Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 11:16   #181
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat lees ik er niet.
Wel stel ik vast dat wij niets mogen doen waar moslims het niet eens mee zijn zonder dat de boel op stelten gezet wordt. Denk maar aan de cartoons.
Dé moslims bestaan niet. Dat is voor een deel het probleem in de discussie. Wat Pericles schrijft illustreert dat: ze dit en ze dat en ze zo. Die man kletst uit zijn nek want 'ze' bestaan niet.
Er zijn nogal wat moslims die op geen enkele manier aanstoot hebben genomen aan die cartoons. Of had jij de indruk dat ze allem�*�*l brandschattend, rellend en moordend door onze straten zijn getrokken? Nee dus. Het gaat om een bijzonder felle maar even kleine minderheid van halve garen. De meesten trekken er zich niets van aan, die denken: 'Allah zal dat wel regelen, ik bemoei er mij niet mee'. Als Allah zo groot is, zal hij zelf wel zien wat er moet gebeuren als men Mohammed beledigt.

Hetzelfde geldt de vooroordelen en idiotie die Pericles zo illustreert. Alsof er geen migranten zijn die kunnen lezen en schrijven, die gestudeerd hebben, die belangrijke bidrage leveren aan onze cultuur, die een vak kennen en die graag door werk hun boterham verdienen.

De eindeloze herhaling van zijn soort onzin en smeerlapperij wordt op den duur nog voor de realiteit gehouden. Ik vraag me dan af wie hier onderontwikkeld is.

Nee, ik vraag het me niet af. Ik weet het wel.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:18   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet nodig.

Het klootjesvolk is al een tijd lang wijs gemaakt dat kinderen krijgen egoistisch is. En die geloven dat, daar is het ook klootjesvolk voor.
Het stond eerst de zelfontplooiing in de weg, en nu roepen ze dat het slecht is voor het milieu.

Gelukkig weten veel migranten nog (ook de Eurocraten ja) waar het echt om gaat.
Dus kindjesgeld afschaffen en belasten boven de 4 kinderen, omdat ze het beleid niet willen uitvoeren.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:23   #183
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

de doorsnee Marokkaan in Antwerpen is alvast beter geïntegreerd dan de doorsnee jood na driehonderd jaar en dan de doorsnee oost-europeaan.

Maar dat is dan nog niks vergeleken met de doorsnee Vlaming zélf die massaal naar niet-Vlaamse muziek op de radio luistert, niet-Vlaamse films kijkt, niet-Vlaamse boeken leest, enz.

De doorsnee stubru - mnm - joe fm - q-music luisteraar is even slecht geïntegreerd als de doorsnee moslim die naar arabische muziek luistert. Ik stel voor dat al die volksverraders op de boot richting Engeland gezet worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:25   #184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dé moslims bestaan niet. Dat is voor een deel het probleem in de discussie. Wat Pericles schrijft illustreert dat: ze dit en ze dat en ze zo. Die man kletst uit zijn nek want 'ze' bestaan niet.
Er zijn nogal wat moslims die op geen enkele manier aanstoot hebben genomen aan die cartoons. Of had jij de indruk dat ze allem�*�*l brandschattend, rellend en moordend door onze straten zijn getrokken? Nee dus. Het gaat om een bijzonder felle maar even kleine minderheid van halve garen. De meesten trekken er zich niets van aan, die denken: 'Allah zal dat wel regelen, ik bemoei er mij niet mee'. Als Allah zo groot is, zal hij zelf wel zien wat er moet gebeuren als men Mohammed beledigt.

Hetzelfde geldt de vooroordelen en idiotie die Pericles zo illustreert. Alsof er geen migranten zijn die kunnen lezen en schrijven, die gestudeerd hebben, die belangrijke bidrage leveren aan onze cultuur, die een vak kennen en die graag door werk hun boterham verdienen.

De eindeloze herhaling van zijn soort onzin en smeerlapperij wordt op den duur nog voor de realiteit gehouden. Ik vraag me dan af wie hier onderontwikkeld is.

Wat de moslims betreft: er zijn er weinig die ne stiel kennen of die gestudeerd hebben. De complete achterlijke toestand waarin de landen van herkomst verkeren illustreert dat. En terzijde : de kans is zeer reëel dat ik meer gestudeerd heb dan jij, maar ik wil daar niet over opscheppen . Ik zwans niet, ik draai niet rond de pot, ik zie wat ik zie en geef daarover mijn mening. U hebt daar problemen mee. Ik vind dat niet erg, ik ben liberaal, uw gedachten zijn vrij.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:27   #185
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het PISA-onderzoek duidelijk niet gelezen. Anders had u gemerkt dat:

1) De situatie in België sterk verschilt van de andere Europese landen. Het contrast tussen de best scorende en slechtst scorende is hier veel groter. Als de religieuze en culturele levensbeschouwing de oorzaak was, dan zou die oorzaak in de buurlanden tot dezelfde en even grote problemen moeten leiden. Maar dat is niet het geval. Nochtans zijn de migranten precies dezelfde. Dat toont aan dat de oorzaak niet in die achtergrond ligt maar in het onderwijs, in de structuren.
é) Dat het onderzoek wel degelijk verder gaat: men gaat concreet op zoek naar de achterliggende redenen en wijt die dus aan de structuren van het onderwijs. Logisch ook.
3) Het OESO-rapport over tewerkstelling wijst trouwens op hetzelfde. De tewerkstellingsgraad van migranten (uit dezelfde culturele en religieuze achtergrond) hier ligt een pak lager dan in de andere EU-landen. Aan die achtergrond kan het dus onmogelijk liggen.

Dat moet genuanceerd. Het ging veelal over mensen uit agrarische streken die van de landbouw leefden. Dat vormde op zich geen probleem voor henzelf, het was geen stedelijk proletariaat of zo.

Het gaat niet om excuses maar oorzaken, verbanden, redenen. Met excuses kan je niets aanvangen maar als je een oorzaak vindt, dan kan je remediëren. Als je een causaal verband vaststelt tussen twee dingen, kan je eraan verhelpen. Dat moet de bedoeling zijn.
Je weet vanuit je achtergrond en ervaring zelf dat veel kinderen uit de migratie maar al te snel naar het TSO worden afgeleid ook als ze intellectueel best in staat zijn ASO te volgen. In gebieden als Brussel is het bijna misdadig om kinderen in het TSO te steken aangezien daar nauwelijks industriële activiteiten aanwezig zijn. Als we die kinderen een job willen bieden, dan zal dat via Hoger Onderwijs moeten en dus via het ASO. Daar horen ze ook thuis.
Als blijkt dat de taalachterstand een probleem is, moeten we daarin investeren: dat is de functie van het onderwijs en het is in ons eigen belang.

Veel Afro-Amerikanen delen die identiteit niet, juist omdat ze nauwelijks toegang hebben tot de voordelen en louter het mikpunt zijn van de controlemechanismes. Ik heb nogal wat naar de States gereisd en er documentaires gemaakt, ondermeer over de criminalisering van Afro-Amerikanen. Niet alleen hun gedrag maar evengoed hun cultuur en gewoontes worden gecriminaliseerd. Dat is een bewuste politiek, geënt op het racisme dat er tot laat in de jaren zestig officiële politiek was, zoals u weet. Zo zeggen veel Afro-Amerikanen zelf: de gevangenissen zijn eigenlijk een verlengstuk van de slavenplantages. Dat klopt in zekere zin.

Het gaat niet alleen over het bestaan van de sociale voorzieningen maar ook over de toegang. En bovendien zijn die sociale voorzieningen een vangnet. Au fond moeten mensen gewoon toegang hebben tot de arbeidsmarkt, dat is de essentie. En juist dat is in Brussel en Antwerpen het grootste probleem. Tijd om daar werk van te maken. Letterlijk.
Inderdaad de situatie verschilt in andere landen, zo is in Nederland werkloosheid beperkt in tijd en moet je al inburgeren voor je wordt toegelaten!
Daar zitten de verschillen en niet in gebrekkige kansen die hier geboden worden! Bovendien is er een pak minder politieke aansturing in het middenveld in Nederland, mensen kunnen dus niet zichzelf totaal opsluiten in het virtuele dorp.De oorzaak in Vlaanderen is wel degelijk de achtergrond van mensen, en vooral hun vasthoudendheid hieraan, ten koste van kansen van hun kroost!
Hoe kun je trouwens verhelpen wanneer causale verbanden niet behoorlijk onderzocht mogen worden? Marion van San kan u daar een boekje over open doen!
De reden waarom kinderen afglijden is o.a onvoldoende taalontwikkeling,maar bij jongens vaak ook sociale vaardigheden, discipline, de oorzaak zit achter de voordeur en niet op school!Sociale voorzieningen niet toegankelijk?? Vandaar dat binnen sociale huisvesting en ocmw allochtonen de grootste groep vormen en het medisch toerisme een serieus probleem, u moet me wat dit betreft echt niets wijsmaken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:49   #186
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn er moslims die bijdragen en werken!
Maar u fiets handig om de essentie heen, het is voor moslims verboden kritiek te leveren op de islam of de profeet; dat sommigen daar soepel mee omgaan is de vraag niet;
Wel of moslims kunnen eisen dat die beperking van niet spotten en beledigen ook geldt voor wie geen moslim is binnen een cultuur waar het in vraag stellen van religie, spotten en zelf beledigen mag en kan wat iedere ideologie betreft!
Daar gaat het over ;dus uw betoog is even naast de kwestie als van forummers die u meent op de korrel te moeten nemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 11:54   #187
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Of kindergeld voor iedereen schrappen en onderwijs, gezondheidszorg enz. voor kinderen gratis maken.
Zo kunnen de ouders het kindergeld niet meer misbruiken.

Geen slecht idee
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:00   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er moslims die bijdragen en werken!
Maar u fiets handig om de essentie heen, het is voor moslims verboden kritiek te leveren op de islam of de profeet; dat sommigen daar soepel mee omgaan is de vraag niet;
Wel of moslims kunnen eisen dat die beperking van niet spotten en beledigen ook geldt voor wie geen moslim is binnen een cultuur waar het in vraag stellen van religie, spotten en zelf beledigen mag en kan wat iedere ideologie betreft!
Daar gaat het over ;dus uw betoog is even naast de kwestie als van forummers die u meent op de korrel te moeten nemen.
Moslims mogen ook naar Canada emigreren, maar ze moeten daar wel iets kennen/kunnen dat nuttig is voor de canadese samenleving, anders mogen ze daar niet binnen , net als niet moslims , die ook niets kennen/kunnen .
Hier mag op den duur elke haveloze binnen , zelfs diegene waarvan met zekerheid vaststaat dat ze tot dat ze sterven van plan zijn om op onze kosten te komen leven.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 februari 2010 om 12:01.
Oud 9 februari 2010, 12:13   #189
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat de moslims betreft: er zijn er weinig die ne stiel kennen of die gestudeerd hebben. De complete achterlijke toestand waarin de landen van herkomst verkeren illustreert dat.
compleet achterlijk Dubai:

compleet achterlijk Indonesië:

compleet achterlijk Bahrain:

compleet achterlijk Turkije:

de compleet achterlijke King Abdullah University of Science and Technology in Saoudi Arabië

etc.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:15   #190
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jaloers? och neen dat is juist uw familie bevat moslims. Je hebt de haat voor honden al braaf overgenomen. Persoonlijke mening de lijfgeur van een moslim is pas erg. De meeste honden stinken niet. Liever een hond naast mij in het park op een zomerse dag dan een lijfgeur van een moslima met dikke jas aan.

Voor jou niets liever dan de geur van natte hond en muf bier...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:17   #191
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Het blijkt dat de import beperkingen op schapenhoeders en koeienmelksters niet helpen en makkelijk te omzeilen zijn:
Antwerps parket geeft strijd tegen schijnhuwelijken op
Citaat:
Door de nieuwe vreemdelingenwet kan iemand die wettelijk samenwoont sinds 1 juni 2007 een recht op verblijf van onbepaalde duur in ons land krijgen, net zoals een gehuwde. Dat maakt de strijd tegen de schijnhuwelijken grotendeels zinloos.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:19   #192
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Een paar leuke torentjes heeft elk land ter wereld wel. Zelfs Noord-Korea.

Dat zegt niets over de rest van het land, zeker als een groot deel van de bevolking niet in steden woont!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:36   #193
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zal zeggen wat ik altijd al zeg: Schrap de kinderbijslag na de eerste twee kinderen. Zo zullen arme probleemgezinnen zich niet probleemloos voortplanten.
Dat denk ik ook allang. Enige kindjes zouden echter ook geen streefdoel mogen zijn; het is beter dat kinderen broertjes of zusjes hebben. De kinderbijslag zou vooral voor het tweede kind moeten worden uitgekeerd, niet voor het eerste of vierde.

Wanneer kinderen noch in te kleine, noch in te grote gezinnen opgroeien, worden ze het beste opgevoed. Doordat in onze maatschappij de best opgeleide mensen het minst aan voortplanting toekomen, heeft het huidige beleid ook een dysgenetisch effect, wat uiteindelijk zal leiden tot een verdomming van de bevolking, die toch ook al door andere invloeden aan de gang is. Dat zal dan weer de welvaart aantasten.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 februari 2010 om 12:37.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:39   #194
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Geen slecht idee
of kindjesgeld overzetten naar 'onderwijs cheques' + 'gezondheidscheques' + 'boekencheques'

waarmee je dan inderdaad gericht diensten koopt die alleen ten bate komen van uw kind.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:40   #195
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Schrap het kindergeld voor de rijksten en verhoog het voor de armsten zo zullen minder kinderen iets tekort komen.
Zo zullen alleen degenen die armoede voortbrengen ook kinderen voortbrengen, en zullen weldra alle kinderen alles te kort komen.
Oud 9 februari 2010, 12:41   #196
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
of kindjesgeld overzetten naar 'onderwijs cheques' + 'gezondheidscheques' + 'boekencheques'

waarmee je dan inderdaad gericht diensten koopt die alleen ten bate komen van uw kind.
Dit zou een uitstekende aanvulling kunnen vormen op het financieel stimuleren van gezinnen met twee �* drie kinderen.
Oud 9 februari 2010, 12:45   #197
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lees ik er niet.
Wel stel ik vast dat wij niets mogen doen waar moslims het niet eens mee zijn zonder dat de boel op stelten gezet wordt. Denk maar aan de cartoons.
dat geld eveneens voor de joden..maar gezien hun sterke financiele en economische positie maakt het hun ook "untouchable"
Oud 9 februari 2010, 12:50   #198
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Moslims mogen ook naar Canada emigreren, maar ze moeten daar wel iets kennen/kunnen dat nuttig is voor de canadese samenleving, anders mogen ze daar niet binnen , net als niet moslims , die ook niets kennen/kunnen .
Hier mag op den duur elke haveloze binnen , zelfs diegene waarvan met zekerheid vaststaat dat ze tot dat ze sterven van plan zijn om op onze kosten te komen leven.
En die haveloze mag hier de godsdienst komen verspreiden die zijn land arm en hemzelf haveloos heeft gemaakt. Dan kan hij van de beschaafde landen het habitat maken dat hij is ontvlucht, zoals eeuwen geleden de fraai aangelegde steden van Noord-Afrika door de komst van de islam in stinkende medina's met kronkelige steegjes veranderden.
Oud 9 februari 2010, 12:53   #199
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

de compleet achterlijke King Abdullah University of Science and Technology in Saoudi Arabië

etc.
Natuurlijk zijn die achterlijk. Geen enkele toren is door henzelf gemaakt . Trouwens buiten die paar vierkante kilometer is er niets te zien. Al een geluk dat ze met toevallig oliegeld een paar westerse architecten hebben kunnen betalen. Zelf zijn ze blijkbaar te lomp om iets dat ingewikkelder is dan een joerd op te trekken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 februari 2010 om 13:02.
Oud 9 februari 2010, 12:53   #200
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

etc.
Aha, dat is zeker met mohammedaanse know-how dat ze die architectonische hoogstandjes realiseren? In de koran de formule voor gewapend beton gevonden en zo, ja, ja.

Al draagt een aap een gouden ring...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be