![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik verdedig de vrijheid om levensbeschouwelijke symbolen te dragen. Evenals de vrijheid om piercings, zichtbare tattoos, schmink en zelfgekozen kledij in het algemeen te dragen. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen, dat vind ik niet best. Een hoofddoek trekt mij ook niet aan. Schmink evenmin. Zo kan ik nog één en ander opnoemen. Maar ik vind wel dat iedereen de vrijheid moet hebben om zelf te bepalen wat hij/zij draagt. |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Banneling
|
Het paard van Troje binnenhalen..versta je dat beter..
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Echte venten houden NIET van vrouwen die zich kleden als venten, vb door hun broek in hun laarzen te duwen..., door zelfs in de zomer geen rokje te dragen... |
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Banneling
|
Het gaat hier over een symbool van een onverdraagzame levensbeschouwing...iedereen weet dat de hoofddoek niet het einddoel is..5 maal daags de lessen onderbreken voor het gebed volgt nog..
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of en welke levensbeschouwingen onverdraagzaam zijn; is een andere discussie. Ik vind de "eigen volk eerst" partij en neo-nazi's niet bepaald de meest verdraagzame. Toch vind ik dat een "eigen volk eerst" t-shirt of een swastikasleutelhanger niet hoeft verboden te worden. Het gaat hier over verbod of toestaan van het dragen van levensbeschouwelijke symbolen. Niet meer dan dat. Kan je terloops toch nog vertellen of je nu begrepen hebt wat ik wel en wat ik niet verdedig? "Ik verdedig geen stroming / religie. Ik verdedig de vrijheid om levensbeschouwelijke symbolen te dragen. Evenals de vrijheid om piercings, zichtbare tattoos, schmink en zelfgekozen kledij in het algemeen te dragen." |
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
|
Dat hoeft voor mij ook niet verboden te worden in het algemeen, maar ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat school- of arbeidsreglementen ze op de werkvloer of in de klas verbieden. In veel bedrijven kan je trouwens ook inpakken als je met een eigen volk eerst t-shirt komt opdagen.
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
|
Allerminst: bij Opel werd media jaren '90 een werknemer met een eigen volk eerst t-shirt buitengekegeld omdat dat de relaties op de werkvloer verklootte (er werkten nogal wat allochtonen). In het KA Antwerpen en het KA Hoboken werden hoofddoeken uiteindelijk verboden nadat steeds meer meisjes door leeftijdsgenootjes onder druk werden gezet om ook een hoofddoek te dragen. Dit nadat het schoolbestuur al jarenlang het probleem probeerde op te lossen door erover te praten. Valabele reden genoeg.
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
|
Komaan artisjok, dat zeg je (net zoals de swastika) omdat je weet dat geen enkele ouder lomp genoeg is om zijn kind zo naar de school te sturen. Als jouw kinderen naar huis komen vertellen dat Siegfriedje in de les zat met een swastika-armband, dan sta jij de volgende dag bij de directeur.
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En als die kopvod mag, mogen de satanisten dan ook met hun symbool in de klas prijken?
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 25 maart 2010 om 22:05. |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dit topic bewijst opnieuw dat er een groot probleem is in belgie met sommige mensen. Hun extreme (al dan niet rechtse gedachten) zorgen voor polarisatie, haat en onverdraagzaamheid.
Moslims zullen niet veranderen, noch zal iemand hier zijn/haar mening veranderen. We zitten hier niet op cafe en belgie is dat ook niet. Het enige wat mogelijk is, is een toenadering naar elkaar toe en begrip voor elkaar. Enkel en alleen DAT kan onze samenleving verbeteren... Citaat:
...welke moslima met hoofddoek heeft ooit in Belgie een bom gelegd? en zeg niet dat u op de hoogte bent van alle nonnen wereldwijd en of ze al dan niet een bom hebben gelegd. Opnieuw zuivere onzin. En sinds wanneer is het christendom een "belgische" religie????? Laatst gewijzigd door viaSanctus : 25 maart 2010 om 23:10. |
|
|
|
|