![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval: als ik zie naar mijn studiemakkers van het laatste jaar van de humaniora, of naar deze van de univ ... dan weet ik het wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat hier gezegd werd, is een poging om te weerleggen dat onze pensioenen geen diskriminasie vormen. Door het feit dat een stukje van onze pree niet uitbetaald wordt tijdens de loopbaan, maar samen met het pensioen. En voorts sla je ook de bal mis met je vizie op het sollisiteren bij de overheid. Voor topfunksies kan er wel gezocht worden naar oud-politisji, vb. voor kabinetssjefs en zo. Maar het gros van de ambtenaren komt binnen via een eksamen. Waarvoor je geslaagd moet zijn, maar ook "batig gerangschikt". Dus als er 100 kandidaten zijn voor 5 plaatsen, dan moet je uit je pijp kunnen komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ongeveer 2 jaar later had ik +/- 7000,vergelijk maar eens met de prive! Mijn vader heeft nu op 82 jarige leeftijd +/-1250 euro pensioen en is op 60jaar gegaan,maar hij heeft wel 62.500 euro als extra pensioen getrokken van de prive firma waar hij +/-30 jaar werkte. Meestal vind je de klagers bij diegenen die in hun jonge jaren hun neus optrokken voor een job bij de overheid,wegens te weinig loon. En dat mijn beste is de waarheid,mensen zijn nu eenmaal zo!
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Er zijn mensen di zich geen internetaansluiting kunnen veroorloven.
Dat is een schandalige discriminatie. En Verhofstadt maar goedkope computers aanbieden. Belachelijk onverstand... Laatst gewijzigd door eno2 : 3 februari 2010 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lol, ik werk niet eens voor de overheid. Ik heb gekozen voor een job in de privé die goed zorgt voor mijne 2e peiler van het pensioen. Ook een job met talloze extra legale voordelen waar ik naar zou kunnen fluiten bij de overheid. Ik hang dus helemaal niet de verongelijkte sukkel uit, dat doe jij door op de kap te zitten van de ambtenaren. Ook redelijk zielig dat je beweert dat je zonder connecties niet aan een job bij de overheid geraakt, want het is simpelweg niet waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Een ambtenaar heeft een contract met de staat, gewest, provincie, gemeente...dus een contract met de burger. Waarom zevert de burger dan dat het allemaal niet eerlijk is? Dan moet de burger er via zijn verkozenen maar voor zorgen dat het verandert!
Btw: ik ben géén ambtenaar.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook al zou men meer verdienen bij de overheid... Ik verdien liever wat minder en heb een interessante & uitdagende job, dan mijn dagen te moeten slijten met het saaie werk over te nemen van collega's op pensioenities, die incompetent zijn, terwijl ik ook nog eens mijn eigen saaie werk moet gaan doen en ik voortdurend lastig gevallen wordt door het gekwebbel van nog meer nooit-werkende collega's.
Zelfs een moslim zou uit wanhoop naar de fles beginnen grijpen, om de vastgeroeste situatie te ontlopen.
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het systeem van de ambtenarij is even vastgeroest als het systeem van Belgie. Af en toe, zeker als die uitkeringen moeten betaald worden (laten we eerlijk zijn, een loon kan men dat moeilijk noemen want dat impliceert dat er werd gewerkt), is er wel eens iemand die zegt dat er ze moeten hervormen, maar nog voor kan zeggen op welke wijze staan die ambtenaren i.p.v binnen de gebouwen dwaas voor zich uit te kijken, dat dan te doen op de brusselse ring. Nee, betaal ze dan maar liever uit en laat de mensen die echt willen werken, dan ook maar gewoon werken.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 februari 2010 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een pijler is een pilaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet de schuld van de ambtenaren. Daar zitten personen bij die werklijk uitstekend werk doen en nuttig werk. Zoals, metten stelt, het zijn de politici, waar de helft van de Vlamingen voor stemt... en waarschijnlijk ook de helft van de deelnemers aan dit forum, die deze nutteloze functies en initiatieven uit de grond stampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de bonus van uw vader geeft hem dan misschien wel 200 �* 300 euro/maand pensioen meer, maar dan heeft hij nog maar 1500 euro (maw hij kan er zijne rvt niet zelf mee betalen). Maar denk dat de waarheid wel een stuk genuanceerder is. Het volk is het beu om zich blauw te betalen aan belastingen/rsz, terwijl hun pensioen later zowat het laagste van de ons omliggende landen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zeveren erover heeft dus geen nut, je moet enkel je verstand gebruiken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als iedereen zijn verstand gebruikt, is morgen iedereen directielid van een grote bankinstelling, en wordt hij overladen met bonussen. Zo eenvoudig is het ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die zelfs hun pensioen nooit aanvragen en gewoon als zelfstandige blijven werken. Er zijn mensen die door de juiste keuzes te maken op jonge leeftijd reeds inkomens van meer dan 300.000 netto per jaar genereren. Denk je dat zij zich zorgen maken over het lage pensioen van de staat? Of dat het hen wat kan schelen wie op welke leeftijd pensioengerechtigd is? Alles is een kwestie van keuze en op oudere leeftijd moet je vaak de gevolgen dragen van foute keuzes als jongere. Als kind kiezen voor een langere speeltijd tegenover lid worden van de leerlingenraad is een keuze. Maar kom niet klagen als die van de leerlingenraad op hun 25ste de voorrang krijgen als kaderlid tegenover de speelvogels. Wie iets wil moet daar opofferingen voor doen en wie die opofferingen niet wil doen, moet daarna niet komen klagen dat hij/zij minder voordelen heeft dan deze die de opofferingen wel heeft gedaan. Om je een voorbeeld uit de praktijk te geven. Gisteren moest ik als +50 jarige een informatiesessie gaan volgen bij de VDAB. Een klucht op sokken voor mij. Wij zaten daar met +/- 20 50plussers. Van die 20 waren er 15 die dagelijks solliciteerden via mail en telefoon. Er waren er zelfs bij die meer dan 250 sollicitaties konden voorleggen. Maar overal bod vingen. We zaten daar met 2 mensen ons kreupel te lachen. Want beide hebben reeds na 1 sollicitatie een arbeidscontract opzak en moeten enkel wachten tot we +6 maanden werkloos zijn. Het verschil; wij 2 hebben we recente diploma's op zak en konden aantonen dat we zelfs op oudere leeftijd bekwaam zijn om nog steeds nieuwe dingen aan te leren. De rest had het nagelaten om nog iets te leren en hun vrije tijd enkel gebruik voor ontspanning. Het is een keuze die je maakt, maar kom dan niet klagen dat je de gevolgen van die keuze moet dragen. Daar zijn andere niet verantwoordelijk voor, maar enkel hij/zij die de keuze heeft gemaakt. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 februari 2010 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zwijgen de vakbonden, ze hebben toch iets binnen gehaald; Dan zwijgen de politiekers, want ze moeten niet nu in de buidel tasten, maar schuiven de faktuur door naar de jeugd. Zo deden ze het 30, 20, 10 jaar geleden ... en nu zijn er hier die onze senten van toen, nu willen afpakken. Ze zoeken boel. Ze kunnen er krijgen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- hij zegt dat hij te weinig betaald wordt en schept het imago van de onderbetaling, volgens is dat een mythe die mag doorbroken worden, dus die mythe doorbreken is mijn enige doel - en hij verzwijgt dat hij een dubbel pensioen heeft versus de privé tewerkgestelde, dus de ambtenaar casht ook daar onevenredig veel, er is geen solidariteit in de pensioenskas, dus ook daar zou het zilveren probleem kunnen opgelost worden door een solidariteit (naar beneden voor de rijkste pensioenen inderdaad) te organiseren. Ik zou niet weten waarom iemand meer dan 2000euro pensioen moet hebben zolang mijn vader maar 400euro krijgt, en hij noteer goed 45jaar correct bijgedragen heeft aan diezelfde overheid???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 februari 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |