![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Daarom zou ik zo gaarne van system eens willen vernemen wat dat sluipende Hollandse gif precies inhoudt, en wat hij daaraan zou willen veranderen. Gewoon met concrete voorbeelden en ideeën komen. Daar is deze draad voor bedoeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik heb al zoveel voorbeelden gegeven. Dit onderwerp is 'uit'- op 'op'-gediscussieerd' in een andere draad. Al een tijdje geleden trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waarom kies je DAT bericht om op te antwoorden, en niet die ene die eerder was maar moeilijker te beantwoorden?
ben je zelfgeil?
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 20 februari 2010 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, Vlaamse kinderen krijgen hetzelfde Standaardnederlands op school als in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U komt keer op keer met aantijgingen, maar als er om concrete voorbeelden wordt gevraagd, geeft u niet thuis. Dan bent u opeens klaar met die discussie. U krijgt hier een gouden mogelijkheid uw grieven eens duidelijk en overzichtelijk neer te pennen, een podium voor uw standpunten. En als dan puntje bij paaltje komt, krabbelt u terug. Faalangst wellicht? Valt me toch tegen van een erudiet man als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zult niet jij zal zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Neen.
Gebod 11 'Ge zult gij zeggen en schrijven'. Gebod 12: Indien ge nochtans wilt, kunt ge ook gerust 'je' zeggen en schrijven in het zuiden en 'gij' zeggen en schrijven in het noorden. En vice versa. Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2010 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dat doe ik dan ook vrijwel nooit. Als ik spreek is het doorgaans met 'gij' en 'ge'. En op schrift gebruik ik doorgaans 'jij', 'je' en 'u' - tenzij ik met goede vrienden op msn of zo babbel. Nu ja, op laatstgenoemd medium schrijf ik ook de 't' niet achter worden als 'dit' en dat' en 'niet', en intervocalische 'd' verandert dan conform de dialectale uitspraak in een 'j' of soms 'w'. Om maar eens wat te noemen. Mar da's nen andere discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Poetsen? Poetsen! Kuisen zult ge bedoelen, gij taalverrader!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien besef je de draagwijdte niet van de woorden "sluipend gif". Wat ik moeilijk kan geloven. Het is doodeenvoudig je haat tegenover alles wat uit Nederland komt. Die is zo overweldigend dat je boodschap zijn doel voorbij schiet. Je verhaal wordt gewoon karikaturaal. Maar blijkbaar heb je dat nog steeds niet door.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 februari 2010 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() 'Poetsen' en/of 'kuisen'; en 'kuisen' en/of 'poeten'. D�*t is pas waarachtige taaleenheid.
Laatst gewijzigd door system : 21 februari 2010 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S. Ik ben gisteren eventjes in Sluis geweest. Bij het binnenwandelen van het stadje word je geconfronteerd met een borstbeeld van Van Dale. De goede man gaf me een knipoogje en zei: "De groeten aan system".
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 februari 2010 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het buitenland zal ik altijd stellen dat de Hollanders een "soort" Nederlands spreken dat echt niet hetzelfde is dan dit wat in België de norm is. U kunt hier zoveel in uw keutels roeren als U wilt, dat zal aan dit feit niet voorbijgaan. Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 februari 2010 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel wel vast dat je terug vervalt in je chronische aandoening, de coprolalie. Je taaltje ruikt bepaald onfris.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 februari 2010 om 10:14. |
![]() |
![]() |