Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 20:54   #161
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is ASTM A508m roestvast staal.
Sinds wanneer is ASTM a508 roestvrij staal?????????

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 21:00   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor Doel weet ik het niet. Normaal gezien is het drukvat van een PWR dacht ik een ferritisch (niet-roestvrij) staal (bainiet met precipitaties van spore-elementen), en een roestvrije austenitische binnenliner
Klinkt logisch, lijkt op de technologie van de grote 12"+ scheepskanonnen uit WO I en II (die tegen drukken van 2000 bar+ moesten kunnen).Een chroomstalen binnenliner met daarrond een gewikkelde buis om de hele boel stijf genoeg te maken.

Citaat:
(waar men trouwens speciale lassers voor nodig had, en het is niet zeker dat die beroepskennis nog aanwezig is bij hedendaagse lassers).
Die is er echt wel. Er zijn nog lassers van dat kaliber. Ik heb het geluk gehad zo eentje gehad te hebben die me nog uitgefoeterd heeft. Hij had vierkant gelijk.

Citaat:
Misschien zijn de vaten van Doel geheel uit austenitisch roestvrij staal, dat weet ik niet.
Ik ook niet, de hele reactor, uitgezonderd het deksel zit in een stevige betonnen blok, waar alleen gaten inzitten voor de koelwaterbuizen en een paar meetinstrumenten die niet via het deksel kunnen komen.
Hetgeen ik heb gezien leek alvast geen gewoon staal.
Oud 6 maart 2010, 21:01   #163
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Sinds wanneer is ASTM a508 roestvrij staal?????????
Sorry voor de misquote.

Patrickve heeft me op mijn vergissing gewezen.
Oud 6 maart 2010, 21:05   #164
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klinkt logisch, lijkt op de technologie van de grote 12"+ scheepskanonnen uit WO I en II (die tegen drukken van 2000 bar+ moesten kunnen).Een chroomstalen binnenliner met daarrond een gewikkelde buis om de hele boel stijf genoeg te maken.
En waarom moet je de lading van oude vuurwapens verlagen ten opzichte van hun originele lading.

Juist omdat het staal bros wordt na verloop van tijd en dit krijgt (let op het brosse karakter van de breuk):

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 maart 2010 om 21:07.
Oud 6 maart 2010, 21:21   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom moet je de lading van oude vuurwapens verlagen ten opzichte van hun originele lading.

Juist omdat het staal bros wordt na verloop van tijd en dit krijgt (let op het brosse karakter van de breuk):

Maar, ik geef je daarin gelijk hoor.
Langs de andere kant, wat begrijpt U niet aan " de reactorvaten zijn nog niet zover aangetast. We geven ze nog eens 30 jaar extra, want het intense neutronenbombardement maakt dat ze langer meegaan dan voorzien in de jaren 60."
Oud 6 maart 2010, 22:14   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor Doel weet ik het niet. Normaal gezien is het drukvat van een PWR dacht ik een ferritisch (niet-roestvrij) staal (bainiet met precipitaties van spore-elementen), en een roestvrije austenitische binnenliner.
Ook zo in Doel, en dit niet alleen het vat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 22:23   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alhoewel, bij mijn weten is het probleem bij een reaktorvat niet zozeer het staal, doch wel de lassen, waarmee de verschillende stukken aan elkaar zijn gelast.
Maar, zoals reeds gezegd, weet men dit ook wel allemaal, en heeft men bij het ontwerp grote veiligheidsmarges genomen (die dan, naargelang de kennis toeneemt, kunnen gerelaxeerd worden, en resulteren in een langere toegelaten levensduur).
Oud 6 maart 2010, 22:45   #168
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De normale levensduur van elke boiler/drukvat is ongeveer 30 a 40 jaar.

In hoge stress toepassingen zoals in kolen en gascentrales 20-30 jaar.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 maart 2010 om 22:47.
Oud 7 maart 2010, 00:59   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat bepaald wat hoge stress is in drukvaten?

Juist ja, hoe zwaar ze uitgevoerd zijn in vergelijking met de verwerkte drukken. Natuurlijk weet ik ook dat diameter ook van belang is hoor.
Oud 7 maart 2010, 10:15   #170
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook voor reactorvaten is uitgegaan van een 30�*40 jaar. Alleen gebeurd hier wel een gepersonaliseerde opvolging.
Trouwens het aantal thermische cyclussen in kolen/gascentrales is gevoelig hoger dan in nucleiarie centrales (tot 100maal hoger).
Oud 7 maart 2010, 10:38   #171
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Zijn er lijsten ter beschikking met het aantal doden en gewonden veroorzaakt door aardgas en kernenergie in Belgie?

De laatse 50 jaar, wat heeft de meeste doden en zwaar gewonden veroorzaakt in Belgie, kernenergie of aardgas?

Ik vermoed dat het gebruik van aardgas veel meer doden en zwaar gewonden heeft veroorzaakt. Reden volgens mij zijn verouderde installaties en foutieve locatie van de installaties.

Met het oog op veiligheid voor de bevolking, zou men dan niet beter een stop leggen op het gebruik van aardgas en het gebruik van kernenergie aanmoedigen?
Ik denk dat je appelen met peren aan het vergelijken bent.
Oud 7 maart 2010, 10:58   #172
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt toch ook nog een theorie over betonrot ofzo zodat je kunt uitleggen dat murphy ervoor zal zorgen dat morgen dat vat kan barsten, en de beton gewoon te broos zal zijn om die druk op te vangen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 12:31   #173
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk dat je appelen met peren aan het vergelijken bent.
Verklaar je nader????
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 13:45   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er lijsten ter beschikking met het aantal doden en gewonden veroorzaakt door aardgas en kernenergie in Belgie?

De laatse 50 jaar, wat heeft de meeste doden en zwaar gewonden veroorzaakt in Belgie, kernenergie of aardgas?

Ik vermoed dat het gebruik van aardgas veel meer doden en zwaar gewonden heeft veroorzaakt. Reden volgens mij zijn verouderde installaties en foutieve locatie van de installaties.

Met het oog op veiligheid voor de bevolking, zou men dan niet beter een stop leggen op het gebruik van aardgas en het gebruik van kernenergie aanmoedigen?
Nu ga ik je lijst even aanpassen.

Het aantal doden door energie opgewekt door kernenergie ligt een pak hoger dan men aangeeft en zelfs een pak hoger dan de doden door het gebruik van aardgas.

Er sterven namelijk meer mensen aan de gevolgen van stroomstoten en branden veroorzaakt door elektriciteit, dan aan gasvergiftiging en gasontploffingen en branden veroorzaakt door gasleidingen.
Met het oog op de veiligheid van de burgers stel ik dus voor alle energieverbruik te verbieden.

Dit weekend trouwens opnieuw meer dan 5 doden door het gebruik van fossiele brandstoffen, voor de veiligheid van de burgers moet dus ook dit gebruik verboden worden.

Maar laat ons ook het gebruik van bedden verbieden, want de meeste mensen vinden de dood in hun bed.

En laat ons huizen verbieden, want de meeste ongelukken gebeuren in huizen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 14:00   #175
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het aantal doden door energie opgewekt door kernenergie ligt een pak hoger dan men aangeeft en zelfs een pak hoger dan de doden door het gebruik van aardgas.

Er sterven namelijk meer mensen aan de gevolgen van stroomstoten en branden veroorzaakt door elektriciteit, dan aan gasvergiftiging en gasontploffingen en branden veroorzaakt door gasleidingen.
Met het oog op de veiligheid van de burgers stel ik dus voor alle energieverbruik te verbieden.

Dit weekend trouwens opnieuw meer dan 5 doden door het gebruik van fossiele brandstoffen, voor de veiligheid van de burgers moet dus ook dit gebruik verboden worden.

Maar laat ons ook het gebruik van bedden verbieden, want de meeste mensen vinden de dood in hun bed.

Heb je een bron van aantal doden door electrocutie in Belgie?
Oud 7 maart 2010, 14:16   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je een bron van aantal doden door electrocutie in Belgie?
http://www.zorg-en-gezondheid.be/sta...soorzaken.aspx

http://www.ordomedic.be/nl/adviezen/...S/statistieken
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 18:09   #177
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar je nader????
Niemand heeft officieel een kleine kernreactor in zijn kelder, maar zeer veel mensen hebben wel gas in huis.

Als je die equatie wegneemt, door te stellen "hoeveel doden/gewonden vallen er in aardgas gestookte centrales in België jaarlijks tegenover kerncentrales", dan is het verschil een pak kleiner.
Oud 8 maart 2010, 19:22   #178
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Mi is zowel bij het gebruik van gas, als het gebruik van electriciteit, als bij de aanwending van kernenergie, een aanvaardbare graad van veiligheid ingebouwd.
Als we het aantal doden willen beperken, zullen we ons moeten focussen op radicaal verbieden van roken en andere drugs, beteugelen van overgewicht...
Oud 8 maart 2010, 19:23   #179
flatliner
Gouverneur

Standaard

Kun je aangeven in welke onderrubriek van zorg en gezondheid je electrocutie kan terugvinden?

Ik vind het er precies niet in terug. Of moet W29 "contact met overige aangedreven handgereedschappen en huishoudelijke apparaten" zijn. Daar dit echter maar 2 keer voorkwam in 2007, kan het dit eigenlijk niet zijn1 want dit extreem lage aantal ondermijnt jouw stelling.
Oud 8 maart 2010, 19:27   #180
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niemand heeft officieel een kleine kernreactor in zijn kelder, maar zeer veel mensen hebben wel gas in huis.

Als je die equatie wegneemt, door te stellen "hoeveel doden/gewonden vallen er in aardgas gestookte centrales in België jaarlijks tegenover kerncentrales", dan is het verschil een pak kleiner.
Waarom zou iemand een kernreactor in huis moeten hebben? Daarom heb je een electriciteitsnet, om juist ongevallen te voorkomen.

De overheid " verplicht bijna" om aardgas te gebruiken wegens het laag houden van de prijs. Andere verwarming, bvb via electriciteit, wordt financieel bestraft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be