![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zal u de les blijven spellen tot u en uw vriendjes door hebben dat u zich hier nier moet moeien in onze binnenlandse politiek. de volgende belediging meld ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7642 |
Banneling
|
![]() In deze wil ik niet gelijk hebben. In deze heb ik gelijk. Niet omdat ik het zeg, maar omdat er nu eenmaal onbetwistbare dokumenten zijn die boven elke verdenking staan, en zelfs munten (door uzelf aangebracht) die bevestigen dat men de term 'Belgen' en 'België' reeds gebruikte om de zuidnederlandse bevolking aan te duiden, en dit lang voordat de staat België bestond.
Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2010 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7643 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze 'helaasheid der dingen' wordt wel vanuit de franse gemeenschap voorgeschreven aan hun onderwijssysteem. Het zou beter zijn indien het FR-onderwijs in België het NL op dezelfde niveau zou benaderen als het FR benaderd wordt in de Nederlandstalige scholen. Dat zou al een hoop frustratie (wederzijds trouwens !) kunnen wegwerken. En ook 'helaas' is dat het FR in Vlaanderen ook geen andere aantrekkingskracht meer heeft dan enkel nuttig om een job te vinden. Daarvoor is de interesse van de jeugd in het -makkelijker- Engels (met haar mondiale aantrekkingskracht) vele keren groter dan het -moelijkere- Frans wat helemaal geen mondiale taal (meer) is.
![]() |
![]() |
#7644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7645 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het zou niet mogen ! Je moet er best vanuit gaan dat je geholpen wordt in het NL. Telkens dit niet zo is, dient dit aan de grote klok gehangen te worden. Het is toch onvoorstelbaar dat je niet in je eigen taal geholpen kan worden door je eigen land !
![]() |
![]() |
#7646 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zou dit verwachten van een of ander Absurdistan, maar toch niet van een rijk West-Europees land ? Da's de schaamte voorbij, toch...
![]() |
![]() |
#7647 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het NL te oefenen. Alle Vlamingen willen absoluut EN spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7649 |
|
![]() en misschien zelfs niet door een meerderheid in Peer of Boom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar natuurlijk. Edoch, system vertoont nu eenmaal de vrij onprettige eigenschap om zijn verhalen als de unieke waarheid te beschouwen. Die aanduiding van "Belgii" en "Belgae" had inderdaad betrekking op het geheel der Nederlanden. Zij die de Nederlanden graag zagen uiteengerukt worden hebben zich die term gewoon toegeëigend. Ten onrechte. Ook dát is een feit.
![]() |
#7651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7652 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij mag mij wel beledigen. Maar als ik je dan als weerwoord een idioot noem omdat je je moedertaal verloochent, en erbij zeg dat je eerst best met kennis van zaken spreekt om zomaar iets aan te nemen of te veronderstellen..., wel dan ontplof je ! En je ... dreigt... Boe ! Nu heb je me wel echt heel bang gemaakt hoor... Nu gaat ik echt wel op mijn woorden letten voor ik je weer eens idioot noem. Of voor ik je lul zou noemen, of voor ik je achterlijk zou noemen. Echt, ik ga eerst mijn woorden wikken en wegen voor ik je weer eens van antwoord dien als weerwoord op een belediging van jou aan mijn adres.
![]() |
![]() |
#7653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dus duidelijk aantoont dat de Vlamingen helemaal geen engerds zijn. En ja, ze praten tegenwoordig veel liever Engels dan Frans. Dat is ook normaal, gezien de onprettige ervaring die we gedurende 180 jaar met de Francofonie achter de rug hebben.
![]() |
#7654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, deze zogenaamde 'Lage Landen' bestonden dus zeker niet uit louter Nederlandssprekende gebieden. En dat laatste suggereren sommigen hier. En deze suggestie is dus historisch volkomen fout. Meer nog, indien ik van kwade wil zou zijn, zou ik het een verkapte poging kunnen noemen om de geschiedenis te vervalsen zodat het plaatje past in een weloverwogen -maar zéér doorzichtige- politieke strategie van bepaalde 'grootnederlanders'. En daarom waak ik. Dag en nacht. Permanent dus. Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2010 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7655 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meestal maak je gebruik van die buitenlandse Belgische diensten in tijden van nood. En dan is het altijd makkelijker je uit te drukken in je eigen moedertaal dan in een vreemde taal. Net omdat die taaleigen moedertaalaccenten en -nuances niet altijd om dezelfde manier overkomen in een vreemde taal.
![]() |
![]() |
#7656 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7657 | |
|
![]() Citaat:
Fransen, Duitsers, Spanjaarden en zeker Engelsen snappen dat minder snel. Heeft niets met eng te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7659 |
Minister-President
|
![]() En hoe zou dat komen ???
![]() |
#7660 | |
|
![]() Citaat:
Vaak bestaat hun taak uitsluitend maar uit het verstrekken van informatie over het land, het promoten van het land op tal van activiteiten en het doorverwijzen van het gros van de aanvragen naar de bevoegde consulaire post, respectievelijk de ambassade in de hoofdsteden of het consulaat in secundaire steden. Soms mag de ereconsul ook visa uitreiken. De ereconsul speelt vooral een rol bij het promoten van de handel en de cultuur van het land dat hem heeft aangesteld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ereconsul |
|
![]() |
![]() |