![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat is nu precies kenmerkend voor deze “voltairiaanse tolerantie”? Dat is dat tolerantie beperkt wordt tot het uiten van meningen. Iemand is tolerant, wanneer hij de mening van anderen wil aanhoren. Een tolerant mens zal ook niet proberen anderen van het debat uit te sluiten op het moment dat hij dingen hoort waarmee hij het fundamenteel oneens is. En verder zal een tolerant mens niet proberen om gewraakte uitingen verboden te krijgen of aanzetten tot het juridisch vervolgen van de boodschapper van het impopulaire nieuws. Dat is opvallend, want typerend voor een tolerant mens is ook dat de mening waarover het gaat wel wordt afgewezen. Je laat iets toe, wat je afwijst. Je kan dus niet tolerant zijn tegenover iets dat je in wezen goed acht. Kenmerkend voor tolerantie is de combinatie van een mening die je afwijst, maar die je toch gedoogt in het publieke debat. Paul Cliteur rechtsfilosoof aan de Universiteit van Leiden. * * www.diagoog.be – webtijdschrift voor (een) agogiek in dialoog* Jaargang 3, n°2, januari - maart 2004 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, ja, je hebt gelijk! Voor sommigen zijn ze dat! En voor diezelfde "sommigen" mogen ze daarvoor uitgescholden en getreiterd worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ook af hoe mensen tijdens een "fait divers" zich voelen wanneer ze plotseling door honderd ingevoerde relschoppers omringd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heeft die mevrouw rel geschopt ??
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we mogen ze niet letterlijk als schietschijf gebruiken en het vel van een politieker is nog dikker dan dat van een olifant! Wij dachten dat ze er waren om hun bevolking te vertegenwoordigen, zij denken dat wij er enkel zijn om ze aan hun jobs te helpen! Naar aanleiding van de vaststelling dat men de kiesplicht toch maar beter zou laten vallen omdat niemand al jaren werd vervolgd om niet te gaan stemmen, heb ik toch enige moeite om me de gevolgen daarvan in te beelden... Of moet ik zeggen: enige schrik! De multiculwereld ging ook een zegen worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- wie durft het aan om aan alle, ik herhaal :alle autochtone Vlamingen - en francofonen, die vraag klaar en duidelijk te stellen? - idem: wie durft het aan om aan de resterende echt autochtone bevolking van bvb Antwerpen of Brussel te vragen of ze al die allochtonen in hun stad wel wensen? enz... vragen die men nooit duidelijk zal stellen,nietwaar? - gezien de hetze van de laatste jaren en maanden over die hoofddoek zijn er steeds meer mensen die dat liever niet zien, en het voorlopig nog aanvaardbaar vinden op straat en niet "overal"! Om te doen alsof het maar een doekje op je hoofd is, die tijd zal wel voorbij zijn! Met "steeds meer" zou dat best een meerderheid kunnen zijn: vooral niet proberen het echt te weten te komen, nietwaar? - wanneer ik (en hoe zit met jullie?) in mijn kennissen- en vriendenkring hoor dat dat probleem eens aangesneden wordt, is de respons overduidelijk "neen" hoor! En het zijn geen VBers op misschien een paar uitzonderingen na, trouwens irrelevant, want VBers zijn ook nog altijd mensen! - de manier waarop die madam daar zat, gezien haar gelaatsuitdrukking en die van de twee gasten naast haar, toont aan dat ze daar niet zomaar zat en verwonderd was over het resultaat! - hoeveel procent van de Duitse burgers waren echte nazi's die bepaalde bevolkingsgroepen wilden uitroeien? Zoals toen kunnen we stellen dat het brave gedeelte van de moslimbevolking niets in de pap zal willen te brokkelen hebben, eens de fundi's macht genoeg zullen hebben om ook hen aan te pakken, zoals de nazi's met de Duitsers die niet met hun systeem mee wilden! En natuurlijk kunnen we hier nog eens alles erdoor sleuren dat al honderd keer werd neergetikt in dat soort onzinnig geworden discussies... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Vreemdeling
|
![]() ik stel voor dat als Dewinter consequent wil zijn, dat hij dan voorstelt om gekleurde plastrons te verbieden in de publiekstribune van het parlement
