![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit een goede maatregel is. Om het vb te geven van de brand in Luik. Als de eigenaar geen brandverzekering heeft en de oorzaak van de brand komt bij hem te liggen moet hij de geleden schade met persoonlijk kapitaal vergoeden. Maar van een kale kip kan je niks plukken. M.a.w. de slachtoffers, inwoners, buren met lichamelijke en/of materiële schade gaan daarvan de dupe zijn. Het lijkt me dan ook aannemelijk dat er vergelijkbaar met de autoverzekering een verplichte verzekering komt voor schade berokkend aan derden. Maar als ik zie dat er op mijn autoverzekering B.A. geen 21% BTW maar wel zo maar ff 27% bijdragen en taksen geheven worden stel ik mij wel de vraag waarom dat nodig is. Dat lijkt mij een zoveelste aanslag van de staat op het geld van de burger. Indien dit ook met de brandverzekeringen gaat gebeuren mag men toch wel denken dat de verantwoording voor die verplichte invoering een schaamlapje is om een verdekte belastingverhoging in te voeren. En dat kan niet de bedoeling zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is maar logisch dat dit verplicht is, net zoals de autoverzekering.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog steeds huiseigenaars, zeker in studentensteden, die het niet nodig schijnen te vinden een brandverzekering af te sluiten. Deze maatregel is voor hen bestemd, niet voor één persoon op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zit stief verniet nog bij ethias? Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 maart 2010 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 maart 2010 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de beste wil van de wereld, kan ik niet inzien of begrijpen dat de verplichting om aangesloten te zijn bij een ziekenkas, zoals dit in Vlaanderen het geval is, een belasting zou zijn.
Idem dito voor de autoverzekering. Idem dito voor de verplichting om een arsjitekt te betrekken bij het bouwen van je woning. Idem dito voor honderden andere voorbeelden (schoolplicht, destijds militaire dienst, een rijbewijs hebben .... ) En dus ook al zo voor een brandverzekering, tenminste voor wat het aspekt burenschade en dergelijke meer betreft. Het strikte 'eigen kapitaal' moet niet verplicht verzekerd worden, tenminste zo vermoed ik dat het in de wet zal staan. (als ge het niet begrijpt, vergelijk dan met je autoverzekering: zelf al koop je een te dure auto voor je eigen portemonnee, de omnium is nooit verplicht ...) Niet elke maatschappelijke verplichting is een 'belasting', zelfs al belast het je portemonnee ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() De verantwoordelijke huisbazen doen dat al lang.
Alleen de huisjesmelkers/filous zoals die in Luik vinden dat niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken. Een verzekering is dus geen belasting, ook al is ze verplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er zullen ongetwijfeld ook na het invoeren van deze verplichting nog steeds mensen zijn die geen brandverzekering hebben. Het verschil is dat ze na het invoeren van die wet gestraft kunnen worden, zoals een niet-verzekerde autobestuurder gestraft kan worden. Het zal het aantal niet-verzekerden in ieder geval naar beneden halen en dat was uiteindelijk toch de bedoeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar het aantal financiële drama's dat eruit voortvloeit wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfs dat valt nog maar af te wachten... Ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, mensen die niet verzekerd zijn voor de schade die ze bij anderen aanrichten. D�*�*r gaat het om. Heb je dat nu nòg niet door?
![]() |
![]() |