Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2010, 20:37   #101
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan het aantal brave, voorzichtig-conservatieve moslims dat op het VB zou stemmen als die partij niet langer 'dé' islam viseert maar zich beperkt tot "harde aanpak van de criminaliteit, ongeacht wie de crimineel is" ondertussen niet meer op mijn handen èn voeten tellen. Als ik uw handen en voeten er bij mag nemen, kom ik nog niet toe.

Als er zich in Brussel ooit een geloofwaardige Frans-talige tegenhanger van het VB aan de kiezer voorstelt, haalt die partij met de vingers in de neus de kiesdrempel.
Dat is absoluut zo. Als het VB haar nationalisme laat vallen en de islamofobie, halen ze ook aan Franstalige kant een groot kiespubliek. Dat heb ik al meermaals vastgesteld. Maar vertel het niet verder...

Wellicht dat de PP van Modrikamen daarop aast.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 februari 2010 om 20:38.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:38   #102
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer hen dat ook te vertellen, maar dan reageren ze doorgaans nogal fatalistisch.

Véél te fatalistisch naar mijn zin, eigenlijk.

Ik hoop daar verandering in te kunnen brengen.
Ik blijf het vreemd vinden djimi. Het lijkt mij de evidentie zelf om daar openlijk afkeuring aan te geven .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:39   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen zijn te braaf om te gaan demonstreren, maar wees gerust: in eigen kring worden de harde woorden niet uit de weg gegaan.

Ik heb al discussies meegemaakt waarbij ik dacht: amai, hier zou Filip De Winter de rol van softie mogen spelen.

Ik kan me alleszins moeilijk voorstellen dat Filip De Winter zou pleiten voor het afhakken van handen. U wel?
Ach, hijzelf zal wel slim genoeg zijn om te zwijgen maar zijn volgelingen, op politics.be bvb.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 februari 2010 om 20:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:41   #104
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die mensen zijn te braaf om te gaan demonstreren, maar wees gerust: in eigen kring worden de harde woorden niet uit de weg gegaan.
Als wij een jongere betrapten op 'onoorbare feiten' en zijn ouders daarover inlichten, gebeurde het vaker wel dan niet dat ze die jongen een pak slaag toedienden dat volgens de letter van de wet onder 'kindermishandeling' zou vallen. Die sloegen er niet naast en het pak rammel was niet symbolisch ...

Soms volstond de dreiging om de ouders in te lichten om hen te doen zwijgen en stil te zitten. Ze waren er letterlijk als de dood voor.

Ik hoorde het vorige week nog van een directrice van een Atheneum uit Brussel. Een jongen betrapt op diefstal, de ouders erbij in haar kantoor en die vader begon zijn zoon daar zo'n pak slaag te geven dat de directrice er anderen moest bijhalen om hem te doen ophouden.

Oud 12 februari 2010, 20:43   #105
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik blijf het vreemd vinden djimi. Het lijkt mij de evidentie zelf om daar openlijk afkeuring aan te geven .
Die mensen voelen zich vaak niet geroepen om daar afkeuring aan te geven omdat ze zich niet identificeren met wat er gebeurt. Ze bemoeien zich - zoals ook vele Vlamen doen - met hun eigen zaken.

Voelt u zich aangesproken om publiekelijk te gaan demonstreren en te stellen 'met Rony Janssens heb ik niets te maken, ik keur dat soort gedrag af'? Nee toch?

Oud 12 februari 2010, 20:44   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zijn dat dan de gematigden djimi?
Laten we ze de moe getergde gematigden noemen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:45   #107
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja, maar ze kunnen toch zo dom niet zijn om niet te beseffen dat niet openlijk reageren in hun eigen nadeel werkt.
Lees Elisabeth Noelle-Neumann misschien eens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_of_silence

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 februari 2010 om 20:49.
Oud 12 februari 2010, 20:46   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als wij een jongere betrapten op 'onoorbare feiten' en zijn ouders daarover inlichten, gebeurde het vaker wel dan niet dat ze die jongen een pak slaag toedienden dat volgens de letter van de wet onder 'kindermishandeling' zou vallen. Die sloegen er niet naast en het pak rammel was niet symbolisch ...

Soms volstond de dreiging om de ouders in te lichten om hen te doen zwijgen en stil te zitten. Ze waren er letterlijk als de dood voor.

Ik hoorde het vorige week nog van een directrice van een Atheneum uit Brussel. Een jongen betrapt op diefstal, de ouders erbij in haar kantoor en die vader begon zijn zoon daar zo'n pak slaag te geven dat de directrice er anderen moest bijhalen om hem te doen ophouden.
Ik wil dat best geloven maar het blijft een feit dat 11 , 12 jarigen van marokkaanse afkomst nog steeds veelvuldig op late uren op straat rondlopen. Dat is niet normaal en dat is ook de verantwoordelijkheid van de ouders.
Oud 12 februari 2010, 20:47   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja, maar dat wil zeggen dat de "stouten" in de meerderheid zouden zijn.
Oud 12 februari 2010, 20:47   #110
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Europa oogst nu gewoon wat het gezaaid heeft. En het zal alleen nog maar erger worden. Ik heb behoorlijk wat leedvermaak.
Zelfs als je buur een ongelofelijke klootzak is, is het aangeraden om hem te helpen als zijn huis in brand staat, al was het maar om te vemijden dat het overslaat op jouw huis.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:52   #111
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Die mensen voelen zich vaak niet geroepen om daar afkeuring aan te geven omdat ze zich niet identificeren met wat er gebeurt. Ze bemoeien zich - zoals ook vele Vlamen doen - met hun eigen zaken.

Voelt u zich aangesproken om publiekelijk te gaan demonstreren en te stellen 'met Rony Janssens heb ik niets te maken, ik keur dat soort gedrag af'? Nee toch?
Héél Vlaanderen betoogde toch daartegen? Waarom was jij trouwens afwezig?
Oud 12 februari 2010, 20:53   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is absoluut zo. Als het VB haar nationalisme laat vallen en de islamofobie, halen ze ook aan Franstalige kant een groot kiespubliek. Dat heb ik al meermaals vastgesteld. Maar vertel het niet verder...

Wellicht dat de PP van Modrikamen daarop aast.
Voor de moslims met wie ik praatte hoefde het VB zelfs haar Vlaams-nationalisme niet te laten vallen, integendeel zelfs. Veel Berbers lieten al verstaan dat ze er zelfs een beetje jaloers op zijn. Het enige wat die mensen stoorde was die 'islamofobie'.

Voor de rest zijn ze tégen het homo-huwelijk, tégen de corrupte Frans-talige burgemeesters van Brussel, tégen de beperking van de vrije meningsuiting in het geval van revisionisme, tégen zogezegd anti-racistisch links, ...

Ik ben alleszins benieuwd naar wat de PP van Modrikamen bij dat potentieel kiespubliek gaat bereiken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:53   #113
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik antwoordde alleen maar op de vraag of ik dat normaal vind dat ze elkaar helpen. Daarop is mijn antwoord 'ja'.
Het gaat hem niet om "helpen" zondermeer, het gaat hier om een klimaat van straffeloosheid te creëren voor misdaden gepleegd door moslims op niet-moslims.

Zou jij het normaal vinden dat Vlamingen andere vlamingen zouden helpen die zo maar voor de lol tsjoek-tsjoeks in elkaar timmeren?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:54   #114
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat wil zeggen dat de "stouten" in de meerderheid zouden zijn.
Niet "de stouten" maar de media + "de stouten"+ de harde profilerende sprekers uit de politiek, niet alléén het blok.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 februari 2010 om 20:54.
Oud 12 februari 2010, 20:55   #115
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat de daden van Janssens afgekeurd worden, was te lezen in de takrijke lezersbrieven van alle online kranten.
Zo'n lezersbrieven zien we nooit vanwege moslims om de daden van hun jongeren af te keuren. Ze willen graag Belg zijn voor de sociale voordelen die aan dat papierke gratis hangen, en klagen steeds maar over de wij/zij kloof, maar bestendigen zelf steeds meer die wij/zij kloof door hun zelf gekozen apartheid en stilzwijgen.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:55   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wil dat best geloven maar het blijft een feit dat 11 , 12 jarigen van marokkaanse afkomst nog steeds veelvuldig op late uren op straat rondlopen. Dat is niet normaal en dat is ook de verantwoordelijkheid van de ouders.
Het is wel normaal. Als je de Sociale Atlas van Brussel bekijkt, stel je vast dat die mensen doorgaans onder de armoededrempel leven, dat ze werkloos zijn, doorgaans meer kinderen hebben en vooral klein en slecht behuisd zijn.

Die jongeren hebben thuis geen eigen kamer, zelfs geen eigen plekje. Ze zitten met teveel op een te kleine oppervlakte. Iedereen is blij als er een paar buiten gaan.
En wat die dan juist buiten doen, is minder belangrijk.

Bovendien hebben ze dat ook mee van hun eigen cultuur waarbij het sociale leven zich niet in de zetel voor tv afspeelt maar op straat met buren, kennissen en familie. Zoals het hier ook vroeger het geval was voor de auto's alle publieke ruimte innamen en de tv's ons elke avond lam hypnotiseerden. Mijn ouders en grootouders brachten ook het meeste van hun jonge jaren buitenshuis door, ook tot het donker werd.

Bovendien - en daarin verschillen ze van Turken - is het binnen hun cultuur van belang om 'je mannetje te staan' en dat doe je in de publieke ruimte. Wie zich op straat kan manifesteren, hoort erbij. Wie dat niet kan is een sissie.

Ik geef maar de feiten. Het zijn vaststellingen waar ik niet noodzakelijk gelukkig mee ben en die niet gemakkelijk te veranderen zijn. Maar het lijkt me één van de belangrijkste uitdagingen vandaag.
Als FVB pleit voor langer werken en meer bijdragen aan de pensioenfondsen, zouden we er ook voor kunnen zorgen dat al die jongeren uitzicht krijgen op een job en derhalve belasting betalen en bijdragen aan de SZ.

Het zou niet alleen hen vooruithelpen maar ook onze SZ en bovendien bijdragen aan onze pensioenen. En het zou alle veiligheidsproblemen (of toch veel) reduceren tot hun ware proporties.

Oud 12 februari 2010, 20:56   #117
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb al discussies meegemaakt waarbij ik dacht: amai, hier zou Filip De Winter de rol van softie mogen spelen.

Ik kan me alleszins moeilijk voorstellen dat Filip De Winter zou pleiten voor het afhakken van handen. U wel?
heb er nog gene gezien hier met een polleke minder. alleen de imman haak van engeland, maar dat was een verkeerde ontsteking. had de handleiding niet goed gelezen.
ik heb in maroco, algerie, Turkije, Congo, en nog wat landen gewerkt. 1 mentaliteit kan men gerust zeggen die deugt nie.

en om u een tip tegen. mijn schoondochter is marocaanse.
en nog een ander tipke.
mijn vriend is gehuwd met een turkse, waar we goed met konden opschieten. maar ze wonen nu in antalia, omdat madam is weggepest uit blankenbergen door haar soortgenoten, en niet door de bange blanke man.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:58   #118
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Het gaat hem niet om "helpen" zondermeer, het gaat hier om een klimaat van straffeloosheid te creëren voor misdaden gepleegd door moslims op niet-moslims.

Zou jij het normaal vinden dat Vlamingen andere vlamingen zouden helpen die zo maar voor de lol tsjoek-tsjoeks in elkaar timmeren?
Nee, die zou hij verwijten eigen volk eerst blokkers te zijn.
Hij houdt er dus twee maten en twee gewichten op na, hetgeen typisch is voor schijnheilig links.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:58   #119
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of die PP van Modrikamen er in zal slagen dat gat in de markt te vullen. Ik ben wel benieuwd.

Voor de rest: die mensen zijn dus wèrkelijk braaf, hé. Die mensen zijn amper georganiseerd, die komen niet zomaar op straat om te betogen, die schrijven nauwelijks of zelfs helemaal geen lezersbrieven, die nemen amper of helemaal niet deel aan publieke debatten, ...

En ze kijken er ook niet echt naar uit door de stouterds van eigen volk in het vizier te worden genomen.

De meer ondernemende brave moslims proberen hier trouwens zo snel mogelijk weg te geraken. Die gaan liever ergens in een dorp in Vlaanderen of Wallonië wonen, waar ze zo onopvallend mogelijk hun brave-moslim-bestaantje kunnen leiden.
tot wanneer ze hier ook genoeg in aantal zijn. en dan is de boel daar in het rustige dorpje ook verkloot.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 20:59   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De perceptie is niet dat de Vlaming een overdreven krimineel is ; de perceptie is :de man van marokkaanse afkomst is overdreven krimineel. Statistieken ondersteunen deze perceptie.
Niemand denkt dat de Vlaming de kriminele feiten van Janssens goedkeurt; het is dus niet nodig ze openlijk af te keuren (wat trouwens wel gebeurde) maar vele denken wel dat mensen van marokkaanse afkomst de kriminele feiten gepleegd door marokkaanen zeker niet afkeuren en dan moet ge toch, als marokkaan , al was het maar uit eigen belang, deze openlijke afkeuring wel geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be