![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7882 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo goed als zeker ging deze benaming 'België' in deze betekenis dan ook terug tot de Oostenrijkse periode. Immers de Republiek was een andere weg opgegaan. En men gebruikte de naam Noordelijke Nederlanders niet in die tijd, en nog minder de term 'Noordelijke Belgen' of 'Noordelijk België'..! Meer nog, men heeft deze laatste term zelfs nooit gebruikt. Neen, men gebruikte de tem 'Hollanders' om de mensen in de noordelijke Nedelanden aan te duiden en 'Belgen' om de mensen in het zuiden aan te duiden. Dat is toch zo klaar als pompwater, dat is de evidentie zelf. Zelfs geborneerden als u, kunnen daar niet langs kijken. Ook al proberen ze met man en macht daar een ander verhaal aan te breien, zeg maar: de geschiedenis naar hun hand te zetten. Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2010 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7883 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7884 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() U bent zeer slordig in uw standpunten en uw beantwoord geen vragen,kortom u bent een kletskous. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7885 |
Banneling
|
![]() Voor wie niet wil, noch kan lezen, is dit geen antwoord. Dat klopt.
Suggesie: vraag aan taalkundige van der Sijs om een paar voorbeelden van Hollandse dialecten uit die tijd. En leer ze vanbuiten. Dat is misschien een nuttiger tijdverdrijf voor u dan hier uw tijd te blijven verdoen in overloos gezwam en zinloos gekneuter. Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2010 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7886 | |
Banneling
|
![]() @ system:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7887 | |
Minister
|
![]() Citaat:
van der Sijs zegt daar niets over. U beweert zaken zonder ze toe te lichten en zonder er iets van af te weten. Als er dus iemand is die zwamt en oeverloos leutert, dan bent u het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7889 |
Minister-President
|
![]() System discussieert dan ook met een vooropgezet plan: De kloof tussen Nederland en Vlaanderen zo groot mogelijk doen lijken. En dat noemt zich dan een neutraal onderzoeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7890 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Binnen de groep (bedrijf) waar ik werk komen er in de zomer regelmatig groepjes Nederlanders over naar Brussel voor soms enkele weken en omgekeerd.
Ik moet zeggen dat er veel cliches niet waar zijn! Het zijn nochtans bijna allemaal stuk voor stuk collega's uit Amsterdam en omstreken maar alles wat met mondigheid of bescheidenheid draait is toch vaker anders gesteld. Soms heb je het gevoel dat ze zich afvragen in welke zoo zij hier beland zijn en dat "de belgen" heel exotisch zijn. Doorgaans vindt ik ze beleefder en goede werkpartners. Ik denk dat er veel over elkaar gefantaseerd wordt over de andere kant. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 19 februari 2010 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7891 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7892 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7893 |
Banneling
|
![]() U ziet overal complotten. Ik zeg gewoon wat is. En wat is, verneem ik uit de boeken.
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2010 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7894 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7895 |
Banneling
|
![]() Kunt u dat zelf niet opzoeken? Ik moet u toch niet alles voorfluisteren. Veel energie schijnt u niet te hebben zo te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7896 |
Banneling
|
![]() Ik kan er ook niets aan doen dat u moeite hebt met begrijpend lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7897 |
Banneling
|
![]() U geeft het tenminste toe dat het ABN een Hollandse uitvinding is. Hollandse dialecten bij mekaar geklutst volgens van der Sijs.
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2010 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7898 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7899 |
Europees Commissaris
|
![]() De Hollandse dialecten zijn vanaf de 16e eeuw dusdanig beinvloed door het Brabants en het Vlaams dat het niet echt meer Hollands genoemd kan worden. Die mengelmoes is het Standaardnederlands geworden. Dat is wat sommigen je proberen duidelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7900 |
Banneling
|
![]() Maar u hebt zo vanuit de hoogte de gewoonte opgevat om bepaalde mensen te verbeteren wanneer deze personen een taalfout tikken of wanneer u zonder argumenten zit en u dan maar meteen de man speelt en niet de bal.
Nu, voor mij niet gelaten, maar dan moet u wel zelf zonder fouten kunnen schrijven. En helaas, dit is verre, verre van het geval. |
![]() |
![]() |