Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2010, 15:40   #461
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
waarom zou ik je bericht ontwijken...

Als een vrouw kiest voor een hoofddoek is dat haar recht, als ze kiest om naakt rond te lopen is dat ook haar recht.

't probleem is 't eerste is ok voor religieuzen, het tweede zal door hen niet aanvaard worden. Wie is de onverdraagzame?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 16:12   #462
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't probleem is 't eerste is ok voor religieuzen, het tweede zal door hen niet aanvaard worden. Wie is de onverdraagzame?
Hier de koninklijke families van Jordanie en Marokko.
Beide moslimlanden, beide koningen hoofd van de moslims in hun landen

De keuze van de hoofddoek ligt bij de vrouw zelf!
Wie is er hier onverdraagzaam

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 16:50   #463
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wel, ik heb laatst toch eens moeten slikken.
Heb ik hier een moordgriet die al jaren mijn netvliet teistert, die ineens als moslima met hoofddoekje rondloopt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 17:18   #464
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel, ik heb laatst toch eens moeten slikken.
Heb ik hier een moordgriet die al jaren mijn netvliet teistert, die ineens als moslima met hoofddoekje rondloopt...
Zn voor we 't weten is brother Paul een bekeerling voor de islam.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 18:59   #465
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja of ze aardig is weet ik niet, maar ik zie de gemiddelde moeder zo geen soep inschenken

Maar een moslima die een hoofddoek draagt, is geen zelfbeschikking

Hier een Brits onderzoek van hoe gelukkig ze wel zijn over dat ideaal beeld ...

http://www.hln.be/hln/nl/34/Beauty-W...-uitzien.dhtml
Neen, wanneer je een hoofddoek draagt onderwerp je jezelf aan een bepaalde interpretatie van islam,zelfbeschikkingsrecht is daarbij niet aan de orde! Ik denk dat u dit trouwens heel goed weet!

Natuurlijk zijn er vrouwen die zichzelf onder druk laten zetten door idealen die vrouwen in het Westen worden voorgehouden, u zult me dit zeker niet horen ontkennen!
Maar de meeste vrouwen doen dit helemaal niet en geen enkele "ideologie" legt hen dit op, zelfbeschikkingsrecht is het grote verschil hoe je je identiteit als vrouw vorm geeft!
Leuke bikini!

Laatst gewijzigd door alice : 16 februari 2010 om 19:00.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:01   #466
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier de koninklijke families van Jordanie en Marokko.
Beide moslimlanden, beide koningen hoofd van de moslims in hun landen

Wie is er hier onverdraagzaam
Zie je wel dat je kunt leven zonder hoofddoek!
Oud 16 februari 2010, 19:14   #467
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Behalve in islamitische dictaturen ... Daar gaat dat taqqyiapraatje niet op.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:36   #468
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zie je wel dat je kunt leven zonder hoofddoek!

Het verschil zit hem in kan en moeten.
De keuze ligt bij de vrouw zelf, daar heeft niemand zich in te moeien!

en net daar nijpt het schoentje er zijn er die gedwongen worden dat geef ik toe en dat vind ik fout!
Maar dwingen van hem af te doen is even fout !

Citaat:
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Oud 16 februari 2010, 20:00   #469
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, Diego Raga heeft een vertaalde post van fjordman gevonden.
Citaat:
door mij: Leg eens uit, Fille.
Joehoe, Fille ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:18   #470
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wanneer je een hoofddoek draagt onderwerp je jezelf aan een bepaalde interpretatie van islam,zelfbeschikkingsrecht is daarbij niet aan de orde! Ik denk dat u dit trouwens heel goed weet!
Neen; niet één bepaalde interpretatie van de Islam.
Hier leek je dit toch in te zien.

Citaat:
Natuurlijk zijn er vrouwen die zichzelf onder druk laten zetten door idealen die vrouwen in het Westen worden voorgehouden, u zult me dit zeker niet horen ontkennen!
Maar de meeste vrouwen doen dit helemaal niet en geen enkele "ideologie" legt hen dit op, zelfbeschikkingsrecht is het grote verschil hoe je je identiteit als vrouw vorm geeft!
Leuke bikini!
volgens Van Dale :
ideologie : het geheel van de beginselen, denkbeelden van een stelsel