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 februari 2010 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DS van vandaag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;4595405]
Citaat:
U kunt het mij toedichten van gedachten die ik niet koester verder rustig achterwege laten. Doet u dat omdat u nu behoefte heeft aan een stropop? Mocht dat het geval zijn, kan ik u nu al mededelen dat u op de verkeerde plaats aan het zoeken bent. Ik herhaal dus nogmaals mijn vraag (driemaal is scheepsrecht): mogen Belgische moslims gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting, zèlfs als ze hun mening zouden uiten door het dragen van een hoofddoek?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 februari 2010 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben vandaag nog verwonderd geweest hoeveel DS-lezers zich druk maken omdat die krant er niets beters heeft op gevonden heeft dan de meeste inzendingen die van dicht of van ver iets met multicul te maken hebben en de mening van de mensen daarover te weigeren! Straffer: bij dat soort artikels krijg je gewoon de kans niet meer om een mening erover door te sturen! Precies of er mag alleen nog over het weer gepraat worden! Hebben we het nog niet door wat de islam met onze "vrije meningsuiting" aan het aanvangen is? Op de vraag waarom al die herrie er niet dagelijks is met de Joden, de Hindoes en noem maar op, en die kunnen gerust dragen wat ze willen zonder dat het land ervoor moet overhoop gezet worden, daar krijg ik geen afdoend antwoord op! In het rijtje van de "godsdienstvrijheid toekennen" brengt enkel en alleen de islam of de moslims problemen mee... We moeten stoppen met ons wijs te maken dat we niet zullen nat worden door voortdurend in de regen te lopen! Stoppen met te denken dat de islam niet één en ander zal teweeg brengen in onze maatschappij dat we niet wensen als we voortdoen zoals we bezig zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn "tegenstanders" zijn heel wat sluwer door steeds te ontkennen wat al lang niet meer te ontkennen valt, en dit wereldwijd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=djimi;4595704]
Citaat:
Let op: Gelieve hieronder mijn antwoord te vinden. Om u te plezieren zal ik het zelfs in het vet én cursief plaatsen. Bent u akkoord met het toepassen van discriminatie als uiting van een mening? Dit was mijn antwoord. Met zeer vriendelijke groeten Fieseler.
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is het overal in de wereld van datte??? Zou er toch iets niet pluis zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gaan er zovelen hun bruidje van tussen de schapen gaan plukken in hun landen van oorsprong? Omdat de moslimvrouwen die hier al een tijdje verblijven al bezoedeld zijn door onze vrijheid en manier van leven misschien? Leve de 7de eeuw die het voor het zeggen wil krijgen over de 21st eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Niets van wat De Standaard doet verwondert mij. Ik heb die krant altijd al met een zeker wantrouwen bekeken, en zie voorlopig geen redenen om daar verandering in te brengen. 3. Sommige moslims - maar niet allem�*�*l, wees gerust - hebben het inderdaad niet zo gemakkelijk met 'vrije meningsuiting', maar daarin verschillen die individuen niet van andere individuen die het daar ook moeilijk mee hebben. Zelf ben ik geen voorstander van het opleggen van censuur, ook niet aan die moslims die het niet gemakkelijk hebben met 'vrije meningsuiting'. Dat sommige aanhangers van een religie/ideologie lange tenen hebben is hùn probleem, niet het mijne. Mensen moeten maar tegen een stootje leren kunnen, vind ik. Ik ben nog steeds een tegenstander van zogenaamde "muilkorfwetten" - de 'klassieke' uitzondering "laster en eerroof" daargelaten - en ben van plan dat de rest van mijn leven te blijven. Al kost het mij de kop.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Het ziet er naar uit dat de maatschappij steeds intoleranter wordt ten aanzien van intolerante meningen als diegenen die verspreid worden door de islam en de linkse fundi's van de politieke correctheid.
|
![]() |
![]() |