Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 13:11   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

En opnieuw durven ze nu zelfs niet zeggen wat de feiten zijn. HET ZIJN GEEN JONGEREN DIE BRUSSEL TERRORIZEREN! HET ZIJN ALLOCHTONEN DIE BRUSSEL TERRORIZEREN!

Meer gevangenissen en taakstraffen! Dat is nodig.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 15:27   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En opnieuw durven ze nu zelfs niet zeggen wat de feiten zijn. HET ZIJN GEEN JONGEREN DIE BRUSSEL TERRORIZEREN! HET ZIJN ALLOCHTONEN DIE BRUSSEL TERRORIZEREN!

maakt dat uit ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 15:36   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het interesseert me hoegenaamd geen fluit of het nu Jan, Pol, Ahmed, Hassan, Vladimir of Waldek is die Brussel onveilig maakt. Oppakken die handel. Is het een Belg die je oppakt berecht je die hier. Is het een buitenlander, stuur hem terug en ze doen er ginder mee wat ze willen.

Hiermee zullen er een aantal plaatsen vrijkomen zodat Jan en Pol kunnen opgesloten worden als ze iets mispeuteren.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 15:38   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maakt dat uit ?
Ik vind van wel ja, dat feit zou nm ook gevolgen moeten hebben voor het lakse beleid van immigratie. Kortom, ergens gaat het mis en de sluizen moet je dan niet zomaar evenwijd blijven openhouden.
Oud 1 februari 2010, 15:41   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het interesseert me hoegenaamd geen fluit of het nu Jan, Pol, Ahmed, Hassan, Vladimir of Waldek is die Brussel onveilig maakt. Oppakken die handel. Is het een Belg die je oppakt berecht je die hier. Is het een buitenlander, stuur hem terug en ze doen er ginder mee wat ze willen.

Hiermee zullen er een aantal plaatsen vrijkomen zodat Jan en Pol kunnen opgesloten worden als ze iets mispeuteren.
Dweilen met de kraan open slaat nergens op...als je dus de vaststelling doet dat er veel allochtonen tussenzitten...dan moet je op andere gebieden maatregelen nemen zodat dit aantal naar beneden gaat en zodat de burger er minder last van heeft.

Voor de rest vind ik dit heel belangrijk. Rasisme is begot 1 van de enorm belangrijke thema's in Belgie en buurlanden. Meer en meer komt nu naar buiten dat het niet rasisme is maar gewoonweg allochtonen criminaliteit.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 februari 2010 om 15:43.
Oud 1 februari 2010, 15:52   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel ja, dat feit zou nm ook gevolgen moeten hebben voor het lakse beleid van immigratie. Kortom, ergens gaat het mis en de sluizen moet je dan niet zomaar evenwijd blijven openhouden.
er is GEEN aanpak door de politie,justitie, politiek de rest is toch bijkomstig ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:02   #47
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maakt dat uit ?
Toch wel hoor.

Ik ben van oordeel dat zero tolerantie op zichzelf ook maar een pleister op een houten been is.

Iedereen weet (de Belgische wet verbiedt dit luidop te zeggen op straffe van politiek proces) dat de oplossing van dit probleem enkel en alleen mogelijk is na een degelijke differentiële diagnose.
Om enig resultaat te bekomen kan en mag er enkel na een degelijke diagnose oplossingen worden gezocht.

dus: zolang de diagnose door de wet wordt verboden zal er nooit een degelijke oplossing van het fundamentele probleem mogelijk zijn. Hoeveel zero's of toleranties er ook worden toegepast.

Let op: zelfs diegenen die wars van alle pocoindocrinatie zien waar het probleem zich stelt durven het niet hardop zeggen en houden het bij het conainerbegrip "mislukken van de multiculturele waanzin".

Wilders in Nederland durft de bacterie als oorzaak van de etterende wonde vandaag nog benoemen. Het is echter het aangetaste weefsel zelf dat zijn diagnose én daaruitvloeiende behandeling ook daar wil verbieden.
In de geneeskunde noemt men dat autoimmuunreactie.
Oud 1 februari 2010, 16:02   #48
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Het zijn jongeren met de religie islam die dit doen. schaf de islam af en ze zullen verdwijnen
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:24   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet dat niet
ik denk net dat het een ideaal moment is om dit bespreekbaar te maken

naar t schijnt zijn we momenteel veel aan het bespreken, dit kan er ook wel bij ... het kan op zijn minst voor een beter evenwicht in de gesprekken leiden
De Franstaligen willen dat niet en ze bewijzen het bij de verkiezingen! In Vlaanderen dromen zotten misschien dat wij, Franstaligen, onze taal en onze cultuur zullen begraven om "pure Vlamingen" te worden maar die zotten kunnen nog tot sint-juttemis dromen opdat hun droom werkelijkheid wordt!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:26   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
volstaat dit van de website van deze vereniging:

De Vlaamse Volksbeweging in Brussel (VVB Brussel) meent dat het tijdens de volgende communautaire onderhandeling maar eens moet gedaan zijn met het gesjacher, gepruts en gesleutel en vraagt niets minder dan 'de afschaffing van Brussel'.

Brussel is een deel van Vlaanderen
'De vorming van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest was een historische vergissing. Brussel maakt integraal deel uit van Vlaanderen. Vanuit economische, sociale en culturele motieven heeft Brussel niet alleen Vlaanderen nodig, maar heeft Vlaanderen ook Brussel nodig', aldus VVB Brussel.

Brussel moet fungeren als ons venster op de wereld. Initiatieven dienen te worden ontplooid om het Brussels Hoofdstedelijk Gewest af te schaffen en te integreren in Vlaanderen. VVB Brussel: 'Meer Vlaanderen gaat hand in hand met meer Vlaanderen in Brussel'.

Leg jij eens uit, waarom de oprichting van een nieuwe koepel en het afschaffen van een bestaande nu makkelijker of beter zou zijn dan de bevoegdheden van de bestaande uit te breiden.
Als de VVB burgeroorlog wil, zijn ze alvast op de goeie weg!
Oud 1 februari 2010, 16:29   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:29   #52
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
De Franstaligen willen dat niet en ze bewijzen het bij de verkiezingen!
Zij zijn evengoed slachtoffer van hun media dan de Vlamingen hier...het is dus niet nodig om de franstaligen te culpabiliseren...

Citaat:
In Vlaanderen dromen zotten misschien dat wij, Franstaligen, onze taal en onze cultuur zullen begraven om "pure Vlamingen" te worden
Ik ken toch al een paar Vlamingen die verwoed arabisch aan het leren zijn om binnen een tiental jaren met de "frankofonen van vandaag" te dialogeren

Citaat:
maar die zotten kunnen nog tot sint-juttemis dromen opdat hun droom werkelijkheid wordt!

my point exactly...
Oud 1 februari 2010, 16:34   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4576732]
Citaat:

Zij zijn evengoed slachtoffer van hun media dan de Vlamingen hier...het is dus niet nodig om de franstaligen te culpabiliseren...

Ik ken toch al een paar Vlamingen die verwoed arabisch aan het leren zijn om binnen een tiental jaren met de "frankofonen van vandaag" te dialogeren

my point exactly...
Tegen die Vlamingen kunt u al zeggen dat ze hun tijd verliezen, tenminste ze naar Marokko of Algerije willen verhuizen. Met die "Frankofonen van vandaag" kunnen ze ook Frans spreken. Ah, maar ja, wat zegt het spel daarover? Hebben die Vlamingen het recht Frans te spreken of is het verboden?
Oud 1 februari 2010, 16:40   #54
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Het zijn jongeren met de religie islam die dit doen. schaf de islam af en ze zullen verdwijnen
en dan zitten wij morgen zonder olie en gas,...heel slim van jou,....heel slim,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:43   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
VVB burgeroorlog voeren,...ze zijn maar met 2 man en een paardekop,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:46   #56
Fieseler

Standaard

Citaat:

Tegen die Vlamingen kunt u al zeggen dat ze hun tijd verliezen, tenminste ze naar Marokko of Algerije willen verhuizen. Met die "Frankofonen van vandaag" kunnen ze ook Frans spreken. Ah, maar ja, wat zegt het spel daarover? Hebben die Vlamingen het recht Frans te spreken of is het verboden?

Ik denk niet dat u zelf beseft hoe hilarisch uw opmerking is: "mogen ze frans spreken of is het verboden"...dwz dat ze tenminste kunnen kiezen...een luxe die voor de meeste frankofonen niet is weggelegd...wat een zelfopgelegde (kunnen ze niet of willen ze niet?)* limitatie zeg....

Maar dit volledig terzijde:

Ik hoor van die bewuste Vlamingen dat als ze in frankofoon Vlaanderen komen er vooral arabisch en engels wordt gesproken....

*/ Op de vraag of ze niet willen of niet kunnen citeer ik Di Rupo in prime time VRT... "ce n'est pas une question de ne pas vouloir mais...."

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 februari 2010 om 16:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:06   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
VVB burgeroorlog voeren,...ze zijn maar met 2 man en een paardekop,...
Het zullen trouwens de Walen zijn die de burgeroorlog zullen moeten starten als ze Brussel ooit in handen willen krijgen toch.

Want een corridor of een uitbreiding zit er helaas voor hen niet in.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:06   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik denk niet dat u zelf beseft hoe hilarisch uw opmerking is: "mogen ze frans spreken of is het verboden"...dwz dat ze tenminste kunnen kiezen...een luxe die voor de meeste frankofonen niet is weggelegd...wat een zelfopgelegde (kunnen ze niet of willen ze niet?)* limitatie zeg....

Maar dit volledig terzijde:

Ik hoor van die bewuste Vlamingen dat als ze in frankofoon Vlaanderen komen er vooral arabisch en engels wordt gesproken....

*/ Op de vraag of ze niet willen of niet kunnen citeer ik Di Rupo in prime time VRT... "ce n'est pas une question de ne pas vouloir mais...."
Bent u zeker dat die "bewuste Vlamingen" bewust waren toen ze dit zeiden? Ze dromen misschien dat dit gebeurt maar kom eens naar Brussel en u zal zeer snel merken dat het Frans er zeer belangrijk is. Het is trouwens DE voertaal in Brussel. Het feit dat veel Vlamingen over Brussel klagen, komt door het feit dat het Frans er zo belangrijk is. Ik begrijp hun klacht net als ik begrijp de Vlamingen die over de zeer sterke Franstalige aanwezigheid in de Rand klagen. Het probleem is dat ze voor niets klagen : Franstaligen zullen niet Brussel en de Rand verlaten, men moet objectief blijven. Wat is de oplossing dan? Accepteren de toestand zoals ze is en niet klagen, zo eenvoudig is het!
Oud 1 februari 2010, 17:13   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franstaligen willen dat niet en ze bewijzen het bij de verkiezingen! In Vlaanderen dromen zotten misschien dat wij, Franstaligen, onze taal en onze cultuur zullen begraven om "pure Vlamingen" te worden maar die zotten kunnen nog tot sint-juttemis dromen opdat hun droom werkelijkheid wordt!
Waar zegt hij dat misschien? Wat versta jij onder 'het onder curatele plaatsen van het Brussels Gewest door de federale regering of een commissie van Vlaanderen EN Wallonië'? Lees misschien eerst eens wat er staat in plaats van voor de zoveelste keer je mantra af te draaien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:15   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar zegt hij dat misschien? Wat versta jij onder 'het onder curatele plaatsen van het Brussels Gewest door de federale regering of een commissie van Vlaanderen EN Wallonië'? Lees misschien eerst eens wat er staat in plaats van voor de zoveelste keer je mantra af te draaien.
Charme-offensief, niets anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be