Ben je zeker dat "de meeste vrouwen" zich niet onderwerpen aan een "ideologie"? Ben je zeker dat het zelfbeschikkingsrecht absoluut is; of op zijn minst groot?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:32   #471
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Inderdaad, wie een hoofddoek strak op zijn islamitisch over de haren trekt, weet sowieso dat dat zij hiermee op opzichtige wijze haar onderworpenheid aan de islam aan de buitenwereld manifesteert. Van zelfbeschikkingsrecht is er geen sprake, van onderwerpingswil eens te meer. Geen enkele vrouw ter wereld gaat de hoofddoek strak om het haar spannen, zeker niet in zomerse temperaturen, als zij geen islamaanhanger is. De manier van 'hoofddoeken' is daar op zich al een bewijs van: t'is niet dat moslima's zomaar �* la Grace Kelly een foulard over het hoofd gooien, het islamitisch hoofddoeken gepaard met een heel ritueel en heeft zo zijn regeltjes : haar afdekken, oren afdekken, nek afdekken, allemaal ten dienste van moslimventjes die niet overweg kunnen met een blote oorlel.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:50   #472
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Joehoe, Fille ?
zoek de eerste bron van je citaat maar eens.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:39   #473
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en net daar nijpt het schoentje er zijn er die gedwongen worden dat geef ik toe en dat vind ik fout!
Je redenering klopt niet...blij dat we het ergens over eens zijn, vrouwen mag je nergens toe dwingen!
Maar je weet vast dat het niet zo werkt, je begint een hoofddoek vaak te dragen bij het begin van de pubertijd, ouders, familie, broers, imam houden voor dat een goede moslima een hoofddoek draagt. Die druk zorgt er al voor dat die vrije keuze er niet eens is. Soms is de situatie anders, is het niet de directe omgeving maar vriendinnen of een echtgenootdie je vertellen dat het zo hoort. De hoofddoek wordt voorgestelt als bewijs dat je bereid bent een goede moslima te zijn en je acceptatie van je omgeving hangt ervan af, dan ben je geneigd toe te geven, desnoods wordt er ook werkelijk verbaal of agressief bedreigd
( gelukkig zeker niet bij iedereen!) maar echt "vrij" is de keuze niet!

Ik ga akkoord dat het vrouwen en meisjes zelf zijn die wanneer ze dit willen, zelf weerstand moeten bieden aan die druk of er echt voor kiezen!
Dit betekent echter niet, bekeken vanuit ook de Vlaamse cultuur, dat dit gedachtengoed waar een hoofddoek voor staat, ook als acceptabel moet worden gezien steeds en overal. Je kunt niet eisen dat je die gekozen identiteit, vrijwillig of gedwongen, steeds en overal voorop kunt zetten, dus daarin ben je niet vrij maar moet je rekening houden met een standpunt buiten islam. Daar wringt het schoentje want dit legt volgens de draagsters en omgeving juist op dat het moet, steeds en overal, en dat laat de samenleving zich steeds minder opdringen!
Terecht, omdat wij geen moslims zijn, er anders over denken, dit als ons recht en cultuur zien en u gerust de vrijheid mag hebben om uw hoofddoek te dragen, echter niet steeds en overal! Dan hoort u ook met het standpunt van niet moslims rekening te houden, kwestie van, jawel: respect!
Oud 16 februari 2010, 23:51   #474
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

De keuze kan ook bij het land liggen, en de daar gangbare wetten en gebruiken. En dan moeten nieuwkomertjes zich daar niet mee komen moeien. Kijk nu bvb naar een (moslim) land als Tunesië : Ben Ali zegt dat de hoofddoek verboden is daar en ginder, en dan is dat zo. Geen ene baardmans die dat gaat tegenspreken. Maar wat doet hij wel ? Hij trekt naar België, en komt daar aan ons oren zagen met zijn middelleeuwse klederdracht & gewoontes, vrouwenonderdrukking incluis.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 01:25   #475
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De keuze kan ook bij het land liggen, en de daar gangbare wetten en gebruiken. En dan moeten nieuwkomertjes zich daar niet mee komen moeien. Kijk nu bvb naar een (moslim) land als Tunesië : Ben Ali zegt dat de hoofddoek verboden is daar en ginder, en dan is dat zo. Geen ene baardmans die dat gaat tegenspreken. Maar wat doet hij wel ? Hij trekt naar België, en komt daar aan ons oren zagen met zijn middelleeuwse klederdracht & gewoontes, vrouwenonderdrukking incluis.
Maar zijn eigen dochter draagt er wel 1

Citaat:
Oud 17 februari 2010, 01:28   #476
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
nee, want dat is openbare zedenschennis.
Juist. En een boerka is een symbool van onderdrukking; net zo erg, als niet erger dan een Jodenster.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 08:12   #477
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je redenering klopt niet...blij dat we het ergens over eens zijn, vrouwen mag je nergens toe dwingen!
Maar je weet vast dat het niet zo werkt, je begint een hoofddoek vaak te dragen bij het begin van de pubertijd, ouders, familie, broers, imam houden voor dat een goede moslima een hoofddoek draagt. Die druk zorgt er al voor dat die vrije keuze er niet eens is. Soms is de situatie anders, is het niet de directe omgeving maar vriendinnen of een echtgenootdie je vertellen dat het zo hoort. De hoofddoek wordt voorgestelt als bewijs dat je bereid bent een goede moslima te zijn en je acceptatie van je omgeving hangt ervan af, dan ben je geneigd toe te geven, desnoods wordt er ook werkelijk verbaal of agressief bedreigd
( gelukkig zeker niet bij iedereen!) maar echt "vrij" is de keuze niet!
Vergelijkbaar met de druk om te voldoen aan het schoonheidsideaal.

Citaat:
Ik ga akkoord dat het vrouwen en meisjes zelf zijn die wanneer ze dit willen, zelf weerstand moeten bieden aan die druk of er echt voor kiezen!
Dit betekent echter niet, bekeken vanuit ook de Vlaamse cultuur, dat dit gedachtengoed waar een hoofddoek voor staat, ook als acceptabel moet worden gezien steeds en overal. Je kunt niet eisen dat je die gekozen identiteit, vrijwillig of gedwongen, steeds en overal voorop kunt zetten, dus daarin ben je niet vrij maar moet je rekening houden met een standpunt buiten islam. Daar wringt het schoentje want dit legt volgens de draagsters en omgeving juist op dat het moet, steeds en overal, en dat laat de samenleving zich steeds minder opdringen!
Terecht, omdat wij geen moslims zijn, er anders over denken, dit als ons recht en cultuur zien en u gerust de vrijheid mag hebben om uw hoofddoek te dragen, echter niet steeds en overal! Dan hoort u ook met het standpunt van niet moslims rekening te houden, kwestie van, jawel: respect!
Omdat jij niet akkoord gaat met één van de ideeën die achter de hoofddoek zitten; denk jij dat jij het recht hebt die hoofddoek te verbieden.
Oud 17 februari 2010, 08:35   #478
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

volgens Van Dale :

Ben je zeker dat "de meeste vrouwen" zich niet onderwerpen aan een "ideologie"? Ben je zeker dat het zelfbeschikkingsrecht absoluut is; of op zijn minst groot?
Toch wel, kijk maar eens naar buiten, of dacht je dat er geen moslima's lopen zonder hoofddoek? Je weet toch wel dat veel Turkse vrouwen bijvoorbeeld ( Attaturk zegt u wat?) dit helemaal niet moeten dragen en dit ook niet doen?
Evengoed veel Afrikkaanse en Oost Europese moslima's ?
Hebben jou ouders vastgelegd met wie jij moet trouwen? Zegt jou oom dat je vanuit de religie die ouders moet gehoorzaken? Daar gaat zelfbeschikkingsrecht over, de vrijheid verliefd te worden, vrij je partner te kiezen, niet onderworpen zijn aan blinde gehoorzaamheid aan man en ouders die dit voor jou beslissen!
Oud 17 februari 2010, 08:42   #479
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergelijkbaar met de druk om te voldoen aan het schoonheidsideaal.

Omdat jij niet akkoord gaat met één van de ideeën die achter de hoofddoek zitten; denk jij dat jij het recht hebt die hoofddoek te verbieden.
Mij lijkt de druk op dertienjarigen( soms nog vroeger) om een hoofddoek te dragen omdat dit verplicht zou zijn niets te maken te hebben met wat de Flair voorhoudt als trendy of mode, maar blijkbaar is dit voor u wel zo!
De gevolgen zijn ook een beetje anders, niemand maakt er een punt van wanneer je de Flair links laat liggen, beetje verschil met de hoofddoek maar wie achterlijk is zou kunnen denken dat dit allemaal hetzelfde is!

Leer toch eens lezen! Ik schreef al verschillende keren dat niemand dit verbiedt in je priveleven, druif!Maar ik heb wel het recht te vinden dat dit daarom niet kan, steeds en overal.
Oud 17 februari 2010, 08:45   #480
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

volgens Van Dale :

Citaat:
Toch wel, kijk maar eens naar buiten, of dacht je dat er geen moslima's lopen zonder hoofddoek? Je weet toch wel dat veel Turkse vrouwen bijvoorbeeld ( Attaturk zegt u wat?) dit helemaal niet moeten dragen en dit ook niet doen?
Evengoed veel Afrikkaanse en Oost Europese moslima's ?
Hebben jou ouders vastgelegd met wie jij moet trouwen? Zegt jou oom dat je vanuit de religie die ouders moet gehoorzaken? Daar gaat zelfbeschikkingsrecht over, de vrijheid verliefd te worden, vrij je partner te kiezen, niet onderworpen zijn aan blinde gehoorzaamheid aan man en ouders die dit voor jou beslissen!
Wat toch wel?
Toch wel : verschillende ideologieën en verschillende motieven om een hoofddoek te dragen?
en/of
Toch wel : westerse vrouwen zijn ook onderworpen aan een ideologie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be