Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2010, 11:58   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zo wijst hij er bijvoorbeeld op dat veel van die halfbakken groenen het hele jaar door lopen te pochen met hoe milieubewust ze wel zijn, om vervolgens in de vakantie een dure exotische reis te doen waarmee ze hun jaarlijkse ecologische voetafdruk ineens vervijfvoudigen...
Den tijd dat pater Versteylen met de fiets naar het parlement kwam is ook allang verleden tijd..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:24   #42
giserke
Banneling

Standaard

Den eerste die mijn entrecote probeert af te pakken, krijgt een toenk tegen zijn muil. grrr..
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:42   #43
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat dacht u hiervan:

GroenLinkse NIMBY's

GroenLinkse millieu-sinterklazerij

GroenLinkser rijdt in ultravervuilende Trabant

De lijst is schier oneindig, voor de PvdA geldt hetzelfde. Als er wat te graaien valt, zijn ze opeens helemaal niet meer zo principiëel meer. Maar wel anderen de wet willen voorschrijven vanuit hun eigen totaal misplaatste morele superioriteit. Ik walg echt van dat volk.
Ja we gaan geenstijl serieus nemen
Citaat:
Ik heb overigens eens een interessant boek gelezen van Peter Tom Jones (groen!-kandidaat geweest), waarin hij dat pseudo-groen gezever ferm door de mangel haalt. Zo wijst hij er bijvoorbeeld op dat veel van die halfbakken groenen het hele jaar door lopen te pochen met hoe milieubewust ze wel zijn, om vervolgens in de vakantie een dure exotische reis te doen waarmee ze hun jaarlijkse ecologische voetafdruk ineens vervijfvoudigen...
PT Jones schrijft inderdaad heel interessante dingen, dat vetdrukte is natuurlijk helaas nog al te vaak waar...

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:51   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Den eerste die mijn entrecote probeert af te pakken, krijgt een toenk tegen zijn muil. grrr..
Misschien moeten we maar een vzw beginnen die zich inzet voor de verdediging van de entrecote en het zwijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:58   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ja we gaan geenstijl serieus nemen
Dan doet u het niet he.
Geenstijl bedrijft journalistiek op een andere manier dan we gewend zijn, maar het nieuws en de onthullingen waar ze mee komen, zijn doorgaans wel waar. Tot spijt van wie het benijdt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 13:21   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste hip-groenen zijn yuppies en middle-class hogeropgeleide parvenus. Het soort "groen" dat er graag mee te koop loopt.

Ik ken anders wel heel wat groenen die werkelijk menen wat ze zeggen en doen, maar daarmee nooit op tv of in de boekskes zullen komen net omdat ze werkelijk het kapitalistische consumptiesysteem in vraag stellen. En dat soort groenen is nog altijd een gevaar voor de gevestigde orde, waar die yuppie hippe groenen ook bij horen.
ik heb nooit gesnapt waarom groenen politiek links progressief zijn

groen lijkt mij bij voorbaat rechts en conservatief te moeten zijn, als het over zuiver natuurbehoud zou gaan toch ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 13:22   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Den tijd dat pater Versteylen met de fiets naar het parlement kwam is ook allang verleden tijd..
was anders één van de uitzonderingen vanwege niet verzuurd
Oud 16 maart 2010, 13:35   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was anders één van de uitzonderingen vanwege niet verzuurd
Het is daarom dat de communisten hem snel uit Agalev buiten gepest hebben.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 13:41   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is daarom dat de communisten hem snel uit Agalev buiten gepest hebben.
da's waar

god hebbe zijn ziel
Oud 16 maart 2010, 14:53   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er blijkt onderzoek gedaan te zijn naar iets wat ik eigenlijk altijd al wel vermoedde, maar nooit kon staven: 'Groene' mensen zijn gemener:

Heeft er iemand een linkje naar het onderzoek waarvan sprake is, of weet iemand er meer over?

Het gaat mij namelijk om: "Milieubewuste types voelen zich namelijk moreel superieur omdat zij 'de wereld redden'".

Deze houding heb ik zelf ook vaak waargenomen bij macrobiotische graseters, bomenknuffelaars en aanverwanten. Vaak, maar niet altijd, bevinden zij zich ter linkerzijde van het politieke midden en niet zelden worden ze geteisterd door een hevige vorm van politieke hypercorrectheid waarbij ze dan alles en iedereen verketteren die niet aan de door hun opgelegde standaard voldoen. Terwijl ze, als puntje bij paaltje komt, op allerlei gebied zelf zo hypocriet als de neten blijken te zijn. Een Duitse term voor dit soort mensen is dan ook 'Gutmenschen', de zogenaamd moreel superieuren. Althans, dat vinden ze zelf. Een hoogst irritant slag volk, maar nu is dus aangetoond waarom dat zo is.
Ik vermoed dat deze jongeren zich ook 'superieur' voelen:

Extremen hebben altijd een superieur gevoel.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 maart 2010 om 14:54.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:15   #51
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je ziet dat ook veel bovenkomen in volgende situatie, ...

Groene jef en zijn marie gaan van t stad op den buiten wonen, in t groen, (ah ja als groene zijnde... ) eerst gaat alles goed, vogeltjes fluiten, koeien loeien, ... maar als de koeien wat te veel beginnen loeien s morgens, of de haan van boer Teun kraait hen om 6.30 uit bed, dan begint het al wat wrijving te geven met boer Teun, als de boer dan ook die daar al 30 jaar woont, en werkt, zijn veld gaat bemesten, dan stinkt het, en dan start operatie pest boer Teun weg, ... alle middelen zijn goed, rechtzaken, gesprekjes en dealtjes met de lokale burgemeester en een paar andere politieke vrienden .

Nee groene eco communisten, laat die maar schoon in t stad blijven, het park bied voor hen fun genoeg, en daar zitten ook geen kraaiende hanen.
In het citadel park in Gent wel zulle.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:31   #52
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Het is altijd gevaarlijk om voort te gaan op een krantenartikel... zeker als het over de interpretatie van wetenschappelijke studies gaat. Het feit alleen al dat in het artikel wordt gesproken over een Brits onderzoek, terwijl het een Canadees onderzoek betreft, zegt al voldoende. Nochtans is het niet moeilijk om het originele artikel op te snorren via google. Het kostte me welgeteld 2 zoekopdrachten.

En wat blijkt? Het gaat helemaal niet over mensen die "groen leven" zoals het krantenartikeltje suggereert, maar wel over mensen die in een computerspel kozen voor "groene" producten. Het zijn dus zelfs niet noodzakelijk mensen die in het echte leven ook "groene" producten kopen, laat staan dat ze "groen leven" ("groene" producten zijn overigens maar al te vaak alles behalve "groen" zoals biologisch gekweekte producten van de andere kant van de wereld of "groene" producten die overbodig zijn en dus alleen maar bijdragen aan consumptie). Bovendien is de steekproef dan nog eens belachelijk klein. Conclusies verbinden aan dergelijke onderzoeken is weinig zinvol.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:39   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

groen lijkt mij bij voorbaat rechts en conservatief te moeten zijn, als het over zuiver natuurbehoud zou gaan toch ...
links en conservatief misschien, ja, maar rechts is nooit groen. Rechts staat aan de kant van het grootkapitaal en dat is de kant van de roofbouw op menselijke en natuurlijke hulpbronnen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:43   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
links en conservatief misschien, ja, maar rechts is nooit groen. Rechts staat aan de kant van het grootkapitaal en dat is de kant van de roofbouw op menselijke en natuurlijke hulpbronnen.
da's wel een oude gedachtengang denk ik ... alsof groen geen interessant 'product' zou zijn ... je ziet die groene industrie toch komen (daarom staken de groenen me dunkt ook in maatpak bij hun campagne) ... eigenlijk bewijs van mijn stelling

groen is voor bedrijven en grootkapitaal trouwens meestal gelijk aan efficienter en energiearmer produceren

ik blijf erbij : groen is ideologisch rechts conservatief .
Oud 16 maart 2010, 15:44   #55
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar plaatst u mij dan?
Citaat:
Kijk, ik ben zo'n typisch conservatieve rechtse zak, maar ik sorteer wél gewoon netjes mijn afval (papier, glas, karton, plastic, biologisch afval, chemisch afval enz allemaal apart), ik heb er bewust voor gekozen om géén auto aan te schaffen (ik wandel, fiets of neem het openbaar vervoer, en in de gevallen dat ik wel een auto nodig heb, huur of leen ik die), ik koop zoveel mogelijk millieuvriendelijke producten, eet vlees van scharrelvarkens en ga zo maar door. Maar ik voel mij daarom nog steeds niet beter omdat ik 'de wereld red' of zoiets. Ik vind datgewoon de evidentie zelve.
Of is dat niet groen genoeg?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:46   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar plaatst u mij dan?

Of is dat niet groen genoeg?
groen behoudsgezind, je past perfect in t plaatje, veel logischer in elk geval dan de combi groen-progressief
Oud 16 maart 2010, 15:47   #57
Anna List
Banneling

Standaard

nog een bewijs van die stelling :

als t concreet (als groen ten koste van jobs gaat bvb) wordt botst groen met Sp-a
Oud 16 maart 2010, 15:54   #58
funzo
Burger

funzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb eigenlijk nooit de groene haat tegenover de familiale landbouwer gesnapt ... als er nu één behouder van de groene ruimte is, is het wel de familiale landbouwer ...
monoculturen van genetich gemanipuleerde en half kapot gespoten gewassen noem ik geen groene zones hoor
Oud 16 maart 2010, 15:54   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er blijkt onderzoek gedaan te zijn naar iets wat ik eigenlijk altijd al wel vermoedde, maar nooit kon staven: 'Groene' mensen zijn gemener:

Heeft er iemand een linkje naar het onderzoek waarvan sprake is, of weet iemand er meer over?

Het gaat mij namelijk om: "Milieubewuste types voelen zich namelijk moreel superieur omdat zij 'de wereld redden'".

Deze houding heb ik zelf ook vaak waargenomen bij macrobiotische graseters, bomenknuffelaars en aanverwanten. Vaak, maar niet altijd, bevinden zij zich ter linkerzijde van het politieke midden en niet zelden worden ze geteisterd door een hevige vorm van politieke hypercorrectheid waarbij ze dan alles en iedereen verketteren die niet aan de door hun opgelegde standaard voldoen. Terwijl ze, als puntje bij paaltje komt, op allerlei gebied zelf zo hypocriet als de neten blijken te zijn. Een Duitse term voor dit soort mensen is dan ook 'Gutmenschen', de zogenaamd moreel superieuren. Althans, dat vinden ze zelf. Een hoogst irritant slag volk, maar nu is dus aangetoond waarom dat zo is.
http://www.guardian.co.uk/environmen...e-likely-steal

Psychological Science

Psychological Science, the flagship journal of the Association for Psychological Science, is a leader in the field of psychology, with a citation ranking/impact factor that consistently places it in the top 10 psychology journals worldwide.

http://www.psychologicalscience.org/...ontent=ps/home

http://www.rotman.utoronto.ca/newthi...enproducts.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 maart 2010 om 15:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 15:55   #60
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rechts en conservatief? Evolutie ligt aan de basis van de natuur. En conservatisme en evolutie gaan nu niet echt samen. En centraal in de natuur staan ecosystemen. Dat gaat dus ook al niet samen met het individualisme van rechts.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be