![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je vol prijkt met tatoeages bvb, kun je best geschikt zijn als matroos of als verkoper in een tatoeshop, maar in heel veel andere betrekkingen zullen ze niet toestaan dat ge op zichtbare plaatsen een tatoe draagt. Dat zijn de consequenties van uw keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem het hoe ge het wil, het is nu eenmaal zo. Zelfs als soldaat bij het Belgische leger, (de Belgische staat dus ), kom je er niet zomaar in met tatoe's op lichaamsdelen die niet door het uniform bedekt zijn. Sommige worden wel aanvaard. Maar ik stel mij wel de vraag, hoe zit het eigenlijk bij onze vrouwelijke soldaatjes? Stel dat daar zo een moslim-mummie zich zou aanbieden, zou ze daar aanvaard worden dat ze afwijkt van het gangbare uniform denk je? Onafgezien of ze voor het overige een puik soldaat zou zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die "toen", hoe lang is dit geleden? Mijn zoon is nog maar juist zijn testen gaan afleggen en het kieken heeft ook een tatoe over gans zijn onderarm laten plaatsen. Inderdaad, dat was geen probleem gezien de aard van de tatoe. Het betrof de naam van zijn dochter, maar er wordt wel individueel beslist of de tatoe kan of niet. Wanneer er bvb op zou staan, " De koning kan mijn reet likken", kom je er gegarandeerd niet in.
Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2010 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lag daar allemaal niet wakker van, ik deed gewoon wat ik zelf wou. Het is niet alsof ze je arm zullen amputeren als je daar iets laat opzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verdedig geen stroming / religie. Ik verdedig de vrijheid om levensbeschouwelijke symbolen te dragen. Evenals de vrijheid om piercings, zichtbare tattoos, schmink en zelfgekozen kledij in het algemeen te dragen. Waarom heb jij geen probleem met het dragen van een kruisje, een keppel of de fakkel en wel met de hoofddoek? Selectief verdraagzaam? Tot wat wordt jij verplicht als een lerares of leerling op school een hoofddoek draagt. Welke vrijheden worden jou dan afgenomen? Besef je eigenlijk welke vrijheden je ontneemt aan niet-Moslims door levensbeschouwelijke symbolen te verbieden? De kinderen die voor hun lentefeest een hangertjes kregen met de fakkel van de vrijzinnigen mogen dit bijgevolg ook niet meer dragen. Maar je fixatie op Moslims is waarschijnlijk te groot om rekening te houden met niet-Moslims! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de hoofddoek krijgen we een symbool van de islam-agressie. Zelfs meneer Erdogan had het lef om dat onverbloemd te verkondigen nietwaar? En dat was niet om te lachen bedoeld... "We doen hier wat wij willen, wat jullie denken en zeggen kan ons geen lor schelen, we voeren langzaam maar zeker onze opdracht uit: maak er een islamgebied van". Selectief verdraagzaam? Helemaal niet! Maar er zijn blijkbaar symbolen waar een bedreiging voor de toekomst van uitgaat en andere die dat niet hebben... Doe maar verder alsof je het niet begrijpt! Toch raar dat zogoed als niemand zich voor de komst van de moslims druk maakte over een kruisje, een fakkel, een kerstboom enz... en het nu voortdurend ten berde wordt gebracht, nietwaar? Want deze laatste gebruiken dat als pasmunt, of als chantage, voor het bekomen van hun eigen eisen. De pech die ze hebben is dat we voortdurend erop gewezen worden wat ze in de wereld overal uitspoken en hoe men er daar over denkt. Het gaat echt niet om ons kleine "belgenland" alleen... Ik verlies VOORLOPIG niets met het kijken naar een leerkracht met hoofddoekje om. Gezien al de rest, hierboven nog eens vermeld, word ik daardoor erop gewezen dat er "iets nieuws" in onze maatschappij is binnengeslopen waar we voor op onze hoede moeten zijn! Ik wens niet , en ik niet alleen, de vrijheden die we hebben door de islam en zijn aanhangers afgenomen te worden, want d�*t is wat ze doen! Waar de islam opduikt is de democratie verdwenen! Durf maar het tegenovergestelde beweren! Kijk maar wat de Taliban in hun eigen moslimlanden uitvreten! Eens jullie relatief gematigde soort hier hun zin zullen gekregen hebben zullen zij hier ook een tandje komen bijsteken tot meerdere eer en glorie van jullie "allah"... En dat een "fixatie" op moslims noemen? Nog niet zo lang geleden waren er hier ook mensen die een "fixatie" op nazi's hadden. Gelukkig zijn die ook uit het land verdwenen... PS: neem die "jullie" niet persoonlijk als je meent er niet toe te behoren. Zoals je al hebt opgemerkt. Graag gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk op dat we hier al decennia optrekken met "nieuwe belgen" uit de ons omringende landen, en dat dit maar normaal is, heb ik geen problemen mee! Er is zich daar de laatste decennia een groep komen bij aansluiten, de moslims - om ze niet te noemen - die echter enorm verschillen van al de anderen! Een groep waar we, de eerste generatie uitgezonderd wellicht, niets dan last mee hebben! Realiseren jullie zich wel dat jullie hier tien/honderd keer meer last zitten te verkopen dan al de andere vreemdelingen samen die we al over de vloer hebben gekregen.Met jullie hypocrisie van "we weten van niets en jullie zijn racisten" kunnen we niet veel aanvangen! Of ik niets van "de geschiedenis" ken, waar haal jij de pretentie om dat te denken? Ik beweer niet "alles" over geschiedenis te kennen, niemand kan dat trouwens beweren en ik breng mijn dagen niet meer door met mijn neus in de boeken zoals sommigen "studenten" die hier nu en dan een stuk uit hun cursus reproduceren... Maar ik ken er wel wat van hoor, oa zaken die je liever niet hoort bvb. Je zinnetje: "de Marokkanen vochten nog voor België terwijl de Belgen al hadden gekapituleerd..." Man man man toch, zielig! Maar wel met respect voor die Marokkanen die tegen de nazi's hielpen meevechten. Er waren ook moslims die flink hebben meegeheuld met hen, en er zijn er zelfs nu nog voor wie Mein Kampf een héél interessant boekje is. Maar je kennis van de geschiedenis gaat daar niet over zeker? Het is de plicht van een land van ook burgers ergens anders op de wereld te helpen in de mate van het mogelijke. Het is de plicht van een maatschappij om sukkelaars op te vangen en te helpen, maar in die mate die ze aankan en met de aantallen die ze zelf bepaalt. Maar geen enkel land is verplicht zich te laten overspoelen door grote aantallen arme gelukzoekers die de eigen maatschappij en economie stilaan ontwrichten, waarbij het "ontvangende" land nog "dank u" moeten zeggen voor zoveel "verrijking"! Heeft niets met "haat" tegen moslims of whatever te maken zoals jij probeert te beweren maar gewoon met het vaststellen van feiten. Nog eens: we ontvangen en "herbergen" hier al decennia vreemdelingen van alle slag zonder noemenswaardige problemen. Jullie komst, dat is wel een probleem! Neem nog maar eens de media door ivm de zegeningen die grote aantallen moslims meebrengen waar ze overal neerstrijken... Mogen we stellen dat de meeste moslims daar zelf niet meer moeten van overtuigd worden? Het zijn niet allemaal Taliban-strijders- in spe die denken dat ze hun allah door iedereen zijn strot moeten duwen. Alleen blijven er teveel anderen over die dat wel denken enl voor zeer grote problemen zorgen... Hoe dat zal aflopen vraag ik me ernstig af... Laatst gewijzigd door andev : 28 maart 2010 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarom zouden deze leerkrachten geen hoofddoek mogen dragen? Gelieve dan niet meer af te komen met je drogredenen zoals "Een leerkracht in het GO moet "neutraal" verschijnen voor de leerlingen". P.S. : Laat dat dan achterwege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |