Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2010, 12:37   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als jullie dan zo graag over jullie famillie zeveren ipv politiek , mijn schoonvader heeft 35 jaar bij een bedrijf dat diamand verwerkte gewerkt en staat nu op straat . Ik ken 3 havenarbeiders die nu 3 keer per week doppen. Mijn buurjongen heeft een A1 elecktr. en werkt soms is bij de interim . Wat bewijst dit dat heel belgie zo is . ?? Nee er zijn nog gelukzakken die een job hebben dit wil niet zeggen dat iedereen geluk kan hebben. Hangt ook nog eens van jou regio af.
ho, ho, bijt mijn neus er niet af.

Het dagdagelijkse leven zou weerspiegeld moeten zijn in de politiek. Dat is het nu duidelijk niet.
Oud 27 februari 2010, 13:17   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn neefke is in juni 2009 van school gegaan.
Hij heeft gewerkt in een constructiebedrijf van juli 2009 tot begin februari, tot ook hier de orders ferm terugliepen. Ondertussen werkt hij in een distibutiecentrum van Scannia. Hij heeft exact 1 week zonder werk gezeten.

Vertellen dat er geen werk is, is volgens mij heel kort door de bocht gaan.
Ik ben begin 2009 even zonder werk gevallen en had binnen de twee weken een andere job. Vacatures zijn er momenteel in overvloed, bereidwillige werklozen daarentegen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 13:51   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jullie dan zo graag over jullie famillie zeveren ipv politiek , mijn schoonvader heeft 35 jaar bij een bedrijf dat diamand verwerkte gewerkt en staat nu op straat . Ik ken 3 havenarbeiders die nu 3 keer per week doppen. Mijn buurjongen heeft een A1 elecktr. en werkt soms is bij de interim . Wat bewijst dit dat heel belgie zo is . ?? Nee er zijn nog gelukzakken die een job hebben dit wil niet zeggen dat iedereen geluk kan hebben. Hangt ook nog eens van jou regio af.
He, gekkie, ik ben zelf 50 jaar en werkloos sinds oktober 2009.
Mijn eisen voor een nieuwe job lagen zeer hoog.
Kan mij dat ook veroorloven, want ik ben niet afhankelijk van mijn inkomen uit arbeid of een vervangingsinkomen.

In december had ik reeds een nieuw arbeidscontract op zak.
met een maandloon boven de 3000€ bruto.

En nee, ik woon niet in een regio waar er veel arbeidsplaatsen zijn.
Maar ik had wel de keuze uit verschillende jobs.
Zelf ben ik voor de aanbiedingen niet eens buiten mijn deur geweest.

Mijn CV om enkel websites was voldoende om de werkaanbiedingen van over heel het land te laten binnen stromen. Met uitnodiging van de werkgevers voor een sollicitatie gesprek.

En ook dit is politiek.

De politiek zoals jij bedoelt, moet zich trouwens ver weg houden van de jobcreatie, want elke job dat de politiek creëert is een belasting van de arbeidskosten en productiekosten in privé bedrijven.

Trouwens, als je buurjongen een A1 elecktr. op zak heeft, verwondert het mij dat hij nog geen vast werk heeft, waar hij ook woont, want de jobs voor mensen met een dergelijke scholing geraken niet ingevuld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 14:02   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben begin 2009 even zonder werk gevallen en had binnen de twee weken een andere job. Vacatures zijn er momenteel in overvloed, bereidwillige werklozen daarentegen ...
Colruyt zoekt 3000 mensen die willen werken.
Pidpa zoekt 100 mensen die willen werken.
Electrabel zoekt een kleine 150 mensen die willen werken.
Fluxus zoekt een kleine 50 mensen die willen werken.

Allé, de laatste 3 verstaan onder werken enkel aanwezig zijn en wat rondrijden met een auto van hen om de leidingen te controleren op mogelijke werkzaamheden die door derde zouden kunnen uitgevoerd worden in de buurt van de leidingen zonder aanvraag.

De jobs geraken niet ingevuld, want de meeste willen enkel achter een computer zitten en/of hebben de verkeerde scholing gedaan.

Ziekenhuizen geraken niet aan medisch personeel, sommige geven zelfs al een bedrijfsauto aan de verpleegkundigen om ze te kunnen binnenhalen en houden.

Garages vinden geen mecaniciens meer en moeten zelfs klanten weigeren wegens gebrek aan personeel.

Metaalverwerkende bedrijven moeten hun productie naar het buitenland verhuizen omdat ze geen personeel vinden.
Oud 27 februari 2010, 17:14   #45
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Allé, de laatste 3 verstaan onder werken enkel aanwezig zijn en wat rondrijden met een auto van hen om de leidingen te controleren op mogelijke werkzaamheden die door derde zouden kunnen uitgevoerd worden in de buurt van de leidingen zonder aanvraag.

De jobs geraken niet ingevuld, want de meeste willen enkel achter een computer zitten en/of hebben de verkeerde scholing gedaan.

Ziekenhuizen geraken niet aan medisch personeel, sommige geven zelfs al een bedrijfsauto aan de verpleegkundigen om ze te kunnen binnenhalen en houden.

Garages vinden geen mecaniciens meer en moeten zelfs klanten weigeren wegens gebrek aan personeel.

Metaalverwerkende bedrijven moeten hun productie naar het buitenland verhuizen omdat ze geen personeel vinden.

Waar dan ?? Net gaan kijken op vdab site voor autotechnieker in limburg woon daar namelijk. O jobs .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 17:44   #46
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Wil je een antwoord?

Nu mijn kids zijn ook geen uilen en willen hun vinger niet moeten opsteken als ze naar de WC moeten, maar zij willen degene zijn die beslist of de andere naar de WC mogen of in hun broek mogen pissen.

beslissen of een ander naar 't toilet mag ................... zo'n gasten houden het bij ons welgeteld geen week uit ! liest nog goed jong , en dan efkes proberen baas te komen spelen ........ de vaart is ni veraf , en hopen da ze kunnen zwemmen !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 20:25   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als jongeren echt bezorgd willen zijn om hun toekomst, doen ze er goed aan zichzelf zo veel mogelijk los te koppelen van deze op een krankzinnig beschavingsmodel gestoelde naast-elkaar-leving.

Ze zullen moeten vechten tegen de al dan niet zachte dwang tot deelname aan de over-consumptie-maatschappij, en zo proberen te voorkomen dat vervuiling en vernietiging van het leefmilieu - in de eerste plaats, maar niet alléén, de zeeën - uiteindelijk een dikke streep trekt onder wiens toekomstdromen dan ook.

En ze zullen inderdaad, zoals Txiki al aangaf, moeten studeren, héél hard studeren.

Niet om te voldoen aan de vereisten van een arbeidsmarkt die door voorgaande generaties werd/wordt opgebouwd, gereglementeerd en gecontroleerd, maar om voor zichzelf te kunnen uitmaken w�*�*r ze met hùn planeet naar toe willen en hoe ze daar kunnen geraken.

Van de wensen van de oudere generaties (ja, ook de mijne) hoeven ze zich geen reet aan te trekken.

Ik kan alleen maar hopen dat ze voor 'ons' een beetje meer oprecht mede-lijden zullen voelen dan 'wij' dat voor hèn doen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 22:17   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
beslissen of een ander naar 't toilet mag ................... zo'n gasten houden het bij ons welgeteld geen week uit ! liest nog goed jong , en dan efkes proberen baas te komen spelen ........ de vaart is ni veraf , en hopen da ze kunnen zwemmen !
Wel, als jij werknemer bent dan beslist je werkgever wanneer jij naar het wc mag en wanneer jij tijd mag doorbrengen met je gezin.

En zij willen degene zijn die beslissen over de andere en niet omgekeerd.

Je hebt er dus helemaal niets van begrepen.

Trouwens als je zulke streken wil kunnen uithalen met jongeren, moet je tegen de weerbots kunnen.
Oud 27 februari 2010, 22:27   #49
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, als jij werknemer bent dan beslist je werkgever wanneer jij naar het wc mag en wanneer jij tijd mag doorbrengen met je gezin.

En zij willen degene zijn die beslissen over de andere en niet omgekeerd.

Je hebt er dus helemaal niets van begrepen.

Trouwens als je zulke streken wil kunnen uithalen met jongeren, moet je tegen de weerbots kunnen.

Ik beslis zelf niet wanneer ik naar wc moet alsook mijn baas niet mijn blaas beslist dit .... als ik op werk naar't wc moet doe ik dit gewoon komt geen patroon aan te pas , ik werk partime en ben partime zelfstandige in beide gevallen is dit hetzelfde . Nu genoeg over sanitaire stops.

Als ik tijd met mijn gezin wil doorbrengen pas ik mijn agenda aan en neem ik op de job overuren weer geen patroon die hier in beslist....

Wat heeft dit alles met politiek te maken , wat is nu uw punt ik wacht al 2 dagen ???
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 22:41   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beslis zelf niet wanneer ik naar wc moet alsook mijn baas niet mijn blaas beslist dit .... als ik op werk naar't wc moet doe ik dit gewoon komt geen patroon aan te pas , ik werk partime en ben partime zelfstandige in beide gevallen is dit hetzelfde . Nu genoeg over sanitaire stops.

Als ik tijd met mijn gezin wil doorbrengen pas ik mijn agenda aan en neem ik op de job overuren weer geen patroon die hier in beslist....

Wat heeft dit alles met politiek te maken , wat is nu uw punt ik wacht al 2 dagen ???
Wisord, jij lijkt NOOIT in een grootbedrijf te hebben gewerkt.

Ga maar eens ergens aan de band werken.

En wat dit met politiek heeft te maken! Wel het zijn de grote jongens die de politiek maken en niet de arbeiders.

Arbeiders mogen enkel om de zoveel tijd eens gaan vertellen welke partij hoeveel vertegenwoordigers in kamer en Senaat mogen hebben, maar ze mogen zelfs nog niet eens beslissen wie er als vertegenwoordiger in de kamer en Senaat zitten.
Dat beslissen de grote mensen.
Oud 27 februari 2010, 22:46   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar dan ?? Net gaan kijken op vdab site voor autotechnieker in limburg woon daar namelijk. O jobs .
Citaat:
1.
Gezocht Mechanieker
www.monster.be Vind gemakkelijk en snel de meest geschikte kandidaat en bespaar!
2.
Vacature Limburg
www.StepStone.be Vind snel de job van uw dromen in uw provincie. Solliciteer nu!
3.
Werken in hasselt?
www.jobsvandaag.be/hasselt Vacatures in eigen regio. Jobs voor talent in hasselt

Zoekresultaten

1.
Automechanieker / mercedes gevraagd > Monteurs > Jobs > kapaza.be
Automechanieker / mercedes gevraagd in Maasmechelen Limburg Monteurs Jobs op kapaza.be gratis zoekertjes.
www.kapaza.be › Jobs › Monteurs
2.
Techniek > Jobs > kapaza.be - Gratis kopen en verkopen in de ...
Part-time automechanieker gezocht voor onderhoud en herstellingen aan wagens alle ... electriciteit of renoavties dan b... n.o.t.k., 75 dagen, 66, Limburg ...
www.kapaza.be › Jobs
#
Vacature jobs in Tessenderlo Vacatures bij MegaJobs
Belgi , Provincie Limburg, Regio Beringen - Tessenderlo ... Taakomschrijving: gezocht! super kok die als geen ander de franse keuken kent. je bent de rechterhand van de ... AUTOMECHANIEKER OPTIE VAST (M/V) Accent Jobs For People ...
www.megajobs.be/vac/search/hitlist.lasso?...jobs... - Vergelijkbaar
#
Vacatures Auto Garage Uitzendbureau, Werk Auto Garage ...
Eerste automonteur gezocht!, OOSTERHOUT NB ... Taakomschrijving: u werkt als automechanieker in onze garage te antwerpen. wij staan in voor zowel het ...
http://www.njobs.nl/vacatures-auto-g...endbureau.html - In cache
#
Vind een job! - Vacature.com
Je hebt gezocht op: Functie. Techniek & Productie. Bedrijf ... Antwerpen 14; West-Vlaanderen 10; Oost-Vlaanderen 10; Limburg 3 ... Regio West-Vlaanderen - 12/01/2010; ERVAREN AUTOMECHANIEKER (M/V) Regio Oost-Vlaanderen - 11/01/2010 ...
www.vacature.com/.../SearchVacancies.aspx?... - In cache
#
Auto verkoop en reparatie Jobs in Saint-Trond, België | Monster.be
Voor 1 van onze klanten in Limburg zijn wij op zoek naar een kwaliteit ... Laatst Gezocht. Verwijder item van de search Auto verkoop en re. ...
job.monster.be/Search.aspx?vw=b&YellowInter...
#
Auto verkoop en reparatie Jobs in Lommel, België | Monster.be
Voor 1 van onze klanten in Limburg zijn wij op zoek naar een kwaliteit ... Functieomschrijving: Als automechanieker ben je samen met je team ...

http://www.google.be/#hl=nl&q=autome...19e333c94ef5c3
Gek he, ik heb anders zo al enkele aanbiedingen gevonden.

Nu enkel nog uitkiezen en je cv deftig opstellen en hem versturen.
Oud 27 februari 2010, 23:01   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En als ge ze vraagt, om t zaterdags, of zondags, te werken of bvb de nacht te doen, vragen ze of ge zot zijt...
Ik denk dat ze al vragen of ge zot bent als ge vraagt om te werken.
Ze willen een “job” liefst met auto en zonder werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 23:04   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Hier zit geen structurele oplossing in. In het beste geval creëert de overheid jobs die evengoed niet hadden kunnen bestaan, te betalen met geld van belastingen die dan vroeg of laat opgedreven moeten worden. Effect: nihil.

Je kan geen werk 'eisen'. Arbeidsplaatsen zijn er, of zijn er niet. Het is niet de taak van de overheid om op kosten van de gemeenschap iedereen van een inkomen te voorzien. Jobs moeten niet opgeëist maar gecreëerd worden, in het middenveld, door de mensen zelf.
2
Oud 27 februari 2010, 23:08   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een logische oplossing bij een stijgende jongerenwerkloosheid zou eruit bestaan om de beperkingen op het brugpensioen terug te schroeven en jongeren aan het werk te helpen in de plaats van ouderen aan het werk te houden. Het VBO ziet het niet zo en pleit integendeel voor het optrekken van de pensioenleeftijd. Dat is volgens de patroons nodig om de pensioenen “betaalbaar” te houden. Wellicht wordt ervan uitgegaan dat er makkelijker op werkloosheidsuitkeringen voor jongeren kan worden bespaard dan op pensioenuitkeringen voor ouderen.
Dat denken we nu al 20 jaar maar blijkbaar werkt het niet.
Waarom moeten ze buitenlandse werkkrachten invoeren ?
Oud 27 februari 2010, 23:17   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het belastinggeld verkwist ? De regering , juist en waar is het geld naartoe gegaan ? Wie heeft het cadeau gekregen ?
Aan het creëren van jobs o.a.
Oud 27 februari 2010, 23:21   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijst hij dat echt ? Dan mogen jullie van mij direct minister van tewerkstelling worden probleem van de hoge werkloosheid opgelost . Droom rustig verder .
Alvast meer dan jij het tegendeel.
Oud 27 februari 2010, 23:29   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat we een paar kranen stilleggen dan moeten ze alle dagen gaan werken om de zakken graan van boord te halen.
Bedenk wel dat uw brood een ietse pietse zal opslaan want uw bakker gaat het duurdere meel niet uit eigen zak betalen.
Oud 27 februari 2010, 23:36   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraagt ge u ook af hoeveel ontslagen Carrefour werknemers daar niet zullen willen gaan werken ?
Oud 27 februari 2010, 23:39   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens bij Volvo in Gent
Oud 27 februari 2010, 23:51   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om een of andere manier zal dat niemand verwonderen.
Je wilt natuurlijk ook zelf beslissen wanneer uw patroon voor u komt werken en hoeveel hij u daarvoor betaalt.
En moet de overheid ook zorgen dat er een wc in de buurt is als uw blaas u een sanitaire stop oplegt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be