Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2010, 18:35   #401
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ik zie het anders : moslimmigranten die ervoor zorgen dat er gefocussed wordt op de islam, door gedragingen, religieuse tradities etc die hier al lang niet meer aanvaardbaar zijn.
O weet je de religieuze voorschriften van de getuigen van Jehova, Scientology om er slechts enkele te noemen bevallen me ook niet & toch kan ik met adepten van deze religies op allerhande vlakken het goed vinden. Moslims : ik bedoel gewoon gelovige moslims zijn geen criminelen.. ze hebben hoogstens met orthodoxe joden gemeen dat ze "ongelovigen" niet 100% voor vol kunnen aanzien. (& dat is spijtig).

De grote criminele feiten ivm met seriemoordenaars en verkrachters van autochtone afkomst komen hier nauwelijks aan bod & als er iets spectaculairs gebeurd met een autochtone dader is hij altijd krankzinnig.

Het gros van de moslims in dit land zijn gewoon brave burgers die het wat moeilijker hebben om aan een job te geraken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:40   #402
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
O weet je de religieuze voorschriften van de getuigen van Jehova, Scientology om er slechts enkele te noemen bevallen me ook niet & toch kan ik met adepten van deze religies op allerhande vlakken het goed vinden. Moslims : ik bedoel gewoon gelovige moslims zijn geen criminelen.. ze hebben hoogstens met orthodoxe joden gemeen dat ze "ongelovigen" niet 100% voor vol kunnen aanzien. (& dat is spijtig).

De grote criminele feiten ivm met seriemoordenaars en verkrachters van autochtone afkomst komen hier nauwelijks aan bod & als er iets spectaculairs gebeurd met een autochtone dader is hij altijd krankzinnig.

Het gros van de moslims in dit land zijn gewoon brave burgers die het wat moeilijker hebben om aan een job te geraken.
Oh, maar je kan blijven wegrelativeren door er anderen bij te slepen.
Ik blijf erbij : men oogst wat men zaait.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:45   #403
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Met het kleine verschil dat blijkbaar de meerderheid van criminele feiten niet gepleegd worden door autochtonen. Het gros van de moslimjongeren is minstens als verdachte of als dader in aanraking geweest met justitie. En geloof me, dat heeft niks met vooroordelen te maken. Dat heeft met klassiek gedegen speurwerk te maken.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:33   #404
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Met het kleine verschil dat blijkbaar de meerderheid van criminele feiten niet gepleegd worden door autochtonen. Het gros van de moslimjongeren is minstens als verdachte of als dader in aanraking geweest met justitie. En geloof me, dat heeft niks met vooroordelen te maken. Dat heeft met klassiek gedegen speurwerk te maken.
Oef, toch nog mannen met gezond verstand hier!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:46   #405
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
de meesten wisten niet eens wie hier burgemeester was, tot daar het politiek bewustzijn!
Ik heb politiek bewustzijn, ik ken de naam van de burgemeester hier maar ik zou zijn gezicht niet herkennen in 't onwaarschijnlijke geval dat hij hier de kamer innenwandelde. Ben ik nu allochtoon?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:48   #406
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar je kan blijven wegrelativeren door er anderen bij te slepen.
Ik blijf erbij : men oogst wat men zaait.
Dan is Vlaanderen aan 't oogsten wat't in de vorige eeuw gezaaid heeft.
Oud 14 februari 2010, 21:48   #407
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb politiek bewustzijn, ik ken de naam van de burgemeester hier maar ik zou zijn gezicht niet herkennen in 't onwaarschijnlijke geval dat hij hier de kamer innenwandelde. Ben ik nu allochtoon?
In elk geval wél een onvoorwaardelijke allochtonenknuffelaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:50   #408
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en een antisemiet, communist, Amerikahater, nestbevuiler, Franskiljon, poco, moslimvriendje, linkse rat en nog heel wat dingen meer. Als je volwassen bent, zal je het allemaal wel snappen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:51   #409
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is Vlaanderen aan 't oogsten wat't in de vorige eeuw gezaaid heeft.
Vlaanderen is, net zoals zowat gans Europa, inderdaad het onkruid aan het oogsten wat een bende wereldvreemde multiculturalisten en het internationaal grootkapitaal de laatste veertig jaar gezaaid heeft.
Oud 14 februari 2010, 21:52   #410
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij : men oogst wat men zaagt.
Al die taalfouten de hele tijd, ... Het werkt op mijn zenuwen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 februari 2010 om 21:53.
Oud 14 februari 2010, 21:53   #411
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je daar ook bronnen voor?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2010 om 21:54.
Oud 14 februari 2010, 21:54   #412
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Al die taalfouten de hele tijd, ... Het werkt op mijn zenuwen.
Geen zinnige argumenten meer zodat u terug moet vallen op vervalste citaten?
Oud 14 februari 2010, 21:54   #413
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...dat blijkbaar de meerderheid van criminele feiten niet gepleegd worden door autochtonen..
Hoe weet u dat eigenlijk?

De meerderheid van de criminele feiten van de witte elite wordt niet vervolgd.
Er is uberhaupt geen interesse de meerderheid van de criminele feiten op te sporen.

Dus kunt u gewoonweg niet weten wie de feitenplegers zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 21:56   #414
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja, en een antisemiet, communist, Amerikahater, nestbevuiler, Franskiljon, poco, moslimvriendje, linkse rat en nog heel wat dingen meer. Als je volwassen bent, zal je het allemaal wel snappen.
Ah, nee, er werd hier al dikwijls geschreven of geïnsinuëerd dat ik ook nog een jood zou zijn
Oud 14 februari 2010, 21:56   #415
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.... Dat heeft met klassiek gedegen speurwerk te maken.
O ja?

Declerq, De Nul, Leo Delcroix, Willy Claes, Guy Coëme, Guy Spitaels, Serge Dassault , De Tandt , Lizin, Eddy Muylaert, Mario Di Paolo, André Flahaut, Fernand Koekelberg, Fontaine......

Allemaal nog nooit een dag gezeten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 februari 2010 om 21:58.
Oud 14 februari 2010, 21:59   #416
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In elk geval wél een onvoorwaardelijke allochtonenknuffelaar.
Je bent gewoon jaloers.
Oud 14 februari 2010, 22:04   #417
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
O ja?

Declerq, De Nul, Leo Delcroix, Willy Claes, Guy Coëme, Guy Spitaels, Serge Dassault , De Tandt , Lizin, Eddy Muylaert, Mario Di Paolo, André Flahaut, Fernand Koekelberg, Fontaine......

Allemaal nog nooit een dag gezeten.
Je vergeet er een paar:. Leysen, Declerq, Saverys, Steverlynck, Lippens, Delcroix, Debie, Van Gaver...Allemaal nog nooit een dag gezeten.
Oud 14 februari 2010, 22:05   #418
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet er een paar:. Leysen, Declerq, Saverys, Steverlynck, Lippens, Delcroix, Debie, Van Gaver...Allemaal nog nooit een dag gezeten.

De lijst is zeer lang. Dat klopt.

Maar heeft Debie niet gezeten?
Oud 14 februari 2010, 22:07   #419
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vlaanderen is, net zoals zowat gans Europa, inderdaad het onkruid aan het oogsten wat een bende wereldvreemde multiculturalisten en het internationaal grootkapitaal de laatste veertig jaar gezaaid heeft.
Misschien moet u zich dan eens afkeren van dat grootkapitaal en politiek een duidelijke keuze maken. Ik ben logischerwijze ook geen voorstander van die georganiseerde migratie in functie van de economische belangen. Wel integendeel, ik zie er een vorm van social engineering in die me doet terugdenken aan Stalin en zijn nationaliteitenpolitiek: puur cynisme in functie van het zgn. hogere belang zonder rekening te houden met wat dat concreet betekent in het leven van al die mensen of het sociaal weefsel waar ze afhankelijk van zijn. Het is een beetje zoals de Trail of Tears waarbij de indigene bevolking van de VS verplicht werd te verhuizen en hoe dat heel hun cultuur, sociaal weefsel en leven door de mangel heeft gehaald.

Zo'n zaken zijn absoluut verwerpelijk en de migratie uit de Maghreb past in dat cynische kader.

Maar we zitten nu met die realiteit en we moeten dus op zoek naar werkbare oplossingen. Daarbij helpen geen grote woorden, slagzinnen, dogma's of simplistische stellingen. Het zal niet gemakkelijk zijn en het zal bloed, zweet, tranen en een pak geld kosten. Maar ik vrees dat er geen andere oplossing is dan opleiding, scholing, onderwijs en een beleid gericht op werkgelegenheid.
'Terugsturen' is niet alleen juridisch en praktisch onmogelijk, het is ook precies dezelfde onmenselijke praktijk als de migratie zelf.

Citaat:
Geen zinnige argumenten meer zodat u terug moet vallen op vervalste citaten?
Niemand mag mij hier een gebrek aan argumenten verwijten. Ik ben één van de bezoekers die systematisch argumenteert, feiten aanhaalt, analyses maakt, verwijst naar relevante sites en informatie. Maar een occasioneel grapje moet kunnen.
Overigens vervals ik het citaat niet, ik zet mijn aanpassing helder in het rood.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 februari 2010 om 22:15.
Oud 14 februari 2010, 22:09   #420
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nogal duidelijk : in het begin waren onze xenofobe medebelgen gewoon "anti-vreemdeling" neger, jood, noordafrikaan;. het was één pot nat.. tot
het fundamentalisme in de moslimstaten een probleem werd dat naar hier overwaaide, München 1972 is hier een kantelmoment. Van dan af focuste men gewoon op de Islam... Ook de komst van Oosteuropeanen en andere vreemdelingen veranderden hier niets aan, integendeel zelfs : verdraagzaamheid jegens "christelijke" vreemdelingen stelde de xenofoben in staat om zich een "racismevrij" etiket aan te meten. Het anti-islam zijn is nl. iets helemaal anders dan gewoon alledaags racisme omdat een "godsdienst" een geval van vrije keuze zou zijn.

De verwarring wordt ten top gevoerd : in het artikel 56 % worden wel de"gelijk kinderen van vreemde etnische afkomst bedoeld en niet imoslimkinderen - hier wordt de partijpropaganda weer onverdroten gevoerd
& waartoe ? Hoe denken jullie de toestand te verbeteren zonder een aktieve integratiepolitiek ?

Moeten we een "Iraans" systeem invoeren ? Met een kledijpolitie en moslimutingen verbieden ? Varkensvlees eten dwingen als eindexamen op een inburgeringscursus ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2010 om 22:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be