![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja respect! Voor het zinloze martelen van weerloze dieren, als mens hebben wij niet het recht om dieren te mishandelen, maar de plicht om er goed voor te zorgen en ze op een 'menswaardige' manier te behandelen!
Maar wat is 'menswaardig', de mens behandelt zijn eigen soortgenoten niet eens fatsoenlijk.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
EDIT: ik heb overigens geen enkel bezwaar tegen rituele slachtingen als die niet meer lijden veroorzaken dan reguliere slachtingen. Zolang het redelijk blijft, mag van mij iedereen een zotte muts opzetten, het te slachten dier in een bepaalde richting leggen of een liedje zingen terwijl h/zij het dier doodt. Tof he, pragmatici. Laatst gewijzigd door Steve_M : 21 februari 2010 om 16:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met zo'n instelling mag ik hopen dat je niet alleen vegetariër bent maar je ook daadwerkelijk verzet tegen de vleesindustrie?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 februari 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hondengevechten hebben niets te maken met mijn stelling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wie opkomt voor dierenwelzijn moet zijn pijlen niet in de eerste plaats richten op ritueel slachten, op de jacht of op stierengevechten. Er zijn dan andere prioriteiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Hier geef ik je dan weer wel gelijk, hoewel ik nog steeds van oordeel ben dat stierengevechten niet in dat rijtje thuishoort. Het is grappig (of triest, ik vermoed dat dat afhangt van je ingesteldheid) te zien hoe de grootste critici van de islam, veelal lid van een partij die zich aan het andere uiterste van het politieke spectrum dan Groen! bevindt, plots grote voorvechters worden van het ecologische gedachtengoed. We zien trouwens hetzelfde met gelijke rechten voor holebi's (het VB is bijv. tegen het homohuwelijk) en gelijke rechten voor vrouwen (het VB had/heeft (?) een programmapunt waarin thuisblijvende moeders een premie krijgen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
10. MILIEU, RUIMTELIJKE ORDENING EN MOBILITEIT Nationalisme en bekommernis voor het milieu zijn allesbehalve tegenstrijdig. Beide denkrichtingen zijn ontstaan vanuit een conservatieve levenshouding, te begrijpen als opkomen voor het behoud van wat waarde(n)vol is. Dat vereist de volledige overdracht naar Vlaanderen van de beleidsdomeinen milieu en energie. Daarbij moet meer aandacht uitgaan naar de complexe gevolgen van de klimaatsopwarming voor Europa en Vlaanderen, zonder in fatalistisch doemdenken te vervallen. De bestaande kerncentrales moeten open blijven en de voorbereiding van de bouw van centrales van de vierde generatie moet worden aangevat. Een uitdrukkelijke koppeling van emissiereductie aan technologische innovatie is wenselijk. Constructieve aanpak. Het Vlaams Belang staat voor een milieubeleid zonder pesterijen. Het effect van allerlei ecotaksen en milieuheffingen is twijfelachtig en het zijn meestal louter verkapte belastingverhogingen. We kunnen rationeel duurzaam energiegebruik beter stimuleren met fiscale maatregelen, zoals de toepassing van een lager BTW-tarief voor milieuvriendelijke producten. Afval. Om het probleem van de afvalberg verder te beperken, kiest het Vlaams Belang voor afvalpreventie en het bannen van schadelijke producten, waar mogelijk. Onze partij kiest voor selectieve afvalophaling en het hergebruik van grondstoffen. Het afval dat niet meer voor gebruik in aanmerking komt, moet milieuvriendelijk verwerkt worden. Ruimtelijke ordening. Lintbebouwing moet worden tegengegaan. Natuurgebieden en open ruimtes moeten beschermd en uitgebreid worden. De stadsvlucht (van autochtone Vlamingen) moet worden tegengegaan. Zonevreemdheid. Alle zonevreemde woningen die op een wettelijke wijze werden gebouwd moeten zone-eigen woningen worden. Het kan niet dat mensen de dupe worden van foute overheidsbeslissingen uit het verleden. Landbouw. Het Vlaams Belang beschouwt de landbouw als een strategische sector waarvan de kunde en de kennis niet mag verloren gaan. Zoniet worden we voor onze voedselproductie volledig afhankelijk van het buitenland. Mobiliteit. Het Vlaams Belang bepleit een volledige overheveling van het mobiliteitsbeleid naar de deelstaten. Bijzondere aandacht moet daarbij uitgaan naar het principe ‘Werk in eigen streek’. Onder meer het thuiswerk kan een bijdrage leveren tot het ontwarren van de verkeersknoop. Eerder dan een gratis openbaar vervoer wil het Vlaams Belang een beter en veiliger openbaar vervoer. Er moeten meer bus- en tramlijnen komen. De NMBS moet gesplitst worden in een Vlaamse en Waalse treinmaatschappij. Vrachtvervoer via de binnenvaart en het spoor moet bevorderd worden. De onbrekende schakels in het wegennet moeten prioritair worden weggewerkt Rond de luchthaven van Zaventem moet de geluidsoverlast billijk gespreid worden, ook over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Het Vlaams Belang pleit voor de groeikansen van Oostende, Kortrijk-Wevelgem en Deurne. Bron: http://www.vlaamsbelang.org/21/10/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou even een korte opmerking willen maken. En dit is naar iedereen persoonlijk toe want iedereen heeft zijn persoonlijke mening. Welke standpunten je inneemt of welke acties je ook onderneemt tegen de Islam of tegen bepaalde groepen van moslims. Of als je stemt op mensen die iets willen ondernemen tegen de islam, of als je hen steunt of hen niet tegespreekt. Weet dat je nooit iets aan een ander mag aandoen dat je niet wil dat ze u aandoen. Op het einde van je leven als je je moet verdedigen voor wat je allemaal gedaan hebt in je leven, zal je niet met flauwe excuses moeten afkomen. Ik kan jullie enkel op het hart drukken, zorg dat je op die moment niet beschaamd hoeft te zijn over de acties die je al dan niet ondernomen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Maar OT: straf dat zelfs de nazi's en andere fouterikken zich om het welzijn van dieren bekommerden en dat daar niets van terug te vinden is in het programma van het VB. Terwijl allerhande VB'ers plots de grote verdedigers van de diertjes worden als er moslims aan te pas komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U het graag wil weten, ja, ik ben ook actief lid van ¡PROU!, doe mee aan demonstraties, handtekeningen verzamelen en donatie, bovendien ben ik vrijwilligster in een dierenasiel, hokken schoonmaken, met honden uit wandelen gaan, de katten borstelen en in het kattenhok zitten met katten op mn schoot e.d., ook sponsor ik dat asiel en samen met een Duitse dame zoeken we actief naar nieuwe baasjes voor de dieren! Maar deze draad gaat over iets anders dacht ik.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Ik heb dat ook geregeld voor: ik kom dan met een stuk in mijn voeten thuis en dan wil mijn vriendin ook geen flauwe excuses horen. Mijn advies: alles ontkennen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Het is een barbaarse "sport" waarbij een dier urenlang een doodstrijd vecht zonder enige hoop op overleven, als dat uw respect is, dan denk ik dat het beter is voor mijn gezondheid dat ik uw respect niet heb. Het feit dat je zoiets als "respect" bestempelt vind ik ziekelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |