Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2010, 12:46   #1
NOEKIE
Schepen

Standaard De islam wat een graptje.

Het moslimkoppel van in godsnaam heeft een eenmalig intervieuw(dagallemaal=letterlijk staat op band) gegeven. Bij de vraag aan onze vlaamse bekeerlinge, waarom ze koos voor de islam was het antwoord te zot. Ik wist al langer dat de islam de ware weg is. Als ik in Antwerpen een hoofddoek op deed dan werd ik met rust gelaten. Niemand viel me nog lastig op straat. De islam moet dan wel de juiste weg zijn.
Zo werkt de islam dus. Hun hitsige mannen zorgen dat brave vlaamse meisjes zich moeten bekeren om veilig over straat te kunnen gaan. Waar zal dit stoppen? De burgemeester moet dringend ingrijpen. Hitsige islamieten maken hier machtsmisbruik. Vrijheid van religie kan niet meer van toepassing zijn. Dit is een compleet lakse houding van de overheid. Integreren dat moeten ze doen. Niet bedreigen en iedereen een hoofddoek opzetten.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 18 februari 2010 om 12:49.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 13:38   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Noem één rationele reden op waarom Vlaamse meisjes zich zouden bekeren tot de Islam (of zelfs maar tot een kloosterorde)..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 14:09   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Omdat anders een deel personen met een middeleeuwse zandrover mentaliteit hen als loslopend wild beschouwt. Eerder een reden om de roversmentaliteit het land uit te zetten natuurlijk, maw wat ze zelf in het interveiw toegeeft. kent iemand een goede site waar ik "In godsnaam" kan bekijken btw?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 18 februari 2010 om 14:17.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 14:38   #4
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Het moslimkoppel van in godsnaam heeft een eenmalig intervieuw(dagallemaal=letterlijk staat op band) gegeven. Bij de vraag aan onze vlaamse bekeerlinge, waarom ze koos voor de islam was het antwoord te zot. Ik wist al langer dat de islam de ware weg is. Als ik in Antwerpen een hoofddoek op deed dan werd ik met rust gelaten. Niemand viel me nog lastig op straat. De islam moet dan wel de juiste weg zijn.
Zo werkt de islam dus. Hun hitsige mannen zorgen dat brave vlaamse meisjes zich moeten bekeren om veilig over straat te kunnen gaan. Waar zal dit stoppen? De burgemeester moet dringend ingrijpen. Hitsige islamieten maken hier machtsmisbruik. Vrijheid van religie kan niet meer van toepassing zijn. Dit is een compleet lakse houding van de overheid. Integreren dat moeten ze doen. Niet bedreigen en iedereen een hoofddoek opzetten.
Dit is een typisch kenmerk van de islamitische veroveringsstrategie: eerst problemen creëren, om daarna de islamitische oplossing voor datzelfde probleem aan te reiken.

Verder is die bekeerlinge natuurlijk compleet van de pot gerukt, en haar antwoord indien mogelijk nog gestoorder.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 15:54   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dit is een typisch kenmerk van de islamitische veroveringsstrategie: eerst problemen creëren, om daarna de islamitische oplossing voor datzelfde probleem aan te reiken.
La *Cosa Nostra en La *Camorra zijn er koorknaapjes bij...
Citaat:
Verder is die bekeerlinge natuurlijk compleet van de pot gerukt, en haar antwoord indien mogelijk nog gestoorder.
Om bij een criminele organisatie aan te sluiten moet je - ofwel zelf crimineel zijn - ofwel heel erg simpel van geest, omdat je niet weet wáár je je bij hebt aangesloten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 18:23   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel een bron willen zien.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 18:45   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Noem één rationele reden op waarom Vlaamse meisjes zich zouden bekeren tot de Islam (of zelfs maar tot een kloosterorde)..
Kost en inwoon ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 19:53   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bekeringen hebben weinig te maken met ratio. Ik vind het wat kort door de bocht te veronderstellen dat alle meisjes die zich bekeren tot de islam dat doen om niet lastiggevallen te worden door jonge moslims (dat is trouwens een bijzonder rationele motivatie). Ik vind elke bekering tot eender welk geloof zonde, maar je kan er moeilijk omheen dat de verregaande ontkerkelijking bij velen heeft gezorgd voor een bepaalde leegte. Om die leegte op te vullen gaan sommigen lezen over esoterie (iemand al eens op de boekenbeurs geweest de laatste jaren?). Sommigen bekeren zich tot het boeddhisme (en dan liefst de westerse vrijheid-blijheid light versie), anderen tot de islam. Dat laatste hoeft niet te verwonderen, aangezien de islam strikte leefregels voorschrijft (wat sommige mensen aanspreekt) en een bijzonder sterk groepsgevoel creëert. Dat is voor een aantal mensen een verzuchting in een hyperindividualistische samenleving
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 20:18   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bekeringen hebben weinig te maken met ratio. Ik vind het wat kort door de bocht te veronderstellen dat alle meisjes die zich bekeren tot de islam dat doen om niet lastiggevallen te worden door jonge moslims (dat is trouwens een bijzonder rationele motivatie). Ik vind elke bekering tot eender welk geloof zonde, maar je kan er moeilijk omheen dat de verregaande ontkerkelijking bij velen heeft gezorgd voor een bepaalde leegte. Om die leegte op te vullen gaan sommigen lezen over esoterie (iemand al eens op de boekenbeurs geweest de laatste jaren?). Sommigen bekeren zich tot het boeddhisme (en dan liefst de westerse vrijheid-blijheid light versie), anderen tot de islam. Dat laatste hoeft niet te verwonderen, aangezien de islam strikte leefregels voorschrijft (wat sommige mensen aanspreekt) en een bijzonder sterk groepsgevoel creëert. Dat is voor een aantal mensen een verzuchting in een hyperindividualistische samenleving
Ik ben het in grote lijnen met u eens hoor, daar niet van.
Maar ik vind uw gebruik van het woordje "zonde" hier wel erg grappig. Ik durf aannemen dat u atheïst bent, in dat geval kan een bekering voor u geen "zonde" zijn.
Ik snap wel dat u het anders bedoelt maar zo komt het bij mij, met mijn katholieke achtergrond, over.
Oud 18 februari 2010, 20:34   #10
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben het in grote lijnen met u eens hoor, daar niet van.
Maar ik vind uw gebruik van het woordje "zonde" hier wel erg grappig. Ik durf aannemen dat u atheïst bent, in dat geval kan een bekering voor u geen "zonde" zijn.
Ik snap wel dat u het anders bedoelt maar zo komt het bij mij, met mijn katholieke achtergrond, over.
Ik ga de volledige tekst uit de Van Dale bij het woordje zonde hier niet overnemen, maar je kan het woord best in deze context gebruiken. Het ontgaat me natuurlijk niet dat dit enigszins grappig overkomt.

Ik was vroeger een zeer overtuigd atheïst (je zou zelfs kunnen zeggen antitheïst), tegenwoordig zou ik me eerder karakteriseren als een pragmatisch agnost. Dat heeft niets te maken met twijfel van welke aard dan ook, maar eerder met het ontbreken van elk geloof, ook van dat in het niet-bestaan van een godsfiguur. Ik heb een argwaan tegenover georganiseerde religies, ongeacht de strekking. Verder doet iedereen natuurlijk wat h/zij wil, maar ik heb geen weet van mensen die plots meer waard werden door zich te bekeren tot een of ander geloof. Daarom vind ik dat dus zonde.

P.s.: ik moet hier plots even terugdenken aan het fragmentje uit de eerste aflevering van In Godsnaam, waar de bekeerlinge bij haar wenende moeder zat en met een arrogant gezicht zat te insinueren dat ze het wel spijtig vond dat haar ouders gaan branden in de hel. Ik heb ooit hetzelfde mogen horen (maar dan op agressievere toon) in een gesprek met een Ierse protestante. Vre-se-lijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 09:07   #11
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou wel een bron willen zien.
dag allemaal
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 17:18   #12
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
If you can't beat them, join them...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 17:20   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Klopt allemaal. Daarom moet men de mensen dringend wat anders bieden dan de islam. Iets minder gevaarlijk. Een nieuw religie uitvinden dus. Of een nieuwe politieke ideologie.

Laatst gewijzigd door den dinges : 19 februari 2010 om 17:21.
Oud 19 februari 2010, 17:28   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Klopt allemaal. Daarom moet men de mensen dringend wat anders bieden dan de islam. Iets minder gevaarlijk. Een nieuw religie uitvinden dus. Of een nieuwe politieke ideologie.
In den beginne was er een vliegend bord spaghetti....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 17:28   #15
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Omdat anders een deel personen met een middeleeuwse zandrover mentaliteit hen als loslopend wild beschouwt. Eerder een reden om de roversmentaliteit het land uit te zetten natuurlijk, maw wat ze zelf in het interveiw toegeeft. kent iemand een goede site waar ik "In godsnaam" kan bekijken btw?
Zolang ze kunnen rekenen op de steun van collaborateurs, zullen ze niet inbinden laat staan vertrekken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 17:51   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zolang ze kunnen rekenen op de steun van collaborateurs, zullen ze niet inbinden laat staan vertrekken.
Ordnung muss sein - laat de moslimwetten met grote striktheid voor moslims toegepast worden !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 18:03   #17
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ordnung muss sein - laat de moslimwetten met grote striktheid voor moslims toegepast worden !
U bent dus voor de invoering van de sharia hier?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 19:03   #18
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zolang ze hoofden afhakken of kruisigen of stenigen : dan kunnen Westerse vlieg maatschappijen verdienen aan het vervoeren van lijken naar het thuisland waar ze nu eenmaal begraven moeten worden.
Anders ligt het met handjes afhakken; De medische vervolgkosten vergoedt de ziekenkas en vervolgens levenslange dop vanwege 1-handigheid.
Er moeten heel wat hoofden afgehakt worden voordat er economisch voordeel is. Dus wat mij betreft: nee tegen sharia.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 23:07   #19
grimbergen
Banneling

Standaard

Ik ben niet verbaasd. De islam geeft vrouwen een onveiligheidsgevoel. En dan zien ze net die islam als oplosing. Het zal je dochter maar wezen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 00:41   #20
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik ben niet verbaasd. De islam geeft vrouwen een onveiligheidsgevoel. En dan zien ze net die islam als oplosing. Het zal je dochter maar wezen.
Stockholmsyndroom.

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 februari 2010 om 00:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be