![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Het moslimkoppel van in godsnaam heeft een eenmalig intervieuw(dagallemaal=letterlijk staat op band) gegeven. Bij de vraag aan onze vlaamse bekeerlinge, waarom ze koos voor de islam was het antwoord te zot. Ik wist al langer dat de islam de ware weg is. Als ik in Antwerpen een hoofddoek op deed dan werd ik met rust gelaten. Niemand viel me nog lastig op straat. De islam moet dan wel de juiste weg zijn.
Zo werkt de islam dus. Hun hitsige mannen zorgen dat brave vlaamse meisjes zich moeten bekeren om veilig over straat te kunnen gaan. Waar zal dit stoppen? De burgemeester moet dringend ingrijpen. Hitsige islamieten maken hier machtsmisbruik. Vrijheid van religie kan niet meer van toepassing zijn. Dit is een compleet lakse houding van de overheid. Integreren dat moeten ze doen. Niet bedreigen en iedereen een hoofddoek opzetten. Laatst gewijzigd door NOEKIE : 18 februari 2010 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Noem één rationele reden op waarom Vlaamse meisjes zich zouden bekeren tot de Islam (of zelfs maar tot een kloosterorde)..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Omdat anders een deel personen met een middeleeuwse zandrover mentaliteit hen als loslopend wild beschouwt. Eerder een reden om de roversmentaliteit het land uit te zetten natuurlijk, maw wat ze zelf in het interveiw toegeeft. kent iemand een goede site waar ik "In godsnaam" kan bekijken btw?
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 18 februari 2010 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is die bekeerlinge natuurlijk compleet van de pot gerukt, en haar antwoord indien mogelijk nog gestoorder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou wel een bron willen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bekeringen hebben weinig te maken met ratio. Ik vind het wat kort door de bocht te veronderstellen dat alle meisjes die zich bekeren tot de islam dat doen om niet lastiggevallen te worden door jonge moslims (dat is trouwens een bijzonder rationele motivatie). Ik vind elke bekering tot eender welk geloof zonde, maar je kan er moeilijk omheen dat de verregaande ontkerkelijking bij velen heeft gezorgd voor een bepaalde leegte. Om die leegte op te vullen gaan sommigen lezen over esoterie (iemand al eens op de boekenbeurs geweest de laatste jaren?). Sommigen bekeren zich tot het boeddhisme (en dan liefst de westerse vrijheid-blijheid light versie), anderen tot de islam. Dat laatste hoeft niet te verwonderen, aangezien de islam strikte leefregels voorschrijft (wat sommige mensen aanspreekt) en een bijzonder sterk groepsgevoel creëert. Dat is voor een aantal mensen een verzuchting in een hyperindividualistische samenleving
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind uw gebruik van het woordje "zonde" hier wel erg grappig. Ik durf aannemen dat u atheïst bent, in dat geval kan een bekering voor u geen "zonde" zijn. Ik snap wel dat u het anders bedoelt maar zo komt het bij mij, met mijn katholieke achtergrond, over.
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik was vroeger een zeer overtuigd atheïst (je zou zelfs kunnen zeggen antitheïst), tegenwoordig zou ik me eerder karakteriseren als een pragmatisch agnost. Dat heeft niets te maken met twijfel van welke aard dan ook, maar eerder met het ontbreken van elk geloof, ook van dat in het niet-bestaan van een godsfiguur. Ik heb een argwaan tegenover georganiseerde religies, ongeacht de strekking. Verder doet iedereen natuurlijk wat h/zij wil, maar ik heb geen weet van mensen die plots meer waard werden door zich te bekeren tot een of ander geloof. Daarom vind ik dat dus zonde. P.s.: ik moet hier plots even terugdenken aan het fragmentje uit de eerste aflevering van In Godsnaam, waar de bekeerlinge bij haar wenende moeder zat en met een arrogant gezicht zat te insinueren dat ze het wel spijtig vond dat haar ouders gaan branden in de hel. Ik heb ooit hetzelfde mogen horen (maar dan op agressievere toon) in een gesprek met een Ierse protestante. Vre-se-lijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 19 februari 2010 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In den beginne was er een vliegend bord spaghetti....
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ordnung muss sein - laat de moslimwetten met grote striktheid voor moslims toegepast worden !
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anders ligt het met handjes afhakken; De medische vervolgkosten vergoedt de ziekenkas en vervolgens levenslange dop vanwege 1-handigheid. Er moeten heel wat hoofden afgehakt worden voordat er economisch voordeel is. Dus wat mij betreft: nee tegen sharia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet verbaasd. De islam geeft vrouwen een onveiligheidsgevoel. En dan zien ze net die islam als oplosing. Het zal je dochter maar wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Stockholmsyndroom.
Laatst gewijzigd door den dinges : 20 februari 2010 om 00:42. |
![]() |
![]() |