![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7701 |
Minister-President
|
![]() .
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 17 februari 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7702 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#7703 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7704 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen gaan sommigen er vanuit dat ik dat wel ben... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle eerlijkheid ? Ik ben blij dat ik geen Hollander ben. Maar, ik relativeer ook. Een mens bepaald niet waar hij/zij geboren word. Ben je geboren in Zimbabwe dan ben je nog slechter af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7708 |
Minister-President
|
![]() Belg zijn is beschamend. Volgens mij.
![]() |
#7709 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, volgens u. En dus een volstrekt irrelevante bevinding.
Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2010 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7710 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elke onafhankelijkheidsstrijd, system, zijn er binnen de strijdende partijen zelf onderlinge tegenstellingen. Soms zelfs héél zware. Spinoza verwijst naar de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd. Een heel goed voorbeeld is dat. Sommige onder de "founding fathers" wilden van een Amerikaanse federatie met een overkoepelend gezag helemaal niet weten en hadden liefst dertien volkomen onafhankelijke staatjes zien ontstaan. Het heeft Benjamin Franklin en Thomas Jefferson heel wat inspanning gevraagd om iedereen te overtuigen. Bovendien, in ettelijke staten was een flink percentage van de bevolking niet voor afscheuring van Groot Brittannië gewonnen. Zo was het ook in de Nederlanden t.a.v.de Unie van Utrecht. En zo zal het ook in Vlaanderen zijn wanneer de situatie in la Belgique verder verloedert.
![]() |
![]() |
#7712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Job, over dat "Belg" zijn hoeven we ons niet te schamen om de eenvoudige reden dat wij daar niet voor hebben gekozen. Het staat gewoon op onze identiteitskaart. Dat is dan ook al. Mij laat het volstrekt onverschillig.
Daarentegen zou ik wel degelijk diep beschaamd zijn mocht men mij als "Belgicist" omschrijven. En omdat ik dat hier reeds herhaaldelijk heb laten blijken ben ik door dergelijke Belgicisten op dit forum reeds herhaaldelijk getracteerd op de benaming "Ollander", of ook nog "Halve Hollander". Ik reageer erop zoals onze voorvaderen reageerden toen ze "geus" werden genoemd: ik ben er fier op.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 17 februari 2010 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben vooral blij dat ik geen Waal ben en dat ik niet in Liège woon.
![]() |
#7715 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wellicht heb ik me idd wat onvolledig uitgedrukt. Het zijn daden van bepaalde Belgen, die je allicht als Belgicist best kan omschrijven, die het beschamend maken Belg te zijn. Want ik wil met dat soort helemaal niet geidentificeerd worden. Velen van hen hebben geen benul wat er écht in wereld omgaat. Zij blijven maar van onder hun kerktoren met hun benepen franco-mentaliteit zich wentelen op dat loutere enge Franco-eilandje. Je zou haast medelijden met hen krijgen. Ware het niet dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor hun 'zijn'. Zij leven nog met de Belgische standaarden van de 19de eeuw. En blijken niet te beseffen dat de 21ste eeuw reeds bijna een decennium bezig is. Kijk, met dat soort Belgen wil ik dus niet vereenzelvigd worden. Dan heb ik liever dat zij mij Hollander noemen. Een waardige geuzennaam. Open geesten in een open wereld.
![]() |
![]() |
#7716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet echt dat dit een goeie idee zou zijn! ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 17 februari 2010 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7719 |