![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zitten dan beter mensen als jij. Jij wil nm enkel witteboordcriminaliteit aanpakken omdat de rest onbenullig is en je vind moord minder erg dan geld stelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik geef hem wel gelijk op het punt dat de grootste criminelen hier altijd vrijuit gaan als straffen redelijk zouden zijn zouden er heel wat politici geradbraakt, gevierendeeld en gebrandstapeld moeten worden (in die volgorde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2143 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo zie ik ook de moslims rondom mij ageren: ze noemen zich moslim maar in de praktijk passen ze het toe in de mate waarin het hen uitkomt. Niet dogmatisch maar zeer pragmatisch. Ik zie niet in waarom hun evolutie zoveel zou verschillen van wat katholieken hebben meegemaakt. Citaat:
Artikel 10 zegt duidelijk: 'De Belgen zijn gelijk voor de wet'. Artikel 11 zegt expliciet: 'Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.' En nergens lees je bijvoorbeeld: 'De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd behalve voor moslims'. Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 26 maart 2010 om 13:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, de grootste gaan niet vrijuit. Enkel als je vind dat moord niet het ergste feit is wat iemand kan plegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2145 |
Minister-President
|
![]() Moord is ongetwijfeld een ernstig misdrijf, maar zeker niet het ergste. Die titel lijkt me gereserveerd voor oorlogsstokers, massamoordenaars en mensen die samenlevingen wensen in te richten of inrichten zodat er massa's mensen creperen door honger en ondervoeding, door de ecologische gevolgen van hun handelen of door de hand van die dictators die ze zelf mee in het zadel houden.
![]() |
#2146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2147 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier, en in deze context (in relatie tot), gebruikte ik de term onbenullig: Citaat:
Citaat:
Deze discussie hebben we al eens eerder gehad (misschien zelfs in deze draad) toen je wanhopig moest erkennen dat je geen citaat van ondergetekende kon produceren die jouw stelling over een door jou veronderstelde mening van mij zou kunnen schragen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2149 |
Minister-President
|
![]() Als je diefstal tot kunst gaat verheffen...
![]() |
#2150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, dan is mijn lijst geen lijst van onbenulligheden? Ik zal het anders hier nogmaals vragen zodat we eruit zijn...is moord erger dan jou fraude zaakjes?
![]() |
![]() |
![]() |
#2152 |
Minister-President
|
![]() Niet al die gevallen vallen onder de categorie 'moordenaars'. Sommige kapitalisten worden nooit ter verantwoording geroepen wanneer ze met de prijszetting van hun voedsel of geneesmiddelen mensen ter dood veroordelen. Onze 'beleidsmakers' die bezettingen in Afghanistan, Pakistan, Irak of Israël steunen dan wel organiseren worden door u evenmin met het epitaaf 'moordenaars' bedacht. Ook zij dienden zich totnogtoe voor geen enkele rechtbank te verantwoorden voor moord of massamoord. Ergo, er bestaan misdrijven erger dan datgene wat doorgaans voor moord doorgaat.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 26 maart 2010 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werkstraf voor bankdirecteur die drie miljoen verduisterde http://www.standaard.be/artikel/deta...rd=veroordeeld Marc B. (52) uit Kasterlee is door de strafrechter in Turnhout veroordeeld tot een werkstraf van tweehonderd uur, waarvan de helft met uitstel en een boete van 2.750 euro met uitstel. De man was tot 2006 kantoorhouder van Fintro in Geel, een onderdeel van Fortis bank. Na een klacht van een klant kwam aan het licht dat hij een parallel circuit had opgestart waarbij hij de klanten via een fictief borderel liet geloven dat ze hadden ingetekend op een belegging. Op die manier is in totaal meer dan drie miljoen euro van 45 klanten verdwenen. Volgens B. ging het om fictief geld en heeft hij het niet gedaan om zijn eigen zakken te vullen. Aan Fortis Bank moet hij een voorlopige schadevergoeding betalen van twee miljoen euro. Een van de benadeelde klanten krijgt 11.275 euro schadevergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2154 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het moeilijker in te schatten hoeveel dodelijke slachtoffers de grote fraudeurs maken. Wie pleegt er zelfmoord nadat h/zij zijn zuurgespaarde centjes in de koffer van de bankdirecteur naar Thailand ziet verdwijnen? Wie belandt er in een zware depressie? Enzovoort. Dus, ja, er zijn gevallen van fraude die in mijn ogen erger zijn dan bepaalde gevallen van moord. Maar zoveel nuance en ratio is aan jou wellicht niet besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men zou bankbedienden en winkelbedienden moeten verplichten om met gevaar voor eigen leven de zuurverdiende centjes van hun klanten te verdedigen.. Mijn ouders mogen vermoord worden, zolang de erfenis maar op mijn rekening komt.. Het grote voordeel bij een moord is dat het slachtoffer nooit in een depressie kan belanden... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 maart 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2156 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2157 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik u wel begrepen heb, die daklozemoord is een minder groot drama dan uw fraudevoorbeeld..
Troost u...Ik vind de strafmaat voor die bankdirecteur ook lachwekkend laag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2158 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
L&H heeft mij voor 1.000 € opgelicht..bummer Een dief die mijn woning binnendringt en voor €50 cash steelt..dat kost mij jaren nachtrust.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2160 |
|
![]() |
![]() |
![]() |