![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6781 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6782 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6784 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6785 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind die kloof even irrelevant als de taal kloof. We kunnen zoveel leren van de andere Europese landen.
![]() |
![]() |
#6786 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook echt zot van veel Vlamingen : klagen omdat een BV anders denkt dan zij en omdat hij beslist te emigreren. Bovendien heeft Tony Mary voor Frankrijk gekozen (het einde van de wereld voor sommigen blijkbaar). Klagen ze ook tegenover de "modale Vlamingen" (daarmee bedoel ik geen BV's) die emigreren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6787 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Vlaming naar Frankrijk verhuizen, ergens begrijpbaar, maar toch.
![]() Naar Duitsland omkijken mocht ook niet sinds WWI zonder landsverraad te zien. Sommigen hebben nog steeds die neiging om een spottende stempel op alles Germaans te drukken (hetzij Duits, hetzij Nederlands). Nog steeds is dat 'politiek correct' om te doen, al mindert dit nu wel steeds. Let wel, volgens sommige IJzerwakers dient enkel naar Beieren omgekeken te worden. ![]() Ik zie een verandering in de Brussels burgerlijke mentaliteit doch: vroeger werden Vlamingen beledigd door hen met 'Duits' te linken. Sommige flamandofoben duiden nu Duits aan als voorbeeld van een Germaanse cultuur die interessant is en hoe het Nederlands dat niet heeft. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 februari 2010 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6788 | |
|
![]() Citaat:
ieder zijn keuze. maar ik zal alvast nooit naar Frankrijk emigreren. ik heb daar niets mee gemeen. liever in Vlaanderen blijven of naar Nederland verhuizen. ik ken trouwens wat volk in nederland, ook familie dat wegens economische redenen daar woont. Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 februari 2010 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In "Le Soir" van dit weekeind zegt Luckas Vander Taelen dat de Vlamingen moeilijk accepteren degenen die een andere cultuur hebben en die een andere taal spreken. Hij vecht tegen dit en hij heeft gelijk. Een eerste punt zou al een massaal verhuis van Franstaligen naar Vlaanderen zijn en vooral in de plekken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is.
Laatst gewijzigd door Everytime : 6 februari 2010 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6790 | |
|
![]() Citaat:
2) laat het uit. Vlaanderen is al genoeg verfranst (Vlaamse Rand) of willen jullie dat de boel ontploft? Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 februari 2010 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6792 |
Europees Commissaris
|
![]() Persoonlijk vind ik het Duits ook mooier. Het is zonde dat men op school de Nederlandse aanvoegende wijs niet aanleert. Men reduceert onze taal te vaak tot louter een communicatiemedium, en dat is jammer. Volgens mij is de Nederlandse grammatica ook 'vereenvoudigd' vanuit Hollandse impuls om toch maar nadrukkelijk zo ver mogelijk van 'Duits' verwijderd te zijn. Nationalisme ligt aan de bron van de eenvoudigheid van het Hedendaags Nederlands.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 februari 2010 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik laat het niet uit en het heeft helemaal niets te maken met verfransing. Als bepaalde Vlamingen een probleem hebben met de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen, is het enkel en alleen hun probleem. Het is niet het probleem van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6795 | |
|
![]() Citaat:
lees de Belgische geschiedenis maar op na: Belgische revolutie was Franstalig, België is een soort Frankrijk bis/Franse vazalstaat, als Vlaanderen beter bestuur wilt, zeggen de Franstalige partijen 'non', ... Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 februari 2010 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6796 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 februari 2010 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6800 |
|
![]() en liberalist_NL: voor een Nederlands-Vlaamse gedecentraliseerde eenheidsstaat?
|
![]() |
![]() |