Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet de paus opstappen?
ja 38 59,38%
nee 26 40,63%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2010, 10:05   #21
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Als de gelovigen een pedofiel als leider willen hebben, zoals profeet Mo er een was, dan is dat hun recht. Als gelovigen pedofiel misbruik niet ernstig vinden, is dat hun recht.
Moslims in Europa dienen zich ook aan de wetten van de rechtstaat te houden.
Dit geldt ook voor andere gelovigen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 28 maart 2010 om 10:14.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 10:05   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is een politieke zaak, dat Europa een staatje op haar grondgebied heeft ,dat niet democratisch is en geen mensenrechten kent ,zoals gelijke behandeling voor homosexuelen, man en vouw , het recht op huwelijk enz.
Europa moet zo'n staatje aanpakken en zeker geen diplomaten toelaten.
Barossi en Rompy zijn te slap en ongeloofwaardig en ze maken in feite de wetten van Europa ongeloofwaardig.
Maakt Vaticaanstad wel deel uit van de E.U. ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2010 om 10:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 10:08   #23
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Maakt Vaticaanstad wel deel uit van de E.U. ?
Vaticaanstad ligt in ieder geval op het grondgebied van de EU en de EU landen hebben diplomaten uit Vaticaanstad.
Als ze politiek willen opereren om invloed uit te oefenen ,dan kunnen ze ook politiek aangepakt worden als ze zich misdragen door de mensenrechten te schenden.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 28 maart 2010 om 10:15.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 10:14   #24
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
1. U heeft het artikel niet gelezen ,want de vraag om zijn aftreden komt vooral uit Duitsland en de VS.
2. Kindermisbruik valt ook onder de burgelijke wet ,zeker als het om sexueel misbruik van 200 dove kinderen gaat, zoals in de VS.
3. Belgie heeft en gedoog-beleid ,als het gaat om sexueel misbruik van kinderen,dus een katholiek land als Belgie kun je niet als maatstaf nemen.
Dove kinderen in de VS, blinden in Nederland, wezen in Ierland, gehandicapten elders, goe bezig, die bende
Oud 28 maart 2010, 10:16   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vaticaanstad ligt in ieder geval op het grondgebied van de EU en de EU landen hebben dipolmaten uit Vaticaanstad.
Als ze politiek willen opereren om invloed uit te oefenen ,dan kunnen ze ook politiek aangepakt worden als ze zich misdragen door de mensenrechten te schenden.
diplomaten is een andere zaak, en het ligt niet op het grondgebied van de EU (Concordaat van Lateranen -1929) Zo Europees als Marocco dus. Een enclave, zoals Ceuta en Mellilla.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2010 om 10:18.
Oud 28 maart 2010, 10:21   #26
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Als gelovige sta ik achter de paus.

Bij sommige reacties stel ik mij hier toch vragen bij. Vaticaanstad respecteert wel de mensenrechten. Vrouw en man zijn gelijk. Geen democratie? hij werd verkozen. Dat kan bijvoorbeeld niet van de koning gezegd worden. Dus België ondemocratisch? laten we België aanvallen. Sommige psychiatrische patiënten zitten in de gevangenis in plaats van een instelling? dat is tegen de mensenrechten. België plat smijten.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:15   #27
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De rooms-katholieken moeten over de paus beslissen en niet een zooitje ongeregeld hier op het forum. De vraag is geen politieke vraag, waar iedereen een mening over kan en mag hebben, maar een religieuze, die de gelovigen aangaat. Als de gelovigen een pedofiel als leider willen hebben, zoals profeet Mo er een was, dan is dat hun recht. Als gelovigen pedofiel misbruik niet ernstig vinden, is dat hun recht.
Sinds wanneer mag de politiek en de rechtelijke macht, zich niet meer bemoeien met het sexueel misbruik op grote schaal ,in instituten voor blinden en doven ?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:18   #28
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als het bewezen wordt dat de paus als prefect van de congregatie voor de geloofleer, moedwillig zaken van pedofilie in de doofpot heeft gestoken, dus die misdadigers heeft beschermd, dan moet deze paus aftreden. Zo simpel is dat. De Kerk als instituut is veel belangrijker dan het ego of reputatie van een bepaalde persoon.

Graag ook excommunicatie voor alle pedofielen in de Kerk aub !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 maart 2010 om 12:19.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:21   #29
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als het bewezen wordt dat de paus als prefect van de congregatie voor de geloofleer, moedwillig zaken van pedofilie in de doofpot heeft gestoken, dus die misdadigers heeft beschermd, dan moet deze paus aftreden. Zo simpel is dat. De Kerk als instituut is veel belangrijker dan het ego of reputatie van een bepaalde persoon.

Het inderdaad bewezen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:23   #30
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toch mag je het katholicisme niet direct afschrijven. In Latijns Amerika, Afrika, Filippijnen, etc. is het nog een ijzersterke en gerespecteerde instelling, een ook in Europese landen als Polen en Italië.
Ik ben ook allesbehalve katholiek, maar je moet ook wel zeggen dat die protestantse secten die je in de VS, Afrika en nog andere delen van de wereld ziet opkomen nog erger zijn. Veel fundamentalistischer, en nog meer bedrog. (velen zijn erop uit om hun slachtoffers nog armer te maken, ook en vooral in Afrika).
Goed verwoord inderdaad ! Al 2000 jaar neemt de kerk het op voor de armen en de zwakken in de samenleving. Het werk van de vele heiligen mag ook niet vergeten worden.

Jammer dat een marginale minderheid vetzakken en hun beschermers dit werk van barmhartigheid kapot maken.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 maart 2010 om 12:24.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:33   #31
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch mag je het katholicisme niet direct afschrijven. In Latijns Amerika, Afrika, Filippijnen, etc. is het nog een ijzersterke en gerespecteerde instelling, een ook in Europese landen als Polen en Italië.
Ik ben ook allesbehalve katholiek, maar je moet ook wel zeggen dat die protestantse secten die je in de VS, Afrika en nog andere delen van de wereld ziet opkomen nog erger zijn. Veel fundamentalistischer, en nog meer bedrog. (velen zijn erop uit om hun slachtoffers nog armer te maken, ook en vooral in Afrika).
Ik ben principieel atheïst en tegen alle geloven. Maar als ik moet kiezen geef mij dan maar 1.000 X liever protestantse pinkstergemeenten als die verschrikkelijke katholieke kerk met hun sexueel geperverteerde pastoors, hun kerken versierd met valse pracht en praal, stinkende wierrook en wat weet ik nog allemaal. Bovendien zijn veel protestanten pro-Israêl dit in tegenstelling tot de top van de RKK die het druk heeft om Arabische reten proper te likken.....
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:35   #32
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch mag je het katholicisme niet direct afschrijven. .
Wat ben jij voor een vreemde communist.... Was communisme geen atheïstische leer??????

Laatst gewijzigd door Europahater : 28 maart 2010 om 12:35.
Oud 28 maart 2010, 13:26   #33
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ben je mischien lid van de Nederlandse Pedopartij ?
Nee. Ik maakte de opmerking voor de goede verstaander eigenlijk voor alle rooms-katholieken. Als zij instemmen met een instituut dat kindermisbruik vergemakkelijkt, zijn zij dan geen aanhangers van een pedoreligie?

Citaat:
Moslims in Europa dienen zich ook aan de wetten van de rechtstaat te houden.
Dit geldt ook voor andere gelovigen.
Klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Sinds wanneer mag de politiek en de rechtelijke macht, zich niet meer bemoeien met het sexueel misbruik op grote schaal ,in instituten voor blinden en doven ?
Dat moet de politiek en rechterlijke macht wel. Maar dat is een andere vraag of de anderen in de maatschappij een kindermisbruik bagatelliserende leider van een groepering tot aftreden moeten oproepen. Dat is imo op de eerste plaats een zaak voor de volgelingen zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Max als vrome rk heeft recht van spreken.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 28 maart 2010 om 13:29.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 13:33   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Wat ben jij voor een vreemde communist.... Was communisme geen atheïstische leer??????
Ik ben een verdraagzame communist en atheïst.
Mensen hebben recht om hun geloof te belijden, zolang ook de niet gelovigen het recht hebben niet gelovig te zijn. Ik heb in principe ook niets tegen judaïsme of Islam, zolang mensen de vrije keus krijgen. Een regime zoals in Saudi Arabië of Iran kan niet. Ook in Israel is niet alles peis en vree: het is daar bvb. niet mogelijk een seculier huwelijk af te sluiten dat rechtsgeldig is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 13:41   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben principieel atheïst en tegen alle geloven. Maar als ik moet kiezen geef mij dan maar 1.000 X liever protestantse pinkstergemeenten als die verschrikkelijke katholieke kerk met hun sexueel geperverteerde pastoors, hun kerken versierd met valse pracht en praal, stinkende wierrook en wat weet ik nog allemaal. Bovendien zijn veel protestanten pro-Israêl dit in tegenstelling tot de top van de RKK die het druk heeft om Arabische reten proper te likken.....
Denk je nu echt dat er geen geperverteerden zijn in de pinkstergemeenschap? Ik heb in Kenya gewoond en het is gewoon walgelijk hoe die protestantse sekten het geld uit de mensen hun zakken jagen, en ook invloed op de politiek uitoefenen. Zo bvb. werden strenge anti homowetten aangenomen in Uganda na veel lobbywerk van protestantse sekten. Veel protestanten zijn pro Israel maar sommige zijn ook extreem antisemitisch, net als de stichter van het protestantisme, Luther, die een virulente antisemiet was. Overigens heeft Hitler Luther dikwijls aangegrepen om zijn antisemitisme te legitimeren. In de VS zijn protestanten druk bezig de reet van Israel te likken, heeft veel te maken met de politieke constellatie daar. Uiterst rechtse Joden die de palestijnen willen genocideren en uiterst rechtse protestanten (christian majority) die de VS in een fundamentalistische staat willen herschappen zijn taktische bondgenoten, tegen alles dat links en liberaal is.
Over het algemeen zijn protestanten veel fundamentalistischer dan katholieken, o. a. de nieuwe trend om de evolutieleer te verwerpen doet het erg goed in protestantse milieus.
Oud 28 maart 2010, 14:12   #36
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een verdraagzame communist en atheïst.
Mensen hebben recht om hun geloof te belijden, zolang ook de niet gelovigen het recht hebben niet gelovig te zijn. Ik heb in principe ook niets tegen judaïsme of Islam, zolang mensen de vrije keus krijgen. Een regime zoals in Saudi Arabië of Iran kan niet. Ook in Israel is niet alles peis en vree: het is daar bvb. niet mogelijk een seculier huwelijk af te sluiten dat rechtsgeldig is.
Nou een meerderheid van marxistisch-leninisten zal het daar toch niet mee eens zijn. Godsdienst word nog steeds gezien als opium voor het volk en zo denk ik daar ook over.
Oud 28 maart 2010, 14:14   #37
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Annexatie van Vaticaanstad aan Rome.
Paus afzetten.
Religie verbieden.

Simpel.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 14:16   #38
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat er geen geperverteerden zijn in de pinkstergemeenschap? Ik heb in Kenya gewoond en het is gewoon walgelijk hoe die protestantse sekten het geld uit de mensen hun zakken jagen, en ook invloed op de politiek uitoefenen. Zo bvb. werden strenge anti homowetten aangenomen in Uganda na veel lobbywerk van protestantse sekten. Veel protestanten zijn pro Israel maar sommige zijn ook extreem antisemitisch, net als de stichter van het protestantisme, Luther, die een virulente antisemiet was. Overigens heeft Hitler Luther dikwijls aangegrepen om zijn antisemitisme te legitimeren. In de VS zijn protestanten druk bezig de reet van Israel te likken, heeft veel te maken met de politieke constellatie daar. Uiterst rechtse Joden die de palestijnen willen genocideren en uiterst rechtse protestanten (christian majority) die de VS in een fundamentalistische staat willen herschappen zijn taktische bondgenoten, tegen alles dat links en liberaal is.
Over het algemeen zijn protestanten veel fundamentalistischer dan katholieken, o. a. de nieuwe trend om de evolutieleer te verwerpen doet het erg goed in protestantse milieus.
Misschien kan dit wel waar zijn maar u schijnt te opkomst van het protestantisme vergeten te zijn. Een beweging die terug wilde naar de oorspronkelijke roots van het Christendom. Al eens in een protestantse kerk geweest??? Mijn ouders kwamen van gereformeerde huize en een protestantse kerk is over het algemeen steriel en kaal. Een RKK kerk staat vol beelden, dure glasramen, marmeren altaren, wat mij betreft heeft dit weinig met christendom van doen maar goed voor mij blijft de RKK staatsvijand Nr2 na de radikale islam.
Oud 28 maart 2010, 14:17   #39
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Annexatie van Vaticaanstad aan Rome.
Paus afzetten.
Religie verbieden.

Simpel.
Nou dat klinkt me als muziek in de oren maar op dit forum zijn zelfs overtuigde communisten ertegen....
Oud 28 maart 2010, 14:27   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan dit wel waar zijn maar u schijnt te opkomst van het protestantisme vergeten te zijn. Een beweging die terug wilde naar de oorspronkelijke roots van het Christendom. Al eens in een protestantse kerk geweest??? Mijn ouders kwamen van gereformeerde huize en een protestantse kerk is over het algemeen steriel en kaal. Een RKK kerk staat vol beelden, dure glasramen, marmeren altaren, wat mij betreft heeft dit weinig met christendom van doen maar goed voor mij blijft de RKK staatsvijand Nr2 na de radikale islam.
Het is niet omdat het steriel en kaal is dat het daarom goed is. Ikzelf ben orthodox opgevoed en die kerken zijn ook zeer weelderig met veel goud en ikonen en zo. De orthdoxe kerk in EthiopiË, Egypte en Palestina staat het dichtst bij het oorspronkelijke christendom, en de orthodoxe palestijnen zijn de rechtstreekse nazaten van de oorspronkelijke christenen. (en ze worden net zo door Israel onderdrukt als de islamitische palestijnen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be