![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vele scholen die hun eigen gefrustreerde incompetentie proberen verbergen door alles en nogwat waar ze niet mee omkunnen te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Flitspalen, snelheidscontroles en dopingcontroles bij topsporten zorgen dus volgens jou voor méér inbreuken ? ..mij lijken het eerder regels te zijn om uitwassen te beperken..behalve voor een anarchist natuurlijk..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het forum valt stil, wat nu? Ach ok, het is kwart na vier, de bedienden gaan naar huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() de vlaamse nationale sport 'instellingen haten' die heeft zich uitgebreid naar het onderwijs.
krijgen het intussen ook hard te verduren van jan modaal die alles beter weet: ziekenhuizen. 'nee ik neem die medicijnen niet, wat ik heb op google gelezen dat...' en 'als ik mij goed voel ga ik naar huis. ze moeten mij niet zeggen tot hoe lang ik moet daarblijven na mijn operatie. dat beslis ik zelf wel', alsook: 'verpleegsters zijn lui en incompetent. ik belde omdat ik jeuk aan mij voet had en ik moest een halve minuut wachten'. kijk, dat krijg je als je kleine kinderen jarenlang verwent. dan worden het ettertjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat vind je ook dat ouders met een alcoholprobleem hun kinderen mogen afrossen..geen regels is géén regels.. Ik heb de late shift.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waren nochtans regels tegen... En nu u weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het lijkt me ook dat iemand met zo'n verleden nog moeilijk objectief kan oordelen over pedagogische kwesties, gezien de emoties dat zoiets ongetwijfeld oproept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand kan objectief zijn, iedereen is subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens uw kromme logica had uw jeugdprobleem kunnen vermeden worden indien geweldadig gedrag door alcoholisme een grondwettelijk recht was geweest.. Iedere sociaal evenement heeft regels..zelfs games en sportwedstrijden kunnen niet zonder.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() filmen door leerlingen of filmen door de directie, veel verschil maakt het niet
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als uwen kleine zijn brommerke 80 rijdt, maar met jouw toelating dan rijdt hij tachtig. Gene flik die mag bepalen dat die maar veertig mag rijden want gij hebt het gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genoeg materie voor therapie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van vrije schoolkeuze is in de praktijk toch niet veel te merken ze. Gedemonstreert echt gewoon die totalitaire mindset van 'wat hoort en wat niet' en 'braaf luisteren naar uw meerderen'. Ik predik echt niet dat leerlingen constant moeten bellen, sms'en en filmpjes maken tijdens lessen. Gewoon dat confiscatie en al dat gedoe draconisch is. Als leraars en leerlingen niet met elkaar omkunnen in een situatie die mutueel respect vereist, dan is er meer aan de hand. Dat gedoe met gsm's is in zulke situaties niet meer dan een symptoom, ze liggen zeker niet aan de grond zelf. Mijn tweede punt gaat over de inrichting van school'tijd'. Kunt ge mij eens uitleggen waarom het nodig is om kinderen buiten de lessen heen op te leggen waar ze mogen gaan, staan, schijten, zitten, naar luisteren, dragen, mee mogen omgaan, etc? Dat is wat ik met dat totalitarisme bedoelde. Ge merkt dat ook in de omgang tussen leraars en leerlingen bij wie dit soort machtsrelaties bestaan; ze kunnen niet als gelijken met elkaar om en hebben bijgevolg ook geen respect voor elkaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
Daar moeten scholen iets aan doen. Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 februari 2010 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |