![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() De Katholieken zijn weer lekker in het middelpunt van wat christenen-bashen.
Ik zou het een goede reden vinden om de kerk de rug toe te keren als ze me niet meer pruimden. Je moet als praktiserende homo niet verongelijkt zijn als de kerk zijn heilige sacramenten weigert vanwege jouw praktiserende homo-zijn. Net zo vindt ik dat praktizerende muzel-vrouwtjes niet moeten zeuren dat ze apart van de mannetjes gehouden worden in de moskee. Hier iets voor moslim-bashers: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geloven of niet geloven in deze transsubstantiatie trekt de scheidingslijn doorheen de basispsychologische typen extravert en introvert. Het extraverte standpunt is het concrete, het introverte standpunt is het abstracte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Blijkbaar willen ze toch de communie, want anders hadden ze er niet zo'n hele heisa om gemaakt. Krijgt hij ze niet, verloochent hij de Waarheid voor de verzinsels van de hedendaagse maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) Holebi's in onze westerse maatschappij aanvaard worden, terwijl dit in de arabische wereld veel minder het geval is. Hierdoor zijn meer christelijke holebi's bereid om tegen de discriminatie op te treden. 2) Doordat we in onze westerse wereld een scheiding hebben tussen kerk en staat genieten ze wettelijke bescherming tegen eventuele religieuze vervolging. In de niet seculaire moslimlanden (of landen waar die scheiding flinterdun is zoals in Turkije) is dat niet of veel minder het geval.
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap die man niet.
Dat een weigering van een hostie nu net uit die hoek moet komen. Dat gaat een groot deel van zijn collega's niet in dank afnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Dit is jarenlang geen probleem geweest in mijn parochie en ook in andere streken heb ik daar nog nooit iets over gehoord. Plots begint men in dit potje te roeren (no pun intended). De vraag die ik me stel is: 'wie provoceert wie?'
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenla...kinderen.dhtml Nederlandse paters beticht van seksueel misbruik Voor het eerst worden in Nederland paters van de orde van salesianen van Don ... De hoogste 'baas' van de salesianen in Nederland in de jaren zeventig was ... http://www.nrc.nl/.../Nederlandse_pa...sueel_misbruik Etc, etc: Ierland, Duitsland, de USA, nu Nederland, Oostenrijk, noem maar op. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() ![]() Was er ooit een tijd dat Europese homo's niet werden vervolgd? En toch geloven mensen dat allochtonen de homohaters zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus mijn vraag blijft staan: waarom zien we nooit homo's en PvdA voor, of zelfs in die moskeeën staan te protesteren, maar doen ze dat wel bij bijvoorbeeld katholieke instellingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
2) Ik meen dat de kerk homofilie als feit erkent. Wat is dan het verzinsel? In elk geval zijn er honderden priesters die het kennen en erkennen. Is de Waarheid met een hoofdletter misschien een waarheid die niet bewezen kan worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
-De "eerste keer" in de tijd is een twijfelachtige zaak, zonder directe bronnen erover: een orale overlevering, een generatie later? fragmentair genoteerd in de didache (50-70AD??) -Door keizer Constantinus en Eusebius: Credo vh Concilie van Nikea 325AD -Door keizer Theodosius, pausen Damasus en Siricius en St Hiëronymus (Eusebius Sophronius Hieronymus) 378 tot 388 AD of iets later. - Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 14:01. |
||
![]() |
![]() |