Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2010, 12:54   #2141
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In de VS worden dan ook alle criminelen als zodanig beschouwd en behandeld.

Je kunt dat niet vergelijken met Takka Toekoeland.
Daar zitten dan beter mensen als jij. Jij wil nm enkel witteboordcriminaliteit aanpakken omdat de rest onbenullig is en je vind moord minder erg dan geld stelen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 13:09   #2142
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Daar zitten dan beter mensen als jij. Jij wil nm enkel witteboordcriminaliteit aanpakken omdat de rest onbenullig is en je vind moord minder erg dan geld stelen.
dat is niet wat hij zegt.
ik geef hem wel gelijk op het punt dat de grootste criminelen hier altijd vrijuit gaan

als straffen redelijk zouden zijn zouden er heel wat politici geradbraakt, gevierendeeld en gebrandstapeld moeten worden (in die volgorde)
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 13:09   #2143
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U weet toch dat islam een totaal consept is, met een religieus, sociaal, juridisch en politiek luik,
De islam is net dat wat moslims er van maken. En zoals ik al eerder schreef: de moslims die ik ken hechten er ongeveer evenveel belang aan als mijn moeder aan het katholicisme. Ze is erin geboren, ze is erin opgegroeid en opgevoed en ze doet er vandaag haar eigen ding mee. Dat is niet bepaald orthodox noch strak in de leer.
Zo zie ik ook de moslims rondom mij ageren: ze noemen zich moslim maar in de praktijk passen ze het toe in de mate waarin het hen uitkomt. Niet dogmatisch maar zeer pragmatisch. Ik zie niet in waarom hun evolutie zoveel zou verschillen van wat katholieken hebben meegemaakt.

Citaat:
volgens u mag je vrij ijveren om dit ruimte te geven binnen onze samenleving?
Niet alleen volgens mij maar volgens onze grondwet. Alle artikelen met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid van organisatie, de vrijheid van godsdienst en de persvrijheid gelden voor iedereen.
Artikel 10 zegt duidelijk: 'De Belgen zijn gelijk voor de wet'. Artikel 11 zegt expliciet: 'Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.'
En nergens lees je bijvoorbeeld: 'De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd behalve voor moslims'.

Citaat:
Laat ik alvast duidelijk zijn, van mij niet!
Omdat u zich niets gelegen laat aan de grondwet. Dat is uw goed recht - als mening - maar in de praktijk hebt u gelukkig niets in de pap te brokken.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 26 maart 2010 om 13:11.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 14:04   #2144
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik geef hem wel gelijk op het punt dat de grootste criminelen hier altijd vrijuit gaan

als straffen redelijk zouden zijn zouden er heel wat politici geradbraakt, gevierendeeld en gebrandstapeld moeten worden (in die volgorde)
Als hij vind dat heel mijn lijst enkel onbenulligheden bevat...dan zegt hij dat wel.

Nee, de grootste gaan niet vrijuit. Enkel als je vind dat moord niet het ergste feit is wat iemand kan plegen.
Oud 26 maart 2010, 15:30   #2145
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij vind dat heel mijn lijst enkel onbenulligheden bevat...dan zegt hij dat wel.

Nee, de grootste gaan niet vrijuit. Enkel als je vind dat moord niet het ergste feit is wat iemand kan plegen.
Moord is ongetwijfeld een ernstig misdrijf, maar zeker niet het ergste. Die titel lijkt me gereserveerd voor oorlogsstokers, massamoordenaars en mensen die samenlevingen wensen in te richten of inrichten zodat er massa's mensen creperen door honger en ondervoeding, door de ecologische gevolgen van hun handelen of door de hand van die dictators die ze zelf mee in het zadel houden.
Oud 26 maart 2010, 16:08   #2146
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Moord is ongetwijfeld een ernstig misdrijf, maar zeker niet het ergste. Die titel lijkt me gereserveerd voor oorlogsstokers, massamoordenaars en mensen die samenlevingen wensen in te richten of inrichten zodat er massa's mensen creperen door honger en ondervoeding, door de ecologische gevolgen van hun handelen of door de hand van die dictators die ze zelf mee in het zadel houden.
²
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 16:09   #2147
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil nm enkel witteboordcriminaliteit aanpakken omdat de rest onbenullig is en je vind moord minder erg dan geld stelen.
O ja?

Hier, en in deze context (in relatie tot), gebruikte ik de term onbenullig:

Citaat:
Een overval van straatcriminelen is uiteraard buitengewoon onbenullig tegenover de verkwanseling van bijvoorbeeld de pensioengelden van miljoenen Vlamingen door de bail-out van de financiele sector.

Citaat:
Diegenen die helder en rationeel blijven & kunnen denken zien de relatieve onbenulligheid van straatcriminaliteit ten opzichte van de grootschalige bijna georganiseerde onbestrafte criminaliteit die de (financiele) toekomst van dit land en veel van haar inwoners totaal verwoest.

Deze discussie hebben we al eens eerder gehad (misschien zelfs in deze draad) toen je wanhopig moest erkennen dat je geen citaat van ondergetekende kon produceren die jouw stelling over een door jou veronderstelde mening van mij zou kunnen schragen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 16:30   #2148
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Ach..gewoon wat frustraties omdat mocro's intellectueel niet in staat zijn tot witteboordcriminaliteit...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 16:33   #2149
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ach..gewoon wat frustraties omdat mocro's intellectueel niet in staat zijn tot witteboordcriminaliteit...
Als je diefstal tot kunst gaat verheffen...
Oud 26 maart 2010, 17:05   #2150
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Jaja, meerdere moorden of massamoorden ed. is nog erger. Het gaat er mij nu niet om hoeveel keer iemand heeft gemoord é. Ik kan er moeilijk een getal op plakken om te zeggen dat dat "de" ergste misdaad is die er bestaat.
Oud 26 maart 2010, 17:08   #2151
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja?

Hier, en in deze context (in relatie tot), gebruikte ik de term onbenullig:

Deze discussie hebben we al eens eerder gehad (misschien zelfs in deze draad) toen je wanhopig moest erkennen dat je geen citaat van ondergetekende kon produceren die jouw stelling over een door jou veronderstelde mening van mij zou kunnen schragen.
Onzin, jij doet alsof de lijsten die ik gepost heb enkel onbenulligheden bevatten en haalt hier al weken feiten aan zoals jou witte boord criminaliteiten welke jij duidelijk belangrijker vind. Ga je dat ontkennen misschien?

Ok, dan is mijn lijst geen lijst van onbenulligheden?

Ik zal het anders hier nogmaals vragen zodat we eruit zijn...is moord erger dan jou fraude zaakjes?
Oud 26 maart 2010, 17:35   #2152
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, meerdere moorden of massamoorden ed. is nog erger. Het gaat er mij nu niet om hoeveel keer iemand heeft gemoord é. Ik kan er moeilijk een getal op plakken om te zeggen dat dat "de" ergste misdaad is die er bestaat.
Niet al die gevallen vallen onder de categorie 'moordenaars'. Sommige kapitalisten worden nooit ter verantwoording geroepen wanneer ze met de prijszetting van hun voedsel of geneesmiddelen mensen ter dood veroordelen. Onze 'beleidsmakers' die bezettingen in Afghanistan, Pakistan, Irak of Israël steunen dan wel organiseren worden door u evenmin met het epitaaf 'moordenaars' bedacht. Ook zij dienden zich totnogtoe voor geen enkele rechtbank te verantwoorden voor moord of massamoord. Ergo, er bestaan misdrijven erger dan datgene wat doorgaans voor moord doorgaat.

Laatst gewijzigd door Andy : 26 maart 2010 om 17:40.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 17:35   #2153
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Je bedoelt zoals deze held:

Werkstraf voor bankdirecteur die drie miljoen verduisterde

http://www.standaard.be/artikel/deta...rd=veroordeeld

Marc B. (52) uit Kasterlee is door de strafrechter in Turnhout veroordeeld tot een werkstraf van tweehonderd uur, waarvan de helft met uitstel en een boete van 2.750 euro met uitstel. De man was tot 2006 kantoorhouder van Fintro in Geel, een onderdeel van Fortis bank.

Na een klacht van een klant kwam aan het licht dat hij een parallel circuit had opgestart waarbij hij de klanten via een fictief borderel liet geloven dat ze hadden ingetekend op een belegging. Op die manier is in totaal meer dan drie miljoen euro van 45 klanten verdwenen. Volgens B. ging het om fictief geld en heeft hij het niet gedaan om zijn eigen zakken te vullen. Aan Fortis Bank moet hij een voorlopige schadevergoeding betalen van twee miljoen euro. Een van de benadeelde klanten krijgt 11.275 euro schadevergoeding.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 17:39   #2154
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik zal het anders hier nogmaals vragen zodat we eruit zijn...is moord erger dan jou fraude zaakjes?
Zeer ironisch is dat. Enkele pagina's geleden was je nog de stoere aan het uithangen over wat je zou doen als "zij" een familielid van jou iets zouden aandoen. Voorbedachtheid + intentie om te doden = moord.

Anderzijds is het moeilijker in te schatten hoeveel dodelijke slachtoffers de grote fraudeurs maken. Wie pleegt er zelfmoord nadat h/zij zijn zuurgespaarde centjes in de koffer van de bankdirecteur naar Thailand ziet verdwijnen? Wie belandt er in een zware depressie? Enzovoort.

Dus, ja, er zijn gevallen van fraude die in mijn ogen erger zijn dan bepaalde gevallen van moord. Maar zoveel nuance en ratio is aan jou wellicht niet besteed.
Oud 26 maart 2010, 18:29   #2155
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dus, ja, er zijn gevallen van fraude die in mijn ogen erger zijn dan bepaalde gevallen van moord. Maar zoveel nuance en ratio is aan jou wellicht niet besteed.
Je hebt gelijk, ik zou die dakloze die voor 15€ moorde ook liever aangeklaagd zien voor verduistering...

Men zou bankbedienden en winkelbedienden moeten verplichten om met gevaar voor eigen leven de zuurverdiende centjes van hun klanten te verdedigen..

Mijn ouders mogen vermoord worden, zolang de erfenis maar op mijn rekening komt..

Het grote voordeel bij een moord is dat het slachtoffer nooit in een depressie kan belanden...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 maart 2010 om 18:30.
Oud 26 maart 2010, 18:46   #2156
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, ik zou die dakloze die voor 15€ moorde ook liever aangeklaagd zien voor verduistering...

Men zou bankbedienden en winkelbedienden moeten verplichten om met gevaar voor eigen leven de zuurverdiende centjes van hun klanten te verdedigen..

Mijn ouders mogen vermoord worden, zolang de erfenis maar op mijn rekening komt..

Het grote voordeel bij een moord is dat het slachtoffer nooit in een depressie kan belanden...
Ja, dat heb ik geschreven Als je het niet wil of kan begrijpen, dan mag je dat gewoon zeggen, dan zal ik het nog duidelijker uitleggen.
Oud 26 maart 2010, 19:21   #2157
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik denk dat ik u wel begrepen heb, die daklozemoord is een minder groot drama dan uw fraudevoorbeeld..
Troost u...Ik vind de strafmaat voor die bankdirecteur ook lachwekkend laag...
Oud 26 maart 2010, 19:31   #2158
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik u wel begrepen heb, die daklozemoord is een minder groot drama dan uw fraudevoorbeeld..
Troost u...Ik vind de strafmaat voor die bankdirecteur ook lachwekkend laag...
Ik heb het toch helemaal niet over die daklozenmoord gehad. Wat ik bedoelde was eigenlijk een reactie op deze post van illwill:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik ken gevallen...awel, moest dat gebeurt zijn bij mijn kinderen of naaste familieleden...ik zou niet meteen iets doen, nee, eerst effe wachten om niet overduidelijk de dader te zijn. Nee, ik zou de daders volgen en bestuderen, stoppen met werken en dan maar leven op wat ik heb, en dan een keertje op een avond toeslaan. Indien ze mij dan toch vinden...pech gehad, maar ik zou niet kunnen leven met dergelijk ongestraften die denken dat ze untouchable zijn. Het zijn echt geen supermannen die tegen kogels ofzo kunnen.
Dit is ook een voorbeeld van moord. Welnu, dat vind ik minder erg (relatief gesproken) dan wat iemand als bijv. Madoff heeft uitgehaald. Overigens, in de lijstjes van illwill ging het zelden over moord, maar wel over diefstallen enz. Er is in mijn ogen geen enkel fundamenteel verschil tussen een fraudeur of een dief, alleen op het vlak van schaal.
Oud 26 maart 2010, 19:44   #2159
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er is in mijn ogen geen enkel fundamenteel verschil tussen een fraudeur of een dief, alleen op het vlak van schaal.
voor mij wel...
L&H heeft mij voor 1.000 € opgelicht..bummer
Een dief die mijn woning binnendringt en voor €50 cash steelt..dat kost mij jaren nachtrust..
Oud 26 maart 2010, 19:46   #2160
Steve_M

Standaard

Citaat:
voor mij wel...
L&H heeft mij voor 1.000 € opgelicht..bummer
Een dief die mijn woning binnendringt en voor €50 cash steelt..dat kost mij jaren nachtrust..
Ik had het dan ook over een dief, niet over een inbreker
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be