![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() We hebben dus in Belgie een ferm accident gehad met twee treinen die op elkaar botsen.
Het is een tendens de laatste jaren om zoveel mogelijk transportruimte te hebben in de voertuigen. Wat zie je dus. Je ziet dus bij de treinen dat de eerste wagon ook vol zit met mensen. Waar is de tijd dat er een kanjer van een locomotief voor de wagons stond. Nu is het een rijdende wagon. Hetzelfe met de kamions. Vroeger had zowel een Volvo, een Scania een ferme neus met het motorblok. Nu zit de motot onder de chauffeur. Resultaat bij dat alles, men wint inderdaad ruimte, zowel bij trein en kamion. Maar is dat alles het wel waard dat de veiligheid in het gedrang komt ? Zou er een locomotief voor de eerste wagon zijn, zouden er al veel slachtoffers vermeden worden. Hetzelfde bij kamions en bussen. Een neus aan het voertuig zou op zijn minst die chauffeur beschermen. Treinen zouden evengoed getrokken kunnen worden door een locomotief. En is er daar plaats vrij, dan zou daar op zijn minst post, bagage of wat dan ook gestoken kunnen worden. Maar toch geen mensen. En zeker niet bij treinen die enorme snelheden halen. Wat is de kostprijs niet voor de verzekering enz voor al die slachtoffers... Het is dus weer een toonbeeld van platte commerce. Hoe zogenaamd economisch gewin leidt tot mindere veiligheid. Zolang het goed gaat tenminste, want de economische kost van dat ongeval zoals het vergoeden van de slachtoffers of hun familie zal opmerkelijk hoog zijn bij deze menselijke fout. Dus is het dan allemaal zoveel waard dat de treinen veranderd worden in rijdende voertuigen met motoren onderaan ?! Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 februari 2010 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.113
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
![]() Citaat:
Het is zo lang als dat het breed is.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Dit is beslist in 2001, na de vorige ramp waarbij 8 doden vielen. Na 9 jaar hebben nog 25% van de loko's dit systeem. In de privé zou het niet waar zijn.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.449
|
![]() Nochthans rijdt er hier wel 1 keer per jaar een auto onder de trein. EN meestal kun je van de auto nog juist het logootje herkennen... En is de machinist zonder schade weg.
Wat ik zou voorstellen in dat geval, is dat er op de 'overgangen' een GSMnummer staat geschilderd zodat ze de machinist kunnen verwittigen als er nog een auto op de sporen vaststaat. En als ze dit nog kunnen vervolledigen met een detectiesysteem... die bvb automatisch detecteert of een spoor nu vrij is of niet, dat moet er volgens mij geen een trein nog over een auto rijden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.113
|
![]() Citaat:
Men maakt nu al een hele tijd auto's en bussen waarvan grote delen in plastiek zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
|
![]() Citaat:
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Citaat:
In uw voorstel zou het 'treinpark' uitsluitend bestaan rijtuigen en locomotieven. Je moet ook weten als je vooraan een loco hangt, dat je dat achteraan dan ook moet doen. Treinen kunnen niet zomaar 'draaien' Komt er nog eens bij dan er één loco continu onbenut wordt gesleept. Wat er op neerkomt dat ten eerste men dubbel zoveel loco's moet hebben, als men treinen laat rijden. Wat denk je dat dat prijskaartje kost? En dan spreek ik nog niet van de meerkost aan energie om die loco's nutteloos mee te slepen. En dat allemaal omdat er één keer om de 10 jaar een zwaar ongeval gebeurt. Besteed dan uw geld beter aan een degelijk veiligheidssysteem ipv de klok 50 jaar terug te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Het probleem is ook niet de combinatie neuslengte tov.veiligheid, de problemen zijn het overladen, slecht stouwen, de remmen, de vering en de banden van die camions: geen enkele camion zou door de technische controle komen indien hij onderworpen werd aan dezelfde eisen als jouw auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
|
![]() Citaat:
Het motorblok zal alvast al een grote slag opvangen, als de chauffeur op het motorblok zit, is de impact direct. En voor treinen hetzelfde. Ik hoor nu net dat de botsing in de zijflank was, maar goed, ze kunnen wel de voorste stellen voorzien van een veiligheid, zodat de impact op de navolgende stellen minimaal is. Citaat:
Een mensenleven kost veel meer. En dat moet op de eerste plaats, niet de economische aspecten. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 februari 2010 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
![]() We zullen maar aannemen dat degene die dat cijfer citeerde enkele nulletjes vergat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
We beschikken namelijk niet over onbeperkte middelen om het leven veilier te maken. Rusten we elke trein met een locomotief aan beide kanten uit dan kost dit veel geld. Geld dat we dan niet kunnen gebruiken om meer treinen mee te laten rijden. Of om de treinkaartjes goedkoper te maken. Als er dan mensen hierom niet langer meer de trein nemen, maar weer met de veel en veel gevaarlijkere auto op weg gaan dan heb je per saldo geen mensenlevens gered, maar eerder juist meer doden veroorzaakt. Als je ergens pakweg een zak geld hebt, en je wilt die gebruiken om mensenlevens te redden, dan is even onderzoeken hoe je daar het meeste mensenlevens mee red toch wel aan te raden. En heel erg menselijk. Economische overwegingen zijn dus belangrijk als je goed wil doen. Overigens, een zware locomotief aan beide kanten, daarmee ga je niks oplossen. Dan worden bij frontale botsingen de rijtuigen gewoon tussen de locomotieven geplet. In Japan rijden enkel treinstellen rond, treinstellen die nog lichter zijn dan wat men hier in Europa heeft. En toch vallen daar haast nooit doden op de spoorwegen. Mischien omdat de spoorwegen daart allemaal uitgebaat worden door op winst beluste kapitalisten die economische argumenten op de eerste plaatst stellen...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Reizigers hebben natuurlijk baat bij zoveel mogelijk "transportruimte"...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
De nieuwe treinstellen worden gebouwd met kreukelzones, maw, daar en daar moet ie plooien om de machinist zoveel mogelijk overlevingskansen te geven. Natuurlijk werkt dit alleen bij een frontale aanrijding met een bepaalde snelheid. Twee treinen die tegen elkaar botsen is al een heel ander gegegeven, ik wil dan nog niet spreken over een zijdelingse aanrijding.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |