Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2010, 15:58   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik vind niet dat die school mij moet trachten op te voeden, noch moet proberen in te grijpen in mijn manier van opvoeden
Precies!

Er zijn vele scholen die hun eigen gefrustreerde incompetentie proberen verbergen door alles en nogwat waar ze niet mee omkunnen te verbieden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 16:00   #182
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb altijd de indruk van dat hoe meer regels er zijn hoe meer er gebroken zullen worden.

Zo gaat dat met de jeugd allertijden.

Kinderen zijn nu eenmaal geen robots.
Flitspalen, snelheidscontroles en dopingcontroles bij topsporten zorgen dus volgens jou voor méér inbreuken ? ..mij lijken het eerder regels te zijn om uitwassen te beperken..behalve voor een anarchist natuurlijk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 16:01   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maak die les interessanter
Dat kunnen hedendaagse leraars niet meer.

Buiten enkele hardwerkende uitzonderingen dan.

Maar van die mensen hoor je nooit iets vermits er daar nooit iemand problemen meeheeft.
Oud 11 februari 2010, 16:03   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Flitspalen, snelheidscontroles en dopingcontroles bij topsporten zorgen dus volgens jou voor méér inbreuken ? ..
Ja.

Als er geen snelheidscontroles zijn dan worden er geen inbreuken vastgesteld, wat begrijp je daar niet aan?
Oud 11 februari 2010, 16:10   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het forum valt stil, wat nu? Ach ok, het is kwart na vier, de bedienden gaan naar huis.
Oud 11 februari 2010, 16:13   #186
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de vlaamse nationale sport 'instellingen haten' die heeft zich uitgebreid naar het onderwijs.
krijgen het intussen ook hard te verduren van jan modaal die alles beter weet: ziekenhuizen.
'nee ik neem die medicijnen niet, wat ik heb op google gelezen dat...' en 'als ik mij goed voel ga ik naar huis. ze moeten mij niet zeggen tot hoe lang ik moet daarblijven na mijn operatie. dat beslis ik zelf wel', alsook: 'verpleegsters zijn lui en incompetent. ik belde omdat ik jeuk aan mij voet had en ik moest een halve minuut wachten'.

kijk, dat krijg je als je kleine kinderen jarenlang verwent.
dan worden het ettertjes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 16:15   #187
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er geen snelheidscontroles zijn dan worden er geen inbreuken vastgesteld, wat begrijp je daar niet aan?
Anarchistische logica..

Dat vind je ook dat ouders met een alcoholprobleem hun kinderen mogen afrossen..geen regels is géén regels..

Ik heb de late shift..
Oud 11 februari 2010, 16:15   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de vlaamse nationale sport 'instellingen haten' die heeft zich uitgebreid naar het onderwijs.
krijgen het intussen ook hard te verduren van jan modaal die alles beter weet: ziekenhuizen.
'nee ik neem die medicijnen niet, wat ik heb op google gelezen dat...' en 'als ik mij goed voel ga ik naar huis. ze moeten mij niet zeggen tot hoe lang ik moet daarblijven na mijn operatie. dat beslis ik zelf wel', alsook: 'verpleegsters zijn lui en incompetent. ik belde omdat ik jeuk aan mij voet had en ik moest een halve minuut wachten'.

kijk, dat krijg je als je kleine kinderen jarenlang verwent.
dan worden het ettertjes.
Ja natuurlijk, de ouders zullen het kind de medicijnen wel laten nemen. Dat zou wat al te gek zijn anders...
Oud 11 februari 2010, 16:17   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anarchistische logica..

Dat vind je ook dat ouders met een alcoholprobleem hun kinderen mogen afrossen..geen regels is géén regels..

Ik heb de late shift..
Ik ben door mijn ouders met een alcoholprobleem alle dagen afgerost in de eerste vijftien jaar van mijn leven.

Daar waren nochtans regels tegen...

En nu u weer.
Oud 11 februari 2010, 16:20   #190
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben door mijn ouders met een alcoholprobleem alle dagen afgerost in de eerste vijftien jaar van mijn leven.

En nu u weer.
dat is heel erg.
maar het lijkt me ook dat iemand met zo'n verleden nog moeilijk objectief kan oordelen over pedagogische kwesties, gezien de emoties dat zoiets ongetwijfeld oproept.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 16:28   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat is heel erg.
maar het lijkt me ook dat iemand met zo'n verleden nog moeilijk objectief kan oordelen over pedagogische kwesties, gezien de emoties dat zoiets ongetwijfeld oproept.
Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Niemand kan objectief zijn, iedereen is subjectief.
Oud 11 februari 2010, 16:57   #192
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

En nu u weer.
Regels zijn waardeloos....als ze niet afgedwongen (kunnen) worden door controles en sancties..dat weet ondertussen iedereen in Kuregem en omgeving..

Volgens uw kromme logica had uw jeugdprobleem kunnen vermeden worden indien geweldadig gedrag door alcoholisme een grondwettelijk recht was geweest..

Iedere sociaal evenement heeft regels..zelfs games en sportwedstrijden kunnen niet zonder..
Oud 11 februari 2010, 17:23   #193
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat pikken de leerkrachten niet.
filmen door leerlingen of filmen door de directie, veel verschil maakt het niet
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:24   #194

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet niet.

Hij zal alleen het regelement overtreden, omdat ik het hem zeg.

En als de school zijn GSM afpakt, dan kom ik die terughalen.

En de dag daarna staat hij terug op school met zijn GSM.
Gij stelt u dus boven het reglement?

En als uwen kleine zijn brommerke 80 rijdt, maar met jouw toelating dan rijdt hij tachtig. Gene flik die mag bepalen dat die maar veertig mag rijden want gij hebt het gezegd.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:35   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het forum valt stil, wat nu? Ach ok, het is kwart na vier, de bedienden gaan naar huis.
zit nog altijd op de job hoor

t is hier idd druk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:36   #196
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Gij stelt u dus boven het reglement?

En als uwen kleine zijn brommerke 80 rijdt, maar met jouw toelating dan rijdt hij tachtig. Gene flik die mag bepalen dat die maar veertig mag rijden want gij hebt het gezegd.
In de psychologie heet dit overcompensatie of zoiets..in je jeugd mishandeld worden en dit compenseren door je kinderen een 'vrije' opvoeding te geven..

Genoeg materie voor therapie..
Oud 11 februari 2010, 17:38   #197
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Uw intentie is goed, maar vind gij het dan ook goed, dat pa en ma en u constant kunnen bellen , wanneer ze dat maar willen, straffer zelf , een tracker in uw GSM kunnen stoppen... om te zien waar ge uithangt, u zelf kunnen afluisteren als ze willen...

Komt er nog bij dat de stralingen uit dat ding het opgroeiend brein van uw spruiten roosteren. Ze zeggen wel dat dat niet bewezen is, maar uw brein warmt wel degelijk op van die troep als ge ze aan het gebruiken zijt. Zelfde straling als in een microgolfoven maar in kleinere dosis.
Dat zijn argumenten die te maken hebben met gsm-gebruik in het algemeen en met machtsrelaties tussen kind en ouder, niet tussen kind en school. Niet relevant bij deze materie dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Verder vind ik dat ge u maar naar de regels van t school te plooien hebt, en u anders maar elders moet inschrijven, u hebt de vrije keuze. wij hadden ons ook te plooien naar de regels van de plaatselijke schoolplein fuhrer en ik heb daar toch geen complexen aan overgehouden hoor.

Dat een docent niet wil dat ze in zijn klas filmen en foto`s pakken, ook maar normaal, ge gaat naar t school om te leren, als er hier morgen in mijnen bureau eenen continue met ne camera gaat lopen zwaaien, dan gaat dat toestel ook op een mooie dag defect raken, dat zal zelf geen 2 dagen duren. Dat ze dan weer een bewakingscamera ophangen om de deuren of beveiligde ruimtes in het oog te houden dat is iets anders.
Verboden te Leven. Hier Heerschen Wij.

Van vrije schoolkeuze is in de praktijk toch niet veel te merken ze. Gedemonstreert echt gewoon die totalitaire mindset van 'wat hoort en wat niet' en 'braaf luisteren naar uw meerderen'.

Ik predik echt niet dat leerlingen constant moeten bellen, sms'en en filmpjes maken tijdens lessen. Gewoon dat confiscatie en al dat gedoe draconisch is. Als leraars en leerlingen niet met elkaar omkunnen in een situatie die mutueel respect vereist, dan is er meer aan de hand. Dat gedoe met gsm's is in zulke situaties niet meer dan een symptoom, ze liggen zeker niet aan de grond zelf.

Mijn tweede punt gaat over de inrichting van school'tijd'. Kunt ge mij eens uitleggen waarom het nodig is om kinderen buiten de lessen heen op te leggen waar ze mogen gaan, staan, schijten, zitten, naar luisteren, dragen, mee mogen omgaan, etc?

Dat is wat ik met dat totalitarisme bedoelde. Ge merkt dat ook in de omgang tussen leraars en leerlingen bij wie dit soort machtsrelaties bestaan; ze kunnen niet als gelijken met elkaar om en hebben bijgevolg ook geen respect voor elkaar.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:39   #198

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de psychologie heet dit overcompensatie of zoiets..in je jeugd mishandeld worden en dit compenseren door je kinderen een 'vrije' opvoeding te geven..

Genoeg materie voor therapie..
Dat zijn de theorieen van Alfred Adler.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:41   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
filmen door leerlingen of filmen door de directie, veel verschil maakt het niet
zullen we het eens bij de onderwijsvakbond navragen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 17:42   #200
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
jaja, totalitaire systemen die scholen zijn, daar gaat het in deze om eh. Misbruik van macht en zo. Geweldadig afdwingen van een ferbot.

Niet om dat meisje onder wiens rok ze ne foto hebben gemaakt, en die de ronde deed over de hele school. Niet om die jongen wiens broek ze hebben afgetrokken op de speelplaats en waarvan ze het filmpke en de stills netjes op het internet hebben geplaatst. Niet om de leerkracht die, menselijk als em is, moegetergd een krijtje naar iemands kop smijt en waarvan men het filmpke, vakkundig uit zijn context geknipt, op het www smijt. Het gaat em niet om de mogelijke misbruiken van dergelijke nieuwe technologien te bekampen. Neenee, het gaat em over fascistische totalitaire schooldirecties.
Wat een drogredenen, Pieke. Pesten gebeurt als men het toelaat, ongeacht de technologische hulpmiddelen. GSM's afpakken is je reinste symptoombestrijding. De probleemsituatie blijft daarna nog altijd bestaan. Het probleem is niet GSM's, mp3's of weet ik veel wat nog; het probleem zijn incompetente mensen die alleen met de autoriteit van stelen en slaan 'orde' kunnen krijgen (wat ge niet moet verwarren met respect) en allerlei mensen die niet thuishoren waar ze zijn.

Daar moeten scholen iets aan doen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 februari 2010 om 17:43.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be