Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2010, 16:16   #61
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De VRT heeft dagelijks een gemiddelde kijkdichtheid van meer dan een miljoen kijkers (Eén + Canvas), ondanks de mogelijkheid af te stemmen op veertig andere kanalen. En ja, een beoordeling is altijd subjectief.
"De VRT is goed" beschouw ik niet als een argument voor het hebben van een openbare omroep.

Als er publiek is voor hetgeen VRT maakt, dan zal een privé zender dat heus wel maken. En dan kost ons dat niets; integendeel, het zal geld opbrengen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 februari 2010 om 16:21.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:19   #62
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Da's durven. Dat horen van iemand die de astronomische militaire uitgaven van de VS goedkeurt.
Kan goed zijn dat hij dat goedkeurt, maar dat doet niets af aan het feit dat hij gelijk heeft dat het argument "de BBC kost nóg meer" geen argument is pro het behouden van de VRT.

EDIT: sorry voor het zoveel na mekaar posten, maar de multi-quote functie schijnt hier niet te werken.

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 februari 2010 om 16:20.
Oud 25 februari 2010, 16:20   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Om een tegenwicht te bieden aan commerciële media?
maar dat doet de VRT toch niet ?!
ze laten zich leiden door toegankelijkheid en kijkcijfers ... volgen slaafs de commerciële ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:22   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Bedoelt u om te concurreren met de commerciële media? Indien ja, dat is niet de taak van de overheid.
Wat mij betreft wel. Ik heb ooit eens geprobeerd TV te kijken in Amerika, waar zoals bekend enkel commerciële zenders zijn, wel het heeft juistgeteld een uur geduurd. Om de twaalf minuten een "commercial" is niet echt mijn opvatting van een leuke TV-avond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:22   #65
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan goed zijn dat hij dat goedkeurt, maar dat doet niets af aan het feit dat hij gelijk heeft dat het argument "de BBC kost nóg meer" geen argument is pro het behouden van de VRT.

EDIT: sorry voor het zoveel na mekaar posten, maar de multi-quote functie schijnt hier niet te werken.
Zolang Canvas maar blijft. De enige zender die iets te vertellen heeft. Voor mijn part mogen alle andere Vlaamse zenders verdwijnen.
Oud 25 februari 2010, 16:24   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
"Omdat vtm op niks trekt" is ook geen argument vóór zenne.
Het feit dat de vrt (terecht) een aanzienlijk marktaandeel heeft is wel een pro feit..een blubberstaatszender met miljoenen subsidies is pas een probleem..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:24   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft wel. Ik heb ooit eens geprobeerd TV te kijken in Amerika, waar zoals bekend enkel commerciële zenders zijn, wel het heeft juistgeteld een uur geduurd. Om de twaalf minuten een "commercial" is niet echt mijn opvatting van een leuke TV-avond.
omdat jij alleen maar de luxe wil van 'reclameloos' te kijken, daar moet de gemeenschap niet voor opdraaien, me dunkt zo

als er genoeg mensen van jouw mening zijn ... dan zal wel een of andere betaaltv opgericht worden (dan kan jij betalen als jij geen reclame wil)

ik zap die reclame wel door op mijn digicorder
Oud 25 februari 2010, 16:25   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De VRT is goed" beschouw ik niet als een argument voor het hebben van een openbare omroep.

Als er publiek is voor hetgeen VRT maakt, dan zal een privé zender dat heus wel maken. En dan kost ons dat niets; integendeel, het zal geld opbrengen.
Alleen ben ik niet bereid om programm's in x-aantal stukjes te bekijken, wegens de gedurige onderbrekingen voor reklame.

Citaat:
Oud 25 februari 2010, 16:26   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen ben ik niet bereid om programm's in x-aantal stukjes te bekijken, wegens de gedurige onderbrekingen voor reklame.
echt, oprecht, schaf u zo'n digicorder aan, jij gaat daar ongelooflijk plezier van hebben
Oud 25 februari 2010, 16:26   #70
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"De Laatste Show" is ook niet mijn opvatting van een leuke TV-avond. Maar het verschil tussen "De Laatste Show" en andere brolprogramma's op commerciële zenders is mijn belastinggeld.

Trouwens, behoort u een fijne tv of radio avond (hetgeen dus zeer subjectief is, niet iedereen vindt Eén of MNM geweldig) bezorgen tot het takenpakket van de overheid?
Oud 25 februari 2010, 16:27   #71
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat jij alleen maar de luxe wil van 'reclameloos' te kijken, daar moet de gemeenschap niet voor opdraaien, me dunkt zo

als er genoeg mensen van jouw mening zijn ... dan zal wel een of andere betaaltv opgericht worden (dan kan jij betalen als jij geen reclame wil)

ik zap die reclame wel door op mijn digicorder
Waarvoor je ook al betaalt. Betalen, betalen, betalen. Het houdt nooit op.
Oud 25 februari 2010, 16:27   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Sure..Telenet bv. is dan ook een zeer goedkope provider die tonnen reclame maakt en dividenten rondsmijt..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 februari 2010 om 16:28.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:27   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik alleen ??? Waarom scoort de VRT dan zo goed, ondanks de bereikbaarheid van zoveel andere zenders ???

Citaat:
Oud 25 februari 2010, 16:28   #74
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het feit dat de vrt (terecht) een aanzienlijk marktaandeel heeft is wel een pro feit..een blubberstaatszender met miljoenen subsidies is pas een probleem..
Woestijnvis kan haar programma's evengoed aan VTM verkopen.
Oud 25 februari 2010, 16:29   #75
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
een overheidsbedrijf dat onze echte bedrijven die wel economische en maatschappelijke bijdrage leveren valselijk uit de markt concurreert.
Die commercieel zenders zijn maar wat blij met de openbare omroep. Alle goede acteurs en omroepers starten hun leerschool bij de openbare omroep als ze dan echte kijkcijfer kanonnen zijn gaan ze naar een of andere duffe zender om tuin/kook programmakes te maken.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:29   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik alleen ??? Waarom scoort de VRT dan zo goed, ondanks de bereikbaarheid van zoveel andere zenders ???
omdat ze teveel middelen krijgen en omdat de de gemiddelde vlaming een conservatieve kloot is die van bucht als De Kampioenen, Familie, Witse etc houdt ? (en dat dan als noodzakelijk te subsidieren cultuurdoel van zijn zender ziet ?)
Oud 25 februari 2010, 16:30   #77
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Sure..Telenet bv. is dan ook een zeer goedkope provider die tonnen reclame maakt en dividenten rondsmijt..
1) Irrelevant voor deze discussie;
2) Telenet beschouw ik niet echt als een speler op een vrije markt, vermits die markt niet bepaald vrij kan genoemd worden wegens gedomineerd door wel zeer weinig spelers.

EDIT: bon, tot hiertoe beperken de antwoorden op de vraag "Waarom hebben we überhaupt een staatszender nodig?" zich tot een ontwijkend "De VRT is goed".

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 februari 2010 om 16:32.
Oud 25 februari 2010, 16:31   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Die commercieel zenders zijn maar wat blij met de openbare omroep. Alle goede acteurs en omroepers starten hun leerschool bij de openbare omroep als ze dan echte kijkcijfer kanonnen zijn gaan ze naar een of andere duffe zender om tuin/kook programmakes te maken.
die leerschool krijgen acteurs ook wel elders.

commerciëlen in Vlaanderen worden bewust gesabotteerd
de VRT wordt zoveel middelen toegestoken waardoor ze een groot marktaandeel hebben en dan nog eens met een groot stuk van de reklamekoek gaan lopen ook.
Oud 25 februari 2010, 16:31   #79
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dat is nu net wel een argument, een serie zoals 'van vlees en bloed' of 'het eiland' dat zou geen enkele commerciele zender maken. Die zenden liever een film uit die ze aankopen voor een klein bedrag en waar ze ook genoeg kijkcijfers mee halen.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 16:31   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
die alleen sloeg trouwens op t feit dat dat blijkbaar je laatste overblijvend argument was
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be