![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of inderdaad, u kunt de vraag van een "ontzettende onnozelheid" vinden en u in al uw gematigdheid opwinden om er uiteindelijk geen antwoord op te geven. Tenslotte : meerdere al dan niet gematigde belgicisten meenden mij reeds te kunnen wijsmaken dat vanuit Frankrijk bekeken niets is wat het lijkt, zelfs de realiteit niet. Waarvan andermaal akte. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 18 februari 2010 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht zou hij het beter hebben gevonden dat nog andere steden zwaar gebombardeerd werden. Met als uiteindelijk resultaat: capitulatie door de Nederlandse strijdkrachten en nog duizenden burgerslachtoffers meer. Je getuigt, net als system, van een ondraaglijke lichtheid.
![]() |
![]() |
#265 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beetje zoals een system bij tijden en wijlen hints geeft aan onze Groot-Nederlandse medemens, die dat als een afbrekende aanval ziet. Nu ja, die laatste is dan ook nogal onnodig opruiend en ongenuanceerd en erg klassiek nationalistisch. Citaat:
Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 februari 2010 om 18:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() Ik wind mij nergens over op, hoor. Herlees mijn post anders nog eens, dan begrijp je misschien waarom ik er geen antwoord op KAN geven. Als ik een willekeurige man vraag of hij zijn vrouw nog slaat, moet ik dan verwachten dat hij een zinnig antwoord geeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() Juist. Dat zullen we. Wij dus.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw taal is Vlaams. Ik ken óók Vlaams, met name het West-Vlaams dat ik gebruik wanneer ik een bezoekje breng aan de familie aldaar. Op mijn werk was het evenwel steeds Nederlands. Ik was daar zelfs wettelijk toe verplicht. En maar goed ook. In mijn gezin is het ook altijd Nederlands.
Dat is dan het verschil tussen jij en ik.
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Gouverneur
|
![]() Misschien is dat wel best zo: het was al geen diskussie meer. Ik heb voor de eerste keer en hopelijk voor de laatste keer alarm gegeven: het is ronduit beledigend Wikipedia boven jarenlang bronnenonderzoek te stellen (met nadruk op onderzoek in plaats van hakken en plakken...).
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we mogen natuurlijk niet gaan veralgemenen. Vele Belgicisten hebben effectief niets tegen de Vlamingen of Vlaanderen, maar wel iets tegen de Vlaams-nationalisten die België willen splitsen. maar het gaat niet over die mensen, die menen het meestal wel goed, maar op een forum met vooral Vlaams-nationalisten moeten ze meestal een positie aannemen alsof het lijkt dat ze iets tegen de Vlamingen hebben.
op dit forum zijn er daarentegen wel Belgicisten die daadwerkelijk wel haat vertonen bij alles wat Vlaams is, die alles wat naar Vlaams nog maar ruikt, vereenzelvigen met Vlaams-nationalisme, racisme, uitsluiting, facisme, nazisme, ... meestal mensen beïnvloed door de Franstalige Brusselse pers (Le Soir, La Libre, RTBF) die maar niet verstaan waarom Vlamingen niet gewoon Frans kunnen spreken tegen de Franstaligen en dit over het gehele land. meestal ontmoeten ze trouwens elke dag iemand anders die hun verhaal bevestigt. We hebben hier wat voorbeelden rond lopen, iedereen weet wel waarover ik het heb, maar veralgemeen niet die sujetten met iedere Belgicist, niet-Vlaams-nationalist.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: dat is goed. Wat meer polarisatie kunnen we best gebruiken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams is het echte Nederlands en al de Hollanders spreken dialecten. Het is maar hoe U dat bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het Nederlands is een standaardtaal, zowel de Vlamingen als de Hollanders als de andere Nederlanders spreken daar een variant van maar kunnen allemaal met elkaar communiceren in die standaardtaal die nu eenmaal Nederlands heet. trouwens, ik ben blij dat je nu opeens Vlaams met hoofdletter schrijft en het blijkbaar niet meer als minderwaardig beschouwt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |