![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom dat de kerk zou moeten overwegen om te stoppen met het celibaat. Zo zou men degene die zich geroepen voelen tot priester door een sexuele afwijking inplaats van een geloofsovertuiging dag met het handje kunnen zeggen. Het zou de kerk enkel maar ten goede komen en priesters aantrekken die weten wat er in een samenleving en het gezin leeft inplaats van hetgeen er nu z'n toevlucht tot zoekt, met name gewoon personen die pervers zijn. Dit wel te verstaan indien alle verhalen waar men nu mee komt aandraven correct en juist zouden zijn en niet worden uitgesmeerd en opgeklopt door hetgeen zich geroepen voelt kerk en religie te bestrijden en te besmeuren omdat deze hen in de weg zouden staan.
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Wie ligt er wakker van een homosexuele priester ?
Pedo's zijn sexuele perverten..celibaat of niet verandert niks aan die gasten hun voorkeur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het tij zal keren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Nederlands humanist, Joep Dohmen heeft in 2007 een schitterend boek geschreven over hoe de mogelijkheden maar ook de struikelblokken (waaronder nihilisme) van het moderne humanisme: titel "Tegen de onverschilligheid" Het concept "levenskunst" staat hierin centraal, iets wat doorheen 2000 christianisering verdrongen doch gelukkig nooit verdwenen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een illusie dit te blijven geloven. Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Als de Kerk de weg blijft volgen zoals ze nu grotendeels volgt, dan zal het tij niet keren. Maar er komt verandering. De huidige Paus spoort de clerus aan om meer pracht en praal bij vieringen te gebruiken. Oude tradities komen weer terug, traditionele seminaries zitten vol. De Latijnse Mis is aan het terugkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de kerk moet leven naar de principes, volgens de precepten van Jezus. En dat doet ze helaas verre van altijd. En daarom krijgt u om de paar eeuwen gedonder in uw kerk. En deze keer is het gedonder serieus. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2010 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Vanuit gelovig standpunt zien we nu hoe CHristus duidelijk aanwezig is in de Katholieke Kerk. Hij straalt zijn licht door de Kerk en zij die niet echt waren, vallen nu door de mand, de pedo's.
Het priesterschap werd misbruikt door pedofielen en andere wilde dieren. Mensen die beweren om het priesterschap af te schaffen omdat er een aantal pedofielen tussen zitten doen een beetje dom. we zullen toch ook niet het vaderschap afschaffen omdat er sommige vaders pedofielen zijn of brandweermannen, verpleegers, .... ALs één priester iets misdoet, roept men dat de Kerk (en alle priesters) smeerlappen zijn, maar als een dokter iets slechts doet, dan zijn toch niet alle dokters smeerlappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat de bisschoppen wisten van de misbruiken, maar niets hebben gedaan? BIECHTGEHEIM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het koren verlaat de kerk en het kaf blijft er over. Het is een regelrechte schande dat er nog jaarlijks 600 miljoen euro belastinggeld naar die bende smeerlappen gaat. Opdoeken die handel! Liever vandaag dan morgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou dat schadelijk zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan daar cijfers over?
![]() |
![]() |