Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 12:57   #201
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een paar leuke torentjes heeft elk land ter wereld wel. Zelfs Noord-Korea.

Dat zegt niets over de rest van het land, zeker als een groot deel van de bevolking niet in steden woont!
Daarbij zijn in het geval van die Golfstaatjes die torens vrijwel zonder uitzondering ontworpen door westerlingen en Japanners, en gebouwd door honderdduizenden gastarbeiders (de voormannen en leidinggevenden wederom westerlingen/Japanners, het 'gewone' werkvolk afkomstig uit Pakistan, India, de Filipijnen, Egypte en Palestina).

Ook die King Abdullah Universiteit is niet ontworpen door Saoedi's maar door door de internationale firma HOK. En ik durf te wedden dat als ik even op zoek ga naar de ontwerpers en designers van die andere gebouwen, dat dat afgezien van die gebouwen in Turkije, ook vrijwel allemaal westerlingen en Japanners zullen zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 12:59   #202
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Toegang tot de arbeidsmarkt ? Om wat te doen? Ze kennen de taal niet , ze kennen gene stiel en ze hebben bijna nooit letters gegeten. Ge zou achterlijk moeten zijn om zo iemand aan te nemen. Een werkgever is moeder Theresa niet he. Gedaan met de zever, de boot op en terug naar het land van herkomst, desnoods moet de wet maar veranderd worden.
Bovendien willen ze hun hoofddoek niet afzetten. Hun lijfgeur is verschrikkelijk.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 13:00   #203
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dé moslims bestaan niet. Dat is voor een deel het probleem in de discussie. Wat Pericles schrijft illustreert dat: ze dit en ze dat en ze zo. Die man kletst uit zijn nek want 'ze' bestaan niet.
Er zijn nogal wat moslims die op geen enkele manier aanstoot hebben genomen aan die cartoons. Of had jij de indruk dat ze allem�*�*l brandschattend, rellend en moordend door onze straten zijn getrokken? Nee dus. Het gaat om een bijzonder felle maar even kleine minderheid van halve garen. De meesten trekken er zich niets van aan, die denken: 'Allah zal dat wel regelen, ik bemoei er mij niet mee'. Als Allah zo groot is, zal hij zelf wel zien wat er moet gebeuren als men Mohammed beledigt.

Hetzelfde geldt de vooroordelen en idiotie die Pericles zo illustreert. Alsof er geen migranten zijn die kunnen lezen en schrijven, die gestudeerd hebben, die belangrijke bidrage leveren aan onze cultuur, die een vak kennen en die graag door werk hun boterham verdienen.

De eindeloze herhaling van zijn soort onzin en smeerlapperij wordt op den duur nog voor de realiteit gehouden. Ik vraag me dan af wie hier onderontwikkeld is.

Nee, ik vraag het me niet af. Ik weet het wel.
Ik vraag me af waar ze zijn die brave moslims. Ik zie ze nooit op straat komen als de stoute moslims de straten platbranden.
Oud 9 februari 2010, 13:01   #204
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims mogen ook naar Canada emigreren, maar ze moeten daar wel iets kennen/kunnen dat nuttig is voor de canadese samenleving, anders mogen ze daar niet binnen , net als niet moslims , die ook niets kennen/kunnen .
Hier mag op den duur elke haveloze binnen , zelfs diegene waarvan met zekerheid vaststaat dat ze tot dat ze sterven van plan zijn om op onze kosten te komen leven.
In canada nemen ze die niet aan. Daar weten ze hoe erg de islam is.
Oud 9 februari 2010, 13:01   #205
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
compleet achterlijk Dubai:

compleet achterlijk Indonesië:

compleet achterlijk Bahrain:

compleet achterlijk Turkije:

de compleet achterlijke King Abdullah University of Science and Technology in Saoudi Arabië

etc.

West europese know how niet meer dan dat.
Oud 9 februari 2010, 13:36   #206
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nogal wat moslims die op geen enkele manier aanstoot hebben genomen aan die cartoons. Of had jij de indruk dat ze allem�*�*l brandschattend, rellend en moordend door onze straten zijn getrokken? Nee dus. Het gaat om een bijzonder felle maar even kleine minderheid van halve garen. De meesten trekken er zich niets van aan, die denken: 'Allah zal dat wel regelen, ik bemoei er mij niet mee'. Als Allah zo groot is, zal hij zelf wel zien wat er moet gebeuren als men Mohammed beledigt.
Als ik bijvoorbeeld denk aan de recente staking (07.02.2010) van een duizendtal islamitische taxichauffeurs in Oslo om te protesteren tegen een paar cartoons zouden we ons de vraag kunnen stellen of die óók allemaal tot die kleine minderheid van halve garen behoren. Mijn inziens is het iets te gemakkelijk om bepaalde zaken gewoonweg te reduceren tot een kleine minderheid.

Verder zou het interessant zijn om eens een paar cijfers op de kleine minderheid te kleven, denk je niet?
Oud 9 februari 2010, 14:12   #207
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het argument, in de vorm van een illustratie: de hele wereld bestaat uit allochtonen, het hangt er maar vanaf vanuit welk standpunt je de dingen bekijkt.

We zijn ook zelf allemaal afstammelingen van allochtonen. Eén generatie, twee generaties, drie of vijf generaties of nog iets langer geleden. Mensen hebben altijd gemigreerd en ze zullen het altijd doen.

Dat is dus het punt niet. Veel belangrijker lijkt me hoe je vandaag die migratiestromen kan sturen in een gewenste richting. We zien dat veel mensen hun land en regio ontvluchten om tal van redenen. Een belangrijke reden is natuurlijk economisch. Als we die migratie willen afremmen, dan moeten we dat bijzonder praktisch aanpakken. Ter plekke dus. Ons budget voor ontwikkelingssamenwerking optrekken tot 0,7% van het bnp zoals afgesproken, zou al een eerste stap zijn.

Verder doen we er goed aan om een aantal politieke ontwikkelingen die migratie veroorzaken tegen te gaan. Zoals onze steun aan oorlogen en dictatoriale regimes.

Op die manier is er voldoende ruimte en sociaal draagvlak om alle slachtoffers van oorlogen, onderdrukking, vervolging of natuurrampen hier (tijdelijk) gastvrij te onthalen en het te integreren.

Het heeft verder geen enkele zin om de Ondergang des Avondlandes af te kondigen noch om Noord-Afrikanen of moslims als probleem te beschouwen.

Mits omkadering hoeft migratie geen grote problemen te veroorzaken. Het belangrijkste punt is de integratie. en die hoeft niet cultureel te zijn, ze moet in eerste instantie economisch zijn. Mensen die economisch geïntegreerd zijn, worden dat ook sociaal en dus ook cultureel.
Maar als men het zo organiseert dat in sommige Brusselse en Antwerpse wijken de werkloosheid rond de 40 �* 50% schommelt en een hele generatie geen toegang krijgt tot de arbeidsmarkt en de daaraan gekoppelde consumptie, dan ontwikkelt zich (altijd en overal) een parallelle economie met alle negatieve gevolgen die daar bij horen. Criminaliteit bijvoorbeeld.
Dat komt niet uit de lucht gevallen, het is het resultaat van ons eigen handelen. In die zijn zijn de jongeren die overlast veroorzaken onze eigen, kleine Frankensteins. Wij hebben ze gecreëerd.
Allochtonen en autochtonen zijn begrippen die gebonden zijn aan een regio en ten opzichte van die regio betekenis hebben. Je argument is daarom onzin.
Oud 9 februari 2010, 14:41   #208
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toegang tot de arbeidsmarkt ? Om wat te doen? Ze kennen de taal niet , ze kennen gene stiel en ze hebben bijna nooit letters gegeten. Ge zou achterlijk moeten zijn om zo iemand aan te nemen. Een werkgever is moeder Theresa niet he. Gedaan met de zever, de boot op en terug naar het land van herkomst, desnoods moet de wet maar veranderd worden.
2
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 14:45   #209
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
compleet achterlijk Dubai:

compleet achterlijk Indonesië:

compleet achterlijk Bahrain:

compleet achterlijk Turkije:

de compleet achterlijke King Abdullah University of Science and Technology in Saoudi Arabië

etc.
en dat is hoeveel % van het moslim-grondgebied?
Dat in de het overgrote deel waar moslims de dienst maken niks te makken valt, vergeet u maar snel...

Dubai!!! dUbai!!!! DUBAIiiii!

Oud 9 februari 2010, 15:17   #210
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat in de het overgrote deel waar moslims de dienst maken niks te makken valt, vergeet u maar snel...
De landen met het grootste aantal moslims zijn Indonesië, Pakistan, Indië, Turkije en Iran. Dat zijn bepaald geen 'onderontwikkelde' landen hoor.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 15:28   #211
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
dat geld eveneens voor de joden..maar gezien hun sterke financiele en economische positie maakt het hun ook "untouchable"
NIet alleen voor joden, ook voor vlamingen, nederlanders, chinezen, indiers, walen...
Maar heerlijk gezegd. Als kindergeld dient voor aankoop van onroerend goed in het thuisland, dan is er toch iets mis.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 15:31   #212
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De landen met het grootste aantal moslims zijn Indonesië, Pakistan, Indië, Turkije en Iran. Dat zijn bepaald geen 'onderontwikkelde' landen hoor.
Wat niet wegneemt dat de moslims die hier neerstrijken wel voor een groot gedeelte uit onderontwikkelde gebieden komen. Zal dan ook wel te maken hebben met ons laks migratiebeleid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 15:38   #213
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat niet wegneemt dat de moslims die hier neerstrijken wel voor een groot gedeelte uit onderontwikkelde gebieden komen. Zal dan ook wel te maken hebben met ons laks migratiebeleid.
Het zijn veelal boeren die naar de steden trekken, dat is zo. Onderontwikkeld is dus een groot woord. (15 letters)

Qua beleid heb ik hier met betrekking tot migratie nog niet veel gezien, moet ik zeggen. Maar je mag me altijd inlichten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 16:29   #214
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus kindjesgeld afschaffen en belasten boven de 4 kinderen, omdat ze het beleid niet willen uitvoeren.

Dus kindergeld omhoog + grote bonus voor het derde kind, en een kleinere bonus voor de vierde (en verder).
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 16:32   #215
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de doorsnee Marokkaan in Antwerpen is alvast beter geïntegreerd dan de doorsnee jood na driehonderd jaar en dan de doorsnee oost-europeaan.

Maar dat is dan nog niks vergeleken met de doorsnee Vlaming zélf die massaal naar niet-Vlaamse muziek op de radio luistert, niet-Vlaamse films kijkt, niet-Vlaamse boeken leest, enz.

De doorsnee stubru - mnm - joe fm - q-music luisteraar is even slecht geïntegreerd als de doorsnee moslim die naar arabische muziek luistert. Ik stel voor dat al die volksverraders op de boot richting Engeland gezet worden.
Ter illustratie:

De populairste artiesten uit het Nederlandse taalgebied van de laatste vijf jaar:

1) Yes-R 53,6 miljoen views
2) Ali-B 27,7 miljoen views
3) Nick & Simon 20,2 miljoen views
4) Sjaak 19,8 miljoen views
5) Kempi 15,5 miljoen views
6) Marco Borsato 15,1 miljoen views
7) Darrryl 13,7 miljoen views
8) Fouradi 12,9 miljoen views
9) Nino (LSD) 12,8 miljoen views
10) Opposites 11,9 miljoen views
11) Sef 11,4 miljoen views
12) Dio 9,6 miljoen views
13) Brace 8,9 miljoen views
14) Soesi B 8,8 miljoen views
15) Gio 8,7 miljoen views

Zeven mocro's bij de eerste vijftien, Clouseau op de 63e plaats.
Oud 9 februari 2010, 16:34   #216
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dit zou een uitstekende aanvulling kunnen vormen op het financieel stimuleren van gezinnen met twee �* drie kinderen.
Stimuleren van meer kinderen?
Bekijk dit eens: http://www.worldometers.info/nl/
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 16:42   #217
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Als ik bijvoorbeeld denk aan de recente staking (07.02.2010) van een duizendtal islamitische taxichauffeurs in Oslo om te protesteren tegen een paar cartoons zouden we ons de vraag kunnen stellen of die óók allemaal tot die kleine minderheid van halve garen behoren. Mijn inziens is het iets te gemakkelijk om bepaalde zaken gewoonweg te reduceren tot een kleine minderheid.

Verder zou het interessant zijn om eens een paar cijfers op de kleine minderheid te kleven, denk je niet?

Voordeel van die staking was natuurlijk dat ze ineens wel van de zogenaamde taxi-verkrachtingen af waren.
En dan zijn er hier nog die durven zeggen dat 't één niet met 't ander te maken heeft!

Oud 9 februari 2010, 16:48   #218
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ze kijken daar niet naar Nonkel Jef dus zijn ze daar niet ontwikkeld naar Antwerpse normen; gelukkig is Antwerpen zich aan het aanpassen aan de rest van de wereld; nog eventjes volhouden en we zijn verlost van die Brabanders die elk jaar op onze Vlaamse feestdag doen alsof ze vlaming zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:01   #219
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dus kindergeld omhoog + grote bonus voor het derde kind, en een kleinere bonus voor de vierde (en verder).
Het is wel goed dat de bevolking wat afneemt en vergrijst, denk ik. Ik zou dus die bonus meer voor het tweede dan voor het derde toekennen, maar goed. In deze draad gaat het over het percentage allochtonen dat als bedreigend wordt ervaren. En ja, wat een bepaald soort allochtonen betreft, ervaar ik dat ook zo. Het betreft de groep die endogaam is volgens de koranvoorschriften (hun vrouwen alleen met de ware gelovigen).

Wat vind jij daarvan, Eberhard? Als mijn zoon met jouw zus of dochter zou willen trouwen (en vice versa natuurlijk), zonder zich tot de islam te "bekeren", zou jij dan daartegen zijn?

Qua integratie telt dat toch meer dan muzikale successen en zo, dacht ik. En ja, ik heb zo mijn idee...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 februari 2010 om 17:04.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:09   #220
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wat vind jij daarvan, Eberhard? Als mijn zoon met jouw zus of dochter zou willen trouwen (en vice versa natuurlijk), zonder zich tot de islam te "bekeren", zou jij dan daartegen zijn?

...
Als mijn mening er iets toe zou doen in deze, ben je een echte slappeling natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be