![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-alle wegen moeten worden verbeterd en niet alleen de fietspaden -mijn kinderen zijn nog te jong om de bus te nemen en bovendien kan een bus hen niet binnen het kwartier naar school brengen (de tijd om naar de halte te gaan en te wachten is al langer).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een vorige job van mij was in het havengebied.... totaal van 1 tram en 2 bussen om daar te geraken. , vuile bussen, luidruchtig volk + staan wachten in bittere kou en als topper : totale reistijd enkel : 1 u 25 min Bovendien rijden er maar zeer beperkt bussen tot echt in het havengebied zelf. dat ze s' morgens maar twee trips doen is geen uitzondering. enkele minuten vertraging met de eerste tram of bus ? sorry aansluitende bus van 7u 15 is vertrokken... u geraakt dus niet meer op uw werk. Zelfde traject : reistijd met de wagen : 28 min. !!!! uitgemaakte zaak nietwaar ? Bovendien : al die freyaakes & andere verwende rijkeluiskindertjes die de werkende mens aanmanen het openbaar vervoer te nemen....doen het ZELF niet of het moest verkiezingstijd zijn en de camera's staan erop.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 14 maart 2010 om 00:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aan je buren uitleggen waarom er de helft van de tijd een locomotief geparkeerd staan op hun parkeerplaatsen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het enige dat de overheid moet doen is sturen met taxen en subsidies hier is de keuze om 1uur per dag tijd te verliezen zodanig nadelig versus het openbaar vervoer, dat het eigenlijk belachelijk is te denken dat we zo'n burger kunnen dwingen om te dromen via openbaar vervoer naar zijn werk te gaan. Het openbaar vervoer is gemaakt voor de burger die pendelt naar brussel, en zelfs daar slagen we niet in om de gemiddelde burger uit zijn auto te houden. Dus daar moet de combinatie trein tram bus ervoor zorgen dat ze een equivalent aanbod kan zijn versus de auto, zonder de last van de files maar met de flexibiliteit en de snelheid van het individueel vervoer. Er is voor het openbaar vervoer dus maar een oplossing, dat is evolueren naar 'veel snelle verbindingen' Dus kleinere wagons of shuttles die sneller pendelen tussen alle steden denk aan 200km/u in shuttles van 10-40 personen. En aansluitend gepersonaliseerd transport die je kunt huren type segway's bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over trajecten van 0 �* 5 km. Den Duisteren Duikboot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.verkeersnet.nl/352/fietse...ine-afstanden/ http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...08-2539-wm.htm In 2007 is één op de vier verplaatsingen naar het werk per fiets afgelegd. Gemiddeld legden de fietsers daarbij ruim 4 kilometer af. De duur bedroeg ruim een kwartier, aldus het CBS... Bij afstanden minder dan één kilometer lopen of fietsen de Nederlanders doorgaans naar het werk. Toch wordt nog bijna één op de vijf verplaatsingen onder de 1 kilometer met de auto afgelegd. Wanneer de afstand tot het werk tussen de één en de vijf kilometer bedraagt, gaan mensen nauwelijks nog te voet. Dan is de fiets met bijna de helft van het aantal verplaatsingen het populairste vervoermiddel. Heeft heus niet alleen te maken met infrastructuur ed maar ook met mentaliteit, open-minded zijn en al dan niet vastgeroest zitten in zijn gewoontes ( de meeste mensen zijn dat ). Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 maart 2010 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Hoe groot is de kans zwaargewond of gedood te worden -per km- met de fiets tov het nemen van het OV of met de auto, ook als passagier ? Wslk gaat men hiervan enkel recente buitenlandse studies of degelijke statistieken vinden. Ik zoek ze niet meer. ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Per passagierskilometer ligt het waarschijnlijk rond 4,5 omdat er per verreden auto km gemiddeld 1,5 personen in een auto zitten, terwijl dat bij een fiets wel ongeveer 1 zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gemiddeld gaat het volgens de tabel over een enkele reis van 3,8km. Stel 4km en 240 werkdagen dan komt dat neer op een kleine 1900km per jaar. Peanuts als je weet dat de gemiddelde auto in dit land jaarlijks ongeveer 15.000km aflegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik woon op 30 km van waar ik werk, maar zou voor 5km ook de wagen nemen. 's morgens bezweet aankomen en 's avond zeiknat naar huis laat ik voor de milieubewuste medemens.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Iemand die na 5km fietsen al zweet als een rund is een vetzak of een wielerterrorist..
![]() Men zou werknemers die < 5km woon/werkverkeer met de wagen doen moeten santioneren.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Of gewoon er voor zorgen dat zoveel mogelijk kinderen een school op loopafstand hebben.
![]() |
#36 |
|
![]() Ik zie ook niet in hoe je na een traject van hoop en al 5 km al badend in het zweet aankomt. Ten andere vind ik dat we wel erg overgevoelig zijn geworden voor de menselijke lichaamsgeur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je moet geen spurt trekken van 5 km hé!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je voor iets betaalt dat het allemaal goed is hé. Problemen rijken heel wat verder dan louter alleen centjes tellen. Ik denk dat u zowat de perfecte illustratie bent van wat ik bedoel met het mentaliteitsprobleem hier. U spreekt van vooruitgang en beschaving wanneer het gaat om met de auto de verplaatsingen te doen, wel het valt me op dat die “beschaafden” net de meest onbeschaafden en gefrustreerden op de weg zijn. Onlangs zag ik er nog twee met elkaar op de vuist gaan. Ze hobbelen van drempel naar drempel, van verkeerslicht naar de volgend file en ondertussen maar sakkeren op andere weggebruikers zoals vrachtwagenchauffeurs, fietsers of voetgangers. Is het niet op deze groepen, dan zitten ze op elkaar te vitten of op de overheid en o wee als de brandstofprijzen stijgen, dan staan ze op hun achterste poten. Niet zolang geleden stond er in de krant een artikel over een manager ( een bekrompen vakidioot ) die een stewardess een berisping had gegeven omdat ze met de fiets naar het werk kwam. Ze woonde op 1 km van haar werk. Dit is nog zo’n voorbeeld van die mentaliteit die dateert van enkele decennia terug. Pas op, als u gaat naar achterlopende regio’s zoals het Polen enz ,dan zal uw mening nog op veel bijval kunnen rekenen. Als je daar een auto koopt is dat chic en een fiets is voor de arme drommels. Tijden veranderen echter en meer en meer mensen zijn gaan inzien dat fietsen tal van voordelen heeft. Sommige mensen zitten echter nog steeds vastgeroest in hun oude, enggeestige denkpatroontjes en geraken naar niet meer uit. Onze Noorderburen, die er bekend om staan om open minded te zijn, staan daar al veel verder mee. Om met een quote te eindigen; ‘‘De cultuur is veranderd'. In de jaren tachtig was de fiets iets voor Alternative Spinner. Nu zie je dat vooral hoogopgeleiden met goede banen op de fiets stappen.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie hier in Zwitserland elke ochtend kinderen, zelfs kleuters gewoon tevoet naar school gaan. Vrijwel niemand in mijn gemeente woont meer dan 1km van de school vandaan, en er zijn goede en veilige voetpaden. De kinderen gaan doorgaans in groep, waarbij de ouderen op de kleintjes letten. Aan het begin van het schooljaar gaan er altijd volwassenen mee. Aan de enige plek waar een drukke weg over gestoken moet worden staat er altijd iemand het verkeer te regelen. Het is zelfs zo dat men alhier de voetweg naar school als een essentieel onderdeel van de sociale en lichamelijke ontwikkeling van het kind beschouwt, en men ouders ten stelligste afraadt om hun kinderen zelf naar school te brengen.
![]() |