netjes heeft verscholen achter een gordijn van democratie om haar joods-maconnieke samenzwering door te voeren.

Citaat:
Ik vermoed trouwens dat, gezien je Chavez onderverdeelt bij dictators zoals Pol Pot, je evenveel begrip hebt van internationale politiek als van natuurlijke selectie. Bitter weinig.
Chavez is dan ook maar een beginner he, moet nog wat populistisch doen. Maar al zijn gedragingen wijzen erop dat hij steeds verder richting het echte kommunisme evolueert. Massale nationalizeringen (van olie over banken en rijstfabrieken tot supermarkten), versterking van de greep op de media, bezetting van alle logistieke infrastructuur,. Geef die man nog 5 jaar, en hij is even erg als Mugabe. Daar sprak men vroeger toch ook altijd zo lovend over in de linkse media?
Doe gewoon je ogen toch eens open voor de realiteit man.
Oud 31 januari 2010, 16:19   #1799
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Citaat:
Contrary to popular belief they have not remained unchanged for 300 million years.
At your service
Toch eens goed lezen wat je citeert.
shark evolution

De fossielen van haaien zijn zeldzaam, alleen de tanden blijven over. En tanden kunnen tijdens het leven van een haai van vorm veranderen. Ideeen over hun morfologie zijn volledig speculatief. Enz, enz...

Het geeft eigenlijk wel een goed idee over de echte stand van evolutie-biologie als zogenaamde "wetenschap". In plaats van de maaginhoud van een kip analyseren ze de vorm van een tand om verleden en toekomst te voorspellen
Oud 31 januari 2010, 16:36   #1800
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bertie heeft nog maar eens van de gelegenheid gebruikt gemaakt om zijn onwetendheid te etaleren.
14C wordt niet gebruikt om fossielen of gesteentes te dateren.
14C wordt natuurlijk wel gebruikt om fossielen te dateren. Zolang ze niet te oud zijn natuurlijk. Waarbij de nauwkeurigheid op alles wat ouder is dan 6.000 jaar inderdaad in vraag mag gesteld worden. Alternatieve dateringsmethodes (luminiscentie bijvoorbeeld) wijken vaak significant af van de 14C datering.
En 14C vinden in steenkool die verondersteld wordt honderden miljoenen jaren oud te zijn is ook niet erg vertrouwenswekkend, niet? Ook al kan je daar een uitleg voor verzinnen, het is een goede illustratie van de onbetrouwbaarheid van de resultaten die eruit komen. De regelmatige "revisies" zeggen op zich al genoeg.

Citaat:
Ach ja, ik ben uiteraard maar een atheïst.
Juist ja.

Citaat:
Maar laat ons dan een bron "boven elke verdenking" gebruiken:
Answers in Genesis:

http://www.answersingenesis.org/arti...rove-the-bible

Eigenlijk is het dubbel triestig. Staat er eindelijk eens een wetenschappelijk correct feit op de AiG-site, heeft Bertie net dat gemist.
Ja, de cartoon die erbij stond is inderdaad een beetje lullig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be