![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 februari 2010 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel vreemd, die sensatiedrang.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar atheïsten die ergens van walgen, daar heb ik nog nooit van gehoord hoor, ongeacht het soort consequenties dat hun gedrag heeft. Nog eens bedankt voor AIDS overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, als je niet snapt dat moraliteit en religie niets met elkaar te maken hebben, en dat religie vaak juist zorgt voor immoraliteit, dan hebben we weinig te bespreken. Ik raad u aan uw eigen geschriften nog eens goed door te spitten, want dan schrikt u wat u allemaal leest en zult u eenzijdig afstand doen van uw barbaarse godsdienst. En wat AIDS te maken heeft met atheïsme, tja, dat snap ik niet. U dacht toch niet dat de ''A'' van ''AIDS'' voor atheïsme staat, hoop ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een kwatsj. De bijbel is helemaal niet intact gebleven. Hij is zelfs nooit intact geweest. De verschillende stromingen binnen het christendom hanteren verschillende bijbels, waaraan ze verschillende interpretaties geven. De katholieke sekte heeft zich in alle mogelijke bochten geplooid om stukken uit de bijbel te schrappen en er andere stukken aan toe te voegen en desondanks staat de bijbel nòg vol tegenstrijdigheden. Intact? Lamenielacheuh.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allé, 't is weer eens wat anders dan de homo's de schuld in de schoenen te schuiven...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zonder religie is er zelfs geen moraliteit, dan blijft alleen de neiging naar dictatuur en bureaucratische onderdrukking. En dat laatste is wat we vandaag aan het meemaken zijn in onchristelijk Europa: het tot het absurde vastleggen van regeltjes en voorschriften op basis van particuliere belangetjes, zonder enige algemene morele grondslag. Wat uiteindelijk zal leiden tot dictatuur, de manier waarop men vandaag al probeert de vrije meningsuiting te onderdrukken en de privacy schendt is maar het begin. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fonne : 13 februari 2010 om 20:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien eerst eens wat over de samenstelling van de bijbel lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() En wat zijn dan volgens u objectieve bronnen. Dawkins' boeken, Zeitgeist, exposingchristianity.com, ...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat maar iets weten als je daar klaar mee bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En u weet net zo goed als ik dat ik al die boeken niet ga lezen. Ook betwijfel ik of u ze allemaal heeft gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uw laatste restje geloofwaardigheid is daarmee finaal verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Albrecht heeft gelijk. Een boekenlijst neerpennen maakt nul procent indruk, des te meer omdat:
- schrijvers ook niet geheel objectief zijn, niemand is dat - schrijvers zich ook kunnen vergissen en niet zelden elkaar tegenspreken - in de praktijk weinigen al deze boeken gelezen hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Peter Schmidt bevoorbeeld, die een pseudo-wetenschappelijk boek schreef over Jezus, is 100 procent verbonden met de katholieke kerk, meer zelfs, hij is nog hoogleraar geweest in het seminarie van Gent en niets wijst erop dat hij afstand gedaan heeft van de katholieke kerk, integendeel zelfs. Dus jouw bewering dat de door jou vermelde schrijvers objectief zijn, en "niet (meer) verbonden zijn aan deze of gene sekte en er dus ook niet schatplichtig aan zijn" is zo foutief als maar kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Atheïsten zijn idd erg arrogante en vaak zelfs verbaal agressieve mensen. Jammer voor de goede atheïsten onder hen dat zij snel ook diezelfde stempel krijgen desondanks ze op een goede wijze blijven debatteren. Mogelijk leren ze hoe het is voor de gelovige om op die wijze behandeld te worden. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 14 februari 2010 om 13:09. |
||
![]() |
![]() |