Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2010, 08:56   #81
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ok:



Allemaal materiaal met een leeftijd van 10 jaar of minder...
zijn wel I11 rijtuigen. Beginnen binnenstromen vanaf 1995. Volgens onze wiskunde ...... Maar misschien in Oezbekistan gebruiken ze een andere versie wiskunde
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 08:57   #82
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ok:






Allemaal materiaal met een leeftijd van 10 jaar of minder...
Toen die treinen ingezet werden in Vlaanderen reden ze al lang in Wallonië. Hier moesten ze tevreden zijn met de afdankertjes. Deze info komt van mijn vriend treinbestuurder. Die wist trouwens nog meer ridiculiteiten te vertellen...
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 08:58   #83
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
zijn wel I11 rijtuigen. Beginnen binnenstromen vanaf 1995. Volgens onze wiskunde ......
Wat is de gemiddelde leeftijd van de I11 rijtuigen?

Maar ik wou maar zeggen dat het niet allemaal "oude bakken" zijn bij de NMBS, zoals iemand anders hier beweerde...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:21   #84
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat is de gemiddelde leeftijd van de I11 rijtuigen?

Maar ik wou maar zeggen dat het niet allemaal "oude bakken" zijn bij de NMBS, zoals iemand anders hier beweerde...
De I11 zijn op +/- 4 jaar binnengestroomd, a rato van +/- 1 per 14 dagen. Enkel de stuurrijtuigen was een complete ramp, waren de eerste die de besturingssignalen digitaal verzonden naar het loc. Men reed meer met 2 T13 en daartussen de stam met een stuurrijtuig dan wat anders.
Men heeft de laatste jaren massaal dubbeldekkers aangekocht (M6) die ook als TD rijden met T 27 daarvoor diende men op de T27 een omvormer te monteren. Deze gewijzigde T27 werden herkenbaar gemaakt door onder het locnr de vermelding MUX te schilderen. Voor het ogenblik zijn bijna alle T27 MUX. Maar we zien wel (en ondervinden het telkens) dat bij zwaar winterweer de oude bakken rijden, de nieuwe op de depannagepost
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 18 februari 2010 om 09:25.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:28   #85
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
De I11 zijn op +/- 4 jaar binnengestroomd, a rato van +/- 1 per 14 dagen. Enkel de stuurrijtuigen was een complete ramp, waren de eerste die de besturingssignalen digitaal verzonden naar het loc. Men reed meer met 2 T13 en daartussen de stam met een stuurrijtuig dan wat anders.
Dan zijn ze dus gemiddeld twaalf jaar oud. Niet slecht eigenlijk. De IC2000 rijtuigen waar ik elke dag op zit zijn iets jonger (eerste zijn op de baan verschenen in 1997).
De I11 was wel een hele verbetering. Kwa reizigerscomfort had de NMBS heel wat in te halen.

Citaat:
Men heeft de laatste jaren massaal dubbeldekkers aangekocht (M6) die ook als TD rijden met T 27 daarvoor diende men op de T27 een omvormer te monteren. Deze gewijzigde T27 werden herkenbaar gemaakt door onder het locnr de vermelding MUX te schilderen. Voor het ogenblik zijn bijna alle T27 MUX
Dan hebben we het het nog niet over de hele affaire met de automatische koppelingen gehad...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:29   #86
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Toen die treinen ingezet werden in Vlaanderen reden ze al lang in Wallonië. Hier moesten ze tevreden zijn met de afdankertjes. Deze info komt van mijn vriend treinbestuurder. Die wist trouwens nog meer ridiculiteiten te vertellen...
De I11 rijtuigen zijn het eerst te zien geweest op Oostende - Eupen. Dat is een lijn die voor het grootste deel in Vlaanderen ligt...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:38   #87
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De I11 was wel een hele verbetering. Kwa reizigerscomfort had de NMBS heel wat in te halen.
100% akkoord nu nog vooral met reizigersonthaal (tijdens de dagelijkse incidenten)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dan hebben we het het nog niet over de hele affaire met de automatische koppelingen gehad...
Koppeling die Bombardier niet wilde plaatsen, dan maar zelf gedaan in CW Mechelen( beste vakmensen maar industrieel museum). Gevolg personeel en reizigers zitten met de vodden, de betrokken ir gepromoveerd !
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:39   #88
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De I11 rijtuigen zijn het eerst te zien geweest op Oostende - Eupen. Dat is een lijn die voor het grootste deel in Vlaanderen ligt...
Toen hij dat zei was het nog voor die datum, eind van de jaren negentig. Maar heel veel laten die treinbestuurders niet los hoor! Ze moeten "zien wat ze zeggen" als je begrijpt...
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:49   #89
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Koppeling die Bombardier niet wilde plaatsen, dan maar zelf gedaan in CW Mechelen( beste vakmensen maar industrieel museum). Gevolg personeel en reizigers zitten met de vodden, de betrokken ir gepromoveerd !
Ik snap niet waarom men hier niet voor een oplossing gekozen heeft zoals bij de NS. Of waarom niet gewoon motorwagens aangekocht om de M6 stammen tot treinstel om te bouwen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:51   #90
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik snap niet waarom men hier niet voor een oplossing gekozen heeft zoals bij de NS. Of waarom niet gewoon motorwagens aangekocht om de M6 stammen tot treinstel om te bouwen?
een inside grapje? Waar de logica eindigt begint de spoorweg
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 10:28   #91
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
een inside grapje? Waar de logica eindigt begint de spoorweg
Maar dan alleen bij de Belgische spoorwegen dan. Ik heb een poosje geleden eens het lastenboek gelezen voor de nieuwe IC treinstellen die de SBB dit jaar wil aankopen. Daar staat bijvoorbeeld zwart op wit dat een "kleine formationsänderung" maximaal drie minuten mag duren, en een grote vier minuten. De SBB wil ook dat een trein in 4 minuten van volledig uitgeschakelt naar vertrekkensklaar kan gaan. Het is aan de fabrikanten om dat gewoon te leveren.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 10:57   #92
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar dan alleen bij de Belgische spoorwegen dan. Ik heb een poosje geleden eens het lastenboek gelezen voor de nieuwe IC treinstellen die de SBB dit jaar wil aankopen. Daar staat bijvoorbeeld zwart op wit dat een "kleine formationsänderung" maximaal drie minuten mag duren, en een grote vier minuten. De SBB wil ook dat een trein in 4 minuten van volledig uitgeschakelt naar vertrekkensklaar kan gaan. Het is aan de fabrikanten om dat gewoon te leveren.
een overzicht van de uit te voeren taken bij frontverandering:
stuurpost buiten dienst zetten
immobiliseren van de trein (AL op max3.6 BAR)
controle van het aansluiten en stabilisatie van de remmen
grendelen van BISQ of Faivley (oude stellen)
Naargelang MUX of niet krachtvoertuig op geleide zetten
Geen MUX : afzonderen vande hakkers en motoren
invullen van logboek en bijwerken volgfiche telocband
Naar de andere kant gaan
indienststellen van de stuurpost
MUX krachtvoertuig op leider zetten
Niet MUX : indienststellen hakkkers en motoren
ontgrendelen BISQ faivley
lichten panto
(thyr loc overeenstemming vragen)
indienstzetten hulpgroepen
remtest van dienstrem en automatische rem
indienst zetten GSM (GSM-R) SMS versturen naar ALASSCA
invullen van volgfiche en/of indienststellen TBL( Nieuwere gebeurt alles elektronisch)
min tijd voor een 800 : 8 minuten (6 begroot in dienstregeling)
Voor niet MUX tel er nog 4 minuten bij
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 18 februari 2010 om 11:00.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:19   #93
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
een overzicht van de uit te voeren taken bij frontverandering:
stuurpost buiten dienst zetten
immobiliseren van de trein (AL op max3.6 BAR)
controle van het aansluiten en stabilisatie van de remmen
grendelen van BISQ of Faivley (oude stellen)
Naargelang MUX of niet krachtvoertuig op geleide zetten
Geen MUX : afzonderen vande hakkers en motoren
invullen van logboek en bijwerken volgfiche telocband
Naar de andere kant gaan
indienststellen van de stuurpost
MUX krachtvoertuig op leider zetten
Niet MUX : indienststellen hakkkers en motoren
ontgrendelen BISQ faivley
lichten panto
(thyr loc overeenstemming vragen)
indienstzetten hulpgroepen
remtest van dienstrem en automatische rem
indienst zetten GSM (GSM-R) SMS versturen naar ALASSCA
invullen van volgfiche en/of indienststellen TBL( Nieuwere gebeurt alles elektronisch)
min tijd voor een 800 : 8 minuten (6 begroot in dienstregeling)
Voor niet MUX tel er nog 4 minuten bij
Veel hangt natuurlijk af van a) materieel en b) procedures. Een remtest voert de SBB niet uit bij een frontwissel. Een hoop zaken wil men nog meer automatiseren, zo zouden in dit computertijdperk manueel in te vullen logboeken eigenlijk helemaal niet meer nodig hoeven te zijn. De SOB (een andere spoorbedrijf in CH, er zijn er in totaal een 50tal) heeft onlangs al zijn machinisten met een netbook uitgerust. Die hebben helemaal geen papier meer bij zich tijdens hun dienst.
Zelf zie ik bij frontverandering dat de (zwitserse) machinist in de regel al binnen de minuut na aankomst uitstapt.
Bij korte treinen wordt een machinist geacht in 5 minuten klaar te zijn om in de tegenovergestelde richting te vertrekken. Bij lange treinen bouwt men in de frontwissel een aflossing van de machinist in, zodat frontwissel in in vijf minuten nog steeds mogelijk is. (en dat wil men dus naar vier minuten terugbrengen). Ik zie ze in Luzern zelfs een frontwissel met locwissel in 5 minuten doen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:41   #94
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat is de gemiddelde leeftijd van de I11 rijtuigen?

Maar ik wou maar zeggen dat het niet allemaal "oude bakken" zijn bij de NMBS, zoals iemand anders hier beweerde...
waar?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:05   #95
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Veel hangt natuurlijk af van a) materieel en b) procedures. Een remtest voert de SBB niet uit bij een frontwissel. Een hoop zaken wil men nog meer automatiseren, zo zouden in dit computertijdperk manueel in te vullen logboeken eigenlijk helemaal niet meer nodig hoeven te zijn. De SOB (een andere spoorbedrijf in CH, er zijn er in totaal een 50tal) heeft onlangs al zijn machinisten met een netbook uitgerust. Die hebben helemaal geen papier meer bij zich tijdens hun dienst.
Zelf zie ik bij frontverandering dat de (zwitserse) machinist in de regel al binnen de minuut na aankomst uitstapt.
Bij korte treinen wordt een machinist geacht in 5 minuten klaar te zijn om in de tegenovergestelde richting te vertrekken. Bij lange treinen bouwt men in de frontwissel een aflossing van de machinist in, zodat frontwissel in in vijf minuten nog steeds mogelijk is. (en dat wil men dus naar vier minuten terugbrengen). Ik zie ze in Luzern zelfs een frontwissel met locwissel in 5 minuten doen.
U spreekt over een notebook Wij krijgen een GSM die uit de handel is gehaald wegens te oud Men is nu het model Siemens A 76
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:26   #96
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

De NMBS is gewoon een grap geworden, elke dag hoor ik door een uitzonderlijke samenstelling is onze trein korter dan normaal, elke dag hé ik vraag me af wat uitzonderlijk betekend.
Ook wil ik wel eens een NMBS horloge kopen, 'k denk dat je daar wel wat wachttijden mee kan uitsparen
Ivm het ongeval, m'n deelneming aan de families van de slachtoffers.

En Schouppe .. zou je nu eens geen wetje uitvaardigen dat treinen niet mogen botsen ofzo, je zal nog wel dagelijks herinnerd worden aan je 2 miljoen afscheidspremie hé.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:58   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waar?
In # 73
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be