![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier kan je de volledige tekst lezen. http://www.fao.org/docrep/005/y2770e/y2770e08.htm Voor het slachten staat er expliciet "3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures." Bij de rest van de verwerking wordt dit nergens geëist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Hangt natuurlijk af hoe je faciliteit interpreteert, dat klopt . Voor mij hoort bij de faciliteit evenzeer het personeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
appliancy = toestel facility kan je vertalen als faciliteit of als voorziening, installatie. faciliteit is volgens Van Dale : dingen die het bestaan, het verblijf enz. vergemakkelijken. Ik begrijp dus niet hoe jij "appliance or facility" kan interpreteren als "het personeel inbegrepen". In de tekst staat verder expliciet over het slachten "3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures." Als er expliciet staat dat de slachter een Moslim moet zijn; waarom zet men er dit niet expliciet bij voor al het andere personeel; indien dit een vereiste is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Zelfs dan nog is het al discriminerend genoeg -shrug-.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De argumentatie is een beetje ridicuul. Indien ik, als atheïst, dus halal vlees ga halen voor een vriend die moslim is, dan mag hij er dus eigenlijk niet van eten want enkel al omdat ik het voor hem bak wordt het haram?
Absurd.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten werd er als lera(a)r(es) niet-conventionele zedenleer nog nooit een Moslim; Katholiek; Jood of Hindoe aangeworven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Met de joodse slager ben ik het eens, dat een gebedsleider tot dat geloof moet behoren daarentegen lijkt me evident.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 20 februari 2010 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geldt dit ook voor de andere religieuze handelingen zoals de sacramenten geven. Voor Joden en Moslims is het slachten blijkbaar ook een religieuze handeling. Wat doen we met de leerkrachten levensbeschouwelijke vakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Discriminatie van de mensen die géén halal-voeding wensen. Mensen die een lapje bacon wel mogen, of gewoon niet gesteld zijn op vlees dat volgens islamietische rituelen geslacht is. Discriminatie van alle niet-moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat moslims even hard hun voeten vegen aan wat jij hen eventueel kan vertellen dan gelijk welke andere niet-moslim . Maar het staat je vrij te dromen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) hoeveel klanten kunnen potentieel extra gelokt worden door halalvlees aan te bieden; 2) hoeveel klanten komen blijven weg als er geen halalvlees wordt geserveerd; 3) hoeveel klanten kunnen potentieel verloren gaan door alleen halalvlees te eten. Daarnaast is de stelling dat een restaurant dat geen bacon serveert discrimineert natuurlijk nonsens. Als jij morgen naar een Chinees restaurant gaat, ga je dan ook klagen dat er mensen zijn die liever spaghetti eten? Idem met Quick: tot nader order beslist Quick (op basis van de vraag van de klanten) wat er op het menu staat. Willen zij geen bacon aanbieden op een bepaalde plaats, dan doen ze dat niet. Ook als consument sta je niet machteloos: bevallen de praktijken van Quick je niet, dan kan je altijd nog terecht bij McDo of een andere fastfoodketen. Trouwens, niet te veel paniek: http://www.metrotime.be/nlnewsbelga....lexid=46357185 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een macabere voorstelling waarin een grijnzende baardaap gamalagamala aan het prevelen was terwijl hij het beest de nek doorzaagde, want van snijden was beslist geen sprake. Ter vergelijking heb ik ook 'gewone' slachtingen van dieren gezien, en dat ging toch een heel stuk rapper. Ik ben zelf jager en visser en heb er geen problemen mee om zelf dieren dood te maken om ze daarna op te eten, maar ik zorg er wel altijd voor dat het eventuele lijden tot het minimale beperkt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() In feite is het al haram vanaf het moment dat het door een niet-moslim getransporteerd werd.
|
![]() |
![]() |