![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2122 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vanuit een ruimer perspectief bekeken, hebben we er nooit problemen met gehad tot het nieuws haalde. Ik herinner nog mijn schooltijd, tamelijk veel moslima dat het gewoonweg uit zichzelf niet droegen. En degene die het dan wel droegen, daar had in feite niemand problemen mee. Toch is dat niet de discussie die ik wil voeren omtrent islam, ik heb al bij al geen problemen met hoofddoeken. Misschien heb ik ooit anders gesproken hier, een ruimer perspectief is nu tot mij gekomen. Al wat ik wil is dat ALLE geloven los van bestuur, belastinggeld, etc staan. Citaat:
Hoewel we katholieke scholen niet direct moeten gaan afschaffen, dat zal wat godsdienstleraars (inclusief zij die islam geven) zonder job stellen. En globaal bekeken, godsdienst in een katholieke school heeft weinig impact, he? Over anderen kan ik niet meepraten, want ik begeef mij niet in die cultuur. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#2123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedere ideologie die burgers zaken oplegt op sociaal of politiek vlak gaat over de schreef, omdat deze zaken door de staat worden bepaald en niet door een of andere ideologie op religieuze gronden! Dan moet je op basis van dit gedachtengoed een politieke partij beginnen! Gaat u werken met uw politieke visie als guillotine op uw hoofd? Eist u dat u dit kunt uitdragen en beleven, steeds en overal? Het gaat helemaal niet over de koran of bijbel in de bib, en uit naam van vrije meningsuiting kun je niet alles zomaar uitdragen,en wanneer u morgen een vereniging tegen moslims begint heeft u wel een probleem en terecht trouwens! Met de privésfeer wordt bedoelt je persoonlijk leven, je mag met anderen over je levensvisie praten maar kunt niets opleggen,niets eisen, omdat de staat bepaald wat burgers wel of niet mogen en moeten, gelukkig maar! |
|
|
|
|
|
|
#2124 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Men had dat debat nooit moeten aangaan maar afblokken met de stelling: mensen dragen wat ze willen tenzij het plaatselijk reglement iets anders voorschrijft, zoals een uniform of een hoofddoek of haarnetje, veiligheidsschoenen of wat zoal van belang kan zijn. Citaat:
Maar dat geld - en de eraan verbonden macht, ook politiek - is niet eens het ergste. Wel de sluipende invloed die ze ermee hebben op allerlei ethische gebieden: abortus, euthanasie, homoseksualiteit, enz. Ze zijn weliswaar niet langer in staat de wet te dicteren, ze kunnen hem nog wel naar hun hand zetten en dat doen ze ook. Maatschappelijk gezien is de macht van de katholieke kerk ernstig aangetast maar hun tentakels reiken nog bijzonder ver en ze zijn diep ingeworteld. Juist in domeinen die van zeer groot belang zijn en die bovendien in de toekomst alleen aan belang zullen winnen. Denk aan de vergrijzing en al die katholieke rust- en verzorgingstehuizen. Er is geen enkele reden om dat soort zorgverstrekking en diensten over te laten aan de privésector (want dat zijn ze tenslotte). De overheid moet dat zelf doen. Niet om zieltjes te winnen maar om een onafhankelijke en neutrale dienst te verlenen. Citaat:
Hetzelfde geldt voor godsdienstonderwijs. Natuurlijk kan je vandaag het godsidee niet meer induceren op basis van het dreigement met hel en verdoemenis. Dat maakt geen indruk meer. Maar het druppelsgewijs indoctrineren van jonge kinderen wordt nog altijd als normaal beschouwd terwijl het ronduit verfoeilijk is. Er is geen enkele reden om katholieke scholen te subsidiëren. Waarom zouden we dat doen? In functie van katholieke aardrijkskunde? Katholieke wiskunde? Katholieke fysica, scheikunde, turnlessen? Katholieke geschiedenis, Nederlands? Nee toch?! De enige reden waarom we het in stand houden is omdat de katholieke lobby zo groot is. Zodra je daar als politicus ook maar naar durft wijzen, ontketen je een schooloorlog die je vandaag alleen maar kan verliezen. Niet alleen is het gigantische geldverspilling om diverse netten te hebben, het leidt ook tot ongelijkheid. Het is geen toeval dat Vlaanderen op het gebied van ongelijke onderwijskansen volgens het PISA-rapport het slechtst scoort van heel Europa (met uitzondering van Polen dat al even katholiek is natuurlijk). In zekere zin liggen de katholieke scholen mee aan de basis van het barslechte niveau dat vele migrantenkinderen halen. Dat is ook geen toeva aangezien die kinderen bepaald niet katholiek zijn. Moslimouders die hun kind naar een katholieke school sturen zijn dan ook halve idioten. Ik heb het ze dan ook altijd afgeraden. Citaat:
|
|
|
|
|
#2125 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een massabetoging heeft een gelijkaardige bedoeling: politieke druk uitoefenen om de machthebbers niet van mening maar zeker van praktijk te doen veranderen. Dat behoort allemaal tot onze rechten en vrijheden. Zo droegen veel homo's tijdens de jaren 70 en 80 een roze driehoek of trokken ze de straten op om de wetgever ertoe aan te zetten artikel 372bis te schrappen. Dat artikel was namelijk discriminatoir voor homo's. Door die georganiseerde strijd - met ondermeer de Roze Zaterdagen - werd het ook effectief afgeschaft. Het was de bedoeling om hun eigen mening op te leggen aan de rest van de samenleving. Dat is gelukt en volkomen terecht ook.
|
|
|
|
|
#2126 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat kost privé onderwijs dan agitatie?
Op uw gehele tekst (
|
|
|
#2127 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Stukken van mensen. Ik heb mijn oudste zoon in de lagere school naar een Britse school gestuurd en dat was privé. Dat kostte me om de twee jaar ongeveer een middenklasse wagen. Maar ik bracht hem dan ook te voet ...
|
|
|
|
#2128 |
|
Staatssecretaris
|
allez?! Waarom niet naar een goedkope concentratieschool? Nog zo leuk en leerzaam.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 26 maart 2010 om 06:27. |
|
|
|
|
|
#2129 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het w?*s een concentratieschool. Mijn zoon was daar het enige autochtone kind.
|
|
|
|
#2130 | ||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat mij het meest zorgen baart, weinigen voelen zich nog geroepen leraar te worden, en als ze dat dan worden willen ze in veelal scholen niet onderwijzen. Maar ik vroeg u al, wat kost privéonderwijs dan.... stukken van mensen. En ik denk dat je ook veel levenservaring ontneemt indien je je kind telkens afschermt van ongemakkelijkheden. Ik weet ook niet hoe ik me zulke dingen moet voorstellen in BE (vandaag). Citaat:
Nog maar te zwijgen dat hun basismodel al reeds "te lang" ongewijzigd is. Ze evolueren niet mee met de tijd/jeugd. En dan vraag ik me af, waar gaat dat geld naartoe. Citaat:
Citaat:
Het wordt tijd voor een nieuwe cultuur/systeem. Maar enkel het volk kan dat met ééndracht bekomen. We kijken liever van de zijlijn toe... en dat is jammer. Citaat:
|
|
|
|
#2131 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2132 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2133 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen kunnen niet verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander. Dat zeg ik dan ook nergens.
|
|
|
|
|
#2134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken Takkakoeland niet dus kan ik er ook geen vergelijkingen mee maken.
|
|
|
|
|
#2135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat ik alvast duidelijk zijn, van mij niet! Laatst gewijzigd door alice : 26 maart 2010 om 11:50. |
|
|
|
|
|
|
#2137 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 26 maart 2010 om 11:51. |
||
|
|
|
|
|
#2138 |
|
Minister-President
|
Het gaat in België om de partijen en ik zie geen partij die hoop op verandering brengt. Een opsplitsing van België zou tijdelijk beterschap brengen maar het probleem niet fundamenteel oplossen. Zelfs een BDW zit vastgeroest in vertrouwde gedachtspatronen.
|
|
|
|
|
|
#2139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het VB? Stem op hen en laat de goeie ideeen toe, hun extreme dingen laat je vallen... Maja, het cordon é. Als ze slim zouden zijn, zouden ze een nieuwe rechtse partij starten. Hopelijk komt dat nog. Hoe meer rechtse partijen hoe beter.
|
|
|
|
|
#2140 |
|
Gouverneur
|
|
|
|