Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2010, 11:30   #7641
The Lord of the Ring
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Je bent wel erg beledigend.
En dat gewoon omdat ik er op sta om in een Belgische ambassade in het NL verder geholpen te willen worden ?
Wat voor een idioot ben jij dan wel om je moedertaal te verloochenen voor een francofoon land, wat België nog steeds pretendeert te zijn.
Jij hebt mij hier helemaal de les niet te spellen !
Zorg eerst dat je met kennis van zaken spreekt, voor je spreekt !
Wie is er hier de idioot, en wie begint er hier mensen uit te maken. oh ja dat bewijst weer dat jullie een zeer raar en achterbaks volk zijn.
En ik zal u de les blijven spellen tot u en uw vriendjes door hebben dat u zich hier nier moet moeien in onze binnenlandse politiek.

de volgende belediging meld ik.
The Lord of the Ring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:31   #7642
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft steeds emmeren.
Emmer maar verder.

Het is geweten dat jij ALTIJD gelijk moet KRIJGEN, ook al HEB je geen gelijk.

Je weet echt van geen ophouden, eh.

In deze wil ik niet gelijk hebben. In deze heb ik gelijk. Niet omdat ik het zeg, maar omdat er nu eenmaal onbetwistbare dokumenten zijn die boven elke verdenking staan, en zelfs munten (door uzelf aangebracht) die bevestigen dat men de term 'Belgen' en 'België' reeds gebruikte om de zuidnederlandse bevolking aan te duiden, en dit lang voordat de staat België bestond.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2010 om 11:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:34   #7643
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In FR-BE heb je veel meer elite en niet-elitescholen.
In deze niet-elitescholen heeft het wellicht geen zin om 4 uur een niet-geliefde taal te onderwijzen; het haalt toch niets uit.

Eerst moet de elite laten zien dat NL studeren nuttig is.
Hoog tijd voor een FR premier die ook NL kan spreken.

Helaas heeft het NL geen andere aantrekkingskracht dan nuttig om een job te vinden.
Azert,

Deze 'helaasheid der dingen' wordt wel vanuit de franse gemeenschap voorgeschreven aan hun onderwijssysteem.
Het zou beter zijn indien het FR-onderwijs in België het NL op dezelfde niveau zou benaderen als het FR benaderd wordt in de Nederlandstalige scholen.
Dat zou al een hoop frustratie (wederzijds trouwens !) kunnen wegwerken.

En ook 'helaas' is dat het FR in Vlaanderen ook geen andere aantrekkingskracht meer heeft dan enkel nuttig om een job te vinden.
Daarvoor is de interesse van de jeugd in het -makkelijker- Engels (met haar mondiale aantrekkingskracht) vele keren groter dan het -moelijkere- Frans wat helemaal geen mondiale taal (meer) is.
Oud 17 februari 2010, 11:34   #7644
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In deze wil ik niet gelijk hebben. In deze heb ik gelijk. Niet omdat ik het zeg, maar omdat we er nu eenmaal onbetwistbare dokumenten zijn die boven elke verdenking staan, en zelfs munten (door uzelf aangebracht) die bevestigen dat men de term 'Belgen' en 'België' reeds gebruikte voor de zuidnederlandse bevolking en dit lang voordat de staat België bestond.
ja system , maar daarvoor (voor de scheiding) sloeg de term Belgii op de totaliteit van de lage landen . De vertaling van de term is "Lage landen , Nederlanden".
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:38   #7645
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
dat van "in om het even welke Belgische ambassade in het Nederlands geholpen te zullen worden" daar zou ik toch niet zo zeker van zijn.
De praktijk wijst dus inderdaad uit dat je gelijk hebt.
Maar het zou niet mogen !
Je moet er best vanuit gaan dat je geholpen wordt in het NL.
Telkens dit niet zo is, dient dit aan de grote klok gehangen te worden.
Het is toch onvoorstelbaar dat je niet in je eigen taal geholpen kan worden door je eigen land !
Oud 17 februari 2010, 11:40   #7646
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst zelf met kennis van zaken spreken:

Ereconsuls hebben niet altijd de nationaliteit van het land dat ze vertegenwoordigen. Het is in hoofdzaak een eretitel, waarvoor soms steekpenningen betaald werden. Een aantal ereconsuls heeft zelfs nog nooit "zijn" land bezocht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ereconsul
Hoe is het mogelijk dat mensen die de grootste taal van een land dat ze vertegenwoordigen niet spreken ?
Je zou dit verwachten van een of ander Absurdistan, maar toch niet van een rijk West-Europees land ?
Da's de schaamte voorbij, toch...
Oud 17 februari 2010, 11:41   #7647
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch onvoorstelbaar dat je niet in je eigen taal geholpen kan worden door je eigen land !
Och, nogal wat Vlamingen zijn blij wanneer ze eens hun FRans of Engels kunnen oefenen. Amerikanen die bij VL werken en bijv. NL leren; zeggen dat het zeer moeilijk is om
het NL te oefenen. Alle Vlamingen willen absoluut EN spreken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:41   #7648
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De praktijk wijst dus inderdaad uit dat je gelijk hebt.
Maar het zou niet mogen !
Je moet er best vanuit gaan dat je geholpen wordt in het NL.
Wat wil je . We hebben zelfs een federale regering zonder meederheid aan Vlaamse kant. Elke dag worden er in dit land wetten gestemd die niet gedragen worden door een meerderheid van Vlamingen. Maar dat mag; het omgekeerde mag natuurlijk niet.
Oud 17 februari 2010, 11:43   #7649
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je . We hebben zelfs een federale regering zonder meederheid aan Vlaamse kant. Elke dag worden er in dit land wetten gestemd die niet gedragen worden door een meerderheid van Vlamingen. Maar dat mag; het omgekeerde mag natuurlijk niet.
en misschien zelfs niet door een meerderheid in Peer of Boom.
Oud 17 februari 2010, 11:45   #7650
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja system , maar daarvoor (voor de scheiding) sloeg de term Belgii op de totaliteit van de lage landen . De vertaling van de term is "Lage landen , Nederlanden".
Maar natuurlijk. Edoch, system vertoont nu eenmaal de vrij onprettige eigenschap om zijn verhalen als de unieke waarheid te beschouwen. Die aanduiding van "Belgii" en "Belgae" had inderdaad betrekking op het geheel der Nederlanden. Zij die de Nederlanden graag zagen uiteengerukt worden hebben zich die term gewoon toegeëigend. Ten onrechte. Ook dát is een feit.
Oud 17 februari 2010, 11:48   #7651
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en misschien zelfs niet door een meerderheid in Peer of Boom.
Oh, maar als ge dat geen probleem vindt, dat er geen vlaamse parlementaire meerderheid is om federale wetten te stemmen , moet het omgekeerde natuurlijk ook gelden. Het mag dan evenzeer geen probleem zijn als er op een gegeven moment federale wetten gestemd worden zonder franstalige meerderheid. Dat opent perspectieven .
Oud 17 februari 2010, 11:48   #7652
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lord of the Ring Bekijk bericht
Wie is er hier de idioot, en wie begint er hier mensen uit te maken. oh ja dat bewijst weer dat jullie een zeer raar en achterbaks volk zijn.
En ik zal u de les blijven spellen tot u en uw vriendjes door hebben dat u zich hier nier moet moeien in onze binnenlandse politiek.

de volgende belediging meld ik.
Ach, meneerke is op zijn lange tenen getrapt.
Jij mag mij wel beledigen.
Maar als ik je dan als weerwoord een idioot noem omdat je je moedertaal verloochent, en erbij zeg dat je eerst best met kennis van zaken spreekt om zomaar iets aan te nemen of te veronderstellen..., wel dan ontplof je !
En je ... dreigt... Boe !
Nu heb je me wel echt heel bang gemaakt hoor...
Nu gaat ik echt wel op mijn woorden letten voor ik je weer eens idioot noem.
Of voor ik je lul zou noemen, of voor ik je achterlijk zou noemen.
Echt, ik ga eerst mijn woorden wikken en wegen voor ik je weer eens van antwoord dien als weerwoord op een belediging van jou aan mijn adres.
Oud 17 februari 2010, 11:48   #7653
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, nogal wat Vlamingen zijn blij wanneer ze eens hun FRans of Engels kunnen oefenen. Amerikanen die bij VL werken en bijv. NL leren; zeggen dat het zeer moeilijk is om
Wat dus duidelijk aantoont dat de Vlamingen helemaal geen engerds zijn. En ja, ze praten tegenwoordig veel liever Engels dan Frans. Dat is ook normaal, gezien de onprettige ervaring die we gedurende 180 jaar met de Francofonie achter de rug hebben.
Oud 17 februari 2010, 11:50   #7654
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit betwist. Ik heb er wel steeds aan toegevoegd dat indien men uw stelling hanteert (die dus historisch juist is), dat men dan ook moet specifiëren dat die 'Lage Landen' een heel reeks gebieden bevatten die Duitstalig waren en Franstalig en Waals (kijk naar de 'Leo Belgicus').

Met andere woorden, deze zogenaamde 'Lage Landen' bestonden dus zeker niet uit louter Nederlandssprekende gebieden. En dat laatste suggereren sommigen hier. En deze suggestie is dus historisch volkomen fout. Meer nog, indien ik van kwade wil zou zijn, zou ik het een verkapte poging kunnen noemen om de geschiedenis te vervalsen zodat het plaatje past in een weloverwogen -maar zéér doorzichtige- politieke strategie van bepaalde 'grootnederlanders'.

En daarom waak ik. Dag en nacht. Permanent dus.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2010 om 11:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:53   #7655
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je dit heeft écht niks met 'oefenen' te maken.
Meestal maak je gebruik van die buitenlandse Belgische diensten in tijden van nood.
En dan is het altijd makkelijker je uit te drukken in je eigen moedertaal dan in een vreemde taal. Net omdat die taaleigen moedertaalaccenten en -nuances niet altijd om dezelfde manier overkomen in een vreemde taal.
Oud 17 februari 2010, 11:56   #7656
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, maar als ge dat geen probleem vindt, dat er geen vlaamse parlementaire meerderheid is om federale wetten te stemmen , moet het omgekeerde natuurlijk ook gelden. Het mag dan evenzeer geen probleem zijn als er op een gegeven moment federale wetten gestemd worden zonder franstalige meerderheid. Dat opent perspectieven .
die gaan dat zover niet laten komen
Oud 17 februari 2010, 11:58   #7657
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat dus duidelijk aantoont dat de Vlamingen helemaal geen engerds zijn. En ja, ze praten tegenwoordig veel liever Engels dan Frans. Dat is ook normaal, gezien de onprettige ervaring die we gedurende 180 jaar met de Francofonie achter de rug hebben.
mensen die een kleinere taal spreken zoals Vlamingen, Denen, Nederlanders, Zweden beseffen sneller dat een andere taal leren nuttig is.
Fransen, Duitsers, Spanjaarden en zeker Engelsen snappen dat minder snel.
Heeft niets met eng te maken.
Oud 17 februari 2010, 11:59   #7658
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat heb ik nooit betwist. Ik heb er wel steeds aan toegevoegd dat indien men uw stelling hanteert (die dus historisch juist is), dat men dan ook moet specifiëren dat die 'Lage Landen' een heel reeks gebieden bevatten die Duitstalig waren en Franstalig en Waals.

Met andere woorden, deze zogenaamde 'Lage Landen' bestonden dus zeker niet uit louter Nederlandssprekende gebieden. En dat suggereren sommigen hier. En deze suggestie is dus historisch volkomen fout. Meer nog, indien ik van kwade wil zou zijn, zou ik het een verkapte poging kunnen noemen om de geschiedenis te vervalsen zodat het plaatje past in een weloverwogen -maar zéér doorzichtige- politieke strategie van bepaalde 'grootnederlanders'. En daarom waak ik. Dag en nacht. Permanent dus.
Niet uitsluitend , dat klopt, qua oppervlakte was er een relatief groot stuk franstalig, maar alle iets of wat belangrijke "provinciën" waren nederlandstalig (dietse dialecten). Brabant , Vlaanderen en Holland waren belangrijk, andere gewesten hadden een relatief lage bevolking.
Oud 17 februari 2010, 11:59   #7659
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die gaan dat zover niet laten komen
En hoe zou dat komen ???
Oud 17 februari 2010, 12:00   #7660
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je dit heeft écht niks met 'oefenen' te maken.
Meestal maak je gebruik van die buitenlandse Belgische diensten in tijden van nood.
En dan is het altijd makkelijker je uit te drukken in je eigen moedertaal dan in een vreemde taal. Net omdat die taaleigen moedertaalaccenten en -nuances niet altijd om dezelfde manier overkomen in een vreemde taal.
Ik ga verder over de ereconsul:

Vaak bestaat hun taak uitsluitend maar uit het verstrekken van informatie over het land, het promoten van het land op tal van activiteiten en het doorverwijzen van het gros van de aanvragen naar de bevoegde consulaire post, respectievelijk de ambassade in de hoofdsteden of het consulaat in secundaire steden. Soms mag de ereconsul ook visa uitreiken. De ereconsul speelt vooral een rol bij het promoten van de handel en de cultuur van het land dat hem heeft aangesteld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ereconsul
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be