Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2010, 00:01   #261
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er moslims die bijdragen en werken!
Maar u fiets handig om de essentie heen, het is voor moslims verboden kritiek te leveren op de islam of de profeet; dat sommigen daar soepel mee omgaan is de vraag niet;
Wel of moslims kunnen eisen dat die beperking van niet spotten en beledigen ook geldt voor wie geen moslim is binnen een cultuur waar het in vraag stellen van religie, spotten en zelf beledigen mag en kan wat iedere ideologie betreft!
Daar gaat het over ;dus uw betoog is even naast de kwestie als van forummers die u meent op de korrel te moeten nemen.
Hallo Agitatie?
Vind je dat moslims aan anderen hun beperkingen kunnen opleggen? Mogen ongelovigen kritiek hebben en spotten of mag dit met iedere ideologie behalve islam?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 00:12   #262
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
In canada nemen ze die niet aan. Daar weten ze hoe erg de islam is.
onzin.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 01:44   #263
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je dat moslims aan anderen hun beperkingen kunnen opleggen?
Neen

Citaat:
Mogen ongelovigen kritiek hebben en spotten
Ja.

Citaat:
of mag dit met iedere ideologie
Ja

Citaat:
behalve islam?
Neen, geen uitzonderingen.

Maar of het verstandig is, is iets anders. Mijn grootmoeder zaliger zei altijd: "it's very impolite to make fun of idiots. And it's particulary unwise if they outnumber you"

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 09:05   #264
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Neen

Ja.

Ja

Maar of het verstandig is, is iets anders. Mijn grootmoeder zaliger zei altijd: "it's very impolite to make fun of idiots. And it's particulary unwise if they outnumber you"
Een vriend van mij, een advocaat, heeft ooit eens tegen mij gezegd : luister Filip, ge kunt de zotten niet beletten van zot te zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 09:29   #265
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat de doorsnee Belg zich bezighoudt met protesteren, naar de gazetten schrijven een betoging organiseren of petities in elkaar steken? Dat doen alleen mensen met een engagement.

Dat is bij moslims niet anders, al horen we bijzonder weinig over geëngageerde moslims zoals de organisatie 'Ni Pute, Ni Soumise' die vooral in het Franstalig landsgedeelte actief is. En er is de moskee Assahaba in Verviers die dat comité en de leden actief steunt en het verplichte hoofddoek, gedwongen huwelijken of intrafamiliaal geweld bestrijdt.:

Of iemand als Asef Bayat, wetenschappelijk directeur van het International Institute for the Study of Islam in the Modern World (ISIM). Hij zegt bv:

en ook

en over de situatie in Iran, zegt hij:

Of de recente MANIFESTATION "PAS DE SIGNES RELIGIEUX À L’ÉCOLE"

Niet dus. Het is niet omdat wij er nooit over horen, dat ze niet bestaan.

Hier vind je nog zo'n voorbeeld:

http://www.thejakartapost.com/news/2...n-alshafa.html

en hier nog eentje:

A faith of their own: Muslim women seek the renewal of Islam.

Het is dus veeleer een kwestie van willen zoeken en bereid zijn je vooroordelen opzij te zetten. Net zoals molims dat ook moeten doen. Ze zijn er duidelijk al een tijdje mee bezig.
Goed de gematigde versie klinkt in elk geval zeer beredeneerd, maar waarom zien we dan al die sporen van dominantie in onze cultuur ?

- meisjes die niet mogen zwemmen met de jongens in school ??? aub ze zijn 9 jaar de kinderen, ik weet ook wel vanaf 9 jaar worden sommige al zwanger, maar waar zijn we mee bezig, dat moslimke gaat toch wel niet zwanger worden zeker ??? zo'n debatten hadden wij 50 jaar terug ook....

in elk geval de rol van de vrouw is hier geemancipeerd, het lijkt erop dat moslims dit niet aanvaarden. is redelijk essentieel grondwettelijk.

- schetterende moskeeen, waar onverstaanbare liederen gebraakt worden over een stad ??? Wij hebben zo in50 jaar tijd de klokken teruggedrongen naar aanvaardbare lawaaiproporties, en nu gaan we weer een nieuwe tolereren, die bovendien volledige preken over straat zendt in een taal die niet de onze is ? Het eerste dat je zou kunnen doen is Nederlands spreken en nederlandse liedjes maken zodat het niet klinkt als osama's zijn boodschapjes, het tweede dat je zou kunnen doen is ze toch wel alleen in de gemeenschap van de kerk houden, een klok of een signaal daar heeft niemand een probleem mee, maar toch niet een ganse preek om het uur ???

- halal vlees: alle respect van dien voor de oude methode om in het zand een schaap te slachten op een hygienische manier, maar varkensvlees is best lekker en alle vleessoorten worden best wel nog superieur hygienisch geslacht in onze moderne slachthuizen... Dus dat daar nog een priester eens met wijwater zijn zegen gaat aan geven, vind ik in de moderne wetenschappelijke maatschappij ketterij naar de wetenschap toe.... En een bewijs van idiotie van deze groep.

- integratie in het arbeidscircuit: ons sociaal zekerheidssysteem kreunt onder de lasten van deze groep die zich coccoont in ons sociaal stelsel. de Spa knuffelt deze groep uit electoraal eigenbelang, en verzwijgt de problemen in camorrastijl dood. Wel voor de meeste belgen mag het wat transparanter in ons bestuur, mag het wat efficienter, en mogen die mensen beginnen werken ipv zwartwerk, plunderen, diefstal, verkrachten, intimidatie en ander barbaars gedrag
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 09:42   #266
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Beter Nederland, moet ik niet van taal of levensstijl veranderen. Integendeel
Nu, voor degenen die door middel van hun kindergeld investeren in de immobiliensector in hun thuisland, is ook geen verandering van taal of levensstijl nodig, indien ze zouden terugkeren, bij faillissement van hun gastland.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 09:52   #267
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je dat moslims aan anderen hun beperkingen kunnen opleggen? Mogen ongelovigen kritiek hebben en spotten of mag dit met iedere ideologie behalve islam?
Wel dat is zeer eenvoudig. Met sommige ideologieen moet het, en met andere mag het niet. Maar de tienpuntenvraag is wel. Waarom moet het met gematigde ideologien en mag het niet met extreme ideologien.
Kan er ook maar één antwoord op bedenken. Dat is de gezamelijke haat van "extreem links" en de "extreme ideologie" tegen het Westen, of nog beter tegen rechts Amerika/Israel.
Oud 10 februari 2010, 10:14   #268
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel dat is zeer eenvoudig. Met sommige ideologieen moet het, en met andere mag het niet. Maar de tienpuntenvraag is wel. Waarom moet het met gematigde ideologien en mag het niet met extreme ideologien.
Kan er ook maar één antwoord op bedenken. Dat is de gezamelijke haat van "extreem links" en de "extreme ideologie" tegen het Westen, of nog beter tegen rechts Amerika/Israel.
Wat een vreemde hersenkronkel. Misschien denkt u dat de moslims in Palestina, in Irak en Afghanistan bezig zijn hun visie willen opleggen aan de bevolking, maar het omgekeerde is waar: het zijn de VS en Israël die bezig zijn hun visie op te leggen. Dat ligt mee aan de basis van het probleem: zij hebben niet geheel onterecht de indruk dat ze worden aangevallen. Dat is in de praktijk ook letterlijk zo.

Oud 10 februari 2010, 11:47   #269
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een vreemde hersenkronkel. Misschien denkt u dat de moslims in Palestina, in Irak en Afghanistan bezig zijn hun visie willen opleggen aan de bevolking, maar het omgekeerde is waar: het zijn de VS en Israël die bezig zijn hun visie op te leggen. Dat ligt mee aan de basis van het probleem: zij hebben niet geheel onterecht de indruk dat ze worden aangevallen. Dat is in de praktijk ook letterlijk zo.
Alsof er in Irak geen didactuur heerste, alsof de Taliban geen extremisten zijn die terroristen in bescherming nemen... maar kom, dan zijn we ineens een andere discussie bezig.
Voor mij blijft de gemeenschappelijke haat tegen het Westen, en in het bijzonder tegen Amerika/Israel een verklaring voor de wederzijdse toenadering tussen (extrem)links en de Moslims. Dit idee is bij mij dan nog versterkt, door het vroegere samengaan van AbouJahJah zijn partij, met de pvda.
Oud 10 februari 2010, 16:04   #270
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen

Ja.

Ja

Dan zegt u dus ook dat moslims onterecht geprotesteerd hebben tegen cartoons, dat het onzin is dat een tentoonstelling van een Iraanse fotografe over homo's verboden werd, dat het fout is herrie te schoppen over een tentoonstelling in Brussel waar een paar hoge hakken op een bidmat stonden, dat Ayaan het recht had submission te maken, kortom; er is wel degelijk en steeds vaker sprake van de inperking van rechten wat vrije mening, kunst betreft en dat is zorgwekkend en totaal onterecht omdat eigenlijk islam of de interpretatie die veel moslims hieraan geven zijn beperkingen opdringt aan ongelovigen,u erkent dit proces; waarom relativeert u het dan steeds?
Oud 10 februari 2010, 18:12   #271
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een vriend van mij, een advocaat, heeft ooit eens tegen mij gezegd : luister Filip, ge kunt de zotten niet beletten van zot te zijn.
Of nog beter, zotten en kinderen nooit tegenspreken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:28   #272
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voor mij blijft de gemeenschappelijke haat tegen het Westen, en in het bijzonder tegen Amerika/Israel een verklaring voor de wederzijdse toenadering tussen (extrem)links en de Moslims. Dit idee is bij mij dan nog versterkt, door het vroegere samengaan van AbouJahJah zijn partij, met de pvda.
Abu Jahjah is niet godsdienstig, hij is agnost of atheïst.

De linkerzijde is tegen imperialisme en kolonialisme en is dus altijd een bondgenoot van het volk dat gekoloniseerd wordt of het land dat wordt aangevallen en dus het verzet steunt.
Dat betekent niet dat links ook een bondgenoot is van de reactionaire fracties in het verzet. Ik ben bv. geen aanhanger van de Taliban, Hamas of Al Qaida in Irak. Ik ben wel een bondgenoot van rawa, van het PFLP of van de Communistische partij van Irak. Ook in het verzet kies je welke kant je steunt. Maar je steunt natuurlijk wel het verzet. Maar dat heeft niets met de godsdienst te maken, die is ondergeschikt.

Oud 10 februari 2010, 18:34   #273
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan zegt u dus ook dat moslims onterecht geprotesteerd hebben tegen cartoons
Nee, het staat iedereen vrij te protesteren waar, wanneer en tegen wat zij wil. Ik ben het niet eens met dat protest, maar ik vind wel dat het moet kunnen.

Citaat:
dat het onzin is dat een tentoonstelling van een Iraanse fotografe over homo's verboden werd
Absoluut: als voorstander van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid ben ik tegen verboden op dat gebied.

Citaat:
dat het fout is herrie te schoppen over een tentoonstelling in Brussel waar een paar hoge hakken op een bidmat stonden
Herrie schoppen mag altijd, ook dat is een vorm van vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
dat Ayaan het recht had submission te maken
Zeker

Citaat:
kortom; er is wel degelijk en steeds vaker sprake van de inperking van rechten wat vrije mening
Er is een conflict over de vrijheid van meningsuiting. Ik ben niet tegen conflicten, ze zijn namelijk normaal en logisch. Dat conflict moet op een geweldloze manier beslecht worden en op het gebied van persvrijheid en vrijheid van meningsuiting hebben we al te veel compromissen gesloten (negationisme, racisme, afbeeldingen van naakte kinderen, enz).

Citaat:
islam of de interpretatie die veel moslims hieraan geven zijn beperkingen opdringt aan ongelovigen,u erkent dit proces; waarom relativeert u het dan steeds?
Ik erken dat debat en ik vind dat dat beschaafd gevoerd moet worden. Maar ik ben niet bereid de vrijheid van meningsuiting te laten inperken. Ik erken ook een aantal gevoeligheden en het gratuit schoferen van anderen vind ik niet netjes. Maar het moet mogen.

Oud 10 februari 2010, 18:36   #274
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Abu Jahjah is niet godsdienstig, hij is agnost of atheïst.

.
Jahjah is Arabisch nationalist. Arabische nationalisten profileren zich sowieso als islamisten ; zonder krijgen ze hun boodschap niet verkocht. Hij mag dan agnost of atheist zijn, hij zal zich nooit alsdusdanig profileren.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:39   #275
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Jahjah is Arabisch nationalist. Arabische nationalisten profileren zich sowieso als islamisten ; zonder krijgen ze hun boodschap niet verkocht. Hij mag dan agnost of atheist zijn, hij zal zich nooit alsdusdanig profileren.
Het doet dus zelfs niet meer terzake wat iemand wel of niet is, volgens u zijn het allemaal islamisten?

Oud 10 februari 2010, 18:42   #276
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet dus zelfs niet meer terzake wat iemand wel of niet is, volgens u zijn het allemaal islamisten?
Ga je ons wijsmaken dat Jahjah zich als een agnost of atheist profileert?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 19:12   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het staat iedereen vrij te protesteren waar, wanneer en tegen wat zij wil. Ik ben het niet eens met dat protest, maar ik vind wel dat het moet kunnen.

Absoluut: als voorstander van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid ben ik tegen verboden op dat gebied.

Herrie schoppen mag altijd, ook dat is een vorm van vrijheid van meningsuiting.

Zeker

Er is een conflict over de vrijheid van meningsuiting. Ik ben niet tegen conflicten, ze zijn namelijk normaal en logisch. Dat conflict moet op een geweldloze manier beslecht worden en op het gebied van persvrijheid en vrijheid van meningsuiting hebben we al te veel compromissen gesloten (negationisme, racisme, afbeeldingen van naakte kinderen, enz).

Ik erken dat debat en ik vind dat dat beschaafd gevoerd moet worden. Maar ik ben niet bereid de vrijheid van meningsuiting te laten inperken. Ik erken ook een aantal gevoeligheden en het gratuit schoferen van anderen vind ik niet netjes. Maar het moet mogen.
Voila se , meer moet dat niet zijn!
Ik erken ook een aantal gevoeligheden maar wil ook dat mijn gevoeligheden erkend worden door zij dit zelf dit eisen. En wanneer het over de positie van vrouwen gaat zijn er voor mij als "ongelovige" gevoeligheden waar ik niet op wil inleveren; omdat die strijd al gestreden is!
Oud 10 februari 2010, 20:01   #278
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
onzin.
onzin gast pure onzin en onwetendheid

karikatuur !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 10 februari 2010 om 20:11.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 22:02   #279
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn grootmoeder zaliger zei altijd: "it's very impolite to make fun of idiots. And it's particulary unwise if they outnumber you"
Of hoe je in bepaalde Belgische grootsteden vanaf nu beter je smoel houdt als autochtoon...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 22:33   #280
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Of hoe je in bepaalde Belgische grootsteden vanaf nu beter je smoel houdt als autochtoon...
Niet als autochtoon. Als idioot. Dat is niet noodzakelijk altijd hetzelfde.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be