![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat men niet graag youtube bekijkt, maar dit werkt toch zonder enige truc?
En wat zou het nut zijn hier een truc toe te passen telkens opnieuw? Behalve de zwendelaars die iets proberen te verkopen misschien. http://www.youtube.com/watch?v=yq67p...eature=related
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetten van Maxwell, daar is aangesjoemeld mijn beste |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dit echt zijn, dan zou dat inderdaad een straffe demonstratie zijn en dan zou dit inderdaad gans de electrodynamica in twijfel trekken. Maar ik heb er heel erg mijn twijfels over. Er zijn een aantal mogelijke verklaringen: 1) puur boerenbedrog, er zit een spoel onder de tafel die een draaiveld veroorzaakt, en het enige wat onze magneetjes doen is "levitatie" om een lage-wrijvingslager te bouwen. 2) goocheltruuk: op het ogenblik dat de beste man het ding "loslaat" geeft hij een stootje aan de rotor, en die blijft dan lang draaien (zoals een top). 3) er zit een klein motortje in de basis en de "magneetjes" zijn niks anders dan batterijtjes ![]() Maar er is ook een "echte" verklaring: het is mogelijk dat de manier om de rotor op de stator te plaatsen, "geladen" is. Gezien (volgens de klassieke electrodynamica) het magnetisme een conservatief veld is, moet men, na een volledige toer, evenveel energie "gewonnen" als "verloren" hebben, een beetje zoals wanneer je met de fiets een parkoers rijdt: je gaat evenveel gravitatie energie winnen (bergaf) als je er gaat verliezen (bergop rijden), bij gesloten cyclus. Maar het is best mogelijk dat men "bovenop de berg" is vertrokken. Dan gaat men een aanvankelijke "startimpuls" krijgen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2010 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom maar af naar Huize Chaos, de werkplaats en bijhorende machine-bediener staat klaar om gratis energie-centrales te bouwen.
Let wel, ik geef zelf geen extra € uit aan materialen.
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
(just checking)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 maart 2010 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Hoe verklaar je dan dat electromagnetische en optische apparaten die zijn ontwikkeld op basis van de wetten van maxwell, toch perfect werken zoals verwacht en zoals berekend op basis van die wetten?
Toeval? Is het toeval dat uw pc werkt? Dat een gps-toestel werkt? Dat uw TV werkt? Enzovoort enzo verder... Pindar, pindar toch. Ben jij eigenlijk een vriend van HarrieChristus? Lijkt me ergens wel plausibel. Indien niet moeten jullie dringend eens babbelen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne, kijk dat anderen U niet serieus nemen is zeer begrijpelijk, Maar dat U U zelf, als ik zo U postings eens lees, nog zo serieus neemt is voor mij onbegrijpelijk!. Als wetenschapper, nou eigenlijk meer technicus, U denkt zeker ook dat wit licht is opgebouwd uit een aantal kleuren? Is het niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Wel, Kwaja, hoe verklaar je dat Electromagnetische toestellen werken zoals de theoretische ontwerpen en berekeningen voorspellen?
Of ga je dat ook al ontkennen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ok, als je niet gelooft in de wet van behoud van energie ga dan eens op je dak staan en spring er af.
Indien je hard genoeg gelooft dat bovenvermelde wet een dogma is, dan zal je potentiële energie zich vast niet omzetten in kinetische en zal je niet als een idioot tegen de grond smakken [disclaimer]bovenstaande tekst is ironisch bedoeld en niet als effectief advies. Alle en elke schade ontstaan door voornoemde proef is volledig voor de rekening van de proefpersoon[/disclaimer]
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 maart 2010 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de volledigheid, de afleiding van behoud van energie in klassiek electromagnetisme, ook de stelling van Poynting genoemd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poynting%27s_theorem |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |