![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het dus geen probleem dat er mensen bijkomen, wel wanneer dit mensen zijn die niet werken! Of geen inspanning doen om de minimale voorwaarden die de arbeidsmarkt hier stelt aan IEDEREEN in te vullen. Dus voor mij mag je mensen die enkel komen om op hun krent de uitkering af te wachten weren, en wie hier is verplichten om actief iets aan hun situatie te doen. Wie een handicap heeft kan niet werken of wordt hierin beperkt, zijn alle migranten voor u gehandicapt? Waar slaat uw opmerking dan op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor heb je een studie nodig over wie werkt er en wie niet; en hoe komt dit. Welke maatregelen zijn er nodig om meer mensen aan werk te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu sluiten nieuwkomers zich op in viruele dorpen, waar bijvoorbeeld kennis van de taal niet echt aangemoedigd wordt! Hoeveel vrouwen: mannen komen zo vroeg of laat bij het ocmw terecht? Je kunt ook onderzoeken bij hoeveel spijbelaars, vroegtijdige schoolverlaters opvoeding vanuit religieus culturele verwachtingen versus de realiteit van jongeren een van de oorzaken is! Je kunt onderzoeken hoeveel nieuwkomers eigenlijk medische toeristen zijn, die enkel om deze reden, gezondheidszorg naar Belgie komen. En hoeveel families een of meerdere illegale verwanten onderhouden! Je kunt nagaan hoeveel allochtonen in sociale huisvesting zitten en eigendom hebben in het buitenland! Je kunt nagaan of de druk om te trouwen jongeren uit het Hoger onderwijs weghoudt, zeker bij meisjes speelt dit een rol! Dit zijn enkele voorbeelden, voor mij betekent dit dan niet dat je die mensen maar moet buitengooien of meer van die onzin, maar wel dat je een beter beleid moet ontwikkelen wat misbruiken( want die zijn er ook, massaal) tegengaan en kansen biedt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#926 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Dus voor mij mag je mensen die enkel komen om op hun krent de uitkering af te wachten weren, en wie hier is verplichten om actief iets aan hun situatie te doen' (Alice)
De grote vraag in dit land is echter of 'een grote meerderheid van de bevolking het met de logische stelling eens is' dat dit voor iedere inwoner zou moeten gelden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 maart 2010 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geef mij eens een link waar ik beweer dat ik tegen ben? "Arti uit" voorspelbaarheid is de moeder van de verveling...
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeker voor nieuwkomers, nu wegen te veel mensen als lood op sociale voorzieningen die niet bedoeld zijn om levenslang gebruik van te maken. Juist vanwege vaak totaal ontbreken van scholing, ongeletterdheid in eigen moedertaal, opluiting in virtuele dorpen blijven nieuwkomers langer dan anderen hangen in uitkeringen, vandaar dat je zeker die groep kansen moet bieden, maar ook misbruik onmogelijk moet maken. Stel bijvoorbeeld al in dat wie een sociale woning wil ook moet aantonen geen bezittingen te hebben in het land waar je vandaan komt! Subsidieer werkstelling voor laag of ongeschoolden en verplicht taallessen tot je enigzins behoorlijk de taal beheerst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de VDAB stelt dat laaggeschoolden; in verhouding; meer werkloos zijn; dan komt dit niet naar boven omdat men de kost van migratie aan het berekenen is. Waarvan ben ik nu weer geen voorstander? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee. Jij wel?
![]() |
#932 |
Banneling
|
![]() Dat jij geen idee hebt; wist ik al.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=642 |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer de VDAB en OCMW zouden berekenen hoeveel migranten er van hen een uitkering krijgen, hoe lang en welke drempels er zijn om die mensen tewerk te stellen is dit een belangrijke indicator voor het te voeren migratiebeleid, zeg niet dat u hier zelf niet op kunt komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet inderdaad weten wat de drempels zijn; maar dat kom je niet te weten door de kostberekening. Als je weet dat er te veel laaggeschoolden zonder job zitten; weet je dat men iets moet doen aan de scholing. Dan maakt het niet uit of die laaggeschoolde migrant is of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#936 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#937 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet niet berekenen wat ALLE MIGRANTEN SAMEN kosten maar hoeveel SUBGROEPEN kosten en daarbij rekening houden met factoren zoals LEEFTIJD, SCHOLING, DUUR VAN DE UITKERING, MAN OF VROUW en ORIGINE. Dan kun je een beleid ontwikkelen op basis van ONDERBOUWDE HYPOTHESEN die je kunt toetsen bij subgroepen. Wanneer die HYPOTHESEN ZICHZELF BEVESTIGEN kun je vervolgens een CORRECT EN EERLIJK BELEID ontwikkelen wat gemotiveerde mensen kansen biedt en LEEGLOPERS buiten houdt. U heeft steeds argumenten op dit niet te onderzoeken en dan bent u toch voorstander?? Hmmmm.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pericles : 29 maart 2010 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |