![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dagdagelijkse leven zou weerspiegeld moeten zijn in de politiek. Dat is het nu duidelijk niet.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn eisen voor een nieuwe job lagen zeer hoog. Kan mij dat ook veroorloven, want ik ben niet afhankelijk van mijn inkomen uit arbeid of een vervangingsinkomen. In december had ik reeds een nieuw arbeidscontract op zak. met een maandloon boven de 3000€ bruto. En nee, ik woon niet in een regio waar er veel arbeidsplaatsen zijn. Maar ik had wel de keuze uit verschillende jobs. Zelf ben ik voor de aanbiedingen niet eens buiten mijn deur geweest. Mijn CV om enkel websites was voldoende om de werkaanbiedingen van over heel het land te laten binnen stromen. Met uitnodiging van de werkgevers voor een sollicitatie gesprek. En ook dit is politiek. De politiek zoals jij bedoelt, moet zich trouwens ver weg houden van de jobcreatie, want elke job dat de politiek creëert is een belasting van de arbeidskosten en productiekosten in privé bedrijven. Trouwens, als je buurjongen een A1 elecktr. op zak heeft, verwondert het mij dat hij nog geen vast werk heeft, waar hij ook woont, want de jobs voor mensen met een dergelijke scholing geraken niet ingevuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pidpa zoekt 100 mensen die willen werken. Electrabel zoekt een kleine 150 mensen die willen werken. Fluxus zoekt een kleine 50 mensen die willen werken. Allé, de laatste 3 verstaan onder werken enkel aanwezig zijn en wat rondrijden met een auto van hen om de leidingen te controleren op mogelijke werkzaamheden die door derde zouden kunnen uitgevoerd worden in de buurt van de leidingen zonder aanvraag. De jobs geraken niet ingevuld, want de meeste willen enkel achter een computer zitten en/of hebben de verkeerde scholing gedaan. Ziekenhuizen geraken niet aan medisch personeel, sommige geven zelfs al een bedrijfsauto aan de verpleegkundigen om ze te kunnen binnenhalen en houden. Garages vinden geen mecaniciens meer en moeten zelfs klanten weigeren wegens gebrek aan personeel. Metaalverwerkende bedrijven moeten hun productie naar het buitenland verhuizen omdat ze geen personeel vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar dan ?? Net gaan kijken op vdab site voor autotechnieker in limburg woon daar namelijk. O jobs . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
beslissen of een ander naar 't toilet mag ................... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jongeren echt bezorgd willen zijn om hun toekomst, doen ze er goed aan zichzelf zo veel mogelijk los te koppelen van deze op een krankzinnig beschavingsmodel gestoelde naast-elkaar-leving.
Ze zullen moeten vechten tegen de al dan niet zachte dwang tot deelname aan de over-consumptie-maatschappij, en zo proberen te voorkomen dat vervuiling en vernietiging van het leefmilieu - in de eerste plaats, maar niet alléén, de zeeën - uiteindelijk een dikke streep trekt onder wiens toekomstdromen dan ook. En ze zullen inderdaad, zoals Txiki al aangaf, moeten studeren, héél hard studeren. Niet om te voldoen aan de vereisten van een arbeidsmarkt die door voorgaande generaties werd/wordt opgebouwd, gereglementeerd en gecontroleerd, maar om voor zichzelf te kunnen uitmaken w�*�*r ze met hùn planeet naar toe willen en hoe ze daar kunnen geraken. Van de wensen van de oudere generaties (ja, ook de mijne) hoeven ze zich geen reet aan te trekken. Ik kan alleen maar hopen dat ze voor 'ons' een beetje meer oprecht mede-lijden zullen voelen dan 'wij' dat voor hèn doen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zij willen degene zijn die beslissen over de andere en niet omgekeerd. Je hebt er dus helemaal niets van begrepen. Trouwens als je zulke streken wil kunnen uithalen met jongeren, moet je tegen de weerbots kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beslis zelf niet wanneer ik naar wc moet alsook mijn baas niet mijn blaas beslist dit .... ![]() Als ik tijd met mijn gezin wil doorbrengen pas ik mijn agenda aan en neem ik op de job overuren weer geen patroon die hier in beslist.... Wat heeft dit alles met politiek te maken , wat is nu uw punt ik wacht al 2 dagen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens ergens aan de band werken. En wat dit met politiek heeft te maken! Wel het zijn de grote jongens die de politiek maken en niet de arbeiders. Arbeiders mogen enkel om de zoveel tijd eens gaan vertellen welke partij hoeveel vertegenwoordigers in kamer en Senaat mogen hebben, maar ze mogen zelfs nog niet eens beslissen wie er als vertegenwoordiger in de kamer en Senaat zitten. Dat beslissen de grote mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.google.be/#hl=nl&q=autome...19e333c94ef5c3 Gek he, ik heb anders zo al enkele aanbiedingen gevonden. Nu enkel nog uitkiezen en je cv deftig opstellen en hem versturen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten ze buitenlandse werkkrachten invoeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk wel dat uw brood een ietse pietse zal opslaan want uw bakker gaat het duurdere meel niet uit eigen zak betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wilt natuurlijk ook zelf beslissen wanneer uw patroon voor u komt werken en hoeveel hij u daarvoor betaalt. En moet de overheid ook zorgen dat er een wc in de buurt is als uw blaas u een sanitaire stop oplegt ? |
|
![]() |
![]() |