![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6722 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6723 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben Belg en om eerlijk te zijn hebben Nederlanders voor mij een bazig trekje dat bij mij overkomt als een teken van onzekerheid, terwijl de Belg braaf overkomt maar nen dikke arrogante arrangeur is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook mijn goed recht om er het mijne over te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6726 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6727 | |
|
![]() Citaat:
Het is eerder een gevoel van lichte irritatie wanneer mensen gaan doen alsof alles al in kannen en kruiken is, en als het ons niet ligt rammen we het wel in jullie strot. Op dat moment heb ik weinig gebrek aan zelfzekerheid en betaal ik graag die arrogantie met gelijke munt (+ intrest) terug. Wat wel grappig is, is dat die mensen dan plots een gebrek aan eelt tentoon spreiden. ![]()
![]() |
![]() |
#6728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een discutie is een Nederlander inderdaad vrank en vrij en recht op het doel af ,een open boek om te lezen,een Vlaming daarentegen laat nooit het achterste van zijn tong zien in een discutie zodat je nooit weet of hij het nu echt meent of niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6729 | |
|
![]() Citaat:
Vrank en vrij en liefst zo brutaal mogelijk je mening geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6730 |
Partijlid
|
![]() 337 bz. om te discussieren over iets dat iedereen weet : Vlaanderen en Nederland gaan niet samen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Open en eerlijk, récht op de man af,zeggen waar het op staat... Dan hoef je géén uren te verspillen aan die vergaderingen waar voorzichtig de tegenpartij wat haar stellingen betreft wordt afgetast zoals net toen het bedrijf nog volledig belgisch was,of erger nog toen we later de italiaanse vlag hesen werd het nog veel en veel erger.... En het tweede punt is,mijn overgrootmoeder van mijn moeders kant uit was een Nederlandse.... Het zit dus in mijn bloed... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6732 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6733 | |
|
![]() Citaat:
Verder heb ik eigenlijk overwegend goede ervaringen met Nederlanders (op de kathedraalpissers na). Iemand had het hier eerder over verwantschap. Welnu, als Antwerpenaar voel ik me meer thuis in een stad als Breda (waar ik graag en vaak kom) dan in bijv. Brugge. Zou het te maken hebben met het feit dat Antwerpenaars ook door velen arrogant gevonden worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wie gaat Uw gemeenschap dan moeten onderhouden.... ![]() Tja, dat is Uw probleem mijn beste,en om dat probleem te voorkomen moet la Belgique voor U immers eeuwig én twee dagen blijven voortbestaan omdat U goed weet dat U het alleen niet zult redden.... D'argent.....en daarmee is alles gezegd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6735 | |
|
![]() Citaat:
Sinjoren zullen over het algemeen goed overeenkomen met Mokummers. En Tukkers met West-Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En maar dreigen en tegenwerken ,en dit terwijl het dun door hun achterste loopt... Verlatingsangst mijn beste,wie gaat dan de rekeningen betalen..... Wij alvast niet meer, en Frankrijk staat ook niet te springen om een stel lawaaimakers zonder geld én véél schuld binnen te pakken,en op europa moeten ze al helemaal niet rekenen aangezien ze dan échte besparingsplannen op het tafel zullen moeten gaan leggen.... En nét dat is hun in nog géén vijftig jaar gelukt.... Voor Vlaanderen was er destijds één Marshallplan,met resultaat.... Voor wallonië is het versie nummer zovéél,alléén het resultaat wil blijkbaar niet mee omdat geld uit Vlaanderen melken gemakkelijker blijkt te zijn dan een doeltreffend economisch strategisch plan uit te werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6737 |
|
![]() dat de discussie al zolang duurt bewijst dat Vlamingen en (andere)Nederlanders prima samen gaan.
![]() |
#6738 |
Minister-President
|
![]() Het ligt blijkbaar gevoelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een witte met zwarte vlekken dan nog.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6740 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |