![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik vind dat je voor een liberalist verdomd veel wildersiaanse trekjes hebt. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Redwasp als we naar de toepassing kijken in bvb SA, Maleisië,... vrees ik dat hij er niet zover naast zit :S.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofascisme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Als christen kun je niet anders als de koran verwerpen.
Mohammeds leven lijkt mij niet echt liefdevol te zijn geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als iemand geen argumenten heeft en dan maar zijn toevlucht zoekt in de nazi vergelijkingen heeft die natuurlijk de discussie al op voorhand verloren. Vandaar mijn referentie naar Godwin's law.
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als jij echt geloofde wat in dat onnozele en slecht geschreven boekje staat, had je jezelf allang opgeblazen en stonden de 72 maagden al op een rijtje te wachten tot jij je paradijselijke dagtaak volbrengt. Dus voor jou is de koran alvast niet heilig.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe het maar eens... de vergelijking is treffend. Ik heb hier een Korankopie liggen. U kunt er ook zo een krijgen voor een tientje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jevaly : 12 maart 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() 10 eurocent mss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat gaf ik zelf aan dat het niet gemakkelijk is en bovendien het gaat hier om een antwoord op de vraag "wat is islam?"
Ik zal jou niet tegenspreken als je dat met retorica aanpakt want ik heb geen verstand van negaties en stellingen hoe ze retorisch eventueel best te gebruiken zijn. Niet onafhankelijk en niet afhankelijk is gewoon vaag, in bepaalde domeinen zoals techniek (boolean algebra) en (discrete) wiskunde zou dat zelfs weinig of geen zin hebben als we het vertalen naar symbolen. Wat is het nu? Afhankelijk en niet afhankelijk (is het zeker niet) Niet onafhankelijk en afhankelijk (ook niet) Onafhankelijk en niet afhankelijk (ook niet) .. maar .. Niet onafhankelijk en niet afhankelijk Onduidelijk is het, maar tegenstrijdig niet ![]() ![]() En nee, "Vlaanderen en Wallonië zijn onafhankelijk van elkaar en ze zijn afhankelijk van elkaar." is ook niet tegenstrijd, en misschien wel! Hoe? Kijk, in de wetenschapsfilosofie bijvoorbeeld houdt men zich bezig met de vragen zoals "wanneer is een theorie meer falsifieerbaar dan een andere?". Een van de antwoorden, natuurlijk zijn er veel, is de duidelijkheid van de theorie. A theory wich makes more precies predictions is more easily to be falsified than another. Mijn theorie is bijvoorbeeld: "Flanders is independent"! This is a vague assertion. What is independence, exactly, and how are we to measure it? En ook, waar zijn de grenzen tussen afhankelijk en niet afhankelijk? Afhankelijkheid is zo'n term die het moeilijk maakt om te beweren dat "Vlaanderen is afhankelijk en onafhankelijk" tegenstrijdig is. Afhankelijkheid ("af") in de politiek, is niet dezelfde ("af") in geografie, niet dezelfde ("af") in verzamelingenleer enzovoort.. Ik heb hierover nog veel te vertellen, maar "wat is islam" is niet onze topic. Je mag gerust zeggen islam is cultuur of gevaarlijke ideologie of belief system. Het maakt hier niet uit, we bekijken het zeer abstract zijnde de grootste bewering in de geschiedenis. Laatst gewijzigd door porpo : 14 maart 2010 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil je niet van onredelijkheid beschuldigen, maar ik vermoed dat de oorzaak van mijn onbegrip ligt in een culturele afgrond tussen ons is ter grote van de Atlantische oceaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Islam, Christendom, Hindoisme, it's all bollocks to me
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Islam was een methode om het volk te verenigen en een rijk op te bouwen. Je hoort veel onzin erover, Ik hoor bvb. "Oh maar het moet wel geïnspireerd zijn door god, kijk naar de prachtige versen!" Mohammed had geld (kijk naar zijn 1ste vrouw), er waren toen al veel verhalenvertellers en dichters...kan iemand 1+1 doen?
Op zich was het geen slecht idee en de eerste kaliefen pakten de expansie goed aan, in die tijd was de islam, relatief gezien, uiterst verdraagzaam. Niet om te zeggen dat alles pijs en vree was en dat er geen problemen waren maar deze waren onvergelijkbaar met latere problemen. Het is pas een paar eeuwen later dat men zo agressief werd tegen andere geloven en men echt overging tot de religie te verspreiden via het zwaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieslaam is enkel en alleen met het zwaard verspreidt, vanaf de beginperiode!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |