Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2010, 22:56   #61
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
liefde liefde.... smikkelen ja
Het gaat dus al véél verder dan ik ooit al gedacht heb...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 01:52   #62
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Rikken heeft afgedaan.
Vroeger durfden wij in het juiste gezelschap wel eens een partijtje rikken aanvangen. Voor een paar frank per slag hebben wij ooit vele leuke avonden doorgebracht. Ooit (in lang vervlogen tijden) zelfs een tijdje een wekelijkse kaartavond gehad.

Maar tegenwoordig kent niemand dat precies nog, rikken. Tegenwoordig is het al poker wat de klok slaat. Je kan daar ook passen maar daar houdt de gelijkenis wel op. Eerst leek het mij niet veel, dat poker. Maar aangezien de rest dat blijkbaar wel vond ben ik er maar in meegegaan.

En godverdomme, dat is leuk. Hoe langer je het doet hoe leuker het wordt. Nu gaat het al zover dat ik me op twee gratis online spellen heb geregistreerd. En het gaat goed. Mensen die denken dat pokeren gokken is hebben het overigens flink mis. Er komt niet meer gokken bij kijken dat bij andere kaartspellen als je dat niet wil. Maar shit seg, je hersenen draaien flink hogere toeren als je pokert dan als je bv. rikt. En dat is altijd mooi meegenomen bij een spel.

Nog pokerliefhebbers hier?
Ik moet toegeven dat ik op facialbook zynga poker al op level 46 sta

Ma pokeren voor echte poen: vergeet het maar

Voor de rest blijf ik erbij dat pokeren met echt geld een gok"spel" is

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 22 maart 2010 om 01:55.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:44   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het een lange uitleg om te zeggen dat je in poker geluk moet hebben en dat daarmee een middelmatig pokerspeler kan winnen van een ervaren pokerspeler.
Als er 2 spelers 100 handen tegen elkaar spelen dan kan de mindere speler winnen van de betere, al heeft de betere speler uiteraard iets meer kans.

Als er 2 spelers 100K handen tegen elkaar spelen dan is het onvermijdelijk dat de betere speler wint.

Daarom mag je bij poker nooit op korte termijn denken, want dan zal je te gefrustreerd raken en kap je er beter mee.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:55   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hehe ,goeie analyse in zijn totaal....

Wat voor mij persoonljk het belangrijkste is ,en waar ik de eerste rondes de nodige aandacht aan besteed is de bereidheid van de blinds om hun positie qua inzet te verdedigen...

Als die niet ten alle prijze hun inzet willen verdedigen heb je inderdaad een grote kans om de pot in te pikken...

En in het andere geval als je gecallt wordt is er ondanks je slechte kaarten géén man overboord....

En zeker niet als er op de flop niets te rapen valt....

Dan is het tijd om nog eens de bluftoer op te gaan...
tot je natuurlijk op iemand stoot die consequent jouw raise reraist op de big blind.

maar dat maakt het natuurlijk plezant
Oud 22 maart 2010, 11:05   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Zijn de regels anders bij strip poker ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 13:00   #66
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier geen hele namiddag liggen quoten dus;

@degenen die het precies maar een saai spel vinden; mij leek het eerst ook niet veel soeps maar hoe langer je het speelt hoe meer en meer het me meevalt. Het is echt niet zomaar in het wilde weg gokken op goei kaarten.

@degenen die het gaan vergelijken met schaken; waarom moet poker vergeleken worden met schaken? Ik schaak ook regelmatig maar dat wil niet zeggen dat ik ooit nog wel eens (met veel plezier) Wie is het of Vier op een rij speel met de bengels. Het ene spel sluit het andere niet uit eh?
En overigens; kwestie denkwerk komt poker dicht in de buurt van schaken hoor. Bij schaken doe ik ook altijd een zet op het moment dat ik denk: "Ik kan hier nog een uur over denken, ik doe gewoon een zet." Ik ben gewoon niet clever genoeg om alle mogelijke zetten door te nemen. Dat is bij poker ook zo. Dat doe ik ook iets op een moment dat ik eigenlijk nog gerust een half uurke verder zou kunnen denken en rekenen. Beter worden in poker of schaak komt er gewoon op neer om zo snel mogelijk alle mogelijke zetten of handen na te gaan. Degene die dat het snelste kan is de beste. Ook bij poker, gokspel of niet. De beste rekenaar wint op lange termijn met poker altijd.
Gelukkig zijn die rekenaars ook vrij goed te herkennen. Helmutt is er bijvoorbeeld zo eentje. Doodsaai om naar te kijken. Anderzijds zijn er mensen als Durrrr, die helemaal geen rekenaar is maar die over zo'n geweldige hoop guts beschikt dat ik er gewoon niet tegen zou durven spelen. Heerlijke televisie is dat.

@degenen die les willen gaan geven; zoals jullie al zeggen, op internet is er massa's pokermateriaal te vinden. Voor mij blijft het voorlopig gewoon een leuk spelletje, ik heb niet de ambitie om pro of wereldkampioen te worden ofzo. Al ga ik op verlof dit jaar in Las Vegas toch eens 500 dollar aan een 1-2 No Limit tafel vergooien.
Oud 22 maart 2010, 13:03   #67
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Poker is een leuke bijverdienste
Oud 22 maart 2010, 13:05   #68
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelfs enkele maten die halftijds zijn gaan werken omdat ze er meer dan genoeg mee winnen. Er zijn er zelfs die het voltijds doen, en loopbaanonderbreking hebben genomen.
Oud 22 maart 2010, 13:08   #69
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik heb zelfs enkele maten die halftijds zijn gaan werken omdat ze er meer dan genoeg mee winnen. Er zijn er zelfs die het voltijds doen, en loopbaanonderbreking hebben genomen.
...dan spreek je niet meer over een winst van 50 euro per maand eh

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 22 maart 2010 om 13:08.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 13:09   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Poker is een leuke bijverdienste
als er winnaars zijn, zijn er ook verliezers.
Oud 22 maart 2010, 13:10   #71
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Rikken heeft afgedaan.
Vroeger durfden wij in het juiste gezelschap wel eens een partijtje rikken aanvangen. Voor een paar frank per slag hebben wij ooit vele leuke avonden doorgebracht. Ooit (in lang vervlogen tijden) zelfs een tijdje een wekelijkse kaartavond gehad.

Maar tegenwoordig kent niemand dat precies nog, rikken. Tegenwoordig is het al poker wat de klok slaat. Je kan daar ook passen maar daar houdt de gelijkenis wel op. Eerst leek het mij niet veel, dat poker. Maar aangezien de rest dat blijkbaar wel vond ben ik er maar in meegegaan.

En godverdomme, dat is leuk. Hoe langer je het doet hoe leuker het wordt. Nu gaat het al zover dat ik me op twee gratis online spellen heb geregistreerd. En het gaat goed. Mensen die denken dat pokeren gokken is hebben het overigens flink mis. Er komt niet meer gokken bij kijken dat bij andere kaartspellen als je dat niet wil. Maar shit seg, je hersenen draaien flink hogere toeren als je pokert dan als je bv. rikt. En dat is altijd mooi meegenomen bij een spel.

Nog pokerliefhebbers hier?
Mijne wederhelft speelt nog geregeld canasta met haar vriendinnen als dat een beetje eentroost voor u mag zijn.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 13:28   #72
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Pokeren is toch iets speciaals vind ik.
Roept bij mij altijd de sfeer op van ruwe cowboys of obscure maffiosi die in een rokerig hol met een whisky binnen handbereik voor grof geld spelen. Waar de spanning te snijden is en er elk moment ééntje zijn revolver kan trekken en die tegen het hoofd drukt van een medespeler van wie hij vals spel vermoed.

En ook ik amuseer me wel eens op Facebook met een spelletje Zinga Poker, aan een tafel met een Turk, Italiaan, Mexicaan en Engelsman.
Dikke fun en morgen gezond weer op haha.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 14:11   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als er winnaars zijn, zijn er ook verliezers.
Uit ervaring leer ik dat mensen die er mee te koop lopen op forums dat poker voor hen een bijverdienste is, meestal tot de verliezerscategorie horen.
Oud 22 maart 2010, 14:26   #74
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Toen ik nog studeerde waren wij voornamelijk aan het manillen, wiezen, kingen.
Maar nu poker ik ook regelmatig en ik moet zeggen ik vind het heel interessant, alhoewel ik onlangs wel ontdekt heb dat je er best niet te veel alcohol bij drinkt
Oud 22 maart 2010, 14:29   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Toen ik nog studeerde waren wij voornamelijk aan het manillen, wiezen, kingen.
Maar nu poker ik ook regelmatig en ik moet zeggen ik vind het heel interessant, alhoewel ik onlangs wel ontdekt heb dat je er best niet te veel alcohol bij drinkt
tijdens mijne studententijd mijne kost (en vooral drank) verdiend met wiezen (nogal makkelijk als ge heel den boek onthoudt ... 52 kaarten, heb dat altijd nogal makkelijk gevonden)
maar poker, dat heb ik nog nooit gedaan, zou ik daar iet mee kunnen verdienen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 14:30   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uit ervaring leer ik dat mensen die er mee te koop lopen op forums dat poker voor hen een bijverdienste is, meestal tot de verliezerscategorie horen.
als ik hoor dat bij sommige tornooien het inschrijvingsgeld 10.000 dollar is, en dat maar een fractie van de deelnemers geld wint, dan vraag ik me toch af hoeveel er door het pokeren arm zijn geworden.
Oud 22 maart 2010, 14:31   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
hihi dat lijkt mij verstandige praat
Oud 22 maart 2010, 14:36   #78
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tijdens mijne studententijd mijne kost (en vooral drank) verdiend met wiezen (nogal makkelijk als ge heel den boek onthoudt ... 52 kaarten, heb dat altijd nogal makkelijk gevonden)
Zeker ... alleen "don't mix with alcohol"
Oud 22 maart 2010, 14:37   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Zeker ... alleen "don't mix with alcohol"
da's voor kaarten altijd zo, met alcohol onthou je ze ook ni
Oud 22 maart 2010, 15:11   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Uiteraard kan je dit, maar er zijn een aantal voorwaarden aan verbonden

1. Begin met heel erg lage limieten (ik spreek dan van 2cent/4cent blinds). Leer de basisbeginsel van het spel. Daarmee beat je die levels doodeenvoudig

2. Doe aan bankroll management. Zorg dat je ten alle tijde minsten 25 buy inns achter de hand hebt. Zak je daaronder, dan zak je ook weer van level.

3. Schrijf je in op pokerforums en leer van de handen die anderen posten.

4. Post zelf ook gespeelde handen waarvan je niet weet of je ze nu wel goed gespeeld hebt of niet

5. Denk altijd op lange termijn. Staar je niet blind op korte termijn winsten of verliezen.

6. Koop pokersoftware om elke hand die je speelt bij te houden. Zo krijg je een idee van hoe je tegenstanders spelen en kan je ook je eigen leaks opsporen zodat je daaraan kan werken.

7. Als je poker speelt dan mag je je niet bezig houden met andere zaken. Surfen op politics.be terwijl je pokert is geen goed idee. Je moet je altijd 100% focussen

8. Speel geen te lange sessies. Als je voelt dat je focus vermindert, stop dan. Hoeveel je al gewonnen of verloren hebt speelt geen rol.

En blijf altijd studeren!

Vroeger studeerde ik ongeveer 2 uur, voor elke 2 uur dat ik speelde
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be