![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Onze medeforummer Johan Bollen heeft zaterdag nog zijn zoon moeten afgeven terwijl die rustig thuis was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Moeten we nu vaatwasmaschines verbieden?
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
|
![]() Elk jaar laten werkende moeders hun kind sterven in een kokende wagen, zo'n 30 per jaar.
Volgens mij moet je ofwek werk verbieden, ofwel moeders, ofwel wagens. Je kan ook een megasecurity systeem maken die alarm slaat vanaf je ook maar iets levends achterlaat in de auto, en feitelijk zou eber dit klasseren bij witteboordcriminaliteit want wie doet dat nu uw kind laten koken in de zon, je zou op zijn minst zo'n vrouwmens aan de paal moeten laten publiek stenigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Iedereen inpakken zodat er niets meer kan gebeuren. Maar dan stikken ze weer in hun veiligheidspakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
|
![]() Citaat:
Kans van 1 op de god weet hoeveel dat er een mig zonder fuel komt te zitten boven uw living, maar ge zult het maar voorhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Maar ja, het gebeurde juist tijdens de vredesgesprekken tussen de Nato en het Warschaupact. Dus niemand reageerde. Kwestie van pech hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
Geregistreerd: 12 februari 2010
Berichten: 212
|
![]() Citaat:
__________________
EA: "Try not to become a man of success but rather try to become a man of value." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
Wat hij van transport en zaken kent is bewezen door DAT, dat door Sabena en daarna door SN boven water gehouden moet worden. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2010 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
filossoof, gij zijt thuis de slimste, klopt dat ongeveer? Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 februari 2010 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Economische afweging. Men gaat er vanuit dat ze niet crashen. Als ge een trein of vliegtuig maakt dat tegen een crash kan wordt het ding gewoon compleet economisch inefficient.
Brandstofverbruik ~ gewicht en afmetingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Wel, dat concept is al lang afgevoerd. Nu mogen componenten gewoon falen. Als het maar detecteerbaar is en niet catastrofaal is. Soms vervangen ze ook gewoon dingen omdat ze uit ervaring weten dat vanaf een aantal vluchten er fatigue cracks kunnen ontstaan bvb. Met 1 toverwoord: gewicht. Safe life maken maakt het vliegtuig veel te zwaar en economisch inefficient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
|
![]() Citaat:
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.098
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Vrachtwagens gaan massaal meer brandstof verbruiken. Treinen idem dito. Trams en metros kunnen bvb erg snel optrekken omdat ze zo licht zijn, wat handig is als je veel stops na elkaar hebt. Maar als ze op volle snelheid op elkaar knallen, ist miserie. Dan moet je een systeem ontwerpen waarin dat niet gebeurt he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
|
![]() Citaat:
ik heb toch altijd de indruk, hadden treinen geevolueerd met vliegtuigtechnologie, dan reden nu allang geen zo'n monsters rond. Vergelijk eens een BUS met een TREIN... - de bus heeft luchtvering en geen van die bladveren, dus kan veel meer schokken verdragen - de bus weegt vederlicht een wagon weegt gemakkelijk 10 ton. een bus weegt bvb 5 ton... - de bus kan draaien... - de bus is aerodynamisch... vergeleken met die mastodonten van treinen etc dus ik vraag mij altijd af, waarom daar nu op die spoorwegen geen geautomatiseerde shuttles rijden zonder controleur en zonder chauffeur (maar met een centrale chauffeur die zoals een luchtvaartleiding die overkoepelende controle doet), die aan 300km/ u naar brussel zoefen in een perfect aerodynamische vorm, http://2.bp.blogspot.com/_znox-FUKdZ...600-h/bus2.JPG als je een trein bekijkt, vraag je u ook af, waarom hij zo hoog boven de wielen hangt ? waarom de ramen open kunnen ? Waarom die trein niet aerodynamisch is ? waarom hij zoveel ton staal weegt al die massa die moet versnel worden verspilt immens veel energie ? waarom hij zo'n zware zetels heeft ? Waarom daar niet gewoon zoals in een bus een rij zetels gemonteerd worden ? waarom je daar zoveel bagage moet op stouwen ? waarom hij zo hoog moet gemaakt worden dat je erin kunt rechtstaan ?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 februari 2010 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Treinen verbruiken dan ook veel minder energie dan bussen. Elke vorm van vervoer heeft zijn plek. Maar als ik mag kiezen zit ik liever 6 uur in een trein dan in een bus. Citaat:
Citaat:
Aerodynamica is geen probleem. Een trein is sowieso al behoorlijk aerodynamisch (zoals ik al eerder aangaf). Gewicht is een functie van vele zaken, maar treinen worden wel steeds lichter per zitplaats. Kijk nog maar eens goed als je nog eens een _moderne_ trein van dichtbij bekijkt...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Absurde veiligheidseisen zijn een van de oorzaken dat er op dit moment in de VS zo weinig reizigerstreinen rijden.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